Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 365 526
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta joo, itse odotan kyllä vieläkin jotain varmaa peruspakkia poffeihin.

Olen kanssasi samaa mieltä - HIFK ei oman uskottavuutensa nimissä voi jättää reagoimatta siihen, että kaikki kärkijoukkueet ovat viime päivien aikana vahvistaneet joukkueitaan. Siirtorajan umpeutumiseen on vielä reilu viikko aikaa ja jossain vaiheessa HIFK ottaa oman osansa siirtoihin liittyvästä julkisuudesta. Kuka tai ketkä, sitä en tiedä. Se mitä joku organisaatioon kuuluva puhuu julkisuudessa, voi olla tarkkaan harkittua taktiikkaa. " Tarjolle tuli huippupuolustaja, joka vahvistaa joukkuettamme ja tuo vaihtoehtoja puolustuksen peluuttamiseen". Odotellaan kaikessa rauhassa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Olihan Tobiaksella kuulemma yritystä ainakin Järvisen palkkaamiseen, joten onhan siellä kiviä käännetty jo kevään suhteen.

Mutta joo, itse odotan kyllä vieläkin jotain varmaa peruspakkia poffeihin. Kauhistuttaa jo etukäteen virhealtis Varakas, kun keväällä pitäisi ne virheet pystyä karsimaan ihan minimiin. Joku vaihtokauppa ois ollu kiva.

Aika anataumuksella Linnanvalli sen huhun ampui alas, mutta tähän varmasti myös @hemmo_1973 viittaa ettei välttämättä voi edes rivien välistä lukea mikä on totuus. Itse kyllä uskon, että IFK saattaa vielä vahvistua. Nämä muihin seuroihin menneet pelaajat eivät olleet niitä mitä IFK hakee. Palve ehkä olis sopinut, mutta oli TPS siirto on huomattavasti loogisempi kun siellä jatkaa muutenkin ensi kaudella. Newtonilla IFK taas ei käytännössä olisi tehnyt mitään kun kiekollista taitoa pakistossa on riittävästi. Vesalainen valitsi omasta mielestään varman nakin, välttämättä ei IFK:hon edes ollut haluja siirtyä. Eikä IFK:lla edes välttämättä hakuja ottaa loppukaudeksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika anataumuksella Linnanvalli sen huhun ampui alas, mutta tähän varmasti myös @hemmo_1973 viittaa ettei välttämättä voi edes rivien välistä lukea mikä on totuus. Itse kyllä uskon, että IFK saattaa vielä vahvistua. Nämä muihin seuroihin menneet pelaajat eivät olleet niitä mitä IFK hakee. Palve ehkä olis sopinut, mutta oli TPS siirto on huomattavasti loogisempi kun siellä jatkaa muutenkin ensi kaudella. Newtonilla IFK taas ei käytännössä olisi tehnyt mitään kun kiekollista taitoa pakistossa on riittävästi. Vesalainen valitsi omasta mielestään varman nakin, välttämättä ei IFK:hon edes ollut haluja siirtyä. Eikä IFK:lla edes välttämättä hakuja ottaa loppukaudeksi.

Jeps, eikä Linnanvalli oikeen voi mennä laukomaan mitään tarkempaa neuvotteluista tai pelaajakyselyistä, vaikka tietäisikin. Ns.huhuja voi kyllä ampua alas, jos/kun tietää ettei vaikkapa verosyistä joku pelaaja tule. Perussettiä.

Toivotaan todella, että joku hyvä puolustava pakki vielä löytyisi IFK:lle kevääseen.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä, onko täällä jo käsitelty, mutta heitetään Salmelaisen kommentti tammikuulta:

"– Budjetti on aika täysi tällä hetkellä. On ollut siitä lähtien, kun tulin tähän. Jos loukkaantumisten tai muiden syiden takia tarvitsee reagoida, päätökset katsotaan siinä hetkessä. Emme ole aktiivisesti markkinoilla, Salmelainen kertoo."

Lähde: IS
SM-liigan siirtoraja on tänä keväänä poikkeuksellisen myöhään – ”Voi tulla aika villiä toimintaa” - SM-liiga - Ilta-Sanomat
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, onko täällä jo käsitelty, mutta heitetään Salmelaisen kommentti tammikuulta:

"– Budjetti on aika täysi tällä hetkellä. On ollut siitä lähtien, kun tulin tähän. Jos loukkaantumisten tai muiden syiden takia tarvitsee reagoida, päätökset katsotaan siinä hetkessä. Emme ole aktiivisesti markkinoilla, Salmelainen kertoo."

Lähde: IS
SM-liigan siirtoraja on tänä keväänä poikkeuksellisen myöhään – ”Voi tulla aika villiä toimintaa” - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Ei ole tainnut nämä kommentit vielä esiintyä täällä. Ei siinä että nuo ketään varmaan yllättää. Nybondas on lyönyt budjetin liki täyteen, ja ei siinä Salmelaisella ole budjetin puolesta ollut enää hirveästi liikkumatilaa. Laaksosta vapautui sen verran fyrkkaa että saatiin Kankaanperä, ja vähän jäikin, mutta ei IFK kaipaa enää mitään 3-4.korin pelaajia. Jos Tobias ei halua lähteä mankumaan ylemmästä portaasta rahaa uusiin hankintoihin, vaan satsaa mielummin ensi kauteen, niin ymmärrän sen.

Ei mikään yksi vahvistus muutenkaan voimasuhteita IFK:n osalta hirveästi muuttaisi. Haastajina lähdetään kevääseen, oli rosteri tämä tai pykälän parempi. Ensi kaudeksi pitää olla sellainen rosteri ja runkosarjassa sellaiset suoritukset, ettei lähdetä altavastaajana playoffeihin.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei ole tainnut nämä kommentit vielä esiintyä täällä. Ei siinä että nuo ketään varmaan yllättää. Nybondas on lyönyt budjetin liki täyteen, ja ei siinä Salmelaisella ole budjetin puolesta ollut enää hirveästi liikkumatilaa.

Kyllä noi kommentit on täällä pyörineet useampaan otteeseen, Valtasen saman sisällön kertoneiden kommenttien lisäksi. Ne vaan hukkuu kaiken itkun keskelle koska rahaa on pakko olla koska Laakson palkka ja koska Ässätkin hommasi sitä ja tätä jne jne
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tuo minään yllätyksenä tullut, että budjetti on täysi ja IFK ei ole markkinoilla. Vähän haiskahtaa siltä että Tobias ei edes halua kysellä ylemmiltä tahoilta lisää rahaa tähän kauteen ja ymmärrän kyllä päätöksen hyvin. Katotaan mihin rahkeet riittää tällä porukalla ja jos onnistutaan, niin se on aina vaan plussaa, mutta jos ei onnistuta, niin eipähän tule ainakaan ihan tolkuttomasti persnettoa.

Mä ainakin tykkään tästä linjasta, ei tehdä hätiköityjä päätöksiä ja koitetaan pysyä budjetissa. Minkäs teet jos nybari on mällännyt jo kesällä kaikki rahat.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten sitä nyt yht'äkkiä tulisi tolkuttomasti persnettoa? Yleisökeskiarvo on 7000 päälle ja vielä Kärppä-peli jäljellä, mikä ollee loppuunmyyty. Sitten tulee ainakin 2-3 hyvin myyvää pleijaripeliä. IFK on vakavarainen seura ja voittoa on tehty ties kuinka monta kautta putkeen. Rahasta pelaajien hankinta ei voi olla kiinni.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ainakin tykkään tästä linjasta, ei tehdä hätiköityjä päätöksiä ja koitetaan pysyä budjetissa. Minkäs teet jos nybari on mällännyt jo kesällä kaikki rahat.
Vahvasti samaa mieltä. Tämä on nimenomaan sitä ammattimaista liikkeenjohtoa, jonka Valtanen toi mukanaan bisnesmaailmasta. Urheilujohtajalla on tietty budjettiraami, jonka sisällä pitää liikkua. Jos UJ sitten tyhmyyksissään mällää kaikki rahat huonoihin pelaajiin ja epätasapainoiseen joukkueeseen jo ennen kauden alkua/syksyllä, niin ei sitä rahaa tule syytää myllyyn lisää, jollei kyse ole puhtaasti loukkaantumisen paikkaamisesta. HIFKn tämänhetkiseen joukkueeseen on mällätty siinä määrin paljon rahaa, että kyllä nyt on järkevintä katsoa mihin se riittää (eli ei riitä) ja lyödä kaikki paukut tulevan/tulevien kausien urheilullisen menestyksen rakentamiseen. Tämä siitäkin huolimatta, että n. 10 kpl aktiivista jatkoaika.comin keskusteluihin kirjoittavaa tietää parhaiten keitä pelaajia HIFKn pitäisi ottaa pois markkinoilta kuljeksimasta ja marssia mestaruuteen.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten sitä nyt yht'äkkiä tulisi tolkuttomasti persnettoa? Yleisökeskiarvo on 7000 päälle ja vielä Kärppä-peli jäljellä, mikä ollee loppuunmyyty. Sitten tulee ainakin 2-3 hyvin myyvää pleijaripeliä. IFK on vakavarainen seura ja voittoa on tehty ties kuinka monta kautta putkeen. Rahasta pelaajien hankinta ei voi olla kiinni.

Tämähän voisi olla Nybondaksen slogan.

"Mehän ollaan vakavarainen seura, tehdään voittoa vuodesta toiseen, yleisökeskiarvo yli 7000 ja pari Kärppä peliäkin jäljellä. Kyllä nyt jumalauta puoli miljoonaa vielä löytyy Johanssoniin ja Fataan."
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän voisi olla Nybondaksen slogan.

No jos ei osaaminen tässä vaiheessa riitä löytämän jengiin oikeita vahvistuksia, niin sitten vaan uutta urheilujohtajaa ineen. Mutta tästähän tuskin on kyse. Niin kuin joku aikaisemminkin sanoi, niin se on perin harmillista jos hankinnat nähdään vain kulueränä esim. jos ostetaan nyt sadalla tonnilla pelaaja, niin ajatellaan että vaikutus talouteen on -100K ja muuta ei saada. Nybondaksen perintö ilmeisesti painaa eikä osata ajatella, että sen hankinnan pitäisi maksaa itsensä takaisin. Varsinkin nyt kun kaikki mahdollisuudet vaikka mihin olisi olemassa, mutta homma on suuressa vaarassa kaatua niihin tälläkin palstalla miljoonaan kertaan mainittuihin puutteisiin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten sitä nyt yht'äkkiä tulisi tolkuttomasti persnettoa? Yleisökeskiarvo on 7000 päälle ja vielä Kärppä-peli jäljellä, mikä ollee loppuunmyyty. Sitten tulee ainakin 2-3 hyvin myyvää pleijaripeliä. IFK on vakavarainen seura ja voittoa on tehty ties kuinka monta kautta putkeen. Rahasta pelaajien hankinta ei voi olla kiinni.

Ei varmasti rahat oo loppu, mutta se on eri asia halutaanko pysyä niiden raameissa mitä on alunperin suuniteltu.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Yleisökeskiarvo on 7000 päälle ja vielä Kärppä-peli jäljellä, mikä ollee loppuunmyyty.

Mä väitän että noissa yleisökeskiarvoissa on aika paljon ilmaa, esim edellinen loppuunmyyty peli oli täynnä kiekkokoululaisia joille oli jaettu lippuja ja silti katsomoissa oli tyhjää. Lisäksi lähes joka kerta kun yleisömärä on kuulutettu olemme vieruskaverin kanssa ihmetelleet ettei varmasti ole noin paljoa paikalla. Mutta sponsoreille on helpompi myydä tuotetta jos yleisökeskiarvo on kova.
Mitä rahaan tulee niin Laaksolle varatut rahat pitäisi mun käsittääkseni olla vielä budjetissa? Vaikka Kangelle maksettaisiin sama kuukausiliksa kuin Laaksolle niin Kanki ei ole täällä kuin osan kaudesta joten se alkukauden Laakson liksa pitäisi olla vielä käytettävissä.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei varmasti rahat oo loppu, mutta se on eri asia halutaanko pysyä niiden raameissa mitä on alunperin suuniteltu.

Joo, mä olen tästä aikasemminkin sanonut että muistan vaikka kuinka monta sellaista kautta että jengiin on ihan turha hommata enää yhtään pelaajaa, koska homma on niin sekaisin ettei se siitä muuksi muutu vaikka tehtäisiin millaisia hankintoja. Rahat menee kankkulan kaivoon eli on vaan parempi siltä osin ns. viheltää peli poikki, vaikka budjetissa olisi tilaakin. Nyt ei vaan ole sellaisesta kaudesta kyse, vaan pitäisi panostaa kunnolla.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Toisaalata Salmelainen on fiksu jos jättää ensi kautta varten sukanvarteen esim sen Laakson oletetun liksan (miinus Kangelle maksettu osuus), koska tämän kauden mahdollinen rämpiminen menee täysin Nybarin piikkiin. Ja ensi kaudelle Salmelaisella onkin sitten enemmän pelimerkkejä käytettävänä ensimmäiseen itse kokoamaan joukkueeseen.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jengi unohtaa jatkuvasti että Nybarihan jätti sukanvarteen fyrkkaa hankintoja varten. Engren oli varmasti helvetin kallis ja tuli täysin ylimääräisenä jo heti kauden alkuun, samaten Sopanen muutaman kiekan jälkeen. Siinä on Laakson liksa palanut jo moneen kertaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalata Salmelainen on fiksu jos jättää ensi kautta varten sukanvarteen esim sen Laakson oletetun liksan (miinus Kangelle maksettu osuus), koska tämän kauden mahdollinen rämpiminen menee täysin Nybarin piikkiin. Ja ensi kaudelle Salmelaisella onkin sitten enemmän pelimerkkejä käytettävänä ensimmäiseen itse kokoamaan joukkueeseen.
Toisaalta tuossa on kyse melko tarkkaan oman perseen suojelusta enkä kyllä itse katso kovinkaan hyvällä mielin.

Salmelainen tuli puikkoihin syksyllä jolloin tämän kauden joukkueen puutteet ja vahvuudet olivat tiedossa. Ja osana Salmelaisen duunia on koittaa saada myös tällekin kaudelle kilpailukykyinen jengi. Ja tämän kauden joukkue on hyvällä mallilla, isolla pensselillä katsottuna joukkue on juuri nyt melko hyvässä tikissä: 20 ottelun kuntopuntarissa sija 3 ja vähiten päästettyjä maaleja. En heittäisi itse kirvestä kaivoon.

Tällä hetkellä osa-alueittain katsottuna:
Maalivahdit riittävät aivan tappiin asti.
Puolustus on toiminut. Päästettyjä maaleja 20 viimeiseen otteluun on 39, mikä on siis vähiten koko Liigassa. Lisäksi pakistossa on riittävästi kiekollista taitoa. Vähän pelottaa nuo oman pään pakit, mutta jos kaikki natsaa niin mahdollisuudet ovat vaikka minne.
Hyökkäys on mielestäni vähän pettänyt. Duunarinippu mikä duunarinippu, mutta vaikka sieltä se jokin puuttuukin niin on pakko todeta että tuo on ihan laadukas sellainen. Jos kaikki natsaa niin mahdollisuudet ovat kyllä vaikka minne.

Koska tilanne on tuo, niin mahdollisuudet ovat tosiaankin mennä vaikka tappiin saakka. Ja ihan nykyporukallakin. Siksi en oikein ymmärrä miksei nyt panostettaisi koska mahdollisuuksia on. Jos kyseessä olisi joku Penan kasaamista nipuista ja valmentajana vielä itse PS, en suosittelisi ostamaan niille edes erkkaa, kaikki olisi turhaa. Mutta nyt joukkue on vastoin omia odotuksia hyvä josta puuttuu minun mielestäni se viimeinen silaus. Lähinnä olen odotellut koko kauden Laakson ja Finleyn korvaajia eikä ole tullut kuin Kankaanperä. Mutta en tiedä mitä HIFK:ssa oikein ajatellaan, korvaako heidän papereissaan esim. Salmi Finleyn?

No, kuten sanoin, en itse odottanut edes näinkään hyvää runkosarjasijoitusta, odotin paljon pahempaa. Siksi en ihmettelisi yhtään vaikka olisin yllä olevassa totaalisen väärässä ja nykyisellä joukkueella mennään päätyyn asti.
 

Aina I.F.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä väitän että noissa yleisökeskiarvoissa on aika paljon ilmaa, esim edellinen loppuunmyyty peli oli täynnä kiekkokoululaisia joille oli jaettu lippuja ja silti katsomoissa oli tyhjää. Lisäksi lähes joka kerta kun yleisömärä on kuulutettu olemme vieruskaverin kanssa ihmetelleet ettei varmasti ole noin paljoa paikalla. Mutta sponsoreille on helpompi myydä tuotetta jos yleisökeskiarvo on kova.
Mitä rahaan tulee niin Laaksolle varatut rahat pitäisi mun käsittääkseni olla vielä budjetissa? Vaikka Kangelle maksettaisiin sama kuukausiliksa kuin Laaksolle niin Kanki ei ole täällä kuin osan kaudesta joten se alkukauden Laakson liksa pitäisi olla vielä käytettävissä.
Myydyt liput ilmoitetaan ei sisälle leimatut
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jengi unohtaa jatkuvasti että Nybarihan jätti sukanvarteen fyrkkaa hankintoja varten. Engren oli varmasti helvetin kallis ja tuli täysin ylimääräisenä jo heti kauden alkuun, samaten Sopanen muutaman kiekan jälkeen. Siinä on Laakson liksa palanut jo moneen kertaan.

Eli Nybondas söi itse sukanvarren, eikä jättänyt Tobbarille mitään. Nämähän tapahtuivat ennen uuden UTJ:n nimittämistä.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eli Nybondas söi itse sukanvarren, eikä jättänyt Tobbarille mitään. Nämähän tapahtuivat ennen uuden UTJ:n nimittämistä.

Tarkoitin tällä sitä, että kun täällä osan porukan mielestä on järkevää jättää sukanvarteen ensikautta varten. Sukanvarret ja varmaan koko sukat ja myös kengän pohjalliset on Nybari jo laittanut haisemaan eikä mitään ole kassassa. Sekin on jo monesta lähteestä suoraan ytimestä tuotu julki. Ja sitten laitetaan Tobiaksen syyksi toisen porukan toimesta ettei tule ”Newtoneita” sisään vaikka kilpailijat vahvistuu. Joku TPS tekee varmaan pari miltsiä turskaa tältäkin kaudelta. Mieluusti mäkin näkisin jonkun ”Parlett/Järvinen” tason vahvistuksen tuolla, nousisi luottamus pitkään kevääseen ihan eri tasolle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin eiköhän se nyt ole päivänselvää kaikille, että jos IFK vahvistusta haluaisi/yrittäisi tässä vaiheessa, niin rahasta (järjen puitteissa) se nyt tuskin on kiinni.

Voi hyvin olla kyllä, etteivät näe tarvetta hankinnoissa. 100 kertaa varmaan sanottu, mutta itse kyllä Tobben asemassa olisin hankkinut varman puolustavan pakin jengiin vielä (Kangen lisäksi).
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nehän laittoi Köllin siihen yhteen videoon kehumaan kuinka joukkue on täynnä loistavia puolustajia. Ketään ei hankita enää.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Nehän laittoi Köllin siihen yhteen videoon kehumaan kuinka joukkue on täynnä loistavia puolustajia. Ketään ei hankita enää.
Jep. Ja jos nyt oikein muistan, niin siinä vielä erikseen käytiin läpi puolustajatyyppejä. Unohtivat vain sen pikku faktan, että pudotuspeleissä ei ole varaa antaa liikaa peliaikaa näille, joilla kiekot jää matkalle, tai jotka eivät saa pelivälinettä useimmiten edes omille. Jos Finley on kasassa niin voisiko pakka näyttää tältä puolustuksen osalta:

Heiskanen - Finley
Eronen - Kankaanperä
Teppo - RO'C / Kaski

Jolloin varakapteeni Varakkaalla ei ole mitään asiaa kokoonpanoon. Puhumattakaan Pygmistä.

Eli kiekollista taitoa tuossa kyllä on. Jos Kaski vetelee samalla tasolla kuin ennen loukkaantumistaan, niin on kyllä pätevä kiekollinen tähän liigaan. Siihen vielä lisäksi Eronen, RO'C ja noh, Hessu - liigan paras pelaaja ja paras puolustaja. Itse en usko Finleyn paluuseen, joten ainut edes jotenkin fyysinen puolustaja on siis Kanki. Tsiisus. Lihaosastoa huutaisi - Eli Salmi saanee peliaikaa jopa pudotuspeleissä. Yäk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös