ESPN Fantasy Hockey – Jatkoajan liiga 2017–2018

  • 13 231
  • 157
Voisi tässäkin liigassa vähän ensi kautta silmällä pitäen katsella managerien aktiivisuutta. Nopealla katsomalla ainakin kolme joukkuetta (Turku Jylpyt, Denver Dekers ja Alppila Spreadsheets) on heittänyt pyyhkeen kehään ja noita joukkueita vastassa olevat/olleet saavat ansaitsematonta etua playoff-asetelmia ajatellen.
Jep. Mitä itsekin laskeskelin "huvikseni" niin jos Jylpyt tuossa viime viikolla oikeasti koittaneet vähän (pelaavat sekä selkeästi paremmat pelaajat kokoonpanossa), niin olisi konfrenssin sekä liigan 1. sija pysynyt itsellä. No, kaikenlaista sattuu kauden aikana, ja saa nähdä miten tämäkin sitten vaikuttaa jokaisen lopullisiin sijoituksiin.
 
Viimeksi muokattu:

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kausi päättyi sitten tällä kertaa runkosarjaan. Eihän se pleijaripaikka kauas jäänyt, kun täsmälleen samoihin lukemiin päädyttiin 8. sijoittuneen joukkueen kanssa. Ilmeisesti tasatilanteessa ratkaisee ensiksi pisteet ja sitten keskinäinen kohtaaminen, niin ei tuossa paljon jossittelua jäänyt kun molemmissa oltiin huonompia. Ja toki itsekin tuli saatua Turku Jylpyiltä aika ilmaisia pisteitä toissa viikolla, mitkä ylipäätään mahdollistivat taistelun vielä viimeisestä pleijaripaikasta. Surullista ettei voi kunnolla pelata loppuun asti, vaikka kyseinenkin joukkue olisi taistellut pleijaripaikasta tosisaan ellei olisi muutamaa viimeistä viikkoa vetänyt ihan läskiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Oho, konferenssikärkeen parin viimeisen viikon kirillä ja sen myötä kakkospaikalta pudotuspeleihin. Vaikka Mängimiehen jengi on tottunut menestymään, ei nyt pää kestänyt ja sulivat, joten minulle toisen kerran putkeen konferenssivoiton myötä viiri kattoon.

Kovin luottavainen en ole pudotuspeleihin, kun maalivahtikaksikkoni on ihan paska. Molemmat pelaavat huonossa joukkueessa ja huonosti, onneksi sentään paljon. Kenttäpelaajiini luotan sentään. Jokaisessa 15 kategoriassa olin top-11-joukkue, huonoiten maaleissa juurikin sijalla 11. Toiseksi huonoimmin laukauksissa ja tehotilastossa, sijalla yhdeksän. Yhdeksässä kenttäpelaajakategoriassa olin top-5-joukkue, kuudessa top-3-joukkue sekä syötöissä ja pisteissä kärjessä.

Vastassa seitemänneksi tullut Frostburnin otaniemeläiset. Koko runkosarjaa vertaillessa veisin sarjan 15-5-1. Viime viikon perusteella 13-6-2. Ennakkosuosikki siis olen, mutta katsotaan.

Omaksi varaushelmeksi muodostui Dustin Brown ja hänen paluunsa huipulle. Varasin kierroksella 19. Brownin, joka on nyt tehnyt 57 ottelussa 40 tehopistettä, tehotilastolukema on +24, ottanut 56 rangaistusminuuttia, pelaa yli 19 minuuttia ottelua kohden ja on sekä laukonut että taklannut yli 140 kertaa. Ainoa pelaaja NHL:ssä, jolla on molempia yli 140. Hyvä varaus kierrokselle 19.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Läski Byfuglien

Jamie Benn - Jack Eichel - Jordan Eberle
Alex DeBrincat - Derek Stepan - Kyle Palmieri
Michael Cammalleri - Joe Thornton - Alexander Steen
Justin Abdelkader - Ryan Kesler - Michael Ferland
Antoine Roussel - Nick Bonino - Drake Caggiula
Brendan Perlini - Andrew Cogliano - Jamie McGinn

Dougie Hamilton - Torey Krug
Mark Giordano - Matt Dumba
Jeff Petry - Brooks Orpik
Jacob Chychrun

Tuukka Rask
Semyon Varlamov
Anton Khudobin
Anton Forsberg
Alex Stalock

Tämmöistä sitten tällä kertaa. Onhan tuolla aikamoisia toivotaan, toivotaan, hakuja (DeBrincat, Varlamov...) mutta jollain tasolla kyllä tykkään.

No en mä ihan turhaan tykännyt. Runkosarjan voittohan sieltä napsahti ja mestaruutta lähdetään jahtaamaan tosissaan. Voi toki olla että laulukuoro kutsuu nopeastikin, mutta saa nähdä.

Coloradon maalivahtikaksikko on osoittautunut kyllä yllättävän hyväksi ratkaisuksi ja Crawfordin loukkaantumisen myötä jengistä löytyy nyt kolme ykkösveskaria, eli maalivahtiosasto on ainakin kunnossa.

Vapaista asenteista on tullut kauden aikaan tehtyä muutama oikein makoisa nosto, huippuna ehkä koko NHL:n taklaustilaston kärki Robert Hägg. Myös Anthony Beauvillier ja P-L Dubois ovat olleet maininnan arvoisia hakuja. Draftista täytyy nostaa esille ainakin Micheal Ferland, jonka nappasin 21. kierrokselta. Ralph tuossa edellä mainosti Dustin Brownia, Ferland on ollut lähes samantasoinen monikategoria-ihme. Ainut pahempi huti oli Michael Cammalleri, jonka varasin kierroksella 18. Cammalleri lähti kävelemään joulukuussa vaisun alkukauden jälkeen, mutta on näköjään helmikuun painanut melkeinpä PPG tahdilla.

Näillä mennään, ensin vastassa Tuusula X. Runkosarjassa kohdattiin kertaalleen ja turpiin tuli 13-5. Runkosarjan tilastojen perusteella menisi mulle 11-10, eli ei mikään helppo vastus varmasti.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Alavireinen Oxen lähtee paineettomasti haastamaan Ralphie's Ballclubia, joka kiri runkosarjan lopussa läntistä konferenssia käytännössä koko kauden johtaneen KAC:n ohi. Paperilla Oxen ottaa maalivahtikategorioissa selvän voiton etenkin, kun Kings pelaa tässä matchupissa 8 kertaa ja vastapuolella Lehner on loukkaantuneena. Kenttäpelaajissa Ballclub vie syötöt, pisteet, plusmiinuksen, yv-syötöt, taklaukset ja pakkipisteet, ja Oxen aloitukset. Näin ollen ns. varmat kategoriat menevät tasan 6-6 ja voitto ratkaistaan lopuissa yhdeksässä. Ballclub on näistä tiukemmista kategorioista käytännössä jokaisessa hiukan edellä koko kauden tilastoja katsellessa, joten venymistä tarvitaan jos tästä jatkoon aiotaan mennä. Kuntopuntarit joukkueilla osoittavat ihan päinvastaisiin suuntiin, mikä tukee sekin Ballclubin voittoa. Oxenin suurin ongelma on kenttäpelaajien, joiden selässä ei lue Malkin, Gaudreau tai Monahan, tehottomuus. Paperilla hyökkäysvoimaa pitäisi olla ihan kivasti ja peliaikaakin joukkueen jäsenet saavat, mutta ruuti on vaan kautta linjan aika märkää juuri nyt.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mennyt pleijarien avausyö nyt ihan putkeen, kun istutin vahingossa Raskia penkillä... No, ehkä tämä tästä.
 
Kausi päättyi sitten tällä kertaa runkosarjaan. Eihän se pleijaripaikka kauas jäänyt, kun täsmälleen samoihin lukemiin päädyttiin 8. sijoittuneen joukkueen kanssa. Ilmeisesti tasatilanteessa ratkaisee ensiksi pisteet ja sitten keskinäinen kohtaaminen, niin ei tuossa paljon jossittelua jäänyt kun molemmissa oltiin huonompia. Ja toki itsekin tuli saatua Turku Jylpyiltä aika ilmaisia pisteitä toissa viikolla, mitkä ylipäätään mahdollistivat taistelun vielä viimeisestä pleijaripaikasta. Surullista ettei voi kunnolla pelata loppuun asti, vaikka kyseinenkin joukkue olisi taistellut pleijaripaikasta tosisaan ellei olisi muutamaa viimeistä viikkoa vetänyt ihan läskiksi.

Meillä oli kyllä kova kamppailu viimeisestä paikasta kun äijä paino kauhean kirin vielä loppuun. Minun onneksi selvisin kuitenkin. Mielestäni en itse saanut yhtään ilmaisia pisteitä, joten ehkä se oli ihan hyvä näin. Jännä oli kyllä seurata ihan kalkkiviivoille, että kumpi jatkaa!

No en mä ihan turhaan tykännyt. Runkosarjan voittohan sieltä napsahti ja mestaruutta lähdetään jahtaamaan tosissaan. Voi toki olla että laulukuoro kutsuu nopeastikin, mutta saa nähdä.

Coloradon maalivahtikaksikko on osoittautunut kyllä yllättävän hyväksi ratkaisuksi ja Crawfordin loukkaantumisen myötä jengistä löytyy nyt kolme ykkösveskaria, eli maalivahtiosasto on ainakin kunnossa.

Vapaista asenteista on tullut kauden aikaan tehtyä muutama oikein makoisa nosto, huippuna ehkä koko NHL:n taklaustilaston kärki Robert Hägg. Myös Anthony Beauvillier ja P-L Dubois ovat olleet maininnan arvoisia hakuja. Draftista täytyy nostaa esille ainakin Micheal Ferland, jonka nappasin 21. kierrokselta. Ralph tuossa edellä mainosti Dustin Brownia, Ferland on ollut lähes samantasoinen monikategoria-ihme. Ainut pahempi huti oli Michael Cammalleri, jonka varasin kierroksella 18. Cammalleri lähti kävelemään joulukuussa vaisun alkukauden jälkeen, mutta on näköjään helmikuun painanut melkeinpä PPG tahdilla.

Näillä mennään, ensin vastassa Tuusula X. Runkosarjassa kohdattiin kertaalleen ja turpiin tuli 13-5. Runkosarjan tilastojen perusteella menisi mulle 11-10, eli ei mikään helppo vastus varmasti.

Tuo runkosarjan 13-5 voitto oli kyllä jokin ihme suonenveto minun tiimiltä ja vastaavasti sinulla huono viikko. Oma joukkue lähtee (lähti jo) tällä kertaa täysin terveenä haastamaan runkkarin ykköstä ja runkosarjan ailahtelevuus onkin ollut loppukaudesta kokonaan pois. Alakulo johtui kyllä paljolti siitä, että Scheifele ja muutama muu huonompi oli sivussa ja maalivahteja ei ollut kuin Rinne pelaavana. Nyt kuitenkin maalivahditkin pitäisi olla treidin myötä kunnossa. Toivottavasti saadaan tiukka vääntö aikaiseksi!

Jos vielä omasta joukkueesta jotain sanoisi, niin minun joukkueen ehdottomasti positiivisin valopilkku lähtökohtiin nähden on ollut William Karlsson. Vastaavasti minun pakit ei tee pisteitä juuri ollenkaan, noh itsepä olen ne valinnut.

Ei mennyt pleijarien avausyö nyt ihan putkeen, kun istutin vahingossa Raskia penkillä... No, ehkä tämä tästä.

Kiitos tästä! :D
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Joo-o, @Ralph vetelee melkoista hirmumatchuppia eli noutaja näyttää kutsuvan Oxenia viikonvaihteessa. Kun omat hyökkäystehot ovat vielä edelleen täysin kateissa, niin niissä hävitään ihan pystyyn. Ainoa sauma jatkaa tästä on napata jostain joko nollapeli tai av-piste sekä kääntää taklaukset ja joko laukaukset tai blokit itselle. Tällöin päädytään tasuriin ja Oxen menee runkosarjan keskinäisen perusteella jatkoon. Jotenkin en kyllä jaksa uskoa em. skenaarion toteutumiseen, sen verran monen asian summaa se vaatisi.
 
Nyt on niin tiukkaa, että kiinnittää huomiota kaikkiin pikkujuttuihin. Miksi Teräväinen ei saanut viime yöltä gwg:a? Tai ei ainakaan vielä ole merkitty.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tiukkaa oli @Kumisaapas ta vastaan, mutta lopulta kääntyi viikonloppuna minulle lukemin 12-10. Yhden yhtä ylivoimamaalia ei mun jengi onnistunut kahdessa viikossa tekemään, mutta ei sen väliä kun muut tilastot riittivät. Pisteiden valossa muutenkin hivenen vaisut viikot, syytä olisi parantaa jatkoa ajatellen...

Välierävastuksena sitten @Mängimies ja Kilimanjaro Athletics Club. Runkosarjatilastojen valossa tämä menisi Afrikkaan 13-10, eli suosikin paineet sysään runkosarjan sijoituksista huolimatta vastustajan niskaan.
 
Tiukkaa oli @Kumisaapas ta vastaan, mutta lopulta kääntyi viikonloppuna minulle lukemin 12-10. Yhden yhtä ylivoimamaalia ei mun jengi onnistunut kahdessa viikossa tekemään, mutta ei sen väliä kun muut tilastot riittivät. Pisteiden valossa muutenkin hivenen vaisut viikot, syytä olisi parantaa jatkoa ajatellen...

Oli kyllä mukavan tiukka taistelu. Minun kannaltani harmittavasti kääntyi sinulle loppua kohden. Onnittelut siitä ja tsemppiä välieriin!

Tuo minun GWG% on kyllä naurettavan pieni ja sen kummempia tarkastamatta tuntuu, että lähes poikkeuksetta sen kategorian hävisin vaikka olen tehnyt maaleja kuitenkin koko liigan eniten. Tietysti myös tässä otteluparissa kävi niin. Ja jos tuohon maalimäärään suhteutetaan, niin joukkueellani on joka viikko myös tosi vähän myös vetoja.

Tämän ottelusarjan osalta jäi harmittamaan myös tuo muutaman sekunnin tappio jääajoissa. Itsellä kävi jonkin verran niin, että kesken pelin loukkaantui pelaaja. Sehän vaikutti suoraan peliaikaan ja siltä osin sitten vaikutti vähän kokonaistulokseen. Tuskinpa olisi silti tarpeeksi vaikuttanut vaikka kaikki olisivat pelanneet täydet pelit.

Mutta selittelyksihän tämä viesti meni ja eipä se sillä parane. Pulinat pois siltä osin ja varsinkin kun koko kautta peilataan, niin selvästi parempi voitti. Varsinkin kun @Linjatuomari annoit minulle aika paljon tasoitusta mm. Eichelin ollessa pois koko kaksi viikkoa.
 

Ralph

Jäsen
Runkosarjatilastojen valossa tämä menisi Afrikkaan 13-10
Meillä on 21 kategoriaa, joten ei taitaisi ihan 13-10 mennä?

Minäkin painelin välieriin, kun kenttäpelaajani oli liikaa otaniemeläisille. Tuo 104 tehopistettä on aika makoisa ja tehoilun lisäksi laukauksille sekä blokeille plus peliajalle annan peukkua. Maalivahdit eivät taaskaan kummoisia esittäneet, mutta torjuntaprosentti oli yllättävän hyvä. Lopulta aika selkeä 13-6-voitto meikäläiselle puolivälieristä.

Välierissä vastassa nuppulinnalaiset. Tilastojen mukaan voittaisin niukasti 11-10, viime viikon perusteella vähän selkeämmin 12-8. Toiveissa on, että Carey Price huilaisi ja Charlie Lingren saisi roikkua NHL:ssä kauden loppuun, jotta saisin kolmannen maalivahdin, mitä tarvitsen mestaruustaistoon. Josh Anderson loukkaantui ja saattaa huilata koko ESPN-kautemme loppuun. Tekee lovin maalinteko-osastolle sekä laukauksiin ja taklauksiin. Tilalle nostin nyt Jacob de la Rosen, joka on taklannut ainakin ihan kivasti. Brian Gibbons on edelleen roikkumassa IR-listalla, vaikken edes tiedä haluanko hänet rosteriini jos joskus tervehtyy, mutta ei hänestä haittaakaan IR-miehenä ole. Mike Green tervehtyi, mikä on mainio asia. Alex Goligoski huilaa pelin tai parin lapsen syntymän myötä.

Jännä, että vaikka dominoin liigamme pistetilastoa, tähän mennessä 50 pisteen rajan rikkoneista 62 pelaajasta vain kaksi on minun, Phil Kessel ja Reilly Smith. Minulla on vain kirkkaimman kärjen takana niin tasainen massa hyviä pistemiehiä, että se rittää, en tarvitse supertykkejä kuin vain nämä kaksi. Vähintään 40 pistettä eli 40-49 pistettä onkin tehnyt molemmat Sedinit, Tyson Barrie, Erik Karlsson, Matt Duchene, Henrik Zetterberg, Derick Brassard ja Dustin Brown ja Filip Forsberg. Eli vähintään 50 pisteen miehiä on kaksi ja vähintään 40 pisteen miehiä komeasti yksitoista.

Ennakkosuosikki olen välieriin, mutta olen tainnut parikin kertaa aiemmin olla ja kertaakaan en ole finaaliin eksynyt.
 

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Pettymykseenhän se taas päättyi. Kerrankin sai varattua suht tasapainoisen jengin ja sit käy toisinto viime kaudelta (Quick hajosi kauden ensimmäisessä matsissa käytännössä loppukaudeksi). Crawford hajoaa joulukuussa, eikä sen jälkeen ole starttia napsunut. Eikä siinä paljoa Gibsonin poissaolokaan juuri tässä matchupissa auttanut. 7-7 taisi mennä kenttäpelaajien statsit, mutta kun antaa niin paljon tasoitusta maalivahtitilastoissa niin ei sillä pitkälle pötkitä. Mutta nää on näitä, kaikille olis voinu käydä sama homma.

Maalivahdeissa tilastollisesti ollut muuten mitään vikaa, harmi vaan ettei pysyny kasassa tarpeeksi, kenttäpelaajistakin ainoastaan Wennbergin voi laskea epäonnistujiin. Onnistujiin voi kyllä laskea Mackinnonin (8. kierros), Kopitarin (5.), Gourden (vapaista nostettu ennen kauden alkua) ja Kellerin (17. kierros).

Ei muutakun onnea vaan jatkoonmenijöille ja kiitos kaudesta, katsellaan taas ensi kaudella.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Puolivälierässä kävi juuri niin kuin uumoilin, eli RBC marssi jatkoon kenttäpelaajien ylivoimaisella esityksellä. Oli näennäisen tiukka matchup (pitkään lukemat 11-8-2, vaikka lopulta repsahtikin 13-6-2:een), mutta kuten jo aiemmin kirjoittelin, jatkoonpääsy olisi vaatinut melkoista ihmettä Oxenilta. Otaniemeläiset pelasivat syyskauden hyvin ja olivat koko liigan tasolla ihan kärkikahinoissa, varmistaen playoff-paikan käytännössä jo tuolloin, mutta viimeiset viikot ovat olleet joukkueelle melkoista syöksylaskua. Putoaminen avauskierroksella ei tästä syystä oikeastaan edes harmita, kun joukkueen suoritustaso ei ole pitkään aikaan ollut jatkoonmenon edellyttämällä tasolla. Edessä ovat siis taas kerran sijoitusottelut, jotka toki hoidetaan kunnialla loppuun asti.

Paperilla joukkue näytti draftin jälkeen ihan hyvältä, mutta lopulta liian moni kenttäpelaaja pelasi reilusti alakanttiin odotuksiin nähden. Pahimpia pettymyksiä olivat Chicago-kaksikko Toews+Keith sekä Flames-pakit Brodie+Hamonic. Lievempiä alisuorittajia en jaksa edes luetella, niitä oli yli puolet joukkueesta. Positiivisen arvosanan kenttäpelaajista ansaitsevat oikeastaan vain Malkin, Monahan ja Gaudreau, jotka käytännössä kolmistaan vastasivat Oxenin hyökkäystehoista loppukaudella. Syyskaudella hyvin pelanneet Zibanejad ja Neal vaipuivat harmaaseen massaan loppukaudesta, joten heillekään ei voi puhtaita papereita antaa. Maalivahtiosasto oli alkukaudella timanttinen Quick-Kuemper -tandemin ansiosta, mutta sielläkin kauden loppu oli heikompaa suorittamista Kuemperin siirryttyä Arizonaan ja Elliottin loukkaannuttua.

Onnea jatkoonmenijöille myös täältä, ensi kaudella olen taas mukana toivottavasti vähän paremmin kuntohuippunsa ajoittavalla joukkueella!
 

Ralph

Jäsen
Vähän outo fiilis, kun välierät on puolessa välissä. Rehellisesti, minusta tuntuu että jokainen ekan viikon päivästä meni minulta penkin alle. Toki yksittäisiä onnistumisia tuli, mutta yksikään päivä ei mennyt jengiltä nappiin kuitenkaan. Oudoksi tilanteen tekee se, että siitä huolimatta johdan 11-9. Yhtään ei ole luottavainen fiilis, mutta toisaalta varaa on vain parantaa.

Alex Goligoski sai lapsensa synnytettyä ja on taas mukana. Bryan Rust ja Reilly Smith loukkaantuivat, Smith on DTD ja Rust meni IR-listalle. Sieltä nostin tilalle tervehtyneen Brian Gibbonsin. Smithille olisi tarvetta.

Runkosarjavoittaja Läski Byfuglien on menossa finaaliin toisesta välierästä. Jos pelaisin kyseistä jengiä vastaan nyt, olisin tappiolla 4-15. Neljättä välieräjoukkuetta eli Mängimiehen afrikkalaisiakin vastaan olisin tappiolla 7-11. Eli ei ole mun välierävastustajallakaan paras viikko takana.
 

Ralph

Jäsen
No nyt se on tasan 10-10-1, mikä vielä riittäisi minulle, mutta eiköhän Romppanen kohta mene ohi. Mun laukaukset-taklaukset-blokit tänään "hienosti" 18-10-3 ja Romppaisella 29-28-20. Ihan kivan tehokas mun kierros oli, mutta en silti ymmärrä mistä tällainen romahdus voi johtua.

Todennäköisesti Romppainen saa alivoimapisteen huomenna ja menee ohi peliajoissa sekä torstaina myös maalivahtien aloitetuissa otteluissa. Ei hirveästi auta, että hänellä on ollut ennen tätä päivää enemmän pelejä pelaajillaan ja tulee olemaan enemmän loppuviikostakin. Aika iso ihme saa tapahtua, jotta menen finaaliin ja jos sinne yllän, voi tulla aika iso turpasauna. Mun joukkue sulaa ratkaisupeleissä.
 

Ralph

Jäsen
Odottu rompahdus säästyy viimeiselle kierrokselle. Viime yönä tilanne tasoittui taas 10-10-1 ja nyt kun viimeinen kierros on jäljellä, näyttää pelottavalta. Enää on kolme kategoriaa, joissa on jotain eloa. Aloitetuissa otteluissa johdan kahdella. Minulla ei pelaa enää maalivahdit, hänen kaikilla kolmella on peli tänään. Toki millään tavalla ei ole varmaa, että saa edes yhtä starttia, mutta kahdella tulisi tasoihin.

Ylivoimamaaleissa Romppainen johtaa yhdellä ja siellä lepää se mun yllätysmomentti, kaivaa jostain ylivoimamaali. Tasoissa ollaan syöttöpisteissä. Siis siinä kategoriassa, jota olen koko kauden hallinnut. Nyt se on tasan ja kun vertailee nimilistoja vikalle kierrokselle, ei ole minulla hirveästi luottoa. Romppaisella pelaa kymmenen hyökkääjää ja viisi pakkia, toki yksi hyökkääjä on DTD. Minulla pelaa kuusi hyökkääjää ja neljä pakkia plus Reilly Smith on out-statuksella ja teoriassa hän voisi olla seitsemäs hyökkääjä.

Toiveet syöttöpisteiden ja ylivoimaalien haalimisessa lepää kolmikon Tyson Barrie, Mike Green ja Henrik Zetterbergin harteilla. Kolmikko pelaakin samassa pelissä, kello 21:00 alkavassa kierroksen avausottelussa. Romppaisella pelaa tällä kierroksella mm. Connor McDavid.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Aivan käsittämättömän tiukkaa on ollut vääntö med @Ralph. Sen verran korjaan edelliseen, että MV-aloitukset jäävät lähes satavarmasti vihulle, sillä Vasi lienee lepovuorossa ja Hutton DTD niskansa takia, joten Grubauer taitaa olla ainoa, jolla on edes mahdollisuudet saada aloittaa tolppien välissä ensi yön kierroksella. Näin ollen ratkaisu löytyy kahdesta kiikunkaakun-kategoriasta.

Tilanne tosiaan 10-10 tasan ja syötöt tasoissa + YV-maaleissa meikäläiselle yhden pykälän johto. Olo on kuin alavastaajalla arvokisojen pudotusottelussa, joka on venynyt rankkarikisaan: Pahimmasta on selvitty (peliaika ohi) ja loppu on "tuurista kiinni" (rankkarikisa, tsäänssit voittoon ~50/50 eli huomattavasti paremmat kuin peliajalla). Olin mielestäni koko matchupin ajan pienessä alakynnessä ja siinä vaiheessa kun AV-pisteet kääntyivät Ralphille, ajattelin viimeisenkin oljenkorren olleen mennyttä. Nyt tilanne näyttää kuitenkin erittäin hyvältä, sillä viimeisen yön pelaajien määrä- (ja laatu-?) ylivoima taitaa kääntyä meikäläiselle, joka toivottavasti realisoituu myös tarvittavina lisäyksinä haluttuihin ym. kategorioihin!
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Melkoinen trilleri menossa myös minulla ja Mängimiehellä, tällä hetkellä johdan 10-9 mutta PPG ja SHP ovat tasatilanteessa, eli niissä on mahdollista Kilimanjaron poikien peliä kääntää. Kaikki kategoriat joita minä johdan ovat käytännössä saletteja(Jinx), vastaavasti Mängimiehen PPA ja taklaukset ovat vain niukkoja johtoja eli saattavat kääntyä.

Eli kyllähän tän PITÄISI mulle jäädä, mutta saa nähdä...
 

Ralph

Jäsen
Ylivoimamaaleissa Romppainen johtaa yhdellä ja siellä lepää se mun yllätysmomentti, kaivaa jostain ylivoimamaali.
Tyson Barrie sen kaivoi. Eli nyt olisi varaa hävitä syöttöpisteet, jos vain pidän ylivoimamaalit tasoissa. Mutta perkele kun tuolla @Romppanen :lla on tuo Connor McDavid ja mitä tahansa voi tapahtua. Romppaisella 5+2 ei ole vielä aloittanut peliä, 4+3 on vielä kaksi erää jäljellä eli 9+5 pelaamassa. Minulla 1+1 on yksi erä jäljellä, 2+0 kaksi erää jäljellä ja vain 1+1 aloittamatta. Eli selvä etu pelaajien määrässä Romppaisella.
 
Melkoinen trilleri menossa myös minulla ja Mängimiehellä, tällä hetkellä johdan 10-9 mutta PPG ja SHP ovat tasatilanteessa, eli niissä on mahdollista Kilimanjaron poikien peliä kääntää. Kaikki kategoriat joita minä johdan ovat käytännössä saletteja(Jinx), vastaavasti Mängimiehen PPA ja taklaukset ovat vain niukkoja johtoja eli saattavat kääntyä.

Eli kyllähän tän PITÄISI mulle jäädä, mutta saa nähdä...

Sinähän sen sanoit. Sen verran enemmän sinun jengiläisillä on pelejä kaiken kaikkiaan, että homman pitäisi jäädä sulle, mutta luotan Stamkosiin ja Ovetshkiniin, että painavat tarvittavat yv-maalit vielä nimiinsä.

Ja onpahan sopivan jännät pelit loppuun asti. Näin sen pitää ollakin.
 

Ralph

Jäsen
Nyt saatiin alta nuo ns. iltapäiväpelit pois. Romppainen raapi kasaan niitä syöttöjä useammankin, mutta ei ylivoimamaalia. Tilanne siis edelleen 10-10-1. En edes tiedä mikä tasapisteissä ratkaisee, mutta kai se on runkosarjasijoitus tai runkosarjan kohtaamiset, niiden molempien perusteella minä voittaisin.

Toki nyt on vielä kolme peliä jäljellä ja niissä Romppaisella nuo 5+2 pelaamassa, minulla vain 1+1. Vieläkö muita kategorioita on kuin tuo tasatilanteessa olevat ylivoimamaalit, joka voi kääntää pelin? Seitsemän tehopisteen etu minulla, tuskin tuota eroa ottaa kiinni. Alivoimapisteitä jos taikoo kaksi, tasoittaisi sen. Peliajoissakin hiipinyt jo yllättävän lähelle.

Välierät siis 10-10-1 ja 10-9-2. Tiukkaa.
 

Ralph

Jäsen
Hahaa, Romppainen hakkasi yöllä pisteitä, mutta vain kuusi ja pääsi pisteen päähän. Ylivoimamaali jäi tekemättä, joten tuo kierroksen ainoa pisteeni, Tyson Barrien ylivoimamaali, ratkaisi voiton. Pelaajistani mieluisin vaihtoehto ratkaisemaan sarja.

Finaalissa siis runkosarjavoittaja läskijoukkue vastassa. Edellisen matchupin osalta olisin hävinnyt 7-14, yllättäen maalivahdit suoraan 6-0 ja niin häviän nytkin, ellei Semyon Varlamov jätä nollapeliä saamatta. Varlamov pelaa aina hyvin Chicagossa, joten eiköhän ota heti tiistaina sen nollapelin. Minun pitäisi voittaa siis 11/15 kenttäpelaajien kategorioista, kova homma. Varsinkin kun alla on ei niin onnistunut matchup. Toki suoraan koko kautta vertaillen veisin kenttäpelaajakategoriat sen 11-4, joten ehkä tässä on mahdollisuus.

Tein jo kaksi vaihdoistani, kun Reilly Smith on IR-listalla ja tilalle nostin Matt Calvertin. Samoin Michael Raffl loukkaantui eilen, tilalle Marcus Foligno. Toivottavasti Smith nyt palaisi nopeasti. Kolmannen vaihdon säästän siihen kun Carey Price tervehtyy ja Charlie Lindgren putoaa farmiin. Tai jos joku loukkaantuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös