KooKoon yleisömäärät

  • 343 179
  • 1 941

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sanon saman kuin Jukurit puolella, hallille kannattaa mennä ihan tulevaisuuttakin ajatellen. KooKoo tarvitsee jokaisen euron joka revittävissä.

Juuri näin. @HOOLIGAN_ on asian ytimessä toisin kuin muutamat ns. "KooKoo-fanir". Itse käyn ainakin katsomassa kaikki KooKoon loput kotiottelut. Gloryhuntterit ovat toki aina asia erikseen. En usko, että KooKoon yleisömäärät kovinkaan paljon tulevat laskemaan lopuissa kotiotteluissa. Ei näitä liigapelejä nyt vielä liian montaa vuotta ole tarvinnut Kouvolassa käydä katsomassa.

Muistaako joku, paljonko noissa "huippusuosituissa" (toimiston käyttämä ilmaus) perhepeleissä on ollut väkeä? Ehkä tuon perhepelin turvin päästään kahden tonnin yli.

@nummenkallio Milloin KooKoolla on ollut liigapelissä alle 2000 katsojaa?
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo kyllä seuralle tulee jokainen euro tarpeeseen ensi kautta ajatellen, ja ihan senkin kannalta että tulevaisuudessakin Kouvolassa Liigakiekkoa pelataan. Välillä tulee kummasteltua ihmisten kommentointia vaikkapa KooKoon sosiaalisen median kanavissa, tulee sellainen olo että otteluissa käyminen olisi joku velvollisuus tai pakollinen paha. Itselle ainakin pelipäivä on aina tietynlainen juhlapäivä. Eihän sinne hallille ole pakko mennä, mutta sellainen "en varmasti enää tällä kaudella tule" -henkinen vittuilu laittaa kyllä mietteliääksi.
 

Coopperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän yleisö palaa hallille ensi kaudella halvan ruutu plussan äärestä, kun Telia varmasti nostaa hintoja. Tiedän useita tuttuja ketkä ovat tähän ruudun tarjoukseen tarttuneet.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Eiköhän yleisö palaa hallille ensi kaudella halvan ruutu plussan äärestä, kun Telia varmasti nostaa hintoja. Tiedän useita tuttuja ketkä ovat tähän ruudun tarjoukseen tarttuneet.

Mielestäni tuohon ei voi luottaa yhtään, kolmas kausi ilman PO-paikkaa takana ja toinen tyhennysmyynti kausi peräjälkeen. Ja markkinointi sitä perusvarmaa, niin ei voi vain olettaa että routa porsaat kotiin ajaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Eiköhän yleisö palaa hallille ensi kaudella halvan ruutu plussan äärestä, kun Telia varmasti nostaa hintoja. Tiedän useita tuttuja ketkä ovat tähän ruudun tarjoukseen tarttuneet.
Tässä on vaan se paha juttu, että nyt kun ihmiset ovat tottuneet TV-tuotteeseen, niin joku 15€:n nousukaan ei välttämättä saa katsojia pois kotisohvilta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sanon saman kuin Jukurit puolella, hallille kannattaa mennä ihan tulevaisuuttakin ajatellen. KooKoo tarvitsee jokaisen euron joka revittävissä.

Juuri näin. @HOOLIGAN_ on asian ytimessä toisin kuin muutamat ns. "KooKoo-fanir". Itse käyn ainakin katsomassa kaikki KooKoon loput kotiottelut. Gloryhuntterit ovat toki aina asia erikseen. En usko, että KooKoon yleisömäärät kovinkaan paljon tulevat laskemaan lopuissa kotiotteluissa. Ei näitä liigapelejä nyt vielä liian montaa vuotta ole tarvinnut Kouvolassa käydä katsomassa.

@nummenkallio Milloin KooKoolla on ollut liigapelissä alle 2000 katsojaa?

En ymmärrä, mihin tuolla gloryhunter -termillä tässä tapauksessa viitataan, sillä ainakaan itse en ole odottanut muuta kuin hyvää taistelua pleijaripaikasta. Kovin montaa kotipeliä ei ole jäänyt tälläkään kaudella väliin, ja aika paljon on tullut tuettua KooKoota muutenkin, ostamalla tuotteita ja käyttämällä hallin palveluja. Sen kummempaa glooriaa en ole itse odottanut, mutta tuon verran minusta on ollut lupa odottaakin.

Nyt kun peleissä ei ole enää panosta, en tunne hirveän huonoa omaatuntoa, jos jään viimeisistä kotipeleistä pois. Mielestäni olen antanut ihan riittävästi tukea seuralle jo tähänkin mennessä. Pomppulinnat ja yleisöluistelut eivät kiinnosta, koska ainoa mikä ratkaisee, on merkitykselliset pelit. Ymmärrän tyhjennysmyynnit taloudellisesta näkökulmasta, mutta mielestäni tällaisen luovuttamisen jälkeen on turha käydä moittimaan kannattajia tai yleisöä, jos näitä eivät merkityksettömät pelit kiinnosta. Kilpaurheilua tämä kuitenkin on. Toivottavasti yleisömäärissä ei nähdä mitään kyykkäystä, ja ehkä ei nähdäkään, mutta jos niin sattuisi käymään, syytä ei tarvitsisi kaukaa hakea.

Saatan tulla viimeisiinkin peleihin, mutta omatunto ei kolkuta, jos keksin muuta tekemistä. Ensi kaudella olen taas mukana suunnilleen ensimmäisestä harjoitusottelusta alkaen. Silloin on taas jotain, mitä odottaa.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Kyllä tuossa hallille tulemisessa ja joukkueen ja seuran tukemisessa on kaksi puolta niinkun nummenkallio tuossa sanoi. Miksi maksavien katsojien ja fanien pitäisi olla sitoutuneita jos iso osa joukkueesta ei sitä ole, vaan tarjoaa todella karseaa luovutuslätkää? Pitkään olin Old Tom in kanssa samoilla linjoilla ja saatan ostaa lipun loppuihinkin matseihin, mutta kyllähän joukkueen pyllistys on ollut jo useassa ottelussa sitä luokkaa, että he eivät kovin paljon noilla esityksillä ansaitse. Kyllä ammattilaissarjassa pitää olla ammattimaisuutta ja vastuuta sidosryhmiä kohtaan, on tilanne sitten mikä hyvänsä. Eli homman pitää pelata molempiin suuntiin.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Tässä on vaan se paha juttu, että nyt kun ihmiset ovat tottuneet TV-tuotteeseen, niin joku 15€:n nousukaan ei välttämättä saa katsojia pois kotisohvilta.

Tämäpä tämä.

Hallille tullessa pitää olla tarjolla jotain mitä kotisohvalla ei ole. Monesti lätkä on parasta paikan päällä, mutta valitettavasti nykyiset ottelutapahtumat (ei siis vain KooKoon ongelma) kannustavat kotiin jäämiseen.

Kotona ei tarvitse kuunnella musiikkia ihan helvetin kovalla, voi tehdä jotain järkevää kun tuomari kelaa jotain tilannetta vartin nauhalta...

Kotona näkee haastatteluja vähintään ennen matsia.

Ainii, hallilla näkee kiekkokisan...

Vaikka Kouvolan musiikit on loppuun keskusteltu aihe, silti en voi olla nostamatta sitä esille. Varsinkin kun asuinpaikka pakottaa katsomaan enemmän KooKoon vierasmatseja kuin koti. KooKoolla on hyvät fanit, jotka pitävät ääntä.. miksi joku tusina jumputus vedetään pelikatkolla niiden päälle? Mainokset on ok, koska vähän pakko.

Olisi kiva kuulla miten onnistunut lastenhoitohanke MLL:n kanssa oli. Siinä oli ideaa!
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En ymmärrä, mihin tuolla gloryhunter -termillä tässä tapauksessa viitataan, sillä ainakaan itse en ole odottanut muuta kuin hyvää taistelua pleijaripaikasta. Kovin montaa kotipeliä ei ole jäänyt tälläkään kaudella väliin, ja aika paljon on tullut tuettua KooKoota muutenkin, ostamalla tuotteita ja käyttämällä hallin palveluja. Sen kummempaa glooriaa en ole itse odottanut, mutta tuon verran minusta on ollut lupa odottaakin.

Niin en viitannut tällä termillä sinuun vaan lähinnä tarkoitin tätä ilmiötä yleisemmällä tasolla, että monesti on niin, että heti kun joukkueella menee huonommin ja on vaikeuksia niin jotkut hyppäävät siinä vaiheessa kelkasta ja tulevat vielä monesti uhoamaan, että nyt riitti ja että ropokaan ei enää laiteta joukkueen hyväksi. Juuri tämmöisessä tilanteessahan joukkue tarvitsee tukea. Lisäksi jos joukkue yrittää jotakin uutta esim. eri teemalla perhepelit yms. niin nämäkin ideat tyrmätään. Ei kai näistä teemapeleistä nyt kenellekään mitään haittaa pitäisi olla. Niin en minäkään ketään syytä, jos eivät tule peleihin. Jokainenhan saa itse päättää miten aikansa ja mihin rahansa käyttää. En minäkään käy koskaan Kouvojen peleissä, mutta en kyllä käy asiaa missään koripallon sivustolla myöskään kertomassa.
 
Viimeksi muokattu:

Steus

Jäsen
En minä ainakaan syytä ihmisiä, jotka jäävät kotiin merkityksettömien pelien sijaan. En syytä niitäkään, jotka eivät tule paikalle joukkueen kiitäessä tappioputkessa. Jos pelitapahtumassa käyminen ei tuota minkäänlaista iloa, niin mikä velvollisuus faniksi/kannattajaksi itseään kutsuvalla on mennä paikalle ja maksaa siitä?

@IceMaster kanssa samaa mieltä musiikkipuolesta. Onko sitä jytää pakko soittaa AINA katkoilla? Minä nautin enemmän yleisön jonkinasteisesta metakasta enemmän kuin jostain Antti Tuiskun remixistä. DJ:lle (@Tico ?) vähän pelisilmää tähän. Myös mainospuolen ymmärrän, mutta miksi esim. maalejen jälkeisillä katkoilla on pakko runtata mainoksia hidastusten sijaan? Mieluummin katsoisin hidastuksen maalista kuin jonkun Veikkauksen mainoksen. Minulle tulee lähinnä negaatioita mainostavaa firmaa kohtaan, kun mainos vie minulta jotain. Kyllä ne mainokset 98 % kerroista ehtisi pyörittää sovitun mukaan yhden erän aikana. Kotisohvalla ei ole mainoksetkaan haittana, joten TV-tuote vie tässä pidemmän korren.

Lauantaina aion mennä matsiin, mutta loppuja pelejä katsotaan tapauskohtaisesti. Voitto tai edes viihdyttävä peli auttaisi päättämään KooKoon hyväksi.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Minä en ainakaan ole kunnian metsästäjä. Minulla on kausikortti, mutten silti jaksa vaivautua hallille katsomaan kun KooKoo pelaa säälittävän huonoa peliä. Siis jos itse tuote eli jääkiekko on mielestäni pelillisesti täyttä kuraa niin en viitsi sitä katsoa. Tämän kauden Tuokkolan KooKoo on kuraa kaatanut niskaan ihan riittämiin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Edelliset perhepäivät/pelit
15-16:
Su 3.1.2016 15:00 KooKoo - Blues 3434 katsojaa
16-17:
Ma 26.12.2016 17:00 KooKoo - JYP 4610 katsojaa

Kiitos tiedoista, ihan hyviä lukemia, etenkin tuo JYP-matsi. Noissa on vain ollut vielä pelillistäkin panosta, kun runkosarja on ollut suunnilleen puolivälissä.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
2500 ja rapiat perhepelissä. Ei kai se ihme kun ei mitään panosta. Tahmeeta se oli omakin katsominen ruudusta. Loppuihin kotipeleihin 2 yhden hinnalla happy hour hinnat koko ottelun ajaksi. Menis ees joku ryyppäämään
 

Coopperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ensi kautta silmällä pitäen sen ilmaisen mustaoranssi pelin vois pitää SaiPaa tai Pelicanssia vastaan, niin varmasti yleisöä voisi olla sen lähemmäs 6000. Nyt pari kertaa pelattu KalPaa vastaan se peli.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ensi kautta silmällä pitäen sen ilmaisen mustaoranssi pelin vois pitää SaiPaa tai Pelicanssia vastaan, niin varmasti yleisöä voisi olla sen lähemmäs 6000. Nyt pari kertaa pelattu KalPaa vastaan se peli.
Mietin ihan samaa, koska eikö yhteistyökumppanit maksa liput? Toki varmaan alennettuun hintaan, mutta halli olisi varmasti täynnä
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Perhepelin yleisömäärä todisti ainakin sen, että oheisohjelma ei tuo mitään yleisöryntäystä, jos itse pelissä ei ole panosta. Tämän kaikki toki varmaan arvasivatkin. Paras houkutin on edelleen taisteleva joukkue ja merkitykselliset pelit. No, yritetään sitten taas ensi kaudella. Toivottavasti lopuissa peleissä yleisömäärä alkaa sentään kakkosella, SaiPallahan taisi olla viime kauden lopussa ykköselläkin alkaneita lukemia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ensi kautta silmällä pitäen sen ilmaisen mustaoranssi pelin vois pitää SaiPaa tai Pelicanssia vastaan, niin varmasti yleisöä voisi olla sen lähemmäs 6000. Nyt pari kertaa pelattu KalPaa vastaan se peli.

SaiPa ja Pelicans vetävät yleisöä muutenkin niin hyvin, ettei niitä kannata uhrata mustaoranssipeleiksi. Niihin tulee myös hyvin vierasfaneja. Kevättalvella 2016 mustaoranssipelissä oli muuten vastassa Tepsi. Se toimi: mökki oli aika täynnä ja tuli vielä voitto.
 

Coopperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
SaiPa ja Pelicans vetävät yleisöä muutenkin niin hyvin, ettei niitä kannata uhrata mustaoranssipeleiksi. Niihin tulee myös hyvin vierasfaneja. Kevättalvella 2016 mustaoranssipelissä oli muuten vastassa Tepsi. Se toimi: mökki oli aika täynnä ja tuli vielä voitto.
Eiku niinhän se oli TPS vastassa, jotenkin muistin että olisi ollut KalPa. Nythän myös kokeiltiin ensimmäistä kertaa, että lippuja ei jaeta etukäteen vaan ainoastaan ovilta. Nyt jälkeenpäin kuitenkin ehkä parempi se, että lippuja voi hakea ennakkoon yhteistyökumppaneilta, ainekin yleisömäärän perusteella.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
SaiPa ja Pelicans vetävät yleisöä muutenkin niin hyvin, ettei niitä kannata uhrata mustaoranssipeleiksi. Niihin tulee myös hyvin vierasfaneja.

Olen samaa mieltä. Mikä tahansa muu peli voidaan uhrata mustaoranssipeliksi paitsi KooKoo-SaiPa, joka vetää muutenkin parhaiten yleisöä Lumon-Areenan lehtereille. Yleensähän nämä sponsoreiden kustantamat pelit kannattaa järjestää joukkueita vastaan, jotka eivät muuten vedä hyviä yleisömääriä.
 
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mustaoranssi -peliin sai lippuja ovelta seisomakatsomoon, alariveille ja vieraspäätyyn. Loput lipuista meni yhteistyökumppaneille. Keskikatsomossa oli isoja aukkoja, koska liput oli yhteistyökumppaneilla. Jos samalla systeemillä toteutettaisiin saipa -peli, niin ei missään nimessä päästä täyteen katsomoon. Seisomakatsomot pullistelisi ja istumakatsomossa olisi silti vapaita paikkoja.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
KooKoolahan tällainen kännäyskatsomo jo on seisomakatsomopäädyn yläosassa. Voisihan siellä olla jo enemmän istumapaikkoja. Ja toinen tuoppikatsomo on siellä "ylähyllyllä". Eli ei mitään uutta aurongon alla.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
KooKoolahan tällainen kännäyskatsomo jo on seisomakatsomopäädyn yläosassa. Voisihan siellä olla jo enemmän istumapaikkoja. Ja toinen tuoppikatsomo on siellä "ylähyllyllä". Eli ei mitään uutta aurongon alla.

Orpe-klubin alapuolella olevasta pubista et näe peliä kunnolla ja toista maalia ollenkaan kun seisomakatsomossa noustaan seisomaan. Ja todellakin on UUTTA jos johonkin varsinaisista katsomolohkoista järjestetään mahdollisuus nauttia alkoholijuomia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös