Veljekset Sallinen – Tomi & Jere

  • 20 529
  • 42

Voranen

Jäsen
Ensi kaudelle kapteenistoon voisi kyllä tehdä muutoksen että Tomi saa C:n rintaansa ja Ladalle A. Kyllä tällä kaudella tuntui, että Sallinen on se joukkueen todellinen johtaja, varsinkin kun Lada oli niin paljon poissa, eikä Ladan peliotteet olleet kovin kummoisia. Tomilta kyllä loistava kausi ja hienoa, että saatiin hänelle jatkosopimus. Loppukaudesta Ramun lähdön jälkeen vastuu kyllä kasvoi ehkä liian suureksi. Varsinkin Saarinen peluutti Tomia ihan käsittämättömiä määriä. Esimerkiksi 5.3 pelatussa Kärpät-Blues -ottelussa peliajaksi tuli 28.56. Toivottavasti ensi kaudella on taas kunnon ykkössentteri ja Tomi pystyy pelaamaan omassa roolissaan paljon pelaavana, hyvänä kahdensuunnan kakkossentterinä. Tuohon rooliin olisi melko täydellinen pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Sape tänään tehot 1+3 ja koko Liigan pudotuspelien pistepörssin kärkeen. Sallisen dominointia on ilo katsella. Oikeita ratkaisuja jatkuvasti ja ei ole väärin sanoa, että meiltä löytyy Liigan paras puolustava hyökkääjä tällä hetkellä.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Sama. Ilo katsella miehen peliä tällä hetkellä. Varsinkin pelirohkeus kiekon kanssa on mielestäni huikealla tasolla. Jo eilen Baronalla katselin kun parin minuutin Lukkopyörityksen jälkeen saadessa kiekon omassa päässä ei nepannut paniikissa sitä keskialueelle ja painunut vaihtoon, vaan otti kiekon haltuun, kääntyi ja rauhoitti pelin. Itseluottamuksen kasvu näkyy mielestäni myös hyvinä suorituksina hyökkäyspäässä, otetaan esimerkkinä vaikkapa esityö Pöystin AV-maaliin tänään.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Toivottavasti Sape ei ole nimeään mihinkään sopimuspaperiin vielä laittanut, koska kyllä mies nyt pelaa omaa hintalappuaan aika hyvin ylöspäin. Mikäpä jengi haluaisi tällaista pelaajaa joka tekee aina jäällä oikeita asioita.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Toivottavasti Sape ei ole nimeään mihinkään sopimuspaperiin vielä laittanut, koska kyllä mies nyt pelaa omaa hintalappuaan aika hyvin ylöspäin. Mikäpä jengi haluaisi tällaista pelaajaa joka tekee aina jäällä oikeita asioita.

On sillä Sapella kuule enskauden pelipaikka tiedossa jo tähän aikaan kaudesta, ja mä vaan pahaa pelkään että se ei ikävä kyllä ole Blues...
 

trap

Jäsen
Tomi Sallisella on Bluesin kanssa sopimus, joten en pitäisi niin varmana, että sopimus muualle olisi jo valmiina. Ja turha ollakaan, kun näillä näytöillä saa hyvän sopimuksen myöhemminkin keväällä. Fantastinen pelaaja, jonka merkitys avautuu valtaosalle varmasti vasta siinä vaiheessa, kun Sallinen ei enää Bluesissa pelaa.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Tomi Sallisella on Bluesin kanssa sopimus, joten en pitäisi niin varmana, että sopimus muualle olisi jo valmiina. Ja turha ollakaan, kun näillä näytöillä saa hyvän sopimuksen myöhemminkin keväällä.

Tottakai, mutta ulkomaanpykälä...
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
On sillä Sapella kuule enskauden pelipaikka tiedossa jo tähän aikaan kaudesta, ja mä vaan pahaa pelkään että se ei ikävä kyllä ole Blues...

No lienee täysin selvää ettei se ole Blues. Oletin että se tuli jo tuosta mun edellisestä viestistä selville.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jyrki Aho jutteli kauden alussa, että odottaa nimenomaan Sapelta tasonnostoa ja liidausta. Silloin tuo kuulosti vähän hassulta, kun hän on aina pelannut hyvin. Nyt alkaa kuitenkin ymmärtämään, että Jykä näki Sallisella olevan vielä paljon enemmän potentiaalia. Hyvä niin!
 
Tän kauden jengi ottaa niin paljon päähän, valmentajaa myöten, että piti käydä juutuubista katsomassa Karitsan ihmetekoja. Kävin myös katsastamassa miten ruotsin puolella kulkee:

Leksands IF, 6 matsia, 6 tappiota, 0 pistettä ja 6 pisteen ero toiseksi viimeiseen, maaleja 6, päästettyjä 25, maaliero -19

Sape: 3+2 (puolet maaleista!) +/- 0 (kaikki muut miinuksilla).

Ihan menee hukkaan Sapen eteneminen tuolla. :(

Jumalan poika PITÄÄ käydä hakemassa heti kotiin! (samalla mukaan vaikka V-M Savinainen.. ja Kähy?)
 

Robert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos ja näkemiin
Tomi Sallinen tänään blues PreGamessä (linkki youtubeen):

"Kyl mä aina katon vähintään maalikoosteen. Jos mä pystyn näkemään sen suorana niin tottakai mä yritän kattoo. Tää on nyt toka peli tänään kun mitä mä paikanpäällä näen."

Sape näyttäisi olevan espoolainen ihan henkeen ja vereen. Pakko sitä on arvostaa!

Peli on ilmeisesti kulkenut myös ruotsissa. Tehot tällä hetkellä 18+12=30 ja pistepörssin 17. sija vaikka leksand on tehnyt vähiten maaleja koko sarjassa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sape on Leksandin kantavia voimia ja on selvästi saanut kannattajia myös lammikon toisella puolella. Tuskin on tulossa meille takaisin ihan pian, sen verran hyvin on pelannut.. Mutta ehkä vielä joskus ennen eläkepäiviä *hymiö*
 

Tangens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannatan paikallista seuraani
Onko "Jumalan lahja Espoolle" -video poistettu Youtubesta? Kovin harmi jos näin on, koska en itse ainakaan sitä enää sieltä löydä. Kyseessä on (oli) ehdottomasti yksi lempivideoistani kyseisessä palvelussa, ja olen silloin tällöin palannut ihailemaan ehkä parhaiten ikinä espoolaisjunnujen esiinmarssia edustusjoukkueeseen kuvastaneen pelaajan otteita ja hänen tarinaansa. Näin oli tarkoitus nytkin tehdä, mutta näin ne muistot kauniisiin aikoihin taitavat yksi kerrallaan kaikota, eikä Sapella todella ole enää joukkuetta, jota palata kipparoimaan rakastamalleen synnyinseudulle.

Menipä tunteelliseksi, mutta tarpeellisen videomateriaalin vähentyessä pitänee itse toisinaan muistella hienoja hetkiä ja palata menneisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös