Jesse Joensuu jokeripaitaan

  • 89 796
  • 352

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Minusta se ruuti on ollut läpimärkää...

Kuivaa tai märkää, ei mitään väliä. Jessen ruuti menee siihen erinomaiseen maskipeliin ja maalivahdin häirintään. Kaikki jätkät varmaan tossa jengissä tietää kuinka tärkeä ja arvokas se duuni on. Nimi ei välttämättä löydy tilastoista, mutta iso vaikutus maskimiehellä on usein maalin syntyyn jossa laukaus lähetetään viivasta.

Jesse on arvokas ja tärkeä palanen Jokerijengissä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kuivaa tai märkää, ei mitään väliä. Jessen ruuti menee siihen erinomaiseen maskipeliin ja maalivahdin häirintään. Kaikki jätkät varmaan tossa jengissä tietää kuinka tärkeä ja arvokas se duuni on. Nimi ei välttämättä löydy tilastoista, mutta iso vaikutus maskimiehellä on usein maalin syntyyn jossa laukaus lähetetään viivasta.

Jesse on arvokas ja tärkeä palanen Jokerijengissä.
Lisäksi vastoin odotuksia, Jesse ei ole joukkueemme jäähykuningas, vaan maltilliset 12 minuuttia asettaa hänet sisäisessä jäähypörssissä sijalle viisi. Silti Jesse on tukevasti plussan puolella.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilisessä pelissä Joensuu tuntui olevan vähän hukassa varsinkin kiekollisissa ratkaisuissa. Mikään ei tuntunut onnistuvan, mikä vaikuttaa varmasti itseluottamukseen. En kuitenkaan jaksa olla kovin huolissani, koska joukkueessa on laajuutta ja loukkaantumisia vähän. Jesse on varmasti tärkeä pala joukkuetta keväällä ja nyt on varaa lepuuttaakin, jos siihen on valmennusjohdon mukaan tarvetta. Joukkue pelaa tällä hetkellä niin yhtenäisesti, että muutaman yksittäisen pelaajan pelaaminen pisteiden valossa odotuksia heikommin ei ole aiheuttanut ongelmia.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilisestä on turha vetää mitään johtopäätöksiä Jessen osalta. Jengi pelasi ½valoin, kun haaste tiedettiin heikoksi. Etenkin 2 maalin jälkeen, jolloin alettiin odottamaan loppusummeria.

Tähän mennessä Jesse on pelannut hyvän kauden.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En nähnyt eilistä peliä, mutta näkemieni pelien perusteella en voi ymmärtää, miten Jessen peli voi aiheuttaa joissakin pettymyksiä. Tuo ketju on mielestäni täydellisesti balanssissa ja täydellisesti roolitettu. Noin toimivassa konseptissa kaikkien rooli korostuu ja Jessen rooli nyt ei ole se kiekollinen moottori. Omaan silmään ei ole erottunut Jesseltä erityisesti mitään huonoja kiekollisia ratkaisuja, enemmän on jäänyt mieleen muutamat oivaltavat passit pienessä tilassa. Ketjulla on mielestäni kemiat kunnossa ja äijät näyttää tosissaan nauttivan pelaamisesta.

Melkein uskaltaisin väittää, että Jesse ja Oneil ovat aika hyvä pari...ehkä jopa parempi, kuin paljon kaipailtu Oneil Regin...
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Olen positiivisesti yllättynyt Joensuun suoritustasoon alkukaudesta. Odotin toki joukkueelta vaikeampaa alkua, mutta Jessekin on pysynyt jääypenkiltä pois. Hämmentää hyvin vastustajia, eikä ota itse tyhmiä jäähyjä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melkein uskaltaisin väittää, että Jesse ja Oneil ovat aika hyvä pari...ehkä jopa parempi, kuin paljon kaipailtu Oneil Regin...
Tällä hetkellä Nelliä olisi turha heittää Reginin laitaan ja menemään hukkaan, jos ilmaisen hivenen korostetusti asian eli Reginin vaeltamisen varjojen laitamailla. On toki parantanut, ei unohdeta sitä.

+ täältäkin Jessen maltilliseen jäähymäärään. Sen vahvuuden kautta pelaaminen ei ole suotavaa. Ihailtavasti menee suoraan ytimeen ja yrittää aiheuttaa itseensä kohdistuvia voimatoimia.
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Hieno mies. Katsoin taas Jessen pukukoppihaastattelun. Siinä Jesse kehui Jokereiden viestintäpäällikkö Iiro Keurulaista. Hänkin on hieno mies. Tekee tosi hyvää duunia josta me fanitkin saadaan nauttia lähes päivittäin Jokereiden kotisivuilla. Esimerkiks älyttömän hyvin vetää kaikki pelaajahaastattelut ja kaiken näköstä muuta juttua. Olen tän Joskus Iirolle sanonut ihan suoraan päin naamaa, että teet tosi hyvää duunia.

Jessen valitsemasta pukukoppi biisistä vielä sen verran, että minäkin lisäsin äsken sen omalle biisilistalle. Menispä viikko nopeesti, että pääsis sinne synttäribileisiin.
 

roctum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tappiosta huolimatta Joensuulta hienoa FYYSISTÄ peliä useaan otteeseen.

Jäi kyllä päähänkohdistunut taklaus viheltämättä kolmannessa erässä, mutta muutoin hyvää taistelua ja raatamista.
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kiitokset Jesselle joulukalenteriin osallistumisesta. Jännittää jo, että mitä seuraavasta luukusta paljastuu.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Useammassa tilanteessa oli eilen nähtävissä, että tällä hetkellä Jessen jalkanopeus ei noihin huippupeleihin riitä oikein millään.
Samalla päivämäärällä osa jengistä huutaa Vili Sopasta ratkaisemaan näitä ongelmia. Taivas varjele ;=D
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Useammassa tilanteessa oli eilen nähtävissä, että tällä hetkellä Jessen jalkanopeus ei noihin huippupeleihin riitä oikein millään.
Samalla päivämäärällä osa jengistä huutaa Vili Sopasta ratkaisemaan näitä ongelmia. Taivas varjele ;=D

Sama molempiin. Ikosta ja Hotsia voisi nyt molempia kokeilla ennen playoffeja tuossa kakkosessa. O'Neill-Tolvanen akseli on todettu toimivaksi, mutta Jessen ei todellakaan pitäisi olla mikään kiveen hakattu kolmas lenkki. Eilen tuo ketju oli juuri Jessen hitauden takia vaikeuksissa, eikä omista päästy lähtemään millään.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Useammassa tilanteessa oli eilen nähtävissä, että tällä hetkellä Jessen jalkanopeus ei noihin huippupeleihin riitä oikein millään.
Samalla päivämäärällä osa jengistä huutaa Vili Sopasta ratkaisemaan näitä ongelmia. Taivas varjele ;=D
Jesse on todella hidas tuohon kenttään. Eikä se johdu pelkästään siitä että Jesse olisi hidas, kokoisekseen yllättävänkin kevytjalkainen. Nelli ja Eeli nyt vasn sattuvat pelaamaan aivan toisenlaisella rytmillä kun muu joukkue.

Ja Sopasen kohdalla nostan käden pystyyn virheen merkiksi. Syytän perspektiivivirhettä, kun kaikki ympärilläolijat on hitaita, ei hitaus niin korostu.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Täytyy kehua myös Joensuuta eilisestä pelistä. Ei lähtenyt turhaan naaman hieromiseen, vaikka Jesseä koitettiinkin saada hermostumaan. Päinvastoin. Tuntui, että mitä enemmän Jesseä hiillostettiin, sen paremmin ja kovemmalla itseluottamuksella ja tahdolla kaveri meni tilanteisiin ja tuli niistä voittajana ulos.

Oli muutenkin kiva katsoa, kun kaveri yrittää kuumentaa ja Jokerien pelaajat lähinnä hymyilivät takaisin. Sijoilta pitää ruuvata päät irti, mutta pikkusikaan ei kannata muuta kuin hymyillä takaisin.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Jotenkin tuntuu, että Jesse Joensuu syttyy näihin peleihin paremmin. Runkosarja oli ajoittaista hiihtelyä.
 

Gemondo

Jäsen
Jotenkin tuntuu, että Jesse Joensuu syttyy näihin peleihin paremmin. Runkosarja oli ajoittaista hiihtelyä.

Näinhän se taitaa olla, tätä näkemystä tukee myös tilastot:

Runkosarjassa
Maalit/peli: 0,20
Pisteet/peli: 0,45
Jäähyt/peli: 1,5 min

Pudotuspeleissä
Maalit/peli: 0,25
Pisteet/peli: 0,50
Jäähyt/peli: 5,3 min
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näinhän se taitaa olla, tätä näkemystä tukee myös tilastot:

Runkosarjassa
Maalit/peli: 0,20
Pisteet/peli: 0,45
Jäähyt/peli: 1,5 min

Pudotuspeleissä
Maalit/peli: 0,25
Pisteet/peli: 0,50
Jäähyt/peli: 5,3 min

No mulle toi tilasto kertoo lähinnä sen, että jäähyt triplaantuu. No syttymistä on tietysti sekin, mutta vertaisin sitä lähinnä tuhopolttoon.

Joo joo arvokas pelaaja ja rapatessa roiskuu.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Näinhän se taitaa olla, tätä näkemystä tukee myös tilastot:

Runkosarjassa
Maalit/peli: 0,20
Pisteet/peli: 0,45
Jäähyt/peli: 1,5 min

Pudotuspeleissä
Maalit/peli: 0,25
Pisteet/peli: 0,50
Jäähyt/peli: 5,3 min
En minä niitä tilastoja katsellutkaan, vaan sitä yleistä kuuluisaa peli-ilmettä.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joensuun plussat tänään useampi KOVA töötti. Näytti että useammassa tilanteessa vastustaja oli jo ennen kontaktia valmistautunut keräämään kamat jäästä.

Miinusta tulee parista mailalla huitomisesta joista toisesta tuli pahaan paikkaan jäähy.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Joensuun plussat tänään useampi KOVA töötti. Näytti että useammassa tilanteessa vastustaja oli jo ennen kontaktia valmistautunut keräämään kamat jäästä.

Miinusta tulee parista mailalla huitomisesta joista toisesta tuli pahaan paikkaan jäähy.
Kyllä Jessen fyysinen preesenssi on tärkeä pleijareissa. Peleissä #2 ja #3 Sotshi koitti kovistella mutta Jokerit ei alkanut mikkihiiriksi siinä haaastossa. Jesse oli eturivin soturi kun vääntö alkoi. Lauridsen ansaitsee myös kynniamaininnan isäm maan puollus tuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en epäile hetkeäkään Joensuun intohimoa lätkää kohtaan, mutta siitä en ole täysin vakuuttunut, onko työmäärä yhtä tinkimätöntä tuota intohimoa kohtaan. Saattaa se toki sitäkin olla, mutta asiasta en tiedä enempää kuin mitä omat silmät kertoo peliesityksistä. Toissakaudella Joensuu oli hetken jopa KHL:n mittapuulla kärkipään kavereita voimahyökkääjän roolissa. Teki maaleja, luisteli hyvin, ajoi miehiä kiinni ja riisti kiekkoja, joista tilanteista loi kovalla tahdolla maalipaikkoja. Siitä näki sillon hallin ulkoseinienkin läpi sen järjettömän voitontahdon ja päättäväisyyden riistää kiekkoja, taklata ja runnoa se kiekko sinne maalin perukoille vaikka väkisin. Sen muutamankymmenen pelin jälkeen ei ole Joensuulta nähty enää samanlaista voitontahtoa oikein missään vaiheessa ja luisteluvauhti ja -kunto on kuin murto-osa siitä. Viime kaudella ei meinannut oikein enää luistimilla oikein pysyä ylipäätään mukana ja ilmeisesti nyt on jo alkukaudesta samaa havaittavissa, vaikka alla pitäisi olla intohimoisella jätkälätkällä elämänsä treenikesä ja kunto huipussaan. Liigassa olisi edelleen kirkkainta huippua, mutta KHL:ssä ei tällä hetkellä vain oikein riitä. 3-4 ketjussa olisi toki todella hyvä KHL:ssä.

Osaatko itse veikkailla mistä johtuu esimerkiksi luistelussa niin suuri pudotus parin kauden takaiseen?
Vastaan tänne kun tämä ei Jensenin ketjuun kuulu.

Eikö Jessellä viime kaudella jalka liikkunut kuitenkin paremmin kuin edelliskaudellla pois lukien se alkukausi?

Itse kirjoitin näin edelliskauden harjoituskaudella reilu pari vuotta sitten:
Kädet Jessellä riittää. Liike voi olla kysymysmerkki, mutta jos saa liikkeen parhaimmilleen, niin sen pitäisi riittää. Se minkä riittävyyttä eniten epäilen on fyysinen rasitus. Vaikka Jesse onkin viimeisen päälle huippu-urheilija, on hän todella iso mies. Uskoisin hänen suoritustensa olevan parhaimmillaan jollain 15 pelminuutilla, mutta tämä on toki vain arvaus ja Jesse saattaa olla vielä kovempi kuntoinen kuin mitä kuvittelen. Ylivoimallahan Jesse kannattaa peluuttaa maalin edessä ja siitä syystä, en laittaisi Jesseä tasaviisikoin pelaamaan ykkösketjun minuutteja.

Enpä tiedä, on se kyllä kova äijä... jaksaisko Jesse vetää koko kauden jotain 20 min / matsi?

Koko kauden peliaika keskiarvo oli tuolla kaudella 17:49 ja muistaakseni Jessen peliakaa tiputettiin tuolloin loppukautta kohti. Alkukaudesta se taisi olla lähempänä tuota 20 minuuttia. Sitten vuoden vaihteen jälkeen olen näköjään Jessen ketjussa päivitellyt, että riskit näyttävät realisoituneen.
Aijai jai. Alkaako tässä realisoitua ilmeiset riskit, mitä spekuloin jo harjoituskaudella alla olevassa lainauksessa. Valmennukselta kenties aika hölmö virhe?

Viime kaudellehan peliaikaa taas vähän korjattiin ja se tiputettiin alle 15 minuutin. Ja mielestäni viime kausi oli melkolailla plusmerkkinen Jesselle, vaikka nyt en mitään varsinaisia luistelunopeuksia olekaan mitannut. En tiedä, miksi luistelunopeus oli parhaimmista hetkistä tippunut... ehkä silloin vain kroppa ja pää on sattunut olemaan juuri täydellisessä tilassa ja Jesse on vetänyt nextillä levelillä. Eihän Jesse ole mikään raketti ikinä ollut ja tuskin sitä kannattaa odottaakaan.

Ja varmaan itsekin tiedät, että ihan höpöhöpö hommia tehdä jotain analyysejä liikkeestä näin harjoituskaudella.

E: Ja samaa sää olit @McMulligan näköjään itkemässä viime harjoituskaudellakin. Ja levittämässä paskapuheita jostain, että kesä olisi mennyt reenatessa terassikestävyyttä.
 
Viimeksi muokattu:

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja varmaan itsekin tiedät, että ihan höpöhöpö hommia tehdä jotain analyysejä liikkeestä näin harjoituskaudella.

E: Ja samaa sää olit @McMulligan näköjään itkemässä viime harjoituskaudellakin. Ja levittämässä paskapuheita jostain, että kesä olisi mennyt reenatessa terassikestävyyttä.

Olen syvästi pahoillani, jos Jesse on sulle noin henkilökohtainen asia ja kritiikillä loukkasin. Toi on kyllä ihan skeidapuhetta, että mä olisin levittänyt puheita terassikestävyydestä. Olen toki saattanut kyseenalaistaa kesätreeniä ja kyseenalaistanut mitä kestävyyttä kesällä on treenattu, mutta ihan turha alkaa osoittelemaan sormella mistään huhujen levittämisestä, kun asiasta ei ole itselläni ollut mitään faktaa. Sen mukaan kirjoitan mitä näen peleissä. Se kun nyt sattuu olemaan itselleni se tärkein kriteeri.

Kun tosin olen Joensuun peleistä Jokereissa tullut nähtyä jotain 80-90% väliltä mukaanlukien harjoituspelit ja sarjapelit, niin ehkä mulle on saattanut jonkunlainen käsitys muodostua pelaajasta muutenkin kuin vain harjoituskaudelta. Jos Jessen jaloille 15 minuutin tai vähempi peliaika on se optimaalisiin, eikö tuo juuri tarkoita samaa kuin itse olen kirjoittanut, että sopivin paikka olisi 3-4 ketju? Siihenhän Joensuu olisi todella laadukas pelaaja. 1-ketjuun ei vaan riitä. Ei jalkojen eikä kestävyyden puolesta. Liikaa peliaikaa ja nopeus ei riitä. Ei tässä nyt sen kummemmasta asiasta ole kyse. Viime kaudella Joensuu ei ollut juurikaan sen kummempi kuin edelliselläkään, vaan aika samalla tasolla meni noin omilla silmilläni katsottuna.

Hieman hassulta tuntuu ylipäätään asia, kun tykkään kyllä Joensuusta pelaajana kohtuullisen paljonkin, mutta pelaa tai joutuu pelaamaan Jokereissa vain liian suurta ruutua. Tosin isompana kritiikkinä ja varjopuolena Joensuulla on tendenssi ottaa usein aivan helvetin typeriä jäähyjä. Niitä lukuunottamatta loistava pelaaja Jokereihin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen syvästi pahoillani, jos Jesse on sulle noin henkilökohtainen asia ja kritiikillä loukkasin. Toi on kyllä ihan skeidapuhetta, että mä olisin levittänyt puheita terassikestävyydestä. Olen toki saattanut kyseenalaistaa kesätreeniä ja kyseenalaistanut mitä kestävyyttä kesällä on treenattu, mutta ihan turha alkaa osoittelemaan sormella mistään huhujen levittämisestä, kun asiasta ei ole itselläni ollut mitään faktaa. Sen mukaan kirjoitan mitä näen peleissä. Se kun nyt sattuu olemaan itselleni se tärkein kriteeri.

Kun tosin olen Joensuun peleistä Jokereissa tullut nähtyä jotain 80-90% väliltä mukaanlukien harjoituspelit ja sarjapelit, niin ehkä mulle on saattanut jonkunlainen käsitys muodostua pelaajasta muutenkin kuin vain harjoituskaudelta. Jos Jessen jaloille 15 minuutin tai vähempi peliaika on se optimaalisiin, eikö tuo juuri tarkoita samaa kuin itse olen kirjoittanut, että sopivin paikka olisi 3-4 ketju? Siihenhän Joensuu olisi todella laadukas pelaaja. 1-ketjuun ei vaan riitä. Ei jalkojen eikä kestävyyden puolesta. Liikaa peliaikaa ja nopeus ei riitä. Ei tässä nyt sen kummemmasta asiasta ole kyse. Viime kaudella Joensuu ei ollut juurikaan sen kummempi kuin edelliselläkään, vaan aika samalla tasolla meni noin omilla silmilläni katsottuna.

Hieman hassulta tuntuu ylipäätään asia, kun tykkään kyllä Joensuusta pelaajana kohtuullisen paljonkin, mutta pelaa tai joutuu pelaamaan Jokereissa vain liian suurta ruutua. Tosin isompana kritiikkinä ja varjopuolena Joensuulla on tendenssi ottaa usein aivan helvetin typeriä jäähyjä. Niitä lukuunottamatta loistava pelaaja Jokereihin.
No joo, mutta ei Jesseä ainakaan missään shutdownroolissa kannata peluuttaa. Roolin täytyy löytyä selkeästi hyökkäävästä kentästä, mutta minuuttien ei todellakaan pitäisi olla 20/matsi.

Totta, että Jessellä liike on sen verran heikkoa parhaimpiin verrattuna, että vaikeuksissahan tuo noissa peleissä on. Kenellä Jokeripelaajilla sitten riittää kokonaisuus pelata noita parhaita vastaan voittavaa lätkää? Löytyykö 6 ukkoa? Tai 4 laituria?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös