Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 789
  • 11 232

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksei junnukisoissa vaadita koko joukkueelta yläikärajaa? Koutsit, apukoutsit ja muut, kaikki U20, U18 jne. Olis paljon mielenkiintoisempaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jos ajaisin mökkirantaamme järven pohjaan 100 000 tonnia valkoista hiekkaa, olisiko mökillämme sitten turkoosi vesi kuten vaikkapa Malediiveillä? Vesi on kirkasta joten se ei ole esteenä. Kyllähän sen noin pitäisi toimia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos ajaisin mökkirantaamme järven pohjaan 100 000 tonnia valkoista hiekkaa, olisiko mökillämme sitten turkoosi vesi kuten vaikkapa Malediiveillä? Vesi on kirkasta joten se ei ole esteenä. Kyllähän sen noin pitäisi toimia.
Tai hankit muutamia satoja litroja happoa ja kaadat sen veteen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Just löytyi jostain geek-sivustolta vinkki-, ja linkki jolla sai win7:n päivitettyä win10:ksi, vaikka kampanja oli jo ohi. Teinkö virheen kun päivitin ja siirsin dokumentit onedrive:n. Mitään lisenssiavainta ei edes kysytty missään vaiheessa, vaikka mulla sellanen on.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
Just löytyi jostain geek-sivustolta vinkki-, ja linkki jolla sai win7:n päivitettyä win10:ksi, vaikka kampanja oli jo ohi. Teinkö virheen kun päivitin ja siirsin dokumentit onedrive:n. Mitään lisenssiavainta ei edes kysytty missään vaiheessa, vaikka mulla sellanen on.
Itse olen päivittänyt kuukauden sisään kolme konetta win10:ksi luultavasti saman vinkin ohjeilla. Kertaakaan ei ole lisenssiavainta kysytty. Muistaakseni joissain ohjeissa mainittiin, ettei välttämättä kysytäkään (siis jos se win7 oli aito). Samaa kautta sain myös tietää, että 32-bittisen voi samalla päivittää 64-bittiseksi, which was nice. Onedrivesta ei mitään pahaa sanottavaa, muuta kuin että saattaa olla joskus aikamoinen kaistasyöppö (jos siis pitää synkronoinnin aina päällä).
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Jos tomaatti on hedelmä, eikös ketsuppi silloin ole smoothie?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska se nä
Miksei täällä käytetä enemmän eri värisiä ja eri Kokoisia tekstejä?
Koska se näyttää homolta.

Mutta mikä oikeastaan on smoothie? Olen luullut, että se on vain marja/hedelmäpohjainen sössö, mutta ainakin duuniruokalassa on joskus jotain maitopohjaisia sössöjä jälkiruokana nimellä "smoothie". Luulin, että ne on pirtelöitä.
 

sinikettu

Jäsen
Jätkä katto googlesta.

Soijamaito ja tofu, kaksi taikasanaa saada vatsalaukun sisältö tulemaan ruokatorvea ylöspäin.
Googlesta kattominen vie noin kolme sekuntia. Oon oppinut tietokonenörteiltä vielä noita näppäimistökoodeja erilaisten asioiden tekemiseen, niin voi tehrä monet asiat noin 10x nopeammin. Näppäimistöstä kun painaa ctrl+t, niin se avaa uuden välilehden, josta voi suoraan kirjottaa hakusanan kirjoituspalkkiin, ainakin firefoxilla ja chromella. Alt+tab vie edelliseen tiedostoon/ohjelmaan, jotka ovat päällä ja useampi painallus eri ohjelmiin, jota on päällä. Alt+tab seuraavaan välilehteen, alt+(vasen)shit+tab vie edelliseen välilehteen. Ctrl+w sulkee välilehden. Alt+f4 sulkee ohjelman. Siinäpä taitaakin olla ne tärkeimmät. Ai niin ja ctrl+e vie hakupalkkiin ainakin firefoxissa, jos ei taho avata uutta välilehteä.

Noita kun opettelee salamannopeasti kunnolla käyttämään, niin tietokoneen ja netin näpertely nopeutuu ja vitusti.

Kun tämä kerta on kysymysketju, niin kysyn, miksihän juuri kukaan ei noita opettele. Kymmensormijärjestelmä tietokoneella ja noiden osaaminen on vähän niin kuin satakiloisen ja kaljun oululaisen lestadiolaisnaisen vaihtaminen solakkaan, isotissiseen ja kauniiseen kuopiolaisopiskelijattareen. Parempi on tehrä tämä vaihto.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Itse olen päivittänyt kuukauden sisään kolme konetta win10:ksi luultavasti saman vinkin ohjeilla. Kertaakaan ei ole lisenssiavainta kysytty. Muistaakseni joissain ohjeissa mainittiin, ettei välttämättä kysytäkään (siis jos se win7 oli aito). Samaa kautta sain myös tietää, että 32-bittisen voi samalla päivittää 64-bittiseksi, which was nice. Onedrivesta ei mitään pahaa sanottavaa, muuta kuin että saattaa olla joskus aikamoinen kaistasyöppö (jos siis pitää synkronoinnin aina päällä).

Saattoi tällä saada pikkasen lisäaikaa lähes kymmenen vuotta vanhalle pöytäkoneelle? Win7:lla näytönohjaimen ajureissa taisi olla jotain häikkää, eikä järjestelmän päivittäminenkään enää sujunut kovin hyvin, kun päivitysten jälkeen kone meni ihan jumiin. Nyt muutama päivä mennyt kokonaan ilman ongelmia. Saapa nähdä paljon tällä sai lisäaikaa, ennen kuin täytyy ostaa uusi kone?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Chromebook kosketusnäytöllä, siinä läppärin ja pädin parhaat ominaisuudet. Täysverinen työkone ilman jatkuvia päivittelyjä ja hyvällä akunkestolla kolmasosaan Macbookin hinnasta.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ufologin ja urologin erona on vain yksi kirjain. Joten... heidän työtehtävänsä ovat hyvin lähellä toisiaan?
Tunnetko itse ufologin melkoisen intiimit tutkimukset loukkaavan intiimeinä vai galaksit avaavana tekijänä?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ufologin ja urologin erona on vain yksi kirjain. Joten... heidän työtehtävänsä ovat hyvin lähellä toisiaan?
Tunnetko itse ufologin melkoisen intiimit tutkimukset loukkaavan intiimeinä vai galaksit avaavana tekijänä?
Vain Ufojen tutkimukset. Ufologia tutkivat mitä reikää tutkittiin ja kuinka kauan.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Onko presidenttipari ilmoittanut jossakin virallisesti että heidän poikansa sukunimeksi tulee Niinistö? En löydä sellaista tietoa Googlella mutta ympäri nettiä mietitään nyt poikien etunimiä joita sovitellaan Niinistön eteen.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Onko presidenttipari ilmoittanut jossakin virallisesti että heidän poikansa sukunimeksi tulee Niinistö? En löydä sellaista tietoa Googlella mutta ympäri nettiä mietitään nyt poikien etunimiä joita sovitellaan Niinistön eteen.
Saako täällä arvuutella käädynprinssin nimeä? Mä veikkaan että Sauli Väinämön pojan nimeksi tulee Väinö Saulimo! Kekkasin ihan itse! En googlettanut. En varmana!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko presidenttipari ilmoittanut jossakin virallisesti että heidän poikansa sukunimeksi tulee Niinistö? En löydä sellaista tietoa Googlella mutta ympäri nettiä mietitään nyt poikien etunimiä joita sovitellaan Niinistön eteen.
Se on Suomessa niin vakiintunut tapa laittaa lapsi isän nimiin etten usko että niinkin konservatiiviseltä vaikuttava pari kuin Sauli Niinistö ja Jenni Haukio tekisi toisin. Eli vastaukseni taitaa olla tasoa "musta tuntuu" tai aina ennen se on ollut kai näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös