Maailmankaikkeuden kaunein biisi?

  • 339 541
  • 1 373
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Chisun "Lähtö" on sanoinkuvaamattoman kaunis, koskettava ja sydänalaan käyvä kappale.

"Siel' ootan sua
ainiaan"
.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Simo Salmisen Rotestilaulu.

Simo Salminen - Rotestilaulu

Tässä maassa on niin huonot liksat
Että nälkä on aina vieraanamme
Mut eipä oo onneks jano päässy vielä yllättämään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)

Cracked eggs, dead birds
Scream as they fight for life
I can feel death, can see its beady eyes
All these things into position
All these things we'll one day swallow whole

And fade out again.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mainioita biisejä linkitetty tänne. Menny nyt jo tunnin verran kuunnellessa.

Tää on yksi oma kaikkien aikojen lemppareista. Sen luokan kitarointia ettei voi muuta kuin laittaa silmät kiinni ja nauttia.

Iron Maiden - Strange World *HD*
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mostly Autumn - Tonight

Tää on suomalaisille melko tuntemattoman brittibändin erittäin kaunis ja melankolinen voimaballadi, joka saattaa aiheuttaa tunnereaktioita herkimmillä kuulijoilla. Vahvaääninen laulusolisti on nimeltään Olivia Sparnenn-Josh ja hänen aviomiehensä Bryan Josh soittaa soolokitaraa, ja on bändin toinen laulusolisti. Tosin tässä biisissä hän tyytyy vain soittamaan kitaraa. Biisi on ehdottomasti tämän ketjun kamaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Yksi kaikkien aikojen kauneimmista kotimaisista kappaleista on Laura Närhen "1945". Suunnattoman hieno, koskettava ja eteerisesti soljuva teos.

"Hääpäivä oli lämpöinen
Kesäkuussa nelkytviis
Minkä silloin tiesin oikeeksi,
Se vieläkin on niin

Ja kun tuuli kylmä kulkee,
Tuuli kylmä kulkee
Ikuisuuteen sinut vie
Ethän huolta musta kanna,
Huolta musta kanna
Vierelläsi silloin vie mun tie."
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Vilma Alinan Ufoja-esikoislevyn (2016) eteerisen, runollisen kaunis "Ota mut niin"-"Joku muu"-"Ajan pois"-kappaletrilogia on mielestäni yksi unenomaisimmista musiikillisista kokonaisuuksista koskaan. Hengitys tasaantuu kuunnellessa joka kerta.








"Sä lepäät mun sylissä unen rajalla
Uus aurinko kelluu kattojen tasalla
Ja sälekaihtimien läpi raidoittaa sun selkää
Mä avaan ikkunan ja hengitän
Enkä mä pelkää"
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara


Oma lemppari. Tässä muuten tätä ketjua selasin aika monta sivua taaksepäin ja tuntuu että suurin osa youtube-linkeistä oli sellaisia ettei videota enää näkynyt.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Skotlantilaisen Pallas -yhtyeen upea "The Last Angel" kuuluu mun lemppareihin. Surullinen tarina on tämän biisin aiheena. Tää on niin kaunis, että olen sitä mieltä, että kuuluu ehdottamasti tähän ketjuun. Melkein tippa nousee linssiin tätä kuunnellessa.

Edit. Vaihdoin toimivan linkin 14.07.21



 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lana Del Reyn kappaleista niin lukemattoman monet voisi mainita tässä ketjussa; vain muutamana esimerkkinä toimikoon "Old Money" sekä (ainakin toistaiseksi) levyillä julkaisematon "Fine China". Suunnattoman koskettavaa, eteerisen runollista ja soljuvaa, rauhoittavaa, ajatonta ja sanomattoman kaunista musiikkia. <3


"Old Money" vie minut tunnelmaltaan jonnekin Yhdysvaltain länsirannikon keskikesän lämpimiin, kiireettömiin, rauhallisiin iltaöihin 1950- tai 1960-luvulla.
 
Viimeksi muokattu:

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Jos oikein pitää hakea legendaarinen superkaunis biisi, niin väistämättä silloin osuu Moody Bluesin tuotantoon. Tämä oli suosikkini jo mun lapsuudessa ja tykkään siitä edelleen. Tässä The Moody Blues ja Candle Of Life, olkaapa hyvät:



 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllähän Klamydian "Perseeseen" on mainittava tässä ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nightwishin tuotannosta löytyisi helmiä tähän ketjuun vaikka millä mitalla, mutta poimin yhden: henkilökohtaisen suosikkini ko. bändin kappaleista - Ever Dreamin.

Kyseessä on harvinaisen kaunis ja eteerinen, sanoinkuvaamattoman jylhä teos. Täydellisen tasapainoinen kokonaisuus levyn suunnattoman upeaa kansitaidetta myöten.

Ja se fiilis, kun äänimaisema vyöryy kliimaksiaan kohti (osuus 3:20 - 3:44 ja siitä eteenpäin ->). Huh huh.

"Would you do it with me
Heal the scars and change the stars
Would you do it for me
Turn loose the Heaven within"


 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös