Suomi mainittu – torilla tavataan!

  • 79 358
  • 431
ketjun kamaa Markkasen ohella on kun kehuivat miten pelaajan ainoa huono puoli on että pitää nyt laskea tarkkaan päivät jotka viettää kotimaassaan, kun tulotaso nousi huimasti ja tarkoittaisi Suomessa tolkuttomia veroja.

Onko tässä oikeasti mitään perää? Eikö Pohjois-Amerikassa kausi ole niin pitkä, että ilmän työsulkuja tällaisen asian kanssa ei oikeasti tule mitään ongelmaa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko tässä oikeasti mitään perää? Eikö Pohjois-Amerikassa kausi ole niin pitkä, että ilmän työsulkuja tällaisen asian kanssa ei oikeasti tule mitään ongelmaa?

Joku lakimies voi listata tähän tarkat säännöt, mutta onko nyt 178 päivää vai miten se on. Puolisen vuotta.

Ei kyllä kuulosta mahdolliselta, jos on normaalisti töissä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Onko tässä oikeasti mitään perää? Eikö Pohjois-Amerikassa kausi ole niin pitkä, että ilmän työsulkuja tällaisen asian kanssa ei oikeasti tule mitään ongelmaa?

Jos tässä on kyse tuosta varaustilaisuudessa lausutusta niin se meni jotakuinkin näin: Markkasen on nyt syytä olla tarkkana ajojensa (korille) kanssa koska Suomessa ylinopeussakot määräytyvät tulotason mukaan.
 
Jos tässä on kyse tuosta varaustilaisuudessa lausutusta niin se meni jotakuinkin näin: Markkasen on nyt syytä olla tarkkana ajojensa (korille) kanssa koska Suomessa ylinopeussakot määräytyvät tulotason mukaan.

Tuon jutun kuulin itsekin, kun katselin draftiä suorana lähetyksenä. On kai siellä kuitenkin veroistakin jotain puhuttu, kun Wiljami näin sanoi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuon jutun kuulin itsekin, kun katselin draftiä suorana lähetyksenä. On kai siellä kuitenkin veroistakin jotain puhuttu, kun Wiljami näin sanoi.
Jostain ihmeen syystä en nyt juuri jaksa muistaa mitä olen luullut kuulleeni puoli vuotta sitten nba draftissa. Varmaan kaikkea helvetin hauskaa ja nokkelaa kuitenkin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Trillerisarja Blackin ensimmäisessä jaksossa Helsinkiin matkalla ollut lentokone putoaa ja kaikki kuolevat.

Legend of Tomorrow -sarjan kakkoskauden seiskajaksossa (osa Invasion!-crossoveria kolmen muun DC-sarjan kanssa) oli yhden freimin ajan ruudussa teksti "Helsinki 1969". Jostain syystä tuon aivoni rekisteröivät vaikka teksti vilahti silmissä, ja oli pakko tarkistaa liikuttamalla pysäytyskuvaa ruutu ruudulta.

Sarjassa on aikamatkailua, joten jäin miettimään, että mitä ylipäätään tapahtui Helsingissä tuona vuonna? Vai olivatko vetäneet tuon ässän hihasta vain häiritäkseen suomalaiskatsojia?

Tässä salaliittoteorioita eli listaus vuoden 1969 tapahtumista suomi-wikipediasta. Tuona vuonna ainakin keskiolut tuli kauppoihin, kenties aikamatkailijat menivät tuonne hakemaan kaljaa kaupasta?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Grönlanti myöntää joulupukin asuvan Suomessa, kutsuen suomalaisten joulupukki-konseptia sirkukseksi ja ”Disney-showksi”.

Mahtava uutinen! Osataan täällä Suomessakin sentään jotain vielä myydä ja brändätä, ja Joulupukki-sirkus tulee olemaan keskeinen ulkomailta suuntautuvan turismin kannalta.

Linkki uutiseen:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005501432.html?ref=rss
Nyt on muuten pakko sanoa että en hirveän tietoinen ollut tästä "Joulupukki asuu Grönlannissa" -jutusta, vaikka tuota aika paljon on heidän toimestaan aikanaan rummutettu. Sen sijaan se on ollut tiedossa että monin paikoin on käsitys että joulupukki asuisi Pohjoisnavalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jenkkisivusto rankkasi kaikki jouluaiheiset kauhuelokuvat ja suomalaistuotos Rare Exports on 80 leffan listalla komeasti kolmannella sijalla heti kahden kiistattoman klassikon, Gremlinsin ja Black Christmasin, perässä.

A Nightmare Before Christmas vasta sijalla 11? Jotain mätää tuollaisessa listassa. Rare Exportsissa oli puolensa, selvästi parempi kuin teennäinen The Big Game, jossa Suomen Lappi kuvattiin Alpeilla ja muita kuvauksia Baijerin elokuvastudioilla Babelsbergissä. Minäkin kävin aikoinaan studiokiertokäynnillä siellä ja pääsin istuskelemaan Air Force One -kulisseissa kauan ennen kuin leffa tuli teattereihin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Pandan Pepe-lakua myydään Espanjassa. Ehdottomasti yksi "tori" tälle.
 

Ralph

Jäsen
Visassa on siis esitetty nuo kysymykset sadalle tavikselle, ja kisaajien tehtävä on löytää vähiten tiedetty oikea vastaus.
41 brittitavista on tiennyt Suomen pääkaupungin? Itse olen hyvä maantiedossa ja erityisesti valtiot sekä pääkaupungit muistuvat mieleen, joten itse ajattelen tuon olevan pieni määrä, että alle puolet. Toki Suomi on mitätön "pieni" valtio, kun Iso-Britannia on mahtipaikka, joten ei tavisten tarvitse pienempiään tuntea.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
41 brittitavista on tiennyt Suomen pääkaupungin? Itse olen hyvä maantiedossa ja erityisesti valtiot sekä pääkaupungit muistuvat mieleen, joten itse ajattelen tuon olevan pieni määrä, että alle puolet. Toki Suomi on mitätön "pieni" valtio, kun Iso-Britannia on mahtipaikka, joten ei tavisten tarvitse pienempiään tuntea.
Tuo 41 pinnaa on kyllä todella pieni määrä.

Ei siinä muuten mitään, mutta aikanaan maantiedon opettajan hommia tehneenä olin muutaman kollegan kanssa aivan eri mieltä siitä pitääkö tiettyjen maiden pääkaupungit tai tärkeimmät maantieteelliset kohteet tietää vai ei. Osa heistä ei pitänyt tuota miltään osin tärkeänä. Toisaalta joillekin banaarikärpästen risteytys saattaa olla lähempänä sydäntä. En oikeasti ymmärrä miksi.

Tästä nyt tulikin mieleen eilisen Eurooppa-päivän kunniaksi mm. Iltasanomissa ollut (Joo, tiedän, vastaavia testejä on satoja) Euroopan maiden tunnistustesti. Eli jokaisella on kuusi minuuttia aikaa kirjoittaa kaikki Euroopan maat suomeksi ja tuloksella 51/51 voit onnitella itseäsi todelliseksi maantietäjäksi.

Normisällille sellainen 45/51 on jo erittäin hyvä tulos. Annan tähän vinkin siitä mitkä kaksi viimestä maata jouduin miettimään viimeisen 50 sekunnin aikana, *nia ja *ova jäivät minulla vimeisiksi.

PS. Suomesta kannattaa aloittaa...
 

scholl

Jäsen
41 brittitavista on tiennyt Suomen pääkaupungin?

Siis kysehän oli briteistä eli lädeistä, jotka ovat maailman yksinkertaista sakkia. Jonkun työväenluokan edustajan sanavarasto on siellä 200-300 sanaa.

Tähän voisi siteerata the Guardiania:
If the country is populated with low-achieving, inarticulate white kids it is something that happens between the year they stop being toddlers and the year they start being Neets(Not in Education, Employment or Training
 

scholl

Jäsen
Ei siinä muuten mitään, mutta aikanaan maantiedon opettajan hommia tehneenä olin muutaman kollegan kanssa aivan eri mieltä siitä pitääkö tiettyjen maiden pääkaupungit tai tärkeimmät maantieteelliset kohteet tietää vai ei. Osa heistä ei pitänyt tuota miltään osin tärkeänä.

Humanistit pitävät tosiasioita knoppitietona. Heille on tärkeämpää jutella jonninjoutavia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Normisällille sellainen 45/51 on jo erittäin hyvä tulos. Annan tähän vinkin siitä mitkä kaksi viimestä maata jouduin miettimään viimeisen 50 sekunnin aikana, *nia ja *ova jäivät minulla vimeisiksi.

PS. Suomesta kannattaa aloittaa...
Hassua, itse ajattelin että 41% on yllättävän hyvä tulos.

Maatunnistustestistä ihmettelin että mistä pirusta noin monta maata löytyy mutta tosiaan Eurooppa, ei EU. Vinkkaamasi ovat Narnia ja Krakova, näistä kun lähtee ni täähä tä helppoo ku mikä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Euroopan maiden tunnistustesti. Eli jokaisella on kuusi minuuttia aikaa kirjoittaa kaikki Euroopan maat suomeksi ja tuloksella 51/51 voit onnitella itseäsi todelliseksi maantietäjäksi.

47/51 kahdessa minuutissa, sitten tuli häiriötekijä ja homma jäi kesken. Tuossahan oli liputkin näkyvissä, eli puuttuvat olisi kyllä varmasti löytyneet. Olen kyllä sen verran pelannut esimerkiksi Sporclessa näitä erilaisia luettelopelejä, että Euroopan maat tulevat englanninkielisillä nimilläkin aika rutiinilla. Tosin Sporclen kisoissa tiettyjä tässä esiintyneitä maita ei lasketa Eurooppaan kuuluviksi, eli yhden tällaisen kohdalla joutui ekan kerran kurkkaamaan lippua.

Veikkaan, että monella tyssää täydellinen rivi yhden pikkuvaltion oikeinkirjoitukseen.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Entiset Jugoslavian maat ja noi mitättömät San Marinot ja muut on aika vaikeita, ja miten Lichtenstein edes kirjotetaan?

Toivottavasti ei tule banaania offtopicista, kun en Suomea maininnut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hassua, itse ajattelin että 41% on yllättävän hyvä tulos.

Olemmeko Wiljamin kanssa ainoita mitkä on koskaan esimerkiksi jutelleet brittien kanssa. Tuohan on nimenomaan yllättävän hyvä tulos.

Jossain on tehty hartiavoimin töitä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan vaikka tänne tämä Metallican rappiotila. Vai olisiko pitänyt etsiä joku kulttuurin omimisketju...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
47/51 kahdessa minuutissa, sitten tuli häiriötekijä ja homma jäi kesken. Tuossahan oli liputkin näkyvissä, eli puuttuvat olisi kyllä varmasti löytyneet.
Tein tabletilla, enkä huomannut scrollata alaspäin, joten en edes huomannut vihjeinä olevia lippuja. Niiden avulla olisi kyllä kaksi viimeistäkin maata löytynyt. Nyt jäi Albania ja Kosovo uupumaan kun mietin viimeisiä sieltä Euroopan kaakkoiskulmasta. 49/51

Näin eurooppalaiselle jenkkien osavaltioiden luettelu olisi varmastikin keskimäärin vaikeampi tehtävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös