Joululahja vaimolle

  • 12 502
  • 71

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Matkalahjakortit tehdään itse. Eihän se ole ollenkaan sama kuin vain rahan antaminen, kun askartelet siihen kunnon kortin missä on kuvia ja paikkoja ja muuta sälää.

Toisin sanoen vaimo saa sinulta tulonsiirron, kun joskus alkuvuodesta katsotaan mihin tällä budjetilla pääsee, mutta se on tietenkin korvamerkittyä.

Tätähän on jo koitettu. Mitään konkreettista ei kuulemma saatu ja paha mieli tuli. Se lahjakortti on nyt vaan helpompi. Voi vaikka askarrella sen kortin mukaan, mutta se konkretia pitää olla. Joskus sitä kyllä miettii, että pakko on olla olemassa helpompiakin naisia.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olin tylsä ja ostin avovaimolle hierontatyynyn. Onpahan käytännöllinen ja tulee tarpeeseen. Yritti se vinkata jotain että uudet rintaliivit tulisi tarpeeseen, olin muka kuin en olisi tajunnut.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kahvimyllyn ostin, kun tykkää jauhaa pavuista kahvinsa. Kun aiemmin on käynyt kylässä jauhamassa, on pitänyt tietysti jauhaa kerralla enemmän. Nyt saa siis keskimäärin tuoreempana espressonsa hän.

Omat kahvini teen eri tavoin, joten ihan henkilökohtainen lahja on tuo eikä kodinkone.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
...Yritti se vinkata jotain että uudet rintaliivit tulisi tarpeeseen, olin muka kuin en olisi tajunnut.

Ei nyt liity joululahjoihin varsinaisesti, mutta nämä tilanteet tulee käyttää hyödykseen.

Itse kun haistoin vihjeen, ymmärsin ottaa puheeksi jätkien kanssa jo ennalta sovitun mökkiviikonlopun. MomentumGame, kyä sä tiät.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksityiskohtaisesti kuvailtuja lemmenkuponkeja. Niihin kun kirjaa omia sairaita fantasioita mukaan, niin win-win -tilanne lähes molemmille. Mikään ei sovi jouluyön idylliin niin hyvin kuin makkarista kantautuva huuto ''mikä vittu toi on'', tai ''mihin vittuun sä sen tumppasit''. Jos et ole asiantuntija, niin naisten vaatteita, käsilaukkuja, kenkiä ei ainakaan kannata ostaa, se on vähän sama kuin kantaisit räjähtämättömiä ammustarvikkeita keskelle joulun idylliä. Oikeasti kannattaa kuunnella jotain sellaista jolla on vaimo. Ehkä myös näistä johtuu että mulla ei ole vaimoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Iltasanomissa oli juttu lukijoiden ikimuistoisimmista joululahjapettymyksistä. Osa oli mm. äitien, anoppien ynnä muiden antamia lahjoja, mutta joukossa oli myös miestensä vaimoilleen antamia lahjoja, joista seurasi vääjäämättä ero. Tässä pari vinkkiä joista ei kannata ehkä ottaa oppia:

”Olen saanut lahjaksi kattiloita ja paistinpannun. Myös pölynimurin sain yhtenä jouluna mieheltäni. Siinäpä yksi syy siihen, miksi mieheni on nykyisin ex-puolisoni. Yleiskone ja työjuhta teki lakon.”

”Sain exältä aina niin syntymäpäivä-, vuosipäivä-, ystävänpäivä- kuin joululahjaksi kodinkoneita. Viimeisenä jouluna jo sisäisesti itkeä tihrustin avatessani lahjaa, josta taas paljastuisi jokin kodinkone, tällä kertaa blenderi. Olisi ollut ihanaa saada joskus edes joku koru, kymmenen euron rihkamakin olisi lämmittänyt sydäntä enemmän kuin vohvelirauta tai uunivuoka.”

”En koskaan saanut mieheltäni mieluista joululahjaa, jota olin oikeasti toivonut. Pahin ja kauhein saamani joululahja oli hiusharja, jonka päässä oli dildo.”

Multitaskaukseen dildoharja?

Seuraavissa esimerkeissä tulee mieleen, että kannattaisi ehkä vähän etukäteen sopia joko lahjoista tai sitten yleisestä budjetista jota lahjoihin halutaan pariskunnan sisäisesti käyttää:

”Entinen poikaystäväni antoi joululahjaksi juustonaksupussin ja suklaalevyn. Pettymys oli suuri, sillä olin itse ostanut hänelle kalliin rannekellon. Harmitukseen söin juustonaksut itse.”

”Sain sukkahousuista valmistetun perhosen. Oli rintaneulaksi tehty ja akkojen käsityökerhon tuotosta. Itse ostin silloiselle ukolleni sähköpartakoneen, aamutakin, tohvelit, nahkahanskat sekä alusvaatteita ja konjakkipullon. Oli paha maku suussa koko joulun.”
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hae pakkaustarvikeliikkeestä värillistä paketointikelmua. Muovikalvolla tuo on vaivattomampaa kun pintaa ei ole edes tarkoitus taitella suoraksi, vaan siistiä vetämällä tiukkaan.

Tuo olikin hyvä vinkki! Kannattaa tarjota Niksi-Pirkkaan.
Ostin muuten myös uudet pyyhkijänsulat vaimon autoon, ettei jää pelkän pölynimurin letkun varaan tämä joulu.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tein itse yhtenä vuotena sellaisen lumisadepallon. Oli hyvä lahja, halpa ja persoonallinen. Muutenkin tuollaiset vähän erikoisemmat lahjat toimii aina vaikka loppupeleissä ovat simppeleitä, jos vaan keksii idean ensin. Tänä vuonna hankin jonkun puolisenkymmentä lahjaa, veikkaan, että paras on sellainen jättimäinen halityyny sängylle. Toisaalta pelasin varman päälle ja hankin vielä eilen käsilaukun. Töiden jälkeen Stockmannin kautta ja kappas, laukut -20% alessa, joten kassan kautta yläkertaan paketointiosastolle ja job jobbed.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Aijai, tämä on klassikkoketju.

Lahjapolitiikka kertoo naisesta paljon. Ketjun perusteella voidaan luokitella ns. horror-tapaukset.

1) Lahjat toivotaan etukäteen.

Tämä on miehelle kenties se helpoin tapaus, mutta samalla kertoo vaimosta paljon. Millainen ihminen toivoo aikuisiällä lahjat etukäteen?

Vastaus: yksinkertainen, ehkä amismuija. Sen lahjan idea kun ei oikein ole se, että toivotaan jotain ja saadaan sama. Toisen kuuluu keksiä "jotain joka osoittaa että ymmärrät häntä".

2) Annetaan lahjoja, joiden hintaso on korkea.

Seinillä englanninkielisiä tauluja tyyliin "Home is where my your is heart" ja sen sellaista.

Koulutus: ammattikorkeakoulu. Yrittää esittää parempaa kuin onkaan. Ei ota suihin. Lapset laitetaan kielikylpyihin.

3) Lahjoja annetaan paljon.

Nämä naiset ovat oikeasti empaattisia (nauttivat nimenomaan lahjojen antamisesta).

Miehelle myös tämä on vaikea tapaus, sillä on lähes mahdotonta olla itse antamatta lahjoja vaikkei yhtään huvittaisi.

4) Ei anneta lahjoja ollenkaan ideologisista syistä.

Vihervassu. Pihtari.

Koulutus: maisteri.

5) Lahjojen pitää olla itsetehtyjä.

Ks. edellinen kohta.

6) Ei anneta lahjoja periaatteessa ollenkaan, mutta jos sattuu jotain löytymään niin periaatteesta voi tinkiä.

Normaali, selväpäinen tapaus.

Tosin rajanveto antamisen-silloin-tällöin ja ei-koskaan voi olla vaikeaa.

7) Annetaan huumorilahjoja tai lahjakortteja.

Menetetty tapaus. Myös aviopuoliso. Pariskunta käyttää samanlaisia tuulipukuja ja katsoo sitä ohjelmaa jossa henkilöt katsovat tv-ohjelmia. Ykkössuosikki: Palsanmäen huutokauppa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Vaimokke tykkää ostella lahjoja ja ne hänen antamansa lahjat pyörii arvossaan siellä 500€ luokassa, joskus ylikin. Luo tietysti omat paineensa sille, etten minäkään kehtaa ihan millään kaulahuivi ja hierontalahjakortti kombolla mennä. Huomenna käyn hakemassa läppärin, edellisensä alkanut hidastumaan siinä määrin.
Jos rahaa täytyy käyttää tuon verran, niin osta kerralla se 500€ huivi. Siitä saa aika paljon pointseja, jos vaan nainen tykkää tuollaisista. Mitään järkevää syytä sille ei ole, eikä tuota vaan pysty ymmärtämään, mutta kai se 500€ huivi sitten saa kaikki muut niin kateelliseksi, että sellainen on perusteltu ostos. Hyviä shoppailumestoja tuollaisille: Mulberry (ei missään nimessä Burberry), Louis Vuitton, Chanel jne.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tätä ketjua kun lukee niin pistää miettimään, miten olette ne vaimoiksi saaneet. Syystäkin meitä suomalaisa miehiä kutsutaan junteiksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahas, varasin hieronnan, koska se oli kuulemma hyvä juttu, jos jotain pitää antaa. AdLibriksen lähetys näytti olleen tullut, joten itsekin taidan saada, mitä toivoin. Lisäksi vkl-reissu on yllätys hälle, itse lähinnä jännitän, minkä tasoisen hotellin lopulta varasinkaan.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Jos rahaa täytyy käyttää tuon verran, niin osta kerralla se 500€ huivi. Siitä saa aika paljon pointseja, jos vaan nainen tykkää tuollaisista. Mitään järkevää syytä sille ei ole, eikä tuota vaan pysty ymmärtämään, mutta kai se 500€ huivi sitten saa kaikki muut niin kateelliseksi, että sellainen on perusteltu ostos. Hyviä shoppailumestoja tuollaisille: Mulberry (ei missään nimessä Burberry), Louis Vuitton, Chanel jne.
Kyllä noi aina jotain hyödyllistä ovat olleet (PS4, tablettia, tietokonetta), joista on kuitenkin koko perheelle iloa. Siinä sitten kyljessä jotain henkilökohtasempaa, lisäravinteet, korua jne. Mulle itselleni kävisin hyvin vaikka järjestely, jossa kumpikaan ei ostais mitään toiselle, mutta toi toinen läväyttäis kuitenkin sen joululahjapussin tiskiin jouluaaton iltana ja sitte hävettäis kun itellä ei oo mitään. Eikä tuo muutama sata euroa nyt toisaalta kenellekään varmaan mikään tekemättömän iso raha ole, varsinkaan kun muihin lahjoihin ei mene yhteensäkään niin paljoa. Omille muksuille en osta mitään, kun saavat sukulaisilta kuitenkin taas niin paljon krääsää, ettei nurkkiin mahdu.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Tänä vuonna oli helppoa. Käytiin ostamassa yhessä lahjat toisillemme. Vaimolle ostin jonkun pyjamatyyppisen yöasun, kun sitä halusi. Ite otin Bossin uuden hajun. Pikkubonuksena 300€ lahjakortti erääseen liikkeeseen, mistä ei kuulema ikinä raski ostaa mitään.

EI ollu mitään toiveita tänäkään jouluna, joten tuskin mitään saankaan. Porukoita se perinteinen rahakuori, että saa ostaa jotain turhaa.
Tänään juoluruoat ostettua sitä taas ihmetteli laskua katellessa, että ei vittu.. ei tässä oo mitään järkeä. +10 kiloa joulun jälkeen vyötäröllä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tässä vielä vinkkiä jos jollakin on Stadissa paniikki päällä. Lahjakortti Riviera -leffateatteriin Kallioon. Loistavan erilainen leffakokemus, jota suosittelen suuresti!

https://www.rivierakallio.fi/

Linkki vie Rivieran kotisivuille.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä ketjua kun lukee niin pistää miettimään, miten olette ne vaimoiksi saaneet. Syystäkin meitä suomalaisa miehiä kutsutaan junteiksi.

Tarkoitatko, että vaimo pitää ostaa joulu- ym. lahjoilla? Jos näin, niin onpa aika materialistinen käsitys parisuhteesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aijai, tämä on klassikkoketju.

Lahjapolitiikka kertoo naisesta paljon. Ketjun perusteella voidaan luokitella ns. horror-tapaukset.

1) Lahjat toivotaan etukäteen.

Tämä on miehelle kenties se helpoin tapaus, mutta samalla kertoo vaimosta paljon. Millainen ihminen toivoo aikuisiällä lahjat etukäteen?

Vastaus: yksinkertainen, ehkä amismuija. Sen lahjan idea kun ei oikein ole se, että toivotaan jotain ja saadaan sama. Toisen kuuluu keksiä "jotain joka osoittaa että ymmärrät häntä".
Joo, hauska listaus. Äitini on vähän tuollainen ykköstapaus paitsi että hän ei ole amismuija vaan tohtori (väitellyt).
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Koko vuoden tuo on muistanu aina välillä mainita että isältään jäi kauhea kasa hyviä lp-levyjä joita tekisi mieli kuunnella, mutta kun ei ole soitinta. Siinähän se. Itellä ei mitään hajua mitä on mulle ostanut kun ei ole mitään väliäkään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös