Naisasiat

  • 7 480 185
  • 26 542

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ilmaisin itseäni tuossa edelliskerralla hieman epäselvästi ja jurrisesti, mutta tarkoitushan oli siis sanoa, etteivät naisten kriteerit pariutumisessa ole välttämättä sen ylevämmät kuin miehilläkään. Eli kun naiset puhuvat kemiasta, niin uskallan väittää, että se tarkoittaa pohjimmiltaan seksuaalista vetovoimaa, vaikka tätä kuuluisaa termiä on yritetty selittää milloin mitenkin. Miehet myöntävät yleensä ihan suoraan, että naisen kiinnostavuus riippuu ensisijaisesti olemuksesta, eli naisen on oltava pantavan näköinen ja herätettävä panetuksen tunnetta, mutta naiset eivät asiaa näin suoraan sano. Tähän kemia-sanaan sisällytetään mielellään esimerkiksi miehen luonne ja verbaaliset taidot, mitkä voivat toki jotain ratkaistakin, mutta eiköhän se kemia pohjimmiltaan kuitenkin tarkoita seksuaalista vetovoimaa. Se vain muodostuu miehillä ja naisilla hieman eri asioista.

Itse voin ainakin myöntää, että en minä ihastu naisessa ensisijaisesti luonteeseen. Jos ihastuisin, niin eipä olisi tarvinnut olla sinkkuna oikein koskaan. Kivoja naisia on paljon. Mutta jos pitää valita hyvännäköisen-ei-erityisen-kivan ja tosi-kivan-mutta-ei-kovin-hyvännäköisen välillä, niin kyllä valinta osuu aina ensimmäiseen. Sen takia useimmat parisuhteeni ovatkin olleet aika myrskyisiä, kun en silti koskaan kynnysmatoksikaan suostu, oli miten kiinnostava nainen tahansa. Sopivampiakin naisia olisi varmasti löytynyt, mutta tuskin kiinnostavampia. Kun ne tosi kivat, mutta ei-niin-hyvännäköiset naiset eivät jaksa kiinnostaa kovin kauaa. Ne putoavat pelistä melko heti.

Ja tämä oli vain raa´an rehellistä pohdintaa, ei siis mitään sen kummempaa kritiikkiä naisten suuntaan. Naisilla on pariutumisessa omat kriteerinsä, ja niistä on turha vinkua, koska niitä ei voi puhumalla muuttaa. Ja sama toki toisinpäin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Itse voin ainakin myöntää, että en minä ihastu naisessa ensisijaisesti luonteeseen. Jos ihastuisin, niin eipä olisi tarvinnut olla sinkkuna oikein koskaan. Kivoja naisia on paljon. Mutta jos pitää valita hyvännäköisen-ei-erityisen-kivan ja tosi-kivan-mutta-ei-kovin-hyvännäköisen välillä, niin kyllä valinta osuu aina ensimmäiseen. Sen takia useimmat parisuhteeni ovatkin olleet aika myrskyisiä, kun en silti koskaan kynnysmatoksikaan suostu, oli miten kiinnostava nainen tahansa. Sopivampiakin naisia olisi varmasti löytynyt, mutta tuskin kiinnostavampia. Kun ne tosi kivat, mutta ei-niin-hyvännäköiset naiset eivät jaksa kiinnostaa kovin kauaa. Ne putoavat pelistä melko heti.

Jep, naisella ei tee mitään, jos se ei ole hyvännäköinen, eikä sille voi suututtamatta tehdä hämähäkkimiehiä lupia kyselemättä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
... Eli kun naiset puhuvat kemiasta, niin uskallan väittää, että se tarkoittaa pohjimmiltaan seksuaalista vetovoimaa, vaikka tätä kuuluisaa termiä on yritetty selittää milloin mitenkin. Miehet myöntävät yleensä ihan suoraan, että naisen kiinnostavuus riippuu ensisijaisesti olemuksesta, eli naisen on oltava pantavan näköinen ja herätettävä panetuksen tunnetta, mutta naiset eivät asiaa näin suoraan sano. Tähän kemia-sanaan sisällytetään mielellään esimerkiksi miehen luonne ja verbaaliset taidot, mitkä voivat toki jotain ratkaistakin, mutta eiköhän se kemia pohjimmiltaan kuitenkin tarkoita seksuaalista vetovoimaa. Se vain muodostuu miehillä ja naisilla hieman eri asioista.

Itse voin ainakin myöntää, että en minä ihastu naisessa ensisijaisesti luonteeseen. Jos ihastuisin, niin eipä olisi tarvinnut olla sinkkuna oikein koskaan. Kivoja naisia on paljon...

Ihan järkeviä kirjoitat, tosin tarkentaisin tuota vielä sen verran, että kaunis ulkonäkö ei tietenkään ole sama asia kuin seksuaalinen vetovoima. Muutama todella mukava, fiksu ja huomattavan kaunis nainen on saanut aikojen saatossa allekirjoittaneelta ns. kaverikortin, kun ei vain ole löytynyt tarpeeksi seksuaalista kipinää pidemmän parisuhteen rakentamiselle. Tiedän tämän tärkeyden myös sillä tavalla, että päädyin aikanaan naimisiin naisen kanssa, jonka kanssa ihan kaikki muu oli napakymppiä, mutta seksuaalinen jännite ei ollut ihan sillä tasolla, millä sen olisi pitänyt olla. Tämä alkoi sitten käydä vuosien varrella rasitteeksi ja parisuhdekin muuttui pikku hiljaa enemmän ystävyyssuhteeksi. Tämä ei ollut kummankaan vika, kyllä me parhaamme yritettiin silläkin saralla. Olisimme satavarmasti vieläkin yhdessä jos seksuaalista kipinää olisi ollut alun alkaenkin enemmän välilämme.

Nykyisen kanssa tätä riittää sitten todellakin riittävästi. Mielestäni tämän tärkeyttä on tyhmää alkaa kiistämään parisuhteista puhuttaessa, siinä ampuu loppupeleissä vain omaan jalkaansa. En toki väitä, että parisuhdetta kannattaa rakentaa pelkästään seksuaalisen vetovoiman varaan, paljon muutakin tarvitaan, mutta kyllä se tärkeä elementti on, ikäänkuin perustus jonka päälle on hyvä rakentaa.

Ihmiset tuntuvat olevan myös eri sivuilla ylipäätään sen kanssa, kuinka tärkeää roolia seksuaalisuus heille näyttelee. Joillekin kerta/pari päivässä on juuri sopivasti, kun taas toisille se on kerta/pari viikkoon ja joillekin vielä tätäkin harvemmin. Siinä kaivaa kyllä verta nenästään, jos lähtee suhteeseen, jossa nämä tarpeet eivät lähtökohtaisestikaan kohtaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sanokaas nyt miten pitäisi toimia.. Vaihdoin työpaikkaa ja sitoidun käymään sen johdosta firman kustantamilla enkun kurseilla. Sain yksityisopettajaksi korealaisen naisen. Eka silmäyksellä ton naisen haluan.. sen verran heti vastakysymyksillä selvitin et sinkku... Monenko kerran jälkeen uskaltaa kysyä johonkin muuhun toimintaan (kahvi jne.) , mikä ei kuulu ns. pakettiin.. ko. kulttuuriista ei oikein tietoa ole.. vai jääkö viimeiseen kertaan?!?
Seuraavalla tapaamisella kerrot, että sulla on iso muna ja pyöräytät pari helikopteria. Jos ei heti sula, lyöt lekaa pari kertaa pöydän kulmaan ja tuijotat intensiivisesti sitä opea. On omalla kohdallani toiminut aina, kulttuuritaustasta riippumatta.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ole varovainen jos ehdotat jotain ja tee ainakin hyvin selväksi että hänellä on täysi oikeus vastata kieltävästi ilman että se vaikuttaa mihinkään.
Mites tämä menee toisinpäin. Kun kerran eilen puheltiin lopuksi tästä Suomen pimeästä säästä, niin lupautui jo ostamaan mulle heijastimet seuraavaksi synttärilahjaksi. Ei tää nyt ihan huonolta näytä :).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mites tämä menee toisinpäin. Kun kerran eilen puheltiin lopuksi tästä Suomen pimeästä säästä, niin lupautui jo ostamaan mulle heijastimet seuraavaksi synttärilahjaksi. Ei tää nyt ihan huonolta näytä :).

Painiskelen itsekin kielikurssilla ihan toisen kielen parissa. Ope on 30vee (kertonut tarkan ikänsä kysymättä) ja aivan ihana. Juuri sellainen mitä varmaan oikeasti kiinnostaa oppiiko veikkonen jotain.

"Let's talk about sex" ja sitten siihen pieni kommentti, että ihan näistä maskuliineista ja feminiineistä ja vähän neutraalista.

Tietynlaiset ulospäinsuuntautuneet sopivat kielten opettajiksi, mutta kun se on vain ammattitaitoa eikä seksuaalista kiinnostuneisuutta juuri sinuun. Anteeksi, kun romutan pilvilinnasi, mutta olisi ehkä aiheellista vaihtaa opettajaa.

EDIT:

Ensi viikon poikkeusaikataulut meni vähän säätämiseksi ja hän sanoi laittavansa viestiä. Nyt hän laittoi hymiöviestin ja kivahan sellaisia on ihanuuksilta saada. Samaan aikaan pitää ymmärtää hänellä olevan varmaan 25 muutakin asiakasta.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nyt ratkaistaan tilanne seuraavalla tavalla. @L4E menet ja kysyt sitä opettajaasi ulos ja kun käy niin kuin @pernaveikko sanoi, niin ei tarvitse enää jossitella ja ihmetellä. Jos käykin toisin, niin profit.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos käykin toisin, niin profit.

Tässä pitää nyt muistaa sekin, että isoa pomoa tulee kiinnostamaan mistä syystä sitä opettajaa nyt pitää vaihtaa.

Asiakassuhde ei tule ikinä palautumaan ennalleen pakkien jälkeen, vaikka miten uskottelisi itselleen niin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Netin sinkkuryhmissä naiset puhuu että moni mies yrittää iskeä. Siis onks täällä kukaan mies yrittänyt koskaan mitenkään iskeä? Joihinkin huonoihin kotimaisiin hömppäleffoihin ehkä tehdään niitä jotain tökeröjä kohtauksia, mutta tosielämässä.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onse hienoa kun tällänen tavallinen pulliainen saa rakennettua oikeaa suhteen tynkää hienon naisen kanssa, mutta kun eräs julkisuudesta tunnettu henkilö laittaa viestiä niin heti ollaan valmiita lähtemään tällaisen miehen matkaan. Helvetin huomiohuorat, nenilleen tuut saamaan sen kanssa, hölmö! Se siitä "hienosta" naisesta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ilmeisesti tottumuksesta, kun luonani on "varma" ja "turvallinen" paikka, mutta en minäkään sentään ihan kaikkea hölmöilyä jaksa katsella läpi sormien. Kyseisen neidon hölmöilyt tuli ilmi kun itse kertoi täysin päissään, sentään kasvotusten onneksi. Eipä se asiaa auta, eteenpäin se on mentävä vaikka kuinka suuret tunteet itsellä olisikin pelissä, turha se on liian usein lyödä päätä seinään, tajuaa sen vähemmästäkin että se sattuu.
Oikein. Peukku.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ilmeisesti tottumuksesta, kun luonani on "varma" ja "turvallinen" paikka, mutta en minäkään sentään ihan kaikkea hölmöilyä jaksa katsella läpi sormien.

Se, että joku on julkkis ei automaattisesti tarkoitakaan rikkauksia. Nyt tyttökin tietää sen. Tai sitten sitä rahaa on riittävästi ja et olekaan se maailman ainoa.

Onneksi sai nenilleen.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Se, että joku on julkkis ei automaattisesti tarkoitakaan rikkauksia. Nyt tyttökin tietää sen. Tai sitten sitä rahaa on riittävästi ja et olekaan se maailman ainoa.

Onneksi sai nenilleen.

Yllättävän moni nainen tällaista kyllä kuvittelee ja moni on valmiina uhraamaan paljonkin sen marginaalisen mahdollisuuden eteen, että oikeasti jotain pysyvämpää olisi mahdollista saavuttaa. Tyhmiähän ne ovat. Tämänkaltainen käytös on kyllä paljon tyypillisempää naisille.

@KuumaaKamaa Oikein tehty! Siitä se elämä taas voittaa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikkea sitä sattuu.

Olin käymässä tuossa joulun aikana viikon verran kotiseudulla. Pari päivää ennen paluuta etelään tuli sitten tavattua nainen, aivan uusi tuttavuus. Käytiin kahvilla ja juttua riitti. Ajattelin koko asian kertaluontoiseksi, vaan eikös tuo laittanut heti samana iltana viestiä että haluaisi nähdä vielä uudestaan ennen kuin lähden pois. No eilen aamusta kävin luonaan pari tuntia ennen kuin lähdin ajelemaan ja aika meni taas siivillä.

Kotiin ajellessa tajusin että taidan olla aika perhanan ihastunut tähän naiseen. Sitten tajusin että ensimmäinen naishenkilö jota en vertaa eksään millään tavalla. Kumpaakaan ei aivan sataprosenttisesti tuossa syksyn aikana kohdalle osuneiden naisten kanssa tapahtunut.

En vain tiedä uskaltaako innostua tilanteesta miten kovasti, kun välimatkaa on. Itse kun en ole sitä tyyppiä että jaksan läheskään joka viikonloppu istua työviikon päälle autossa monta tuntia ja sama uudestaan parin päivän päästä. Ja sitten tietysti arveluttaa miten se mielenkiinto (molemmin puolin) säilyy pelkästään viestittelemällä tai soittelemalla. No tietysti auto ei ole ainoa vaihtoehto matkustaa ja mitä nyt on ehditty tutustua, niin jäänyt ko. henkilöstä sellainen kuva että ei mikään kevytkenkäinen ole, että voisi tämä etäisyydestä huolimatta toimiakin. Mutta kuten tässä ketjussa oli muiden henkilöiden toimesta jokin aika sitten puhetta, niin kyllä sitä alkuvaiheessa mielellään viettäisi aikaa yhdessä mahdollisimman paljon.

Aika paljon löytyy yhtäläisyyksiä mutta myös eroavaisuuksia meidän välillä. Mutta niinhän se on ettei voi olla liian samanlainen tai erilainen, ei tule silloin toimimaan.

Hyvät askelmerkit joka tapauksessa alkavalle vuodelle. Pitkälle syksyyn oli aika masentava olo kun tuntui ettei ajatukset menneestä tahdo kadota pääkopan sisältä millään. Mietin jo että mihin psykiatrille / terapeutille sitä pitää lähteä että saa ajatuksensa nollattua. Sitä vaan on niin kärsimätön välillä, eihän muutama kuukausi ole elämässä mitään. Että jos tämän naisen kanssa ei muuta kehity niin ainakin sai minun ajatukset nollattua. Alkaa tässä kuitenkin toivoa että kehittyisi jotain muutakin. No, mennääs avoimin mielin eteenpäin.
 

BaronFIN

Jäsen
Tämähän kuulostaa kontrastina siltä mitä Floor Jansen on Nightwishin poikiin verrattuna. En usko, että teihin suhtautuminen on mikään ongelma kunhan et itse tee siitä mitään ongelmaa. Samalla tavoin kuin Holopainen (mikkihiiri) on edelleen näkyvä osa Nightwishia vaikka Floor (ulkoiset ominaisuudet) on se mihin katse kääntyy ensimmäisenä ja jatkuvasti.

Jos rakasteluun saakka päädytte ja muuten kemiat toimii, niin enjoy the ride. Rukoilen jumalaani puolestasi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@abianos pakko ihan oikeesti tunnustaa, että kirjotat aivan helvetin hienosti ja runollisen romanttisesti. Itsessäkin kun on ripaus tuota ns. klassisen romantikon vikaa, niin tuollaset kirjotukset on aivan mahtavia lukee ja herättää mussa toivoa, että joskus vielä itsekin löydän rinnalleni naisen, joka arvostaa syvällistä ja runollista puoltani sekä hyväksyy minut kaikkine epätäydellisyyksineni. Itseasiassa.. inspiroit mua nyt viimein avautumaan omasta rakkauselämästäni tänne joten here we go...

Muutama vuosi sitten tutustuin koulun kautta eräseen naiseen (silloin vielä tyttöön), joka vaikutti ensisilmäyksestä alkaen aivan liian täydelliseltä minulle. Tiedätkö, kun näet jonkun ihmisen ekaa kertaa ja tajuut heti että jumaliste... tossa naisessa on jotain uskomattoman kiehtovaa. Tuota ennen en ollut ikinä, siis ikinä kokenut mitään niin voimakasta vetovoimaa ketään kohtaan. Ihastuminenhan on ihan arkipäivää, saatat olla ihastunut vaikka useaankin naiseen saman vuoden aikana. Mutta rakkaus, tuon vuoden aikan mä vasta tajusin, mitä on todellinen rakkaus.

Se on sitä, kun näet pintaa syvemmälle. Edessäsi ei ole vain ulkoisesti sievä nainen, jonka lookki viehättää sinua, vaan näet kauniin sielun, jonka koet olevan se kirkkain timantti, se puuttuva palanen sun elämässä jota olet etsinyt koko ikäsi. One in a million!

Juuri sellainen kokemus mulla oli tämän muijan kanssa. Yks päivä mä sanoin jotain, en enää edes muista mitä ja se sanoi siihen "Uu, ihanan syvällistä" ja sillä yksinkertaisella, mutta niin kauniilla lauseella se nainen sytytti mun sielun liekkeihin. Aloin miettimään sitä päivä päivältä yhä enemmän kunnes lopulta mulla ei ollut enää mitään saumoja paeta sitä polttavaa tunnetta mun sydämessä, joka iski aivan puskista tuhannen voltin sähköiskun voimalla ja päivä päivältä musta tuntui aina vaan vahvemmin siltä, että tää on se nainen jonka kanssa haluan kasvaa ihmisenä ja viettää loppuelämäni. Kaikki tuntui yhtäkkiä niin taivaallisen ihanalta.

Oli vain yksi ongelma. Olin tuolloin aivan jumalattoman ujo ja epäsosiaalinen tapaus eikä mulla ollut minkäänlaista aikasempaa kokemusta rakastamisesta, saati naisille puhumisesta. Tunsin oloni täysin avuttomaksi ja neuvottomaksi. Lopulta en nukkunut yli viikkoon kunnolla, koska enää en saanut edes öisin tätä leidiä pois mielestäni. Ainut asia joka auttoi mua jaksamaan päivästä toiseen, oli suurin intohimoni urheilun ohella, musiikki.

Kuuntelin läpi kaikki mahdolliset rakkausbiisit jotka tiesin samalla kun yritin kaivaa sisältäni itsevarmuutta kertoa, mitä tunnen häntä kohtaan. Päivät kuluivat ja sydämeni oli palasina. Tuntui siltä etten pysty enää hengittämään kunnolla, ellen saisi pian tuntea häntä lähelläni.

Meneillään oli opintoviikko, jolloin mun oli tarkoitus olla suorittamassa hygieniapassia toisaalla, mutta olin nukkunut pommiin maanantaina jolloin koulutus alkoi, joten suoritinkin sen viikon vaihtoehtoisia opintoja koulussa. Sen viikon torstai-iltapäivänä olin lopulta luokassa yksin, siis täysin yksin. Oloni oli lopen väsynyt, mutta olin päättänyt, että saan tämän esseen valmiiksi koska tunsin, että se tulisi olemaan sen arvoista.

Lopulta en enää kestänyt vaan mun oli pakko päästä purkamaan tunteitani jotenkin. Tajusin, että tää tulee olee ehkä ainut kerta ikinä, kun saan olla koko iltapäivän täysin yksin luokassa, joten päätin tarttua tilaisuuteen; otin taulutussin käteeni ja raapustin valkotaululle nimikirjaimemme mitä luovimmalla tavalla. Sitten nappasin siitä kännykälläni kuvan, joka minun oli tarkoitus säilyttää itselläni, kunnes rohkaistun lähettämään sen tälle tytölle.

Sitten palataan kuitenkin taas siihen, että olin aivan s a a t a n a n väsynyt, eikä aivoni toimineet niinsanotusti täysillä tehoilla. Haaveillessani siinä päädyin jollain käsittämättömällä tavalla lähettämään tuon juuri ottamani kuvan luokkani ryhmächattiin, jonka jälkeen mulla meni hetki tajuta, että mitäs perkelettä tulikaan just tehtyä.

Kun tajusin mitä olin tehnyt, menin aivan paniikkiin; eihän tässä näin pitänyt käydä, että koko luokka saa kertalaakista tietää, että mä oon salaa rakastunut tähän tyttöön. Sen piti tulla ilmi aivan eri tavalla ja aivan eri tilanteessa. Siirryin äkkiä viestittelemään sille privaan. Tajusin että jos en nyt avaudu, niin en avaudu koskaan.

Kopsasin sille runollisen tekstinpätkän, jonka olin jokunen päivä aiemmin kirjoittanut toiselle luokalla olleelle tytölle joka oli tullut kysymään, vaivaako mua joku kun käyttäydyin niin omituisesti. Pelkäsin silloin koko sydämestäni, että mitä jos se sysää mut maanrakoon ja olin täysin idiootti avauduttuani tälle. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan hän rauhoitteli minua ja teki mulle selväksi että ei mitään hätää, hän ymmärsi tuntemukseni ja oli aivan otettu sanoistani.

Juteltiin siinä sitten monta tuntia putkeen ja oloni oli koko loppupäivän sellainen, kuin olisin just kuollut ja päässyt taivaaseen. Koin eufoorista hyvän olon tunnetta ja tuntui, että nyt kun tää pelko on voitettu, niin mua ei pysäytä enää mikään!

Mulla oli kuitenkin yhä salaisuuksia, joista en uskaltanut hänelle sanoa mitään, koska pelkäsin, että jos kerron niistä, hän pitää minua nolona ja hölmönä. Viestittelimme vielä seuraavat muutama viikkoa luokan ryhmächatissa aktiivisesti ja nauroimme aina välissä toistemme jutuille. Mutta sitten yhtäkkiä aloin tuntemaan, että hän ei reagoi enää juttuihini yhtä eloisasti ja positiivisesti, kuin vielä vähän aikaa sitten.

Sitten menin taas neuvottomaksi ja avuttomaksi, koska olin yhä liian ujo uskaltaakseni puhua tälle kasvotuksen, saati katsoa tätä edes silmiin. Luulen, että kun en näyttänyt fyysistä kiinnostusta häneen riittävissä määrin, niin sanani muuttuivat lopulta pelkäksi paperiksi ja lopulta hän menetti kiinnostuksena minuun.

Tuo koulu oli tarkalleen ottaen vuoden mittainen ammattistartti, johon pääsin onnenkantamoisella pari vuotta yli-ikäisenä. Kun lukuvuosi loppui ja kesäloma alkoi, tajusin että enää en tulisi tapaamaan häntä jatkuvasti koulun kautta. Koin mokanneeni, koin että mulla oli avaimet voittaa hänen sydämensä puolelleni, mutta kadotin ne pelkojeni ja epävarmuuteni takia.

Heinäkuussa luokan ryhmächatti kävi yhä aktiivisena ja eräs päivä sain kuulla, että tällä tytöllä oli nyt aivan oikeasti uusi poikaystävä. Sydämeni särkyi täysin. En halunnut myöntää sitä itselleni, mutta hajosin sisältä aivan totaalisesti tuon tiedon saatuani. Yritin olla miettimättä asiaa liikaa, koska enhän minä enää voinut sille mitään. Olin kussut oman tilaisuuteni ja nyt tämä nainen oli tavannut jonkun, joka pystyi tarjoamaan hänelle sitä rakkautta, jota itsekin olin halunnut antaa, mutta aran luonteeni takia en sitä ollut pystynyt näyttämään.

Aloitin opintoni media-assistentin tutkinnossa ja päädyin siellä ryhmään, jossa valta-osa oli tyttöjä/naisia. Tuo helpotti aluksi oloa hiukan, kun ympärillä oli jatkuvasti muita naisia, jotka auttoivat olemaan ajattelematta rikkoutunutta sydäntäni liikaa.

Ei mahtunut koko setti yhteen viestiin joten kertomus jatkuu seuraavassa viestissä...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kuitenkin jotain oli muuttunut minussa. En ollut enää oma iloinen itseni, vaikka yritin muille sellaista esittää. Siinä kohtaa kun menetin tämän naisen toiselle miehelle, aloin päivä päivältä voimaan yhä enemmän pahoin sisäisesti. En sitä itse ihan heti käsittänyt, mutta kun tän naisen rakkaus poistui mun elämästä, menetin suuntani aivan täysin. Seuraavana keväänä mulla oli uusi ihastuminen toiseen naiseen, mutta kun minulle paljastui facebookin kautta että tämä on bi, tajusin ottavani valtavan riskin ja se riski realisoitui, kun huomasin pian niin ikään facebookin kautta, että tämä oli juuri aloittanut seurustelun toisen naisen kanssa.

Menin yhä enemmän sekaisin ja koin olevani täysin riittämätön ollakseni rakastettu. Päätin yrittää muuttaa elämäntyyliäni 360 astetta kertaheitolla, koska koin että minun on pakko saada rakkautta nyt ja heti, eikä nykyinen minä kelpaisi kellekään. Jos olisin ollut henkisesti kondiksessa, olisin kyllä tajunnut että tuo on aivan mahdoton tavoite ja siitä ei tule seuraamaan mitään muuta kuin vaikeuksia.

Olin kuitenkin jo päättänyt, että mun on käännettävä koko elämäni ylösalaisin NYT, jotta kykenen rakastamaan ja tulla rakastetuksi. Lopulta siinä kävi kuten arvata saattoi, että en tunnistanut enää itseäni. Menetin järkeni täysin ja vaivuin psykoosiin. Tajusin onneksi kuitenkin pian aivan itse, että kaikki ei oo nyt kunnossa ja että oon aivan liian sekaisin kyetäkseni asumaan normaalisti kotona, joten menin Auroran sairaalaan ja aloin siellä saamaan päivittäistä lääkehoitoa ja ihme kyllä olin jo viikon päästä lääkärien ja hoitajien mielestä siinä kunnossa, että minut päästettiin takaisin kotiin. Lääkitys luonnollisesti jatkui kotoa käsin.

Olen aika hyvä maskeeraamaan tunteeni, oikeasti mun olisi varmaan kannattanut viettää siellä vielä viikko-pari, mutta koin olevani kuin apina häkissä nurkkaan ahdistettuna ja että tulisin vaan pahemmin hulluksi, jos joutuisin viettämään vielä viikonkin siinä pienessä tilassa vailla jatkuvaa sosiaalista interaktiota. Tuon viikon aikana kuitenkin tapasin siellä monta sellaista ihmistä, jotka olivat vielä paljon minuakin huonommassa psyykkisessä kunnossa. Tuossa kohtaa ymmärsin tuntea kiitollisuutta siitä, että jossain syvällä mieleni sopukoissa oli vielä piilossa terve minä ja että mulla on vielä toivoa parantua ja päästä tästä yli!

Seuraava lukuvuosi käynnistyi, mutta tajusin heti että se tuli aivan liian äkkiä. Psyykkeeni ei kestänyt kaikkia niitä paineita ja koulun tuomaa stressiä, joten asiaa jonkin aikaa pohdittuani päätin vetäytyä ainakin toistaiseki sivuun opinnoista terveydellisistä syistä. Tuosta vain pari kuukautta eteenpäin mulla alkoi ilmenemään myös fyysisiä terveysongelmia, joista en halua sen isommin avautua, koska asia on henkilökohtainen. Sen verran voin avata, että jouduin ramppaamaan terkkarilla ees taas joka toinen päivä terveysongelmieni takia. Samaan aikaan kävin luonnollisesti yhä psyykkisellä terveydenhoitajalla kerran-pari kuukaudessa.

Noin vuosi psykoosistani, eli kesällä 2016 terveystilani alkoi pikkuhiljaa paranemaan niin fyysisellä, kuin psyykkiselläkin puolella. Lisäksi olin löytänyt uuden harrastuksen joka aluksi nolotti minua, mutta nykyisin pystyn puhumaan siitä häpeilemättä. Aloin jahtaamaan taskumonstereita Pokemon Go:ssa. Tuo oli mulle parasta psykoterapiaa, mitä pystyin saamaan. Mulla oli päivittäin tekemistä, joka sai mun ajatukset pois siitä helvetistä, jonka läpi olin kulkenut ja suhtautumiseni tulevaisuutta kohtaan muuttui jälleen optimistisemmaksi.

Olin myös läpäissyt tuona samana kesänä pääsykokeen uuteen koluun ja pääsisin opiskelemaan merkonomiksi. Nyt mulla oli sekä säännöllinen arkirytmi, että harrastus tasapainottamassa arkea. Elämä alkoi jälleen hiljalleen hymyilemään.

Lopullinen muutos parempaan tapahtui viime kesänä, kun Pokemon Go:hon tuli raidit, joissa alun perin toisilleen tuntemattomat pelaajat kokoontuvat keskenään hakkaamaan raidipomoa. Yhtäkkiä tämä yksinäinen ja privaatti harrastus muutti täysin minulle muotoaan ja alun arkuuden jälkeen aloin pikkuhiljaa uskaltautua tutustumaan uusiin ihmisiin ja jopa juttelemaan heille. Nykyisin mulla on tuon pelin kautta kourallinen hyviä kavereita ja olen vihdoin löytänyt sen sisäisen rohkeuden, jota olin etsinyt jo vuosia.

Ja sitten nykyhetkeen... Joulukuussa sain lisää hyviä uutisia, kun lääkäri näytti vihreää valoa, että saan alkaa käyttämään psyykelääkitystä oman fiiliksen mukaan ja vaikka mua jännitti aluksi tosi paljon, niin ensimmäiset viikot ovat toistaiseksi sujuneet ihan mallikkaasti, enkä ole tämän ison elämänmuutoksen myötä oireillut mitenkään hälyttävästi. Psyykkisellä sairaanhoitajallani käyn toki yhä aktiivisesti juttelemassa ja kertomassa fiiliksistäni, jotta kumpikin tietää missä mennään.

Tulevaisuuteni näyttää kuitenkin taas vaihteeksi valoisammalta ja olen taas uskaltanut alkaa unelmoimaan vakaasta tulevaisuudesta. Tarkoituksena on pian alkaa etsimään kesäduunia, saada se paikka, todistaa siellä olevani luotettava työntekijä ja saada siitä vakituinen duuni itelleni. Näin saisin sekä koulun läpi, että rahaa kukkaron pohjalle, jotta voisin vihdoinkin muuttaa omilleni ja alkaa elämään itsenäistä aikuisen elämää.

Jos palataan vielä lopuksi taas itse ketjun aiheeseen eli naisasioihin, niin valehtelematta se rakkaus mitä koin tätä kyseistä naista kohtaan oli niin syvää ja aitoa, että usein yhä mietin, kannattaisiko mun yrittää ottaa häneen uudestaan yhteyttä ja koittaa josko tämä haluaisi tutustua minuun uudelleen, sillä välillämme oikeesti synkkasi! Hänhän siis erosi tuosta poikaystävästään viime kesänä, eikä mulla ole hajuakaan kuinka sopuisissa tai myrskyisissä tunnelmissa. Tunteeni häntä kohtaan ovat ehkä näiden muutaman vuoden aikana haalistuneet, mutteivät suinkaan kadonneet!

Siispä oisko multa täysin turhaa haikailua yrittää vielä kerran, josko tunteet välillämme lämpenisivät uudelleen vai kannattaako mun tässä kohtaa suunnata katseet kokonaan uusille naismarkkinoille? Mun itsetunto ja sosiaalinen itsevarmuus ovat kasvaneet roppakaupalla, joten sitä ongelmaa mulla ei enää ole ettenkö uskaltaisi puhua naisille face to face. Tajuun myös nykysin sen, että kyetäkseen täysin rakastamaan toista ihmistä on ensin kyettävä rakastamaan itseään ja hyväksyttävä haavoittuvaisuutensa.

Uskon löytäväni ennen pitkään elämääni rakkautta, mutta kysynkin nyt palstaveljiltä mielipidettä siihen, onko mun enää mitään järkeä koittaa jutella tuon muutaman vuoden takaisen ihastuksen kanssa ja ottaa selvää, josko meistä kehkeytyisi vielä jotakin? Tässä vaiheessa olen avoin myös uusille suhteille, en vain ole täysin varma, kannattaisiko minun kaivaa jo kertaalleen menetetty rakkaus uudelleen esiin vai vaan odottaa, kunnes elämääni ilmestyy uuden sattuman kautta uusi nainen, joka saa multa ns. jalat alta kuten hän sai.

Tinderiin sun muihin deittipalveluihin en aio koskea pitkällä tikullakaan. Olen sen verran klassinen rakastaja, että haluan löytää elämäni rakkauden elämällä ja luonnollisin keinoin, sillä sisimmässäni uskon kohtaloon, että kaikella on tarkoituksensa ja että jokainen ihminen johon tutustut elämän aikana, osuu sun matkan varrelle syystä. Tinderit yms. kaikessa keinotekoisuudessaan sotii tätä mun ajatusmaailmaa vastaan, sillä mielestäni rakkauden kuuluu löytää sut eikä toisin päin.

Anyways, kävi miten kävi niin uskon että aurinko alkaa pikkuhiljaa pitkästä aikaa paistamaan jälleen tähänkin risukasaan. Toivottavasti tää mun tarinani toimii esimerkkinä, että vaikka elämä saattaa muuttua koska vain yllättäen helvetiksi, niin kunhan tajuaa hakea ongelmiinsa apua ajoissa, niin pahimmastakin helvetistä voi selvitä voittajana.

Älkää ikinä luovuttako! Seuratkaa sisäistä liekkiänne, mutta muistakaa myös kuunnella koko ajan itteenne. Psyykkinen terveys on meinaa loppujen lopuksi kultaakin kalliimpi aarre ja ilman sitä elämä menettää äkkiä merkityksensä ja joku päivä ei tunne enää itseään. Joskus me kadotamme itsemme vain löytääksemme itsemme uudelleen. Mutta se onnistuu vain jos uskoo itseensä sekä siihen, että "Hei, mä voin parantua ja mä myös aion parantua tästä"!

Varmasti joku täällä jatkiksessakin taistelee psyykkisten ongelmien kanssa, joten toivottavasti tämä mun kirjoitus antaa niille toivoa sekä voimaa jatkaa eteenpäin. Valo siintää tunnelin päässä, teidän on vain kyettävä näkemään se!

Kiitos vielä kerran palstaveli abianos, että herätit tunteikkaalla viestilläsi minutkin puhumaan tunteistani ja rakkauskokemuksistani näin avoimesti. Tiedän, että tästä tuli aivan jumalattoman pitkä sepustus, mutta kun mä saan rohkeuden puhua tunteistani, mä teen sen intohimolla!

Smitty kiittää ja kuittaa. Mukavaa alkanutta vuotta tasapuolisesti kaikille jatkislaisille :) Keep going forward!

PS. Iso kiitos ja kumarrus, jos jaksoit lukea koko tämän avautumisen alusta loppuun. Näin tän eteen tosi paljon vaivaa ja arvostan ihan oikeesti, jos joku luki tän ihan kokonaan ajatuksen kanssa eikä vain rivin sieltä toisen täältä.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
PS. Iso kiitos ja kumarrus, jos jaksoit lukea koko tämän avautumisen alusta loppuun. Näin tän eteen tosi paljon vaivaa ja arvostan ihan oikeesti, jos joku luki tän ihan kokonaan ajatuksen kanssa eikä vain rivin sieltä toisen täältä.
Luin koko tekstisi ja täytyy sanoa että kyllä paljon on sinulle tapahtunut. Ja tietenkin toivon sinulle hyvää. Mieti tarkkaan mitä teet aikaisemman ihastuksesi kanssa. Onko hän sen arvoinen että kokeilet taas onneasi... Taisit pettyä häneen jo kerran. Mutta oikeasti kuuntele sisimpääsi... sydäntäsi... en mä tiedä.

Mitä tulee mielenterveysongelmiin. Itse olen kärsinyt masennuksesta vuosia. Aluksi sitä hoidettiin lääkkeillä ja parilla tapaamisella psykiatrisen sairaanhoitajan luona. Jätin lääkkeet kun olin muka kunnossa eikä ketään kiinnostanut. Lopulta olin ihan pohjalla masennuksen ja alkoholiongelman kanssa. En jaksanut oikeastaan mitään enää. Sain diagnoosin vaikeasta masennuksesta. Nyt käyn terapiassa ja syön edelleen lääkkeitä. Paha sitä on myöntää kun oli monet on sitä mieltä että masennus on vain laiskuutta. Kun ei tiedä miltä masennus tuntuu. Mä tiiän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Luin koko tekstisi ja täytyy sanoa että kyllä paljon on sinulle tapahtunut. Ja tietenkin toivon sinulle hyvää. Mieti tarkkaan mitä teet aikaisemman ihastuksesi kanssa. Onko hän sen arvoinen että kokeilet taas onneasi... Taisit pettyä häneen jo kerran. Mutta oikeasti kuuntele sisimpääsi... sydäntäsi... en mä tiedä.

Jep. Kaikki toi mitä mulle tapahtui parin vuoden sisään, niin ei tollasta pysty keksimään päästään. Ja joo, aluksi olin pettynyt itseeni ja lopulta myös häneen. Uskottelin itselleni pitkään että haluan hänelle vain parasta ja että olen onnellinen jos hän on onnellinen, mutta sisimmässäni olin aivan rikki ja elämältäni puuttui täysin suunta, joka oli tuon yhden kevään aikana näyttänyt kristallinkirkkaalta. Asiaan suhtautuminen jälkikäteen on mulle sikälikin hankalaa, että en voi loppupeleissä syyttää tätä naista uskottomuudesta, sillä varsinaista parisuhdetta meillä ei koskaan ollut. Syytin pitkään kaikesta vain ja ainoastaan itseäni. Koin epäonnistuneeni mutta sokeasti rakkauteen ja kohtaloon uskomalla jäin kuitenkin odottamaan, josko hän vielä lopulta valitsisi minut ja näkisi kuinka kovasti yritin rakastaa häntä kykenemättä siihen 100%...

Kun viime tapaamisestamme oli kulunut noin vuosi ja näin ei kuitenkaan tapahtunut, niin sen hetken psyykkisessä tilassa en kestänyt sitä fiilistä. Olin jo ennestään ollut koko alkukesän tosi ahdistunut ja ajautunut niin pahoihin univelkoihin että aloin jo näkemään näkyjä ja aistini olivat muutenkin aivan sekaisin. Kun tajusin, että ei mulla ole mitään mahollisuutta kääntää hänen päätään niin kauan kun hän on onnellinen jonkun muun kanssa, niin masennuin, romahdin. Vakava ahdistus ja vakavista uniongelmista seuranneet hallusinaatiot yhdistettynä juuri puhjenneeseen masennukseen johtivat siihen että lopulta olin täysin paranoidi ja aloin pelkäämään sekä omaa loppuani että maailmanloppua...

Ja mun sydän sanoo, että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Niin minä kuin hänkin teimme matkan varrella vääriä valintoja. Minä toimin pelon kautta ja hän impulsion. Olen päästänyt irti kaikesta kaunasta; itseäni, tätä naista sekä hänen exäänsä kohtaan. Tässä kohtaa haluan vain olla onnellinen ja mietin, olisinko onnellinen hänen kanssaan vai oliko tuo aikanaan niin vahvalta tuntunut kohtalo vain rakastumisen aiheuttamaa sokeutta. En suinkaan pelkää enää tulevani torjutuksi, mutta kynnys avautua ihmiselle joka on ollut sun elämästä poissa yli 3 vuotta, on silti iso...

Mietin vain että jos nyt avautuisin nykyfiiliksistäni, näkisikö hän mut säälittävänä tunnevammasena ressukkana joka ei osaa päästää irti menneestä vai arvostaisiko hän jopa sitä, että läpi tämän kaiken en ole missään vaiheessa unohtanut häntä, vaan hänellä on yhä paikka mun sydämessä. En tiiä.. tää on niin vaikeeta kun järki tahtoo sanoa, että etsi hyvä mies uusi nainen ja unohda tämä ensirakkautesi ja samalla sydän koittaa sanoa, että hän on sulle yhä tärkeä ja ansaitsee tietää sen.

Seuraa sydäntäsi mutta kuuntele järjen ääntä, right? Nyt vaan järki ja sydän ovat keskenään niin pahassa ristiriidassa koko tämän asian suhteen, että en tiiä kumman mukaan mun kannattaa toimia. Tähän asti sydämen mukaan toimiminen on aiheuttanut mun elämään enemmän murhetta kuin onnea, joten kaipa mä pelkään särkyväni uudelleen, jos lähen taas sydämen mukana...

Mitä tulee mielenterveysongelmiin. Itse olen kärsinyt masennuksesta vuosia. Aluksi sitä hoidettiin lääkkeillä ja parilla tapaamisella psykiatrisen sairaanhoitajan luona. Jätin lääkkeet kun olin muka kunnossa eikä ketään kiinnostanut. Lopulta olin ihan pohjalla masennuksen ja alkoholiongelman kanssa. En jaksanut oikeastaan mitään enää. Sain diagnoosin vaikeasta masennuksesta. Nyt käyn terapiassa ja syön edelleen lääkkeitä. Paha sitä on myöntää kun oli monet on sitä mieltä että masennus on vain laiskuutta. Kun ei tiedä miltä masennus tuntuu. Mä tiiän.

Mä kärsin jo teininä masennuksesta ja ahdistuksesta, jotka johti juurensa koulukiusaamiseen ja yksinäisyyden tunteeseen. Eniten mä masennuin kai just siitä, että olin niin kovin yksin ja epävarma tulevaisuudestani. Lukion keskeyttämisen jälkeen suunnittelin jo itsemurhaa, koska koin tuolloin itseni täysin arvottomaksi roskaksi. Tulin kuitenkin järkiini ja pääsin tuosta yli ja useamman vuoden voin jo ihan hyvin. 2014 koin olevani viimein ehjä ja valmiina parisuhteen, mutta sisimmässäni olin yhä arka sielu enkä kyennyt puhumaan tälle naiselle pahimmista peloistani ja sitä kadun kaikista eniten. Rehellisyys on ihmissuhteissa kaiken a ja o, enkä pystynyt kertomaan tälle koko totuutta, koska pelkäsin niin tehdessäni menettäväni uskottavuuteni... Voi kuinka tyhmä mä olin.

Niin, totta... Joidenkin on niin vaikea pystyä empatisoimaan ja ymmärtämään, mitä jonkun toisen mielessä liikkuu. Mä koen nykyisin tosi vahvaa myötätuntoa kaikkia masentuneita ja epävarmoja nuoria kohtaan, koska oon käynyt läpi täysin samat fiilikset ku ne. Tiiän että ne kokee olevansa aivan yksin ja nykysin jos joku, kuka tahansa tulee kertoo mulle masennuksestaan ni mä sanon niille aina et sä et oo yksin ja kannustan puhumaan ongelmistaan joko läheisille tai ammattiauttajalle. Kaikista pahinta on se vääristynyt mielikuva joka masentuneilla ihmisillä yleensä on, että mä kyllä selviin kaikesta yksin ja pärjään hyvin omillani. Puhuminen kannattaa aina. Masennus on psyykkinen sairaus eikä siinä ole mitään hävettävää ja mikä parasta, siitäkin voi parantua! Se vaatii vaan mielenlujuutta, positiivista elämänasennetta ja ennen kaikkea että uskot ittees, uskot parantuvas.

Lääkitystä ei ikinä kannatta lopettaa omine nokkineen. Usein ihminen valehtelee itselleen olevansa kunnossa tai luulee olevansa kunnossa, koska lääkkeet antavat sen harhakuvan.

Rakkaus on ainut asia tässä maailmassa, joka tekee meistä ehjiä. Ilman rakkautta ihminen on rikki. Osa ihmisistä on pysyvästi psyykkisesti sairaita, mutta hekin ansaitsevat rakkautta ja empatiaa. Jotkut syö lääkkeitä mielenterveysongelmiina koko loppuikänsä eikä siinäkään ole mitään erikoista. Loppupeleissä me ollaan kaikki ihmisiä ja siispä kaikki meistä on haavoittuvaisia, kaikki me ollaan joskus rikki. Tärkeintä on kuitenki, että surunkaan keskellä ei jää suremaan yksin vaan puhuu siitä jollekin, niin vaikeeta ku se aluksi onkin.

Yhtä kaikki, kaikilla on oikeus tunteisiin eikä kenenkään tunne-elämää tule vähätellä. Toivon että sullakin on elämässä ihmisiä, jotka välittää ja haluu pitää susta huolta. Kenenkään ei tarvi olla tässä pahassa maailmassa yksin. Aina on joku joka välittää ja haluaa auttaa. Sun tilanteessas ensimmäinen steppi on hyväksyä, että olet masentunut. Kun oot hyväksyny sen, mieti mikä sut saa onnelliseks. Mitä just sä nautit tehä eniten, mistä saat kiksejä ja mikä saa sut unohtamaan kaikki elämän murheet?

Ja jos et just nyt tiiä, mikä on se sun juttu niin uskalla kokeilla uusia asioita! Kun alkaa tekemään, niin yhtäkkiä joku päivä saattaa saada sellasen ahaa-elämyksen että hei, just tätähän mä oon halunnu aina tehdä! Ja ennen kaikkea muista se, että aina löytyy niitä, jotka ei ymmärrä eikä tuu ikinä ymmärtää sun tunteitas. Älä välitä mitä sellaset ihmiset ajattelee susta. Koska ne jotka oikeesti tuntee sut ja välittää susta, hyväksyy sut just sellasena ku oot. Pidä sellaset ihmiset lähellä. Tärkeintä on ympäröidä ittensä ihmisillä, joilla on sun elämään positiivinen vaikutus. Jos joku saa sut tuntemaan olon huonoksi tai arvottomaksi, sulje sellaset ihmiset ulos sun elämästä.

Ja jos sun elämässä ei oo paljon ystäviä, niin aloita joku harrastus mikä tahansa! Harrastuksen parista (Pokemon Go) minäkin löysin oman tukiverkostoni ja siellä joukossa on sellaisia ihmisiä, joihin aion pysyä yhteydessä vielä senkin jälkeen kun en enää pelaa.

Ennen kaikkee muista, että vaikka masennus onkin vakava psyykkinen sairaus, niin oikealla hoidolla siitä voi parantua. Sinäkin voit. Positiivisuus, intohimo, tukiverkosto. Siinä kolme elämän ainesosaa, joilla sä lähet nyt voittamaan sun masennusta. Ja alkoholi ei ikinä ole ratkaisu ongelmiin. Alkoholilla vain pakenet ongelmiasi, et ratkaise niitä. Ja muista, että mullekin voi aina puhua vaikka privaviesteillä. Mä oon valmis auttaa ja kuuntelee :) Tsemiä, kyl se siitä!
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Smitty#41

Älä nyt hyvä mies mene enää ottamaan toisia pakkeja samalta naiselta. Jos ei sitä kiinnostanut kolme vuotta sitten, sitä ei kiinnosta nytkään, ellei statuksessasi ole tapahtunut isoja muutoksia parempaan päin, jolloin mahdollisuus on hyvin heikko ehkä. Masennusjakson aikana et varmaankaan ole kuitenkaan hoitanut vähintään sataatonttua tilille makaamaan, coolia uraa ja/tai pariakymmentä kiloa tiukkaa lihasta kroppaan.

Kiinnostaako sinua itseäsi joku nainen, jonka tunsit kolme vuotta sitten, mutta joka ei silloin kiinnostanut?

Edit: Ja nyt kun kerran avasit tarinasi tänne konsultoitavaksi, niin näyttää siltä, että olet rakentanut oman pääsi sisällä itsellesi kuvan siitä, minkälainen tämä tyttö on, ja rakastunut sitten siihen kuvaan. Se ei nuorena tsirbulana osannut sanoa rakkaudentunnustukseesi, että nyt on parempi, että herra siirtyy suuntaan A ja minä suuntaan B, vaan kohteliaisuudesta kuunteli vuodatustasi kun katsoi, että ei taida olla kotiasiat ihan kunnossa.

Pää kuntoon ja uusien haasteiden pariin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös