HIFK kaudella 2018–2019

  • 673 094
  • 2 544

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauskaa miten täällä jotkut haikailevat joidenkin "mirokarjalaisten" perään ja sitten samalla täällä saa paskaa niskaansa meidän puolustus, jossa ei tällä kaudella ole pelannut yhtään niin pahaa pujottelukeppiä, kuin mitä Karjalainen on. Siinä ei paljon muutamat nyrkkihipat tai päähän kohdistuneet taklaukset auta kääntämään Karjalaisen antia plussan puolelle. Karjalainen olisi ollut todella IFK:n näköinen hankinta joskus n. 10 vuotta sitten, mutta ei luojan kiitos enää.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hauskaa miten täällä jotkut haikailevat joidenkin "mirokarjalaisten" perään ja sitten samalla täällä saa paskaa niskaansa meidän puolustus, jossa ei tällä kaudella ole pelannut yhtään niin pahaa pujottelukeppiä, kuin mitä Karjalainen on. Siinä ei paljon muutamat nyrkkihipat tai päähän kohdistuneet taklaukset auta kääntämään Karjalaisen antia plussan puolelle. Karjalainen olisi ollut todella IFK:n näköinen hankinta joskus n. 10 vuotta sitten, mutta ei luojan kiitos enää.

No onneksi teki jatkon Kerhon kanssa niin ei tarvitse haikailla enää. Muuten viestistäsi samaa mieltä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ainakaan Bono ei nopealla silmäyksellä ole päässyt yli 100k€ verotettaviin tuloihin. Rahastoinnit (mahdolliset) huomioiden en usko olevan ainakaan kovin paljon Erosta kalliimpi. Toki ei myöskään varmasti mahdollinen hankinta, mutta siitä Salmelaiselle mallia.

Varmaan on rahastointia mukana, mutta jos Heikkinen oikeasti tienaa 100 tai alle, niin on kyllä varmaan yksi Liigan kaikkien aikojen alipalkatuimmista pelaajista ikinä.

Joo tottakai Nybbe olis hommannu palkan kerralla kuntoon ;)
 

444

Jäsen
Varmaan on rahastointia mukana, mutta jos Heikkinen oikeasti tienaa 100 tai alle, niin on kyllä varmaan yksi Liigan kaikkien aikojen alipalkatuimmista pelaajista ikinä.

Joo tottakai Nybbe olis hommannu palkan kerralla kuntoon ;)
Oliko niin että 100k€ voi heittää rahastoon kaudessa? Eli periaatteessa maksimirahastoinnilla palkka voisi toki olla myös 199k€. Sinällään tuolla ei ole väliä, koska ei ole tulossa tänne, mutta tekisi mieli tietää, mitä TPS pystyi tarjoamaan sellaista, mihin IFK ei pystynyt vastaamaan? Vai oliko niin, ettei ikääntyvälle puolustajalle nähty käyttöä? Voi tietenkin olla, että organisaatio ei miellyttänyt ja valitsi siksi toisin, vaikka ei ne puitteet Turussa nyt kovin paljon kaksisemmat ole.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oliko niin että 100k€ voi heittää rahastoon kaudessa? Eli periaatteessa maksimirahastoinnilla palkka voisi toki olla myös 199k€. Sinällään tuolla ei ole väliä, koska ei ole tulossa tänne, mutta tekisi mieli tietää, mitä TPS pystyi tarjoamaan sellaista, mihin IFK ei pystynyt vastaamaan? Vai oliko niin, ettei ikääntyvälle puolustajalle nähty käyttöä? Voi tietenkin olla, että organisaatio ei miellyttänyt ja valitsi siksi toisin, vaikka ei ne puitteet Turussa nyt kovin paljon kaksisemmat ole.

En tiedä mistä on tämä olettamus, mutta mun mielestä max puolet tosta (eli 50k€).
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hauskaa miten täällä jotkut haikailevat joidenkin "mirokarjalaisten" perään ja sitten samalla täällä saa paskaa niskaansa meidän puolustus, jossa ei tällä kaudella ole pelannut yhtään niin pahaa pujottelukeppiä, kuin mitä Karjalainen on. Siinä ei paljon muutamat nyrkkihipat tai päähän kohdistuneet taklaukset auta kääntämään Karjalaisen antia plussan puolelle. Karjalainen olisi ollut todella IFK:n näköinen hankinta joskus n. 10 vuotta sitten, mutta ei luojan kiitos enää.
Karjalainen on vasta 21 ja isokokoiset muutenkin kehittyy myöhemmin. Ei se Melartkaan tuon ikäisenä kovin häävi ollut. Karjalaisella on kuitenki eväitä olla ihan eri luokan pakki kuin Teppo tai Salmi. Karjalainen olisi hyvin korvannut Finleyn joka tuntuu olevan koko ajan rikki jostakin. Finleyn palkka on varmaan 200k ja Miron olisi saanut viidelläkympillä. Näistä pienistä puroista ne säästöt syntyy.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
No siitä se satku oli jäänyt muhimaan mieleen. Eli Heikkisen liksa on ollut maksimissaan <150k€. Tosiaan Tobbelle koppi tästä: tuon profiilin pelaajan voi saada houkuteltua Suomeen ihan näppärälläkin palkalla, ei tarvitse välttämättä maksaa itseään kipeäksi.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko? Millä perusteella? Jos nyt verrataan vaikka 21-vuotiasiin Salmeen ja Teppoon.
On sillä oma erikoisosaamisalue. Kovuus eri muodoissa. Salmella ja Tepolla ei kovuutta eikä taitoa.
 

444

Jäsen
No joo, sillä tavalla eri luokan pakki kuin Salmi tai Teppo. Kokonaisvaltainen tekeminen vain pitäisi parantua huomattavasti, että olisi lähtökohtaisesti mestaruutta tavoittelevan joukkueen aloittavassa pakistossa. Joku jo sanoikin, että tällä hetkellä menisi hierarkiassa Salmen taakse, koska on aika lapanen pelitaidoiltaan. Tänä päivänä kun vaan pitää osata myös pelata, pelkkä reikäpäinen kaiken paukuttaminen ei riitä.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Tepolla on taitoa ja kovuutta olla (ehjän kauden terveenä pelatessaan)kakkospakkiparissa. Vähän häiritsee, että täällä vuositolkulla ajatellaan, että Salmi ja Teppo ovat identtiset kaksoset. Digaan ihan molemmista ja pidän heitä liigatason pelaajina hieman erilaisissa rooleissaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No joo, sillä tavalla eri luokan pakki kuin Salmi tai Teppo. Kokonaisvaltainen tekeminen vain pitäisi parantua huomattavasti, että olisi lähtökohtaisesti mestaruutta tavoittelevan joukkueen aloittavassa pakistossa. Joku jo sanoikin, että tällä hetkellä menisi hierarkiassa Salmen taakse, koska on aika lapanen pelitaidoiltaan. Tänä päivänä kun vaan pitää osata myös pelata, pelkkä reikäpäinen kaiken paukuttaminen ei riitä.

Jees, mun mielestä Salmi 7-pakkina on ok, jos pelaa pääasiassa alivoimaa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinällään tuolla ei ole väliä, koska ei ole tulossa tänne, mutta tekisi mieli tietää, mitä TPS pystyi tarjoamaan sellaista, mihin IFK ei pystynyt vastaamaan? Vai oliko niin, ettei ikääntyvälle puolustajalle nähty käyttöä? Voi tietenkin olla, että organisaatio ei miellyttänyt ja valitsi siksi toisin, vaikka ei ne puitteet Turussa nyt kovin paljon kaksisemmat ole.

Muistan jostain lukeneeni, että lyhyt etäisyys Raumalle oli tärkeä peruste seuran valinnalle. Olisiko niin, että käy osan kaudesta Raumalta käsin harjoituksissa. Ja noista kauden 2016 tuloista tuskin kannattaa tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä - Heikkinen on todennäköisesti Liigan parhaiten palkattujen puolustajien joukossa ja syystäkin.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Muistan jostain lukeneeni, että lyhyt etäisyys Raumalle oli tärkeä peruste seuran valinnalle. Olisiko niin, että käy osan kaudesta Raumalta käsin harjoituksissa. Ja noista kauden 2016 tuloista tuskin kannattaa tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä - Heikkinen on todennäköisesti Liigan parhaiten palkattujen puolustajien joukossa ja syystäkin.

Tästä tosiaan taisi olla keskustelua joko TPS:n tai Lukon ketjuissa tai oliko sitten huhuketjussa. Seuravalintaan taisi nimenomaan vaikuttaa se, että on mahdollisuus asua länsirannikolla ja oliko jopa niin, että asuu Raumalla ja ajaa 8-tietä pitkin sitten Turkuun. Ja jos en muista täysin väärin, niin muistaakseni taisi olla kirjoittelua myös perheenlisäyksen vaikutuksesta siihen, missä haluaa asua.

TPS:lla on muutenkin taustalla muutama rahamies, joten en usko, että Heikkisen tarvitsee ihan pienellä liksalla Turussa pelailla. Itsekin uskon, että Heikkinen on liigan parhaiten palkattujen puolustajien joukossa ja minusta myös ihan ansaitusti.
 

444

Jäsen
Muistan jostain lukeneeni, että lyhyt etäisyys Raumalle oli tärkeä peruste seuran valinnalle. Olisiko niin, että käy osan kaudesta Raumalta käsin harjoituksissa. Ja noista kauden 2016 tuloista tuskin kannattaa tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä - Heikkinen on todennäköisesti Liigan parhaiten palkattujen puolustajien joukossa ja syystäkin.
Miten tuo palkkaus on hoidettu niin, että se ei näy verotuksessa? Pimeästi veroparatiiseihin? Vai toimiiko Bono yrittäjänä esim. osakeyhtiössä ja ”myy konsultaatiota” muttei nosta rahoja firmasta? Tämä ei siis ole vittuilua, vaan ihan rehellistä ihmettelyä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Miten tuo palkkaus on hoidettu niin, että se ei näy verotuksessa? Pimeästi veroparatiiseihin? Vai toimiiko Bono yrittäjänä esim. osakeyhtiössä ja ”myy konsultaatiota” muttei nosta rahoja firmasta? Tämä ei siis ole vittuilua, vaan ihan rehellistä ihmettelyä.

Eikös Heikkinen palannut Suomeen kaudeksi 2016-2017? Eli palkkaa tullut TPS:ltä esim. 1.5.2016 alkaen eli ei koko kauden ajalta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Vähän kyllä jännä fiilis lukea Erosesta niin paljon negaa. Mun mielestä kyllä pelitaidoiltaan ja pelinopeudeltaan kuitenkin sellanen pakki, että mielelläänhän tuota omassa jengissä katsoo.

Itse olen samoilla linjoilla. Meiltä lähtee kauden päätteeksi paras kiekollinen pakki ja toiseksi paras kiekollinen pakki pitäisi myös heittää mäkeen. En itse tätä yhtälöä oikein ymmärrä, kun samalla hasardialtis O`Connor haluttaisiin pitää.

Jos HIFK ei Erosta halua pitää, niin eiköhän 27-vuotiaalle puolustajalle löydy uusi ottaja varsin nopeasti. Itse kuitenkin luulisin, että seuran ja Erosen intressit kohtaavat ja Eronen jatkaa myös ensi kaudella. Minusta Erosen jatko ei myöskään poissulkisi O`Connorin jatkoa. Itse pitäisin koko nykyisen pakiston myös ensi kaudella ja satsaisin kaikki paukut Heiskasen tilalle tulevaan puolustajaan (ja tämän stuntin löytäminen ei tietenkään ole helppoa).
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse olen samoilla linjoilla. Meiltä lähtee kauden päätteeksi paras kiekollinen pakki ja toiseksi paras kiekollinen pakki pitäisi myös heittää mäkeen. En itse tätä yhtälöä oikein ymmärrä, kun samalla hasardialtis O`Connor haluttaisiin pitää.

Jos HIFK ei Erosta halua pitää, niin eiköhän 27-vuotiaalle puolustajalle löydy uusi ottaja varsin nopeasti. Itse kuitenkin luulisin, että seuran ja Erosen intressit kohtaavat ja Eronen jatkaa myös ensi kaudella. Minusta Erosen jatko ei myöskään poissulkisi O`Connorin jatkoa. Itse pitäisin koko nykyisen pakiston myös ensi kaudella ja satsaisin kaikki paukut Heiskasen tilalle tulevaan puolustajaan (ja tämän stuntin löytäminen ei tietenkään ole helppoa).

Niinpä! Sitten Erosessa on myös hyvää se tietynlainen yllätyksellisyys kiekon kanssa, vähän niinkuin Heiskasellakin. Mutta Eronen tarvitsee kyllä hyvän puolustavan pakin vierelle, jotta uskaltaa pintsata ja pelata muutenkin rohkeammin. Jos Eronen joutuu siihen varmistelevampaan rooliin, niin on kyllä huonompi homma.

Mun puolesta jatkopahvia Eroselle, kiitos.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kaskelle on Salmelainen toivottavasti sorvannut pitkän jatkon! Vaikka onkin vielä kohtuu hazardi omassa päässä niin kiekollisilta taidoiltaan on mielestäni aihio tulla kovia pisteitä nakuttavaksi puolustajaksi. Ikää vastaa 22 vuotta. Ehdottomasti jatkoon.

Heiskasen lähtiessä olisin edelleen valmis jatkamaan kaikkien puolustajien sopimuksia paitsi Saku Salmelan ja Tepon.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heiskasen lähtiessä olisin edelleen valmis jatkamaan kaikkien puolustajien sopimuksia paitsi Saku Salmelan ja Tepon.
Mä kanssa, paitsi Salmelalle soisin jatkoa ja Eroselle ehkä en kun usein ärsyttää sen ollessa kentällä.

Salmelalla nyt kyllä heikompi jakso. Edelliset kaudet 15, 17 ja 13 pistettä ja nyt vaan tehot 0+2, vaikka jo 31 matsia pelannut. Monikäyttöinen kuitenkin ja junnutaustaa. Tsemppaa ja luistelee.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n pakeista Erosella on eniten tasakentällisin päästettyjä maaleja. Aka eniten miinusmerkintöjä tehotilastossa (18 peliä, 12 kertaa ollut kentällä vastustajan tehdessä). Tehotilasto ei ole mikään absoluuttinen totuus, mutta taas jokainen saa itse päättää merkityksen. Esimerkiksi Ryan O'Connor on pelannut 12 peliä enemmän, mutta ollut harvemmin keräämässä miinuksia

Ja Eronen oli 15 kertaa jäällä 5vs5-pelissä kun IFK teki maalin, jolloin +/- on +3. Minusta tuo on todella hyvä lukema siinä alkukauden IFK:ssa, ja vielä sen hetkisen joukkueen pakkien peliaika ykköseltä. Katsoitko mikä O'Connorin saldo oli samalta ajalta? Ei kovin järkevää verrata eri ajanjaksoja, kun toisessa IFK alisuoritti rankasti mm. maalinteon suhteen, ja toisessa IFK on alkanut päästä lähemmäs omaa tasoa.

Vale, emävale, tilasto. Jokainen saa itse miettiä Erosen hyvyyttä ja eri mieltäkin saa toki olla.

Nostamistasi tilastoista jäi pois Erosen 8 syöttöpistettä, joka on tuohon pelimäärään nähden hyvä saldo. Kun siirrytään tilastoista itse peliesityksiin, niin Eronen oli mielestäni alkukaudella hyvä kiekollinen pakki. Tilastot ei suoraan kerro kiekollisen pakin yhdestä tärkeimmästä tehtävästä eli syöttämisestä ja ennenkaikkea pelin avaamisesta. Mielestäni Erosen pelin avaaminen ja syöttäminen oli hyvällä tasolla ja paljolti sitä mitä 2.pakkiparin kiekolliselta pakilta sopii odottaakkin. Kiekottomana Eronen oli tällä kaudella ihan riittävällä tasolla, mielenkiintoista olisi myös nähdä Erosen esityksiä IFK:ssa kunnollisen puolustavan pakin rinnalla, Ertsi on joutunut jatkuvasti vetämään vähän molempia rooleja ja se ei ole ideaali tilanne kiekolliselle pakille.

Ainakaan Bono ei nopealla silmäyksellä ole päässyt yli 100k€ verotettaviin tuloihin. Rahastoinnit (mahdolliset) huomioiden en usko olevan ainakaan kovin paljon Erosta kalliimpi

Yhden vuoden verotiedot ei kerro koko kauden palkkaa, kun sopimus päättyy yleensä seuraavan verovuoden huhti-toukokuussa. Tuosta puuttuu siis TPS:n ekan kauden osalta aika iso osa.

E: Korjattu lainaus.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös