HPK mediassa

  • 1 272 729
  • 6 307

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
HPK saa välttävän joulutodistuksen | Urheilu | Hämeenlinnan Kaupunkiuutiset

Kaupunkiuutisten perinteinen joulutodistus.


Pitäisköhän ostaa Pennaselle kantapäihin jotain hoitovoidetta, voi olla hieman kipeänä tämän kauden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Pitäisköhän ostaa Pennaselle jalkapohjiin jotain hoitovoidetta, voi olla hieman kipeänä tämän kauden jälkeen.

Jalkapohjiin?

Onko joku antamassa raipaniskuja jalkapohjiin kontatessa?

Vai marssitaanko Spenglerin jälkeen voitosta voittoon jalkapohjat kipeinä??

Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Jalkapohjiin?

Onko joku antamassa raipaniskuja jalkapohjiin kontatessa?

Vai marssitaanko Spenglerin jälkeen voitosta voittoon jalkapohjat kipeinä??

Että silleen...
Jos Spengler menee vihkoon (ei Joonakseen toivottavasti), niin laittavatko Antin kävelemään Sveitsistä takaisin Hämeenlinnaan. Saattaa siinä jalkapohjat tarvita rasvaa sellaisen taivalluksen jälkeen.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jos Spengler menee vihkoon (ei Joonakseen toivottavasti), niin laittavatko Antin kävelemään Sveitsistä takaisin Hämeenlinnaan. Saattaa siinä jalkapohjat tarvita rasvaa sellaisen taivalluksen jälkeen.
Pendo taitaa olla sellaisessa asemassa tässä organisaatiossa, että ennemmin koko muu joukkue kävelee kuin Pendo. Mutta Pendo voi sitten lahjaksi saadun rasvan heittää kapteenistolle.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Pennanen sönköttää tulovirtojen vakiinnuttamisesta / parantamisesta, mutta tällä toiminalla päädytään nolla tulokseen, vaikka NHL-korvauksia tulisikin. Ei tuonne katsomoon saada enemmän porukkaa tuolla pelillä. Pelin pitää olla kunnossa.

Ja kovasti on Pendo nyt kehittynyt valmentajana. No minkäköhän takia se peli menee jatkuvasti huonompaan suuntaan?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pennanen sönköttää tulovirtojen vakiinnuttamisesta / parantamisesta, mutta tällä toiminalla päädytään nolla tulokseen, vaikka NHL-korvauksia tulisikin. Ei tuonne katsomoon saada enemmän porukkaa tuolla pelillä. Pelin pitää olla kunnossa.

Ja kovasti on Pendo nyt kehittynyt valmentajana. No minkäköhän takia se peli menee jatkuvasti huonompaan suuntaan?
Minä en tiedä mistä tulovirroista se Pennanen puhuu, mutta onkohan se huomannut, että siitä NHL siirrosta saa korvausta aika karkkirahojen verran. Jos sitä eka maksaa Vesalaiselle ja kumppaneille ihan kohtuu liksaa, että ne saa yleensäkkin joukkueeseen ja sitten niistä joku 1/5 lähtee änäriin niin sillä saadulla korvauksella ei kyllä kata noita kaikkien palkkoja. Se on varmasti ihan kiva boonus seuralle se korvaus, mutta ei se nyt mikään keino rikastua ole ja sitten toista tämä * 10 vuotta, niin jos tuon tulisi esittelemään minulle toimintasuunnitelmana, niin minä heittäsin pihalle.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Minä en tiedä mistä tulovirroista se Pennanen puhuu, mutta onkohan se huomannut, että siitä NHL siirrosta saa korvausta aika karkkirahojen verran. Jos sitä eka maksaa Vesalaiselle ja kumppaneille ihan kohtuu liksaa, että ne saa yleensäkkin joukkueeseen ja sitten niistä joku 1/5 lähtee änäriin niin sillä saadulla korvauksella ei kyllä kata noita kaikkien palkkoja. Se on varmasti ihan kiva boonus seuralle se korvaus, mutta ei se nyt mikään keino rikastua ole ja sitten toista tämä * 10 vuotta, niin jos tuon tulisi esittelemään minulle toimintasuunnitelmana, niin minä heittäsin pihalle.

Joo ennemmin kannattaa panostaa siihen, että siis ottaa näiden tilalle 5 kaveria, jolla ei ole mitään mahdollisuutta NHL:ään. No ihan kohtuu palkan näillekin tietysti joutuu maksaan kuten Vesalaisille ja kumppaneille, että ne saa yleensäkin joukkueeseen, mutta hyvä ettei niitä NHL:n karkkirahoja tarvi sitten odotella. Voin ilmoittaa herra mustalle sudelle tilinumeron mihin tuollaisia bonus-karkkirahoja voi tallettaa.... Yksi täysi NHL-korvaus on noin 4 % Kerhon vuoden liikevaihdosta, joten minun mielestäni ei puhuta ihan karkkirahoista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo ennemmin kannattaa panostaa siihen, että siis ottaa näiden tilalle 5 kaveria, jolla ei ole mitään mahdollisuutta NHL:ään. No ihan kohtuu palkan näillekin tietysti joutuu maksaan kuten Vesalaisille ja kumppaneille, että ne saa yleensäkin joukkueeseen, mutta hyvä ettei niitä NHL:n karkkirahoja tarvi sitten odotella. Voin ilmoittaa herra mustalle sudelle tilinumeron mihin tuollaisia bonus-karkkirahoja voi tallettaa.... Yksi täysi NHL-korvaus on noin 4 % Kerhon vuoden liikevaihdosta, joten minun mielestäni ei puhuta ihan karkkirahoista.
Paitsi että täyttä korvausta tuskin Kerho näistä saa ja sitten Kerhon pitää maksaa näistä pelaajista vielä aikanaan ne kasvattajakorvaukset eteenpäin. Oikeasti se prosenttiosuus on siis pienempi, joskus loppusumma on jopa nollan luokkaa. Jos nyt sitten seisahdut hetkiseksi ja lukaiset tuon viestini uudestaan niin siinä ei mainita, etteikö tämä olisi ihan ok toimintaa. Siinä vain todetaan, ettei se ole mikään keino rikastua pitkässä juoksussa, eikä se ole mikään kestävä suunnitelma. Se on kiva boonus niiden saatujen kentällä tapahtuvien otteiden lisäksi, mutta ei se voi olla mikään lähtökohta että joka vuosi saadaan pelaaja änäriin, kun realismia on enemmän se kerran kymmeneen vuoteen.

Pointtina edelleen se, että vaikka tuollainen saatu kertakorvaus NHL:ään lähteneestä pelaajasta onkin mukavaa, niin ei sen pitäisi olla mikään lähtökohta toiminnalle. Se tulee, jos tulee ja sillä hyvä. Lämmittää hetken, kuten kuseminen housuun talvipakkasella. Se että menestyy kaukalossa ja yleisö käy hallilla on se millä on pitkässä juoksussa merkitystä, ei millään muulla.

PS. Tai ehkä Pendo on nero ja tulevaisuudessa kasvattajakorvaukset alkaa olemaan sidottuja pelaajan tienesteihin änärissä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Paitsi että täyttä korvausta tuskin Kerho näistä saa ja sitten Kerhon pitää maksaa näistä pelaajista vielä aikanaan ne kasvattajakorvaukset eteenpäin. Oikeasti se prosenttiosuus on siis pienempi, joskus loppusumma on jopa nollan luokkaa. Jos nyt sitten seisahdut hetkiseksi ja lukaiset tuon viestini uudestaan niin siinä ei mainita, etteikö tämä olisi ihan ok toimintaa. Siinä vain todetaan, ettei se ole mikään keino rikastua pitkässä juoksussa, eikä se ole mikään kestävä suunnitelma. Se on kiva boonus niiden saatujen kentällä tapahtuvien otteiden lisäksi, mutta ei se voi olla mikään lähtökohta että joka vuosi saadaan pelaaja änäriin, kun realismia on enemmän se kerran kymmeneen vuoteen.

Pointtina edelleen se, että vaikka tuollainen saatu kertakorvaus NHL:ään lähteneestä pelaajasta onkin mukavaa, niin ei sen pitäisi olla mikään lähtökohta toiminnalle. Se tulee, jos tulee ja sillä hyvä. Lämmittää hetken, kuten kuseminen housuun talvipakkasella. Se että menestyy kaukalossa ja yleisö käy hallilla on se millä on pitkässä juoksussa merkitystä, ei millään muulla.

Minun mielestäni kaikki tulo on positiivista ja Kerho ei kai ole missään sanonut, että tuo on mikään liiketoiminnan lähtökohta, vaan yksi keino lisätä tuloja. Minun mielestäni järkevää toimintaa ja olet itsekin täällä palstalla perään kuuluttanut uusia tulon lähteitä ja niiden lisäämistä.

Kerho on saanut NHL-korvauksia viimeisen viiden vuoden aikana Saroksesta (täysi), Sallisesta (noin 30%) ja Rendulicistä (70 %). Tällä hetkellä joukkueessa on useita lupauksia, joista kyllä useampi kuin Vesalainen tekee vielä NHL-sopimuksen. Täten en aivan ymmärrä tuota kerran kymmeneen vuoteen kommenttia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minun mielestäni kaikki tulo on positiivista ja Kerho ei kai ole missään sanonut, että tuo on mikään liiketoiminnan lähtökohta, vaan yksi keino lisätä tuloja. Minun mielestäni järkevää toimintaa ja olet itsekin täällä palstalla perään kuuluttanut uusia tulon lähteitä ja niiden lisäämistä.

Kerho on saanut NHL-korvauksia viimeisen viiden vuoden aikana Saroksesta (täysi), Sallisesta (noin 30%) ja Rendulicistä (70 %). Tällä hetkellä joukkueessa on useita lupauksia, joista kyllä useampi kuin Vesalainen tekee vielä NHL-sopimuksen. Täten en aivan ymmärrä tuota kerran kymmeneen vuoteen kommenttia.
Tottakai on kaikki tulot positiivisia. Tuo juttuhan lähtee tuosta Pennasen haastattelusta, ei siinä sen kummempaa. En minä nyt ymmärrä mikä tässä on se haloo?

Mitä tulee kymmeneen vuoteen niin se on aika liki varmasti Liigan keskiarvoa ollut viimeiset vuodet, pl. nyt ihan muutama viimeinen, että keskimäärin 1/10v/joukkue. Toki suunta on nykyisin parempi, mutta minä en usko että tuosta nykyisestä porukasta kovin moni NHL:ssä pelaa. Edelleen toistan, että kyse on kuitenkin Kerhonkin kohdalla karkkirahoista. Jo se että joka vuosi joku lähtisi NHL:ään on lähinnä utopiaa oli Liiga-seura ihan mikä vain, sellaiseen kun ei ole kukaan kyennyt. Yksittäiset noin 200 000€ summat mitä tuolta tulee ja mikä sitten jaetaan muiden kesken ei ole kerran vuodessakaan saatuna mikään iso raha, vaikka voikin siltä tuntua. Se on kiva lisä, mutta Kerhon liikevaihdolla ja budjeteilla puhutaan prosenteista, ei kymmenistä prosenteista, kuten itsekkin totesit. Ja valitettavasti kun tämä ei tule ilmaiseksi, vaan sen takana on iso määrä työtä ja onnea.

Tuohon sitten lisätään kasvattajakorvaukset mitkä pitää tilittää muille seuroille, niin se syö vielä tuosta saadustakin siivun.

Eli edelleen ihan kiva juttu, mutta en nyt ymmärrä miten tämä olisi mitään kannattavaa liiketoimintaa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Eli edelleen ihan kiva juttu, mutta en nyt ymmärrä miten tämä olisi mitään kannattavaa liiketoimintaa.
Kivahan se on nostaa niitä "omia poikia" edustukseen ja haalia näitä vesalaisia mukaan, jotta saataisiin korvauksia. Varmaan hyvä suunnitelma, jos näille olisi vielä tarjolla toimiva pelisysteemi, joka tukisi pelaamista ja kasvua. Kun tehdään 0-1 maalia / ottelu, ei siinä pelaaja hirveästi pääse loistamaan. Ok, Vesalainen onnistunnut ihan hyvin (+ Tuulola). Ei kuitenkaan ole taattua muiden kohdalla tuollainen kehitys. Ja miten niitä seuraavia vesalaisia saadaan hankittua joukkueen kyntäessä pohjalla? Todella houkuttelevaa seuran ulkopuolelta tulevalle.

Mitään kestävää pohjaa ei luoda liigan jumbosijoilta.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
. Toki suunta on nykyisin parempi, mutta minä en usko että tuosta nykyisestä porukasta kovin moni NHL:ssä pelaa. Edelleen toistan, että kyse on kuitenkin Kerhonkin kohdalla karkkirahoista.

Ei tarvi pelata, riittää kun tekee sopimuksen. Talousketjussa porukka murehtii, että ollaan 150 000 budjetista jäljessä. Kun tappiota tulee satatuhatta tai muutama, niin ei ne silloin ollekaan jostain syystä karkkirahoja Kerholle.

. .Eli edelleen ihan kiva juttu, mutta en nyt ymmärrä miten tämä olisi mitään kannattavaa liiketoimintaa.

Joka tapauksessa kuitenkin pelaajia palkataan, niin eikö olisi hyvä hakee enemmän pelaajia, joista voisi jotain tuottoa saada pelaajien lähtiessä? Minun mielestäni kyllä ja siinä mielessä parempaa ja kannattavampaa liiketoimintaa kuin palkata pelaajia, joille joudutaan maksetaan samat palkat ja korvaukset, mutta lähtiessä ei saa mitään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei tarvi pelata, riittää kun tekee sopimuksen. Talousketjussa porukka murehtii, että ollaan 150 000 budjetista jäljessä. Kun tappiota tulee satatuhatta tai muutama, niin ei ne silloin ollekaan jostain syystä karkkirahoja Kerholle.
Ehkä nyt kannattaa kuitenkin ymmärtää se asia sen kontekstissa. 100 000€ ylimääräistä on Kerholle karkkirahaa, sillä saa ehkä yhden kärkijätkän, joka pelaa kauden ja sitten se raha meni. Se on kivaa kun se on, mutta karkkikaupan jälkeen on taas tyhjät taskut. Se ei ole sellainen summa että sillä saisi aikaan mitään pidemmän ajan muutosta tai minkä voisi mitenkään isommin investoida monelle kaudelle. Se on taseessa plussana yhdellä kaudella ja sillä saa sen yhden pelaajan, ei mitään muuta... karkkirahaa.

Sama summa tappiona ei ole. Kun se on pois vähintään seuraavalta, mahdollisesti useammaltakin kaudelta. Se on silti edelleenkin vain muutama prosentti liikevaihdosta, pelaajabudjetistakaan ei tuo ole kuin 6%. Kyse on siitä ettei tuollaisen varaan voi laskea! Jos sä järjestät elomessubileet joka vuosi ja sieltä tulee tasaisesti 100 000€ niin sen sä voit jollain varmuudella laskea mukaan budjettiin. Mutta kun et sä voi budjetoida mitään siirtokorvauksia, se ei ole kestävällä pohjalla se malli, jos sä alat tollasien varaan rakentamaan sun seuran toimintaa. Ne on kivoja rahoja kun ne rapsahtaa seuran tilille, mutta sen liiketoiminnan laajuudessa ja noiden epävarmuudessa on huutava cäppi.
Joka tapauksessa kuitenkin pelaajia palkataan, niin eikö olisi hyvä hakee enemmän pelaajia, joista voisi jotain tuottoa saada pelaajien lähtiessä? Minun mielestäni kyllä ja siinä mielessä parempaa ja kannattavampaa liiketoimintaa kuin palkata pelaajia, joille joudutaan maksetaan samat palkat ja korvaukset, mutta lähtiessä ei saa mitään.
Tätä mä en nyt edelleen ymmärrä, sä nyt jotenkin luot tässä jotain ihmeen vastakkainasettelua ja mielestäni ihan väkisin. Kun ei kukaan ole väittänyt mitään tälläistä, että ei haluttaisi näitä Vesalaisia. Tai no sinä nyt väität ja ikäänkuin annat ymmärtää että minä olisin jotenkin väittänyt tuon tyylistäkään, kun en ole. Ihmeellinen hyökkäys ollut tämä muutenkin, kun tuntuu että sä nyt väkisin väännät tässä jotain olkiukkoa pystyyn. Minusta kun on oikein mukavaa jos saadaan Vesalaisia yms. jatkossakin ja olen tämän ilmaissut jo aiemmin. Minä olen vain ottanut kantaa tuohon @clayman inkin mainitsemaan haastateluun, missä Pendo antaa ymmärtää tämän olevan tulevaisuudessa jotain liiketoiminnan ydintä. Lainaus meni näin: – Tehtäväkseni on annettu Oy:n toimintaympäristön muuttaminen kestävämmälle pohjalle. Se tarkoittaa, että omia nuoria pelaajia on saatava lisää kokoonpanoon. Lisäksi seuraan on houkuteltava lahjakkaita pelaajia, jotka voisivat 3–5 vuodessa poikia NHL-kasvattajakorvauksia. Strategia kulkee aikataulussaan, se vaatii malttia.

Minä en tiedä miten sinä tuon tulkitset, näköjään jotenkin muuten kuin minä ja Clayman, mutta minusta NHL korvausten varaan laskeminen ei ole kovin kestävää pohjaa, kun historia ei tunne yhtään seuraa, joka on voinut noiden varaan laskea ja järjestelmällisesti NHL pelaajia tuottaa.

Mulle toimintaympäristön muuttaminen kestävälle pohjalle, kun on just näitä elofestejä yms. mihin se urheilullinen menestys ei pääse vaikuttamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Mitähän joukkuetta on Kaupunkiuutiset seurannut, kun mä olen tainnut eri joukkueen pelejä katsella.

Mitä rasvoihin tulee, niin jos tuo meno jatkuu, niin ehkä tummeli on se mitä tuolla eniten kaivataan.
Samaa luin. Olipahan täysin tyhjänpäiväinen artikkeli. Jätetty horoskooppitoimittajan hommiksi - ei ennusteiden vaan tason vuoksi?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
@BlackWolf, minä en ole käsittänyt enkä lukenut mistään, että Kerho aikoo tämän varaan liiketoimintaansa perustaa, vaan juurikin lisätä tuloja/liikevaihtoa, mistä asiasta Toivanen on alusta saakka puhunnut. Sinun tekstin mukaan ainakin vihjailet tämän Pennasen puheiden perusteella olevan Kerhon toiminnan lähtökohta...

Lisäksi on varsin hauskaa ainakin allekirjoittaneen mielestä, että palstoilla saatetaan mukista ja laskea menetettyjä tuloa jostain juhlapaidoissa noin parinkymmenen viestin verran ja nyt sitten kymmenet/sadat tuhannet on vain karkkirahoja. Kumpi mielestäsi on enemmän Kerhon ydintoimintaa, paitojen teettäminen ja myyminen vai pelaajien tuottaminen rahakkaimpiin ympyröihin ja niistä saada MAHDOLLISESTI tuottoa?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf, minä en ole käsittänyt enkä lukenut mistään, että Kerho aikoo tämän varaan liiketoimintaansa perustaa, vaan juurikin lisätä tuloja/liikevaihtoa, mistä asiasta Toivanen on alusta saakka puhunnut. Sinun tekstin mukaan ainakin vihjailet tämän Pennasen puheiden perusteella olevan Kerhon toiminnan lähtökohta...

Lisäksi on varsin hauskaa ainakin allekirjoittaneen mielestä, että palstoilla saatetaan mukista ja laskea menetettyjä tuloa jostain juhlapaidoissa noin parinkymmenen viestin verran ja nyt sitten kymmenet/sadat tuhannet on vain karkkirahoja. Kumpi mielestäsi on enemmän Kerhon ydintoimintaa, paitojen teettäminen ja myyminen vai pelaajien tuottaminen rahakkaimpiin ympyröihin ja niistä saada MAHDOLLISESTI tuottoa?
Missä kukaan on väittänyt että Kerho aikoo tämän varaan perustaa liiketoimintansa? Huomaatko sä taas laitat sanoja/ajatuksia muiden suuhun/päähän. Sinä nyt ylitulkitset näitä asioita, tai haluat ne väkisin tulkita jonkun oman muottisi mukaan. Me vaan emme selvästi puhu samasta asiasta kuin sinä. Meille on huomattavasti tärkeämpää sen HPK:n menestyminen Liigassa seurana, kuin se montako NHL pelaajaa se tuottaa. Lisäksi meidän mielestämme pärjäävä ja menestyvä Liiga joukkue pystyy paremmin kilpailemaan Vesalaisista, kun sitä rahaa ei kauheasti muutenkaan ole, kuin Liigan jumbo. Sitä on vaikea väittää olevansa pelaajia kehittävä seura, kun ei täällä kehity muuta kuin häviäjäksi.

Ja kumpikaan ei ole mielestäni Kerhon ydinliiketoimintaa. Molemmat on sellaisia mistä voi saada lisätuloja, oikeammin satunnaisia lisätuloja.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
No antaa olla taas... "Mistä tulovirroista Pennanen puhuu, karkkirahaa, pihalle tuollaisella liiketoimintasuunnitelmalla, menee kuitenkin osa kasvattajakorvauksiin, saattaa jäädä jopa nolliin, kerran ehkä kymmenessä vuodessa."

Loppujen lopuksi Pennanen ei missään vaiheessa haastattelussaan puhunut mitään tulovirroista vakiinuttamisesta ja parantamisesta, tai että tarkoituksena olisi rikastua NHL-korvauksilla. Miksi puhuisikaan, koska talous ei ainakaan pitäisi kuulua hänelle. Ainoa lause missä tämä tuo talousasian esiin on "Yksi kulma on ollut myös NHL-varatut pelaajat, toivomme, että se tuottaa ennen pitkää taloutta."

Jos satunnaiset 50 - 200k on mielestäsi karkkirahaa 5 miljoonan kioskille, on ehkä parempi jättää talousasiat muille.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Tänään oli Savolainen ruotinut Hämeen Sanomissa Kerhon alemmuustilaa ja vetänyt yhteen Koskisen ja Pennasen haastattelut. Ja sanotaanko että löysi molemmista haastatteluista aika ihmeellisyyksiä, erittäin asiallista kirjoitusta.
Koittakaa jostain kaivella kirjoitus, mullakaan sitä ei ole kun tuli luettua se tänään kahvin lomassa kaupungilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös