Star Wars – Battlefront

  • 4 792
  • 12

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Star Wars - Battlefront(EA) ilmestyi ke-to välisenä yönä. Itse odotin kyseistä julkaisua vuoden. Battlefront 2 on paras konsolipeli, mitä minä olen pelannut. Voidaan siis sanoa, että odotukseni olivat todella korkealla.

Tilasin PSN-storesta Ultimate-editionin (120e). Peli on yksinkertaisesti paska.

Sisältöä ei juurikaan ole. 4 eri planeetta ja kaikki 16maata sijoittuvat näihin planeettoihin, joten kaikki maat tuntuu samoilta. Sisältöä ei ole juuri ollenkaan. Ei ole Campaing-modea, eikä juuri muutakaan singleplayer sisältöä. Pari hassua survival (15 aaltoa ja äärettömän helppo) maata, jotka ovat sisällöltään samanlaisia.

Kaikki 14 asetta tuntuu aivan samoilta ja ne saavuttaa erittäin nopeasti. Ampuminen on aivan kamalaa. Edes hyppiminen ei vaikuta MITENKÄÄN tarkkuuteen, eikä lataamista ole.

Space-battleja ei ole ja kaikki ilmataistelut käydään samassa mapissa. Ilmataistelussa helposti L2 käyttämällä lukittaudutaan vastustajaan ja taidolla on vain vähän merkitystä.

Peli on kuitenkin visuaalisesti ja audiollisesti upea, mutta siihen se jääkin. En voi uskoa, että maksoin 120e tästä paskasta.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Et ilmeisesti ollut lukenut pelistä hirveästi ennakkoon? Kai beta-versiota sentään koitit ennen ostopäätöstä?

Kolmisen tuntia tullut pelailtua ja kyllä tämä täällä maistuu oikein hyvin. Toiminta on mukavan letkeää ja ainakin omalle sohvalle välittyy oikein hyvin Star Wars-tunnelmat. Kattellaan myöhemmin lisätunnelmia, kun on kaikki härpäkkeet avattuna. Alkoi oikein kiinnostamaan että millainen määrä tällä kertaa on "erittäin nopeasti".
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun on pahimmat Fallout-höyryt saatu puskettua ulos systeemistä niin oli aika siirtyä osaksi tämänkin pariin. Kahta aiempaa Battlefrontia en koskaan omistanut, kavereilla joskus pelasin ja hienolta kyllä vaikutti. Joka tapauksessa aika avoimin silmin siirryin tämän uusimman tuotoksen pariin, kun aiemmista ei niin teräviä muistikuvia tai hirveää määrää kellotettuja tunteja ole.

Viitisentoista tuntia on takana ja tykkään kovasti. Rank 20 kilahti juuri tauluun ja pääaseena edelleen uskollinen E-11 blaster rifle, kortteina ensitasoilta asti käytössä olleet Thermal Detonator ja Pulse Cannon. Kummastakin diggaan niin kovasti, etten halua pelata peliäkään ilman, vaikka kieltämättä esim. Jump Packia kaipailen tasaisin väliajoin. Rank 28 kohdalla tuleekin sitten jännät paikat, kun saa Cycler Riflen, jota rakastin betassa yli kaiken. Pitänee siis ottaa se nykyisen snipun tilalle, tai vaihtoehtoisesti luopua kranaattien viskelystä ja käyttää molempia samaan aikaan. Niin, ja toki noita muitakin härpäkkeitä voisi ostella ja testailla joskus...

Näin intohimoisen Star Wars-fanin ja hyvin satunnaisen FPS-pelaajan näkökulmasta pelissä kyllä natsaa lähestulkoon kaikki. Kentät, hahmot, efektit, äänet, musiikit ja kaikki muukin on ehtaa Star Warsia. Pelaaminen on hauskaa, vaihtelua löytyy sopivasti kun jos jonkinmoisen härvelin puikkoihin pääsee ja joskus pääsee pieksämään jengiä leffojen (anti)sankareillakin. Siis joskus kerran n. 20 pelistä, kun joku ei syöksy jump packillaan viemään hero poweruppia nenän edestä. :)

Mestoja toki saisi olla enemmän, mutta nykyiset on sen verran laajoja ja tunnelmallisia, ettei ainakaan vielä ole iskenyt kyllästyminen kuin ehkä hitusen Tatooinen kohdalla. Pelimuotoja sitten onkin jo niin paljon, etten ole jaksanut kokeilla niistä vielä puoliakaan. Walker Assaultin parissa mennään 90% ajasta ja erityisesti Hothissa se on parasta Star Warsia, mitä olen vuosikausiin päässyt pelaamaan. Loppuaika sitten menee Fighter Squadronin ja Supremacyn parissa, tänään tuli myös ekaa kertaa testattua Hero Huntia sekä Heroes vs. Villainsia, ja hauskojahan nuokin kyllä oli.

Toki monelle itseäni kovemmalle ammuskelupelien ystävälle tämä varmaan oli pettymys, samoin kuten monelle aikaisempien Battlefrontien veteraanille. Meikäläistä ei kuitenkaan juuri haittaa edes vähäinen karttojen määrä tai avaruustaisteluiden puute, ainakaan niin kauan kun peliin on tulossa lisäsisältöä ja sitähän on, sekä maksullista että maksutonta. Toivon mukaan lisäosien myötä päästäisiin kokemaan uudenkin trilogian kohokohtia, mm. avaruustaistelu Episodi III:n alusta Coruscantin yllä sekä Geonosiksen taistelu Episodi II:n lopussa olisivat näillä grafiikoilla jotain julmetun hienoa. Varmasti myös piakkoin käyntiin lähtevästä kolmannesta trilogiasta löytyy taisteluja, joista peliin tai sen jatko-osiin löytyy ammennettavaa. Potentiaali on ihan hävytön, kun kuitenkin tekninen puoli ja pelattavuus on vähintäänkin kunnossa.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Itse olen pelannut peliä noin 30 tuntia. Rank 34 on kasassa. Edellinen kirjoittaja vei lähes kaiken suustani. Mutta muutamassa asiassa olen kovasti erimieltä.

Jump Pack. Ei tuota pysty edes pelata ilman tuota, Blastissa on esim. monta "salapaikkaa" mihin pääsee vain jos omistaa tuon.

Radat! Jokainen rata on kuitenkin mielestäni aika tylsiä. Ne osaa jokaisen ulkoa. Olkoot pelimuotona ihan sama mikä.

Muuten olen samaa mieltä. Peli on mukava, vie sopivasti mukanaan ja saa ajan kulumaan! Mutta ennenkaikkea se on ihan jumalattoman hauska. Hardline ja CoD sai aikaan itsessä niin ankaraa vitustusta, että pelaaminen aiheutti sen että ihan oikeesti teki mieli ampua ne vastapelurit. Sehän näissä peleissä ei käsittääkseni ole tarkoitus?

Battlefront on sellasta sopivan arcademaista, jonka parissa viihtyy ja saa ajan kulumaan. Ehdottomasti täältä tulee 9,5/10! Sen takia että peli onnistuu olemaan mukava mutta samalla sopivan haastava ja sen pariin palaa mielellään uudestaan ja uudestaan.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jump Pack. Ei tuota pysty edes pelata ilman tuota, Blastissa on esim. monta "salapaikkaa" mihin pääsee vain jos omistaa tuon.
Testailin tänään Jump Packia ekaa kertaa betan jälkeen, ja olet kyllä oikeassa. Kranaatit saivat tehdä tilaa packille, varmaan lopullisesti. Onhan tuo helvetin monikäyttöinen kapistus, enkä nyt ~10 pelin jälkeen osaa itsekään enää olla ilman. Muuttaa pelin luonnetta aika radikaalisti. Kentät tuntuvat kummasti pienemmiltä, kiperistä tilanteista pääsee helpommin pakoon, vastustajat (ja powerupit!) saa kiinni helpommin, pääsee paikkoihin joihin ei muuten pääse jne...

Peli on mukava, vie sopivasti mukanaan ja saa ajan kulumaan! Mutta ennenkaikkea se on ihan jumalattoman hauska. Hardline ja CoD sai aikaan itsessä niin ankaraa vitustusta, että pelaaminen aiheutti sen että ihan oikeesti teki mieli ampua ne vastapelurit. Sehän näissä peleissä ei käsittääkseni ole tarkoitus?

Battlefront on sellasta sopivan arcademaista, jonka parissa viihtyy ja saa ajan kulumaan.
Tästä 100% samaa mieltä. Ei ole pahemmin kaivannut tähtäimen heilumista tähdätessä, omiinkin osuvia kranaatteja ja muita räjähteitä, yms. "aitoihin" ammuskelupeleihin kuuluvia juttuja. Toki olen sysipaskana FPS-pelaajana vähän jäävi puhumaan, kun Battlefrontin arcademaisuus pelaa hyvin meikäläisen pussiin. Tässä jopa minä saan K/D ration pysymään päälle yhdessä ja vieläpä helpohkosti :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse en Star Warseista piittaa ja en niistä juuri mitään edes tiedä, ostinkin tämän pelin vain kavereiden kanssa räiskimiseksi ja ehkä hiukan siksi, koska näytti ennakkoon julmetun siistiltä.
No (yllättäen) siistin näköinenhän se lopulta onkin ja hienot äänet etenkin surroundeilla. Mutta toi pelin räiskintä. Jokainen ase tuntuu uskomattoman tehottomalta lussulta. Tätä olen manaillut toki monessa muussakin nettipelissä. Black Ops 2:n Hardcore-pelimuodosta tykkäsin siksi eniten tähän mennessä. Koska tuntuu, että tyyli on; näet vastustajan, ammut sitä, mutta jos se ei ole aivan tähtäimessä, niin turha toivo että energiat saisi nolliin. Vähän kuin jollain värikuula-aseella koittaisi tappaa. En vaan tykkää tällaisestä menosta yhtään. Jos ampuu, niin osuessa vastustajan pitäisi kuolla melkoisen heti, eikä näitä Dicen pelien (mm. Battlefield) energiamittarimeininkejä, jotka yritetään saada nolliin röpsyteltyä. Muuten mennään huohottamaan vähän nurkan taakse ja eiku takaisin sotaan.

Itselläni on sen verran pieni rank, että olen saanut vasta pulse cannonin ja homing missilen auki. Pulse cannon onkin siitä reilu ase, että osuessan tosiaan tappaa. Homing missile, jonka vain lähetän menemään vailla mitään suunnitelmaa tappaa joskus, joskus taas ei, so what. Ei mikään fiilistä tuova ase, mutta helppo käyttää ja kun kerran avautui niin käytetään nyt. En ole mikään hardcore fps-räiskijä, mutta tässä pelissä itselläni on surkein k/d-ratio kyllä ikinä. En osaa "maalailla" aseella tarpeeksi kauan vastustajia että kuolisivat... Antakaa kunnon aseet! Ihan kivaa kavereiden kanssa tämä kyllä on, vaikka tuo osa pelistä ärsyttääkin. Voin kuvitella, että jos tykkää verkkopeliammuskelusta ja Star Warsista, tästä parempaa ei olekaan.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Jahas. Onko täällä kukaan hommannut tuota uusinta eli 24. 11 ilmestynyt Battlefront 2.? Melkoisen paljon julkisuutta tuo on saanut ja nimenomaan negatiivista sellaista. Yksinpelikamppaja tuntuu olevan lyhyt ja aika persoonaton loppujen loppujen lopuksi. Kaikista pahin rikos kuitenkin on, että kaikki oli/on maksumuurien takana. Jos haluat pelata esim. Darth Vaderillä niin saat maksaa x määrän omia rahoja tai sitten pelata 40 tuntia peliä putkeen, jotta saat tarpeeksi kredittiä tuon hommaamiseen. Myöskin kaikki "avut" eli jos haluat kehittää hahmoasi niin saat joko maksaa tai sitten grindata tuntikausia, jotta saat noita "loot-boxeja".

Itsellä oli ainakin must hankinta jouluksi, mutta taitaa kyllä jäädä väliin ainakin ensi kevääseen kun kaikki on korjattu ja sitten näkee mitä noiden loot-boxien kanssa käy.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Jahas. Onko täällä kukaan hommannut tuota uusinta eli 24. 11 ilmestynyt Battlefront 2.? Melkoisen paljon julkisuutta tuo on saanut ja nimenomaan negatiivista sellaista. Yksinpelikamppaja tuntuu olevan lyhyt ja aika persoonaton loppujen loppujen lopuksi. Kaikista pahin rikos kuitenkin on, että kaikki oli/on maksumuurien takana. Jos haluat pelata esim. Darth Vaderillä niin saat maksaa x määrän omia rahoja tai sitten pelata 40 tuntia peliä putkeen, jotta saat tarpeeksi kredittiä tuon hommaamiseen. Myöskin kaikki "avut" eli jos haluat kehittää hahmoasi niin saat joko maksaa tai sitten grindata tuntikausia, jotta saat noita "loot-boxeja".

Itsellä oli ainakin must hankinta jouluksi, mutta taitaa kyllä jäädä väliin ainakin ensi kevääseen kun kaikki on korjattu ja sitten näkee mitä noiden loot-boxien kanssa käy.
EA poisti mikromaksut pelin julkaisupäivänä. Eli tällä hetkellä ainoastaan pelaamalla pystyt keräämään krediittejä ja siten ostamaan laatikkoja ja heroja. Kaikki jotka pelin ostivat ennakkoon, kerkesivät _ehkä_ ostamaan rahalla laatikkoja. Mutta peliä kun on pelannut en itse ainakaan ole huomannut että rahalla tässä pelissä paremmin pärjäisi...


Ps, noin kaksi tuntia pelasin peliä niin olin saanut Vaderin ja Palpatinen auki ;) Ei todellakaan vaadi 40 tuntia.

Edit: Ea siis poisti mikromaksut mutta sanoivat että maksut tulevat takaisin kun "tarvittavat" muutokset on tehty. Tästä voi jokainen sitten vetää foliohattua päähän ja miettiä että mitä tarvittavat muutokset tarkoittaa. Itse toivon että rahalla saisi jatkossa vain kosmeettisia muutoksia esim emoteja ja pukuja heroille.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Edit: Ea siis poisti mikromaksut mutta sanoivat että maksut tulevat takaisin kun "tarvittavat" muutokset on tehty. Tästä voi jokainen sitten vetää foliohattua päähän ja miettiä että mitä tarvittavat muutokset tarkoittaa. Itse toivon että rahalla saisi jatkossa vain kosmeettisia muutoksia esim emoteja ja pukuja heroille.
No niin eli homma oikeasti muuttui. Hyvä juttu, mutta kyllä silti itseäni sylettää tuo, että Herot ovat silti lukittuina aluksi.

Ja joo kyllähän homma pitäisi olla niin, että mitään peliin vaikuttavia etuja ei rahalla saisi. Itse olen sitä mieltä, että edes peliä pelaamalla ei mitään +10 damage- bonuksia saisi vaan kaikki olisivat samalla viivalla.
 

Kartsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekkin meinasin hankkia, kun tuli vihdoin PS4 hommattua ja uusia pelejä kaipaisi, mutta mikrotransaktio homma sai mielen kääntymään.

Katsoo nytten ensi vuoden puolelle että miten näiden kanssa käy, kun EA kummiskin sanonut että muuttavat niitä ensin ennen kuin tulevat takaisin, jos tulee pelkkänä kosmeettisena lisänä niin ei itseäni siinä vaiheessa haittaa.

Ja niille jotka ovat tätä pelanneet: Onko kuinka paljon parempi kuin aikaisempi EA:n Battlefront? Tuli aikanaan kokeiltua kaverin luona tätä aikaisempaa, ja äänimaailma ja grafiikka olivat hyvää, mutta pelillisesti silti puuttui sitä "jotain".
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Tuli aikanaan kokeiltua kaverin luona tätä aikaisempaa, ja äänimaailma ja grafiikka olivat hyvää, mutta pelillisesti silti puuttui sitä "jotain".
Itse hakkasin tuota 1. osaa paljonkin ja onhan peli harmillisen lähellä olla loistava. Yksinpeli kamppanjan puute nyt suurimpana harmina puutteena, mutta itselle muutamia vikoja:
- Aseet: Aseita vähän, mutta selvästi ne parhaat selvisi sieltä hyvin nopeasti ja sen jälkeen ei noita tarvinnutkaan edes miettiä. Tottakai eri kentissä eri ase toimii paremmin, mutta esim. perus A280C toimi melkein joka paikassa, mutta oma lemppari oli E-11
- Herot: Tässäkin sama kuin ylempänä. Vähän heroja ja selväsi ne parhaat löytyivät helposti: Vader, Chewbacca, Bosk olivat aivan 1. ketjun pelaajia. Etenkin Bosk ja Chewbacca toivat itselle kylmät väreet kun edes näki nuo kaverit. Esim. kun itse pelasin H vs. V aina kyetessäni Vaderillä niin en edes uskaltanut mennä Chewbaccan lähelle. Muutenkin Luke ja Vader olivat aivan alitehoisia lähitaisteluun, vaikka lähitaistelu kavereita olivatkin.
- Vitun Leian ja Landon power shotit. Siis voi perkele, että vitutti kun alkoi esim. Landon power shot iskeytymään omaan heroon. Ihan sama olisi ollut heittää ohjain seinään kun mitään et voinut enää tehdä ja Helaa hävisi se 50 %.
- Kenttiä liian vähä. Endorit aivan perseestä.
- AT-ST oli rebel-puolella pelatessa aivan hanurista. JOs ei sattunut Sinkoa olemaan sillä hetkellä taskussa niin karkuunhan tuota vain täytyi juosta.
- Ilmataistelu tökeröä. ITse olin kohtuu hyvä ilmataistelussa, mutta kyllä tuo silti vitutti välillä. Esim. olisi kiva saada joku tieto siitä missä se ohjus on tulossa tai että vihollisen alus on "tutkassa". Nyt tuossa pelissä liian monta kertaa vihollinen pääsi yllättämään ja tuhoamaan kun ei mitään hajua, että sieltä joku on tulossa.
No aika monihan tuossa sitten alkoi Spawn killejä hakemaan ilmestyviin hävittäjiin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Katsoo nytten ensi vuoden puolelle että miten näiden kanssa käy, kun EA kummiskin sanonut että muuttavat niitä ensin ennen kuin tulevat takaisin, jos tulee pelkkänä kosmeettisena lisänä niin ei itseäni siinä vaiheessa haittaa.
Voihan se olla, että tulee pelkästään kosmeettisena... mutta EA kyseessä kumminkin. Tässä suoraan hevosen suusta EA:n sijoittajatilaisuudesta (puhutaan kumminkin ihmisille, joita pelien/liiketoiminnan eettisyys ei kiinnosta vittuakaan kunhan rahaa tahkotaan): EA not giving up on microtransactions in Star Wars Battlefront 2 • Eurogamer.net
 

Kartsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voihan se olla, että tulee pelkästään kosmeettisena... mutta EA kyseessä kumminkin. Tässä suoraan hevosen suusta EA:n sijoittajatilaisuudesta (puhutaan kumminkin ihmisille, joita pelien/liiketoiminnan eettisyys ei kiinnosta vittuakaan kunhan rahaa tahkotaan): EA not giving up on microtransactions in Star Wars Battlefront 2 • Eurogamer.net

Jep, sehän tässä on että kyseessä on EA.
Tienaavat kummiskin niin paljon rahaa mikrotransaktioilla, että en uskoisi että pelkästään kosmeettisena tulisi.

Toisena puolena tässä tosin on että EA:n pitää varmaan olla tarkkana mitä tekee, koska Disney ei varmaan pidä siitä jos tämä hirveä hulabaloo jatkuu.

Vaikka ensimmäinen BF myikin hyvin, niin ei sitä peliä täydeksi menestykseksi voi kyllä sanoa, ja kun tämän toisen kanssa on ollut jo pientä kaaosta, niin katsovat varmaan tarkkaan miten asia etenee.

Kummiskin kyseessä yksi Disneyn isoin franchise, ja eivät varmaan ihan mielellään katsele jos lokaa sataa niskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös