Juhani Tamminen – Aurinkokuningas

  • 1 572 882
  • 7 287
Tila
Viestiketju on suljettu.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Entiselle hyvälle jääkiekkoilijalle sinä olit suomassa sitä oikeutta, että "Juhani Tammista" ei pilkattaisi, koska uran jälkeinen "Don Tami" on täysin eri henkilö vaikka julkisuudessa onkin 24/7 ja näyttää pahasti samalta kuin "Juhani Tamminen".
Mitä ihmettä sinä oikein höpötät? En ole ollut suomassa kenellekään mitään oikeutta jäädä pilkan ulkopuolelle, enkä myöskään ole väittänyt Don Tamia eri henkilöksi Tammisen kanssa. En ole toki ollut vaatimassa ketään pilkattavaksi.

Jos satut hiukan vilkaisemaan viestejä taakse päin, niin huomaat että olen ollut yksi kovimmista Tamin kritisoijista jo vuosikausia ja tulen varmaankin olemaan niin kauan kuin jatkaa tuota touhuaan ja joku sitä vielä puolustelee.

Entinen maailman paras mäkihyppääjä Matti Nykänen on nykyään myös 24/7 seiskan otsikoissa, jos olet sattunut huomaamaan. Pitäisikö Matti Nykäsen saada kansalta/lehdistöltä lellikin kohtelua, koska on entinen hyvä mäkkihyppääjä? Tällä hetkellähän asia ei näin ole, vaan lokaa lentää aina kun vaan tämä uran jälkeinen Matti Nykänen on siihen vähänkin antanut aihetta. Tarkennan tässä kohtaa vielä sinun plus monen muun sanomaa agendaa, mihin minä itse puutuin: tällä palstalla on nyt muutama ihminen sanonut että Tami pitäisi jättää rauhaan. Miksi juuri Tami, kun ei esim. Mattiakaan, tai Mika Saloa, JJ Lehtoa, yms yms yms...
Olen huomannut Nykäsen esiintymisen roskalehdistössä ja töppäilyidensä takia. Paljon on saanut paskaa niskaansa ja aivan aiheesta. Ei vaan liity Tammiseen mitenkään. Nykäsestä voin keskustella häneen liittyvässä ketjussa.

Joku on vaatinut jättämään Tamia rauhaan. Kysy syytä heiltä jotka tällaista vaativat. En minä osaa heidän puolestaan vastata.

Mielestäni osoittaa pientä puusilmäisyyttä Tamia kohtaan, että ei ymmärtänyt mikä kyseisiä herroja mahdollisesti yhdistäisi, vaikka käytät itse jo omassa viestissäsi sanaparia "peliuran jälkeiset sekoilut". Niitä kyllä Matti Nykäsellä riittää, jos olet vain seurannut jotain muutakin kuin tynnyrisi sisäseinää.
Terveisiä vaan sinne omaan tynnyriisi. Aika harvat asiat Tammista ja Nykästä yhdistävät. Nykänen on alkoholisti joka on tärvellyt viinalla osin urheilu-uransa ja lähes täysin yksityiselämänsä. Tami on narsisti paskanjauhaja jolle tuntuu todenpuhuminen olevan täysin ylivoimaista. Aika vähän yhtäläisyyksiä. Varsinkin kun kehityskäyräkin on täysin päinvastainen. Nykänen on saanut juomistaan kuriin ja elämäänsä reilaan kun taas Tamin horinat menevät päivä päivältä hullummiksi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Näille helppoheikeille hyvin tyypillistä näyttää olevan se että kun sitä pintaa vähän raaputtaa, niin tulee jotenkin fiilis että se kaveri siinä "motivaatiovalmentajan" tittelissään, ei oikein itsekään ole ihan "kartalla". En nyt parempaakaan termiä keksinyt (ehkä todellisuudentajun kadottaminen olisi parempi), mutta Don Tamihan on viime hetkisillä esiintymisillään elävä manifestaatio siitä miten kaikki tuommoinen ulkokultaisuus ja ulkoinen menestys, ei sitten kumminkaan ole elämässä niin hirmuisen tärkeää ja sen tavoitteluun ei ole syytä koko elämäänsä valjastaa. En tiedä minkälainen ihminen tami on kotipiirissä, mutta ainakin tämä julkisuudessa esiintyvä tyyppi on viime aikoina ollut sitä ihmistyyppiä, jota vastenmielisempää on vaikeaa keksiä.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Haluaisin tavata ihmisen, joka on istunut kuuntelemassa noita Tamin luentoja. Kertooko hän siellä mitään, mitä me muut ei oltaisi satoja kertoja jo kuultu median välityksellä?

Sit ne firmat, jotka ovat pyytäneet Tamin luennoimaan? Harvinaisen vajakkipäistä porukkaa siellä johtoportaassa.

Meillä oli n. kymmenen vuotta sitten Tami silloisen firman tapahtumassa pitämässä esitystä. Toki silloin ei ollut ihan yhtä paljon kuluttanut puhki omia sanontojaan, mutta ei siellä kyllä mitään tullut mitä ei olisi aikaisemmin kuullut.

Esiintyjänä tuolloin kuitenkin omalla tapaa mukaansatempaava, vaikka se itse anti jäikin aika vajavaiseksi. Silloin taidettiin olla jossain "Best place to work" -skabassa mukana ja sen oli Tamminen valinnut kärjekseen "mä iloitsin, kun kuulin että X on lähtenyt tällaiseen kisaan mukaan. Se osoittaa, sitä oikeeta mentaliteettia, voittajan asennetta. Kun mä olin Turussa ykkösketjussa....... jne"

Eli samaa shittiä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mä olin kerran firmamme tilaisuudessa kuuntelemassa Tamia. Sellainen noin vajaan parin tunnin setti Tamin teesejä ja urheilukertomuksia, siis muitakin kuin hänestä itsestään. Ihan innokkaastihan se puhui ja silloin ei ainakaan minulla ollut tätä tän hetken Don Tami-sekoilua painolastina. Eli ihan avoimin mielin olin paikalla. Tiedä sitten firmamme johtoporsaan valopäisyydestä, mutta ehkä samoin sanankääntein voinee tituleerata jokaista, joka tilaa oman yrityksensä hengennostajaisiin jonkun poppamiehen. Näitä puhujia on jokunen tullut nähtyä ja kuultua minunkin uran aikana. Varmasti osa saa uutta pontta työhönsä, mutta mitään vallankumousta on turha odottaa vaikka puhumassa olisi Bill Gates ja Jeesus. Mutta mä arvostankin pienessä ryhmässä tapahtuvaa omaa työtehtävää koskettavaa täsmäkoulutusta todella paljon korkeammalle kuin em. poppamiehiä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Uskon että Tamminen on ihan viihdyttävä esiintyjä näissä omissa jutuissaan. Tuskinpa kovinkaan moni edes odottaa mitään muuta. Vanha mieshän tuo jo on ja jutut ovat menneet koko ajan vanhan miehen höpinöiksi, mutta eihän tästä montaa vuosikymmentä ole, kun oli vielä ihan vakavasti otettava ja haluttu jääkiekkovalmentaja. Olen jonkun elämäkerran tapaisen Tami-kirjan lukenut ja olihan sekin esim. Selänteen kirjaan verrattuna ihan loistava.

Nyt on muotia mollata Tamia ja olla sille vihainen ja halveksia tekemisiään.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Enbusken vastaa varsin sihisevällä sanan säilällä. On tämä kyllä huvittava ketju. Nimimerkin takaa vesurit ja painepesurit anonyymeinä käyttävät sihisevää ja viiltävää sanan säilää ja purkavat pahaa oloaan Tammiseen. Onhan se nyt kamalaa, kun joku on saanut elämässään jotain aikaan. Jos jotain ällöttää Tamminen, niin minua keskustelupalstoilla takapenkiltä meuhkaavat mielensäpahoittajat. Itse ainakin pidän, kun julkisuudessa on värikkäitä persoonia, jotka uskaltavat sanoa jotain muutakin kuin "Ihan ok peli, kiekko ja jalat liikkeelle niin voitetaan." Ja kyllä, jotkut Don Tamin jutut menevät yli ja mauttomuuden puolelle. Mukana on varmasti myös liioittelua, en kiistä sitäkään. Mutta hän sentää sanoo mielipiteensä omilla kasvoillaan. Kaiken huippu oli täällä kyllä se, kun joku kehui Sirkkiä-Jarvaa hyvästä haastattelusta ja Tammisen "haastamisesta"tuon liigakarsinnan jälkeen. No, jokaisella on tietysti omat mielipiteensä.
Nyt on muotia mollata Tamia ja olla sille vihainen ja halveksia tekemisiään.
Näinhän se on. Kun tuokin, niin minä myös.
 
Viimeksi muokattu:
Tami saa aina vaan lisää julkisuutta ja lisää motivointikeikkoja, kun pysyy otsikoissa lausunnoillaan ja toimittajien blogien yms. kirjoitusten vuoksi. Jos Tami olisi vain neutraali hahmo, niin uskallan väittää, että keikkoja olisi huomattavasti vähemmän.
 

Blackened

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Penguins
Nyt on muotia mollata Tamia ja olla sille vihainen ja halveksia tekemisiään.

Näinhän se on. Kun tuokin, niin minä myös.

Joo muoti-ilmiö. Asiaan ei varmasti vaikuta millään tavalla Tamin jatkuva itsensä jalustalle nostaminen, patologinen valehtelu, narsistinen ja omahyväinen käyttäytyminen (joo myös Tammiselta, ei pelkästään Don Tamilta. Tai sitten Tamminen on nykyään 24/7 Don Tami), totaalisen joutavanpäiväisistä asioista mielensäpahoittaminen ja siitä todella omituisten johtopäätösten tekeminen...

Mun mittapuulla Tamminen on ihan täysi pelle, riippumatta siitä sanooko se mielipiteensä omalla naamalla vai ei.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tamilla on vaan keskivertoa suurempi ikäkriisi kun jatkuvasti palataan nuoruuden sankaritekoihin. Lieneekö Selänne 30 vuoden päästä samanlainen.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaiken huippu oli täällä kyllä se, kun joku kehui Sirkkiä-Jarvaa hyvästä haastattelusta ja Tammisen "haastamisesta"tuon liigakarsinnan jälkeen. No, jokaisella on tietysti omat mielipiteensä.

Mitä Sari Sirkkiä-Jarva teki mielestäsi väärin tuossa tilanteessa?

Noin muutoin on toki sanottava myös, että viestisi on hyvin tyypillinen Tammisen fani-pojan viesti.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Haluaisin tavata ihmisen, joka on istunut kuuntelemassa noita Tamin luentoja. Kertooko hän siellä mitään, mitä me muut ei oltaisi satoja kertoja jo kuultu median välityksellä?

Meillä oli kanssa firmassa Tami luennoimassa joskus 2013 muistaakseni. Tuohon aikaan oli jo Don Tami-käsite syntynyt. Siinä tuli kyllä mieleen, että esiintyä mies osaa ja tyyli oli hyvinkin mukaansatempaava. Viihdettä. Mutta siihen se oikeastaan sitten jäi. Samoja mantroja se sielläkin toisteli. "Tee jokaisesta työpäivästä mestariteos" yms. Myös Tamin saavutukset jääkiekon parissa tuli kerrattua aika moneen otteeseen tilaisuuden aikana. Kelpo viihdettä ja olisi kelvannut vaikkapa pikkujoulujen esiintyjäksi, mutta uskallan väittää, ettei tuosta mitään todellista hyötyä ollut/ole kenellekään työntekijälle, puhumattakaan sitten firmasta. Ei yhdenkään firman tai työntekijän työpanos tuosta parane mihinkään suuntaan, jos nyt tuosta ei varmasti mitään haittaakaan ollut.

Olen aina ennen ajatellut, että Tami vetää vain omaa rooliaan julkisuudessa. Ajattelin, että se menee aina kauden jälkeen himaan ja ajattelee, että tulipahan taas riehuttua. Mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että tuo käsitys on kyllä muuttunut. Kaverihan vetää ihan tosissaan ja niin vihkoon kuin olla ja saattaa. Tuo Enbuske-keissi oli tyylipuhdasta Tamia: Ei vastannut mihinkään väittämään, vaan kierteli ja kaarteli. Puhui myös itsensä pussiin aika monta kertaa.

Kaukana ovat ne ajat, kun Tami oli vielä oikeasti arvostettu kiekkovalmentaja ja asiantuntija.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu, vanha gubbe käärii massia ja köyhät ulisee. Jos katsoo ukon verotietoja niin jotain se tekee oikein, vaikka onkin narsisti ja paskan puhuja. Kaikelle löytyy tilausta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu, vanha gubbe käärii massia ja köyhät ulisee. Jos katsoo ukon verotietoja niin jotain se tekee oikein, vaikka onkin narsisti ja paskan puhuja. Kaikelle löytyy tilausta.
Tämä on valitettavan totta. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Uskon että Tamminen on ihan viihdyttävä esiintyjä näissä omissa jutuissaan. Tuskinpa kovinkaan moni edes odottaa mitään muuta. Vanha mieshän tuo jo on ja jutut ovat menneet koko ajan vanhan miehen höpinöiksi, mutta eihän tästä montaa vuosikymmentä ole, kun oli vielä ihan vakavasti otettava ja haluttu jääkiekkovalmentaja.

Tami oli tosiaan haluttu päävalmentaja n. 20 vuotta sitten. 94-96 Tami oli Ranskan päävalmentajana, ja tämän jälkeen palkattiin Ässiin päävalmentajaksi. Tämän jälkeen ei ole käytännössä yksikään pääsarjajoukkue ottanut Tammista päävalmentajakseen (Kärppien kanssa noustiin, ja liigassa tuli lähtö kesken kauden. Sveitsissä hyppäsi kerran kesken kauden puikkoihin ja poistui myös kesken kauden).

Tammisen startti valmentajana oli tosiaan erittäin heikko liigassa. TPS oli voittanut runkosarjan edellisellä kaudella, mutta jäänyt hopealle. Tammisen kanssa kahdella ensimmäisellä kaudella pudottiin pleijareissa heti, ja kolmannella kaudella TPS putosi ensimmäisen kerran SM-Liigan aikana pudotuspeleistä. Tammisen jälkeen tuli Jortikka, kolme runkkarivoittoa ja kolme kultaa.

Ennen Ranskan keikkaa Tamminen oli valmentanut kauden Ruotsin toisella sarjatasolla sekä Suomen ykkösdivarissa. Tämän jälkeen kaikki onkin historiaa.

Mitä jos Tamminen ei olisi ikinä ottanut pestiä vastaan Ranskasta? Mitä mies duunaisi nykyään?
 

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Ja olihan Tami toki Sisu Teamin Päävalmentaja vuosimallia 1986. Vuotta myöhemmin oli ehdolla Leijonienkin Päävalmentajaksi.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Mitä Sari Sirkkiä-Jarva teki mielestäsi väärin tuossa tilanteessa?
No riippuu tietysti siitä, minkälaisista toimittajista pitää. Itse ainakin pidän asiallisista toimittajista, jotka eivät turhaan yritä saada haastateltavaa suuttumaan. Sen nyt näki jokainen, että Tami oli sen verran kiihtyneessä tilassa, ettei ole mitään järkeä alkaa esittämään vittuilevia kysymyksiä. Tai no sitten tietysti on, jos päämäärä on saada otsikoita ja tehtyä iso juttu tuosta haastattelusta. Siinä Sirkkiä-Jarva onnistui. Onhan tuo ihan viihdyttävä pätkä katsoa.

Tammisen toiminta ärsyttää minua niin paljon, että jälleen kerran tekisi mieli kirjoittaa tähän jotain sellaista, mikä taatusti lopettaisi palstaurani samantien. Hiljaa mielessäni toki toivon kaikenlaista.
On mielestäni aika huolestuttavaa, että yksi Juhani Tamminen saa sinut näin vihaiseksi. Ei tässä nyt mistään Kim Jong-unista ole kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Enbusken vastaa varsin sihisevällä sanan säilällä. On tämä kyllä huvittava ketju. Nimimerkin takaa vesurit ja painepesurit anonyymeinä käyttävät sihisevää ja viiltävää sanan säilää ja purkavat pahaa oloaan Tammiseen.
Tämän keskustelupalstan ominaisuutena on keskustella nimimerkeillä. Minulle kävisi oikein hyvin myös vaihtaa nimimerkit okeisiin nimiin ja kasvoihin, mutta ei ole millään lailla minun päätettävissäni.

Juhani Tammisen kanssa olen jutellut kasvokkain ja myös sosiaalisessa mediassa omalla nimelläni ja kasvoillani.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tamin prinsiipit Levorannassa

Jotenkin huvittaa tämä video. Autokaupan pihalla samat prinsiipit ja itsekehut kuten joka videossa.

Enää kysymys kuuluu oliko Tami kutsutta paikalle vai menikö vain puhumaan?
Hmm... Vaikka tami nykyään ihan höperö onkin jne jne, niin kyllä se nyt tossa videossa ihan järkeviä ajatuksia mun mielestä puhuu. Paitsi "ystävä hyvä" vähän häiritsee.

Vai mikä tossa nyt on jotenkin valetta tai muuten vaan roskaa?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä jos Tamminen ei olisi ikinä ottanut pestiä vastaan Ranskasta? Mitä mies duunaisi nykyään?

Tami olisi luultavasti aika samassa tilanteessa kuin nytkin. Kommentaattorin ja puhujan hommat olisivat vain alkaneet aikaisemmin. Tamilla olisi ollut jo tuolloinkin plakkarissaan 70-luvun meriitit, joilla äijä on koko ajan ratsastanut. Ja jos Ranskan valmennuspestiä ei olisi ollut, olisimme luultavasti kuulleet nykyistä enemmän Kokudo Keikakusta.

Oltiin Tamista mitä mieltä tahansa, niin äijä on osannut aina työllistää itsensä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja olihan Tami jo ennen Ranskan maajoukkuevalmentajan hommaansa valmentanut monta kautta sveitsiläistä HC Sierren joukkuetta ja nostanut sen B-liigasta A-liigaankin. Lueskelin sattuneesta syystä tuolloin Turun Sanomia ja sellainenkin juttu siinä paperissa oli, että pelaajapulan takia valmentaja Tamminen oli pelannut pelin taikka kaksi Sierren joukkueessa, yksi syöttöpiste oli hänelle merkattu tilastoihin ja Tami puheli Turun Sanomissa että "täkäläinen tilastointi on mitä on, omasta mielestäni syötin neljä maalia".
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tamminen oli joskus 2000-luvun alkupuolella kuumimpia valmentajanimiä Suomessa ja muistan että häntä ihan tosissaan puhuttiin jopa leijonien päävalmentajaksi. Ei siinä mitään, ei kukaan noita tosiasioita ole kieltämässä.

Tosiasioita on myös sitten puhuttu esimerkiksi noiden nykyisten koulutuskeikkojen laadusta. Tai siitä että mitä se kertoo ihmisestä jonka reaktio saamaansa kritiikkiin on se että uhkaa vetää turpaan. Tammista on imitoitu jo varmaan 20 vuotta tässä valtakunnassa ohjelmissa joita katsoo satojatuhansia ihmisiä, mutta tästä pikkuläpästä sitten lähti kaikista henkseleistä irti.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös