NHL:n nimettömimmät pelaajat eli "Arjen sankarit: NHL-edition"

  • 46 597
  • 126

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Omalta osaltani on pakko nostaa Lance Bouma esiin Flamesista. En ole ikinä nähnyt yhtä hullua ja masokistia jääkiekkoilijaa, mitä Bouma on. Viime ja tämän kauden blokkitilaston yhdistäessä Bouma on kolmossijalla hyökkääjistä, edellään ainoastaan Getzlaf ja Gordon, jotka toki pelaavat jonkin verran enemmän peliä kohden, kuin Bouma. Alivoimalla pirun tärkeä lenkki Backlundin kanssa, eikä se ihme ole, että Flames teki viime kaudella eniten AV-maaleja koko NHL:ssä. Tämän kauen peleistä ehkä parasta viihdettä oli tuo Jets-peli, kun Byfuglienin jäätävä lämäri paukkui ainakin pari-kolme kertaa Boumaan saman alivoiman aikana. Tämän kauden alussa Bouma sai myös kovaa hittiä naamaansa ja silmäänsä ekassa Preds-väännössä. Sen jälkeen Bouma on käyttänyt visiiriä, kun pääsi eroon häkistä. Tässäkin on taustalla sellainen tarina, että Flames-koutsi Hartley on ollut paska puntissa Bouman suhteen, kun mies hyppii niin hulluna kaikkiin tilanteisiin miten sattuu. Hän oli mennyt Bouman selän takana puhumaan Lancen mutsille, joka oli vaatinut Boumaa visiirin käyttöön.

Tässä vielä yksi noista lukuisista Bouman blokkipätkistä. Ja tässä lukaisun arvoinen artikkeli miehestä, jossa kerrotaan mm. taustaa siitä, miten Bouma opetteli blokkausten jalon taidon. Ikää Boumalla on vasta 24v, ja kun on pystynyt pistetehtailuunkin koko ajan paremmin ja paremmin, niin todella tyytyväinen saa olla, että tällainen sekopää löytyy jengistä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olen näemmä avannut tämän ketjun reilut yhdeksän vuotta sitten ja vielä tuolloin tuli seurattu NHL:ä varsin aktiivisesti. Toki hiipuminen kulta-ajoista (~1998-2007) oli jo tuolloin alkanut ja silloin alkoi havaita ilmiön, että liigassa oli yllättävän paljon pelaajia, jotka olivat pelanneet paljon otteluita, mutta silti lentäneet oman tutkan alla koko uransa, avausviestistä löytyy esimerkkejä vuodelta 2008.

Jos nyt nopeasti kaivan esimerkin nykypäivästä, niin vaikkapa Zack Smith on mulle lähes tuntematon ukko, vaikka nimen olen kuullut/lukenut. Pelannut kuitenkin ensimmäisen NHL-pelinsä 08/09-kaudella, yhteensä matseja on +500, operoi +3 miljoonan sopparilla ja nakuttanut parhaalla kaudellaan 25 kaappia.

Minun on aika turha näitä enää listailla, mutta olisiko palstan oikeilla NHL-niiloilla heittää mainittuja tapauksia vuonna 2017? #tietäjättietää
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös