ESPN Fantasy Hockey – Jatkoajan liiga 2017–2018

  • 13 185
  • 157

Ralph

Jäsen
Minä ja @Frostburn tehtiin parin nimekkään pelaajan vaihto, kun annoin Max Paciotettyn ja David Krejcin saadakseni Brent Seabrookin ja Reilly Smithin.

Halusin vahvistusta puolustukseen ja sain sen. Pacioretty on aloittanut kauden heikosti, mutta eiköhän tuo kohta käynnistä koneensa. Silti oli kivuton luovuttava. Krejci pelannut tehokkaasti, "jäähyväisotteluun" 1+1. Seabrookilla sain paljon pelaajan pakin, joka blokkailee vetoja. Samalla pystyy pisteisiin ja on muutenkin monipuolinen. Smith on tuollainen ajoittain hyvin pisteitä iskevä laituri, joka pelaa sopivasti ja laukoo tasaisen paljon.

Kiitos kaupasta ja eteenpäin.
 
Mitkä ne kolme maagista munausta ovat?

Ensimmäisenä sellainen, että vaihtelin pelaajia kautta ennen ihan pää märkänä ja onnesta soikeana kunnes tajusin, että se tiputtaa minun varausrankingia tulevia ukkoja silmällä pitäen.

Toiseksi ihmettelin, että miksi minun varausranking ei nouse tuolta pohjamudista ollenkaan, mutta sitten ymmärsin vinkin kautta, että jos varaan muuten vaan miehiä joita en kuitenkaan saa rankingin vuoksi, niin se nostaa minut nopeammin ylöspäin.

Yksi moka oli sellainen, että kännykällä kauhealla kiireellä muokkasin joukkuetta työpäivän aikana, niin heitin yhden miehen suoraan joukkueesta menemään vaikka piti laittaa se vaihtoon. Tottakai viikon vaihdot käytetty ja se homma oli sitten siltä osin paketissa. No jos on itse noin tyhmä, niin ihan hyvä, että ei pärjääkkään.

Sitten kaikenlaisia pikkujuttuja on tullut tehtyä mitä en kyllä ensi vuonna tee. Liian vähän ajattelin takalauksia/blokkeja ja jääaikaa varauksia tehdessä. Ja maailman tyhmin veto oli ottaa Mason joukkueeseen. Jos olisin kysynyt ihan sama keneltä ihmiseltä vaan koko maailmassa, joka on seurannut jääkiekkoa yli päivän, niin se olisi sanonut, että älä nyt hyvä mies Masonia ota, se on ollut ja tulee aina olemaankin huono. Mutta ei, meikäpoika se vaan hymyissä suin nappaa ukon kun paikka on.

Huonona vetona pitäisin myös sitä, että otin kaikki Floridan "ykköskentästä". Ja vielä jatkuu itkuvirsi. Aloin varaamaan liian myöhään pakkeja ja siltä osin jäi käteen ns. kasa sitä itseään.

Siinäpä tällainen positiivissävytteinen avautuminen näin aamutuimaan, mukavat viikonloput kaikille!
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Minä ja @Frostburn tehtiin parin nimekkään pelaajan vaihto, kun annoin Max Paciotettyn ja David Krejcin saadakseni Brent Seabrookin ja Reilly Smithin.

Halusin vahvistusta puolustukseen ja sain sen. Pacioretty on aloittanut kauden heikosti, mutta eiköhän tuo kohta käynnistä koneensa. Silti oli kivuton luovuttava. Krejci pelannut tehokkaasti, "jäähyväisotteluun" 1+1. Seabrookilla sain paljon pelaajan pakin, joka blokkailee vetoja. Samalla pystyy pisteisiin ja on muutenkin monipuolinen. Smith on tuollainen ajoittain hyvin pisteitä iskevä laituri, joka pelaa sopivasti ja laukoo tasaisen paljon.

Kiitos kaupasta ja eteenpäin.

Kiitoksia kaupasta täältäkin! Seabrookin menetys kirpaisee, mutta joukkueessa oli liikaa pakkeja, niin tämänkaltainen treidi sopi kuin nenä päähän. Pacioretty on tosiaan aloittanut muun Habs-joukkueen tavoin kehnosti, mutta eiköhän tuolla laukausmäärällä (reilut 3 kutia per peli) ala pikkuhiljaa tehojakin syntyä. Krejci teki viime yönä 1+1 vajaan 9 minuutin jääajalla ja loukkasi sitten itsensä - toivotaan, ettei mitään pidempää huilia tuosta tule.
 
Ensimmäisenä sellainen, että vaihtelin pelaajia kautta ennen ihan pää märkänä ja onnesta soikeana kunnes tajusin, että se tiputtaa minun varausrankingia tulevia ukkoja silmällä pitäen.

Toiseksi ihmettelin, että miksi minun varausranking ei nouse tuolta pohjamudista ollenkaan, mutta sitten ymmärsin vinkin kautta, että jos varaan muuten vaan miehiä joita en kuitenkaan saa rankingin vuoksi, niin se nostaa minut nopeammin ylöspäin.

Ensimmäinen kappale on ihan totta siltä osin kun puhutaan waiver-nostoista. Vapailta kun nostat, niin ei tietenkään vaikuta mitenkään sun waiver-rankingiin.

Toista kappaletta en ymmärtänyt. Tai sen verran mitä ymmärsin, niin sanoisin, että ei se noin mene. Ranking nousee ainoastaan siten, että sinua korkeammalla oleva nappaa waiverilta pelaajan ja sen myötä putoaa hännille. Vain ja ainoastaan siten.

Tuo Masonin varaaminen on kyllä sen kokoluokan virhe, että siitä tuskin toivut koko kauden aikana. Mutta elämä on ja elämä opettaa.
 
Toista kappaletta en ymmärtänyt. Tai sen verran mitä ymmärsin, niin sanoisin, että ei se noin mene. Ranking nousee ainoastaan siten, että sinua korkeammalla oleva nappaa waiverilta pelaajan ja sen myötä putoaa hännille. Vain ja ainoastaan siten.

Hyvä jos ei mene, asiaa en jaksanut sen kummemmin tutkia. Enkä oikein itsekkään ymmärtänyt, että miksi olen edes ajatellut noin, että oma aktiivisuus nostaisi rankingia tuossa waiver -asiassa. Varmaan siksi, että en ollut sitä kahta sekuntia enempää miettinyt.

Vielä selvennykseksi esimerkki kuinka epäloogisesti tämän asian ajattelin: on tilanne, että joukkue A, B ja C haluaa pelaajan "Väinö" (vapautuu vaikka huomenna kaikkien saatavaksi) joukkueeseen. Varausjärjestys on tällä hetkellä A, B, C. Tänään Joukkue A ja C laittaa hakemukset vetämään kyseisen pelaajaan liittyen. B ei tee mitään. Huominen koittaa ja A nappaa tietenkin Väinön itselleen, koska oli ensimmäinen vuorossa. Tähän asti siis oli selvää tämä, mutta olin hetken siis siinä käsityksessä, että tässä tapauksessa Joukkue C menisi nyt B:n ohi varausjärjestyksessä, koska B ei jaksanut tehdä mitään Väinön suhteen.

Mutta joo, eihän tuossa ole siis päätä eikä häntää jos se noin menisi. Rankingit heittelisi jatkuvasti miten sattuu riippuen kaikkien aktiivisuudesta.
 
Win-win-win - voittoputki!

Kausi alkanut hienosti ilman tappioita. Viime viikolla kaatui melko tasaisen viikon jälkeen Big Bad Buffy lukemin 11-7. Voidaan kai sanoa, että murheellinen viime kausi on unohdettu ja liigan kärkijoukkue on palanut kärkeen. Tai siis kärkisijoille. Liigan ykkösenä majailee The Unknown Stars ja kaikki kunnia heidän hienolle alkukaudelleen.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Oxenin kausi on niin ikään alkanut ihan mukavasti, vaikka yksi tappio jo tulikin. Sarjasijoitus on tällä hetkellä lännen kakkonen heti KAC:n jälkeen ja koko liigan kolmonen, eli tyytyväinen täytyy olla. Maalivahtiosasto on ollut Quickin johdolla liigan eliittiä, mutta kenttäpelaajissa ollaan kärkiporukoita hieman perässä. Toki loukkaantumisia on ollut kohtalaisen runsaasti (tällä hetkellä rosterissa 5 DTD/O/IR -ukkoa), mutta ei kaikkea voi laittaa niiden syyksi. Selkeästi pahin pettymys on ollut pakisto, jossa Keithin, Brodien ja treidissä poiskaupatun Seabrookin takaa ei ole juuri tehoja tullut. Toki valtaosa syvyyspakeista on enemmänkin rouhijaosastoa, mutta kun sekä Keith että Brodie ovat kumpainenkin yksinään tehoilleet yhtä paljon kuin koko muu pakisto yhteensä, niin jossain mättää. Etenkin Leddy (0+2) ja Hamonic (1+0) ovat alisuorittaneet. Potentiaalia kuitenkin on, ja kumpikin on saanut peliaikaa mukavasti ylivoimaa myöten, joten ehkä se ketsuppipullo sieltä vielä aukeaa. Hyökkäyksessä on vähän samanlainen tilanne kuin pakistossakin, eli kärkinimet ovat aloittaneet odotetusti, mutta syvyysosaston kavereilta odottaisin hieman parempia tehoja (toki sieltä pari poikkeustakin löytyy). Loukkaantuneiden palaillessa pelikentille tilanne paranee, kun pahimmat alisuorittajat saa tipautettua pois, mutta siihen asti voi olla tiedossa tuskaisia hetkiä hyökkäysvahvoja joukkueita vastaan.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Tietokoneen hajoamisen jälkeen aktiivisuus ja tulos laskenut dramaattisesti. Kännykällä pelleilystä saatiin esimerkki juuri, kun tiputin Fialan vahingossa waiveriin Logan Brownin tieltä. Jes...
 

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tietokoneen hajoamisen jälkeen aktiivisuus ja tulos laskenut dramaattisesti. Kännykällä pelleilystä saatiin esimerkki juuri, kun tiputin Fialan vahingossa waiveriin Logan Brownin tieltä. Jes...
Käsittääkseni tähän mennessä liigan ylijeesus-suurvisiiri on mitätöinyt virheliikkeet, mikäli niistä on käynyt ilmoittamassa.
 

Ralph

Jäsen
Hahaa, täysi 15 ottelun kierros ja sen myötä 18 pelaajan kierros tässä liigassa ja sain kokoon tehopisteet 0+1. Reilly Smith keräsi yhden syöttöpisteen, ei sen enempää.

Myöhemmin lisää alkukaudesta.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Hah no eihän se vahvasti mennyt Mulla kuoli vaihtoon aika paljon enemmän pisteitä. Toisaalta mulla ei ole kyllä mitään kerrottavaa alkukaudesta. Tai no 1 treidi tuli tehtyä ja aika tasan se meni kaikilla mittareilla.
 

Ralph

Jäsen
Olen poiminut muiden ulostamia loukkaantuneita (Ryan Spooner, Mikkel Bödker, Ryan Callahan, Niklas Hjalmarsson jne), kun omia ei ole tullut. No nyt niitä tulee ja kunnolla tuleekin. Joulun jälkeen viiteen päivään neljä. Onneksi ovat vain tasoa Tyson Barrie ja Filip Forsberg. No, odotellaan nyt pari muutama päivä ennen paniikkiratkaisuja, että mitä kuuluu Callahanille, Hjalmarssonille, Forsbergille ja Bryan Rustille ensi viikolla samaan aikaan.
 

Ralph

Jäsen
Toinen vaihto tuli tehtyä, kun Mängimies tarjosi Alexander Kerfootia vaihdossa Ryan Spooneriin. Melko tasainen pari ja vertailu sinänsä helppoa, kun Spooner on loukkaantumisten takia pelannut tasan puolet vähemmän. Todella tasainen pari, mutta helppo oli hyväksyä, koska Kerfoot kiinnostaa nimenä niin paljon enemmän. Ja onhan hänellä kakkospelipaikkana oikea laita, joten sekin on plussaa.

Ryan Callahanin saan nyt yölle takaisin. Tai siis ei ole koskaan pelannut peliä minun rosterissani, mutta saan hänet pelikuntoon. Eli enää neljä kaveria loukkaantuneena, joista Barrie huilaa vielä 3-5 viikkoa ja Forsberg 4-6. Rustista ei mitään tietoa ja Hjalmarssonin piti viikko sitten palata harjoituksiin, mutta sen jälkeen ollut hiljaista.

Viime viikolla sain pahasti turpaan, mutta pudotuspeliviivan päällä kiikutaan, joten ei paniikkia vielä.

---

Treidejä on tullut tällä kaudella normaalia enemmän, joten pitäisikö tälle kaudelle asettaa taas joku treiditakaraja? Viime kaudella ei tarvinnut, kun ei kukaan kauppojakaan tehnyt. 19 viikon runkosarjasta nyt viikko 14 menossa, joten pitäisikö pian umpeutua treidit? Ehkä viikkonvaihteessa 15-16? Eli maanantaina 15. päivä?
 
Treidejä on tullut tällä kaudella normaalia enemmän, joten pitäisikö tälle kaudelle asettaa taas joku treiditakaraja? Viime kaudella ei tarvinnut, kun ei kukaan kauppojakaan tehnyt. 19 viikon runkosarjasta nyt viikko 14 menossa, joten pitäisikö pian umpeutua treidit? Ehkä viikkonvaihteessa 15-16? Eli maanantaina 15. päivä?

Joku 2-3 viikkoa ennen runkosarjan loppua kuulostaa sopivalta.

Kunhan käyt ensin hyväksymässä mun tarjouksen!

edit: No niin, olisi voinut tarkistaa ennen kuin vaahtoaa. Kävitkin jo hyväksymässä, kiitos siitä. Arvasinkin, että Kerfoot sinua kiinnostaisi. Eilen mulla oli jokin kuningasajatus tuon kaupan takana, mutta tänään kun uudelleen mietin, niin en enää muistanut sitä ajatusta. Ehkä se vielä selviää. Yhtä kaikki, varsin tasainen pari minustakin.

@Paarma voisi kanssa käydä hyväksymässä tarjoukseni. On se sen verran timanttinen tarjous.
 

Ralph

Jäsen
Kuka haluaa kaupata minulle kunnon maalivahdin? Ajattelin tarjota pakkia vaihdossa, vaikka Erik Karlssoninkin. Mutta mihinkään Jonathan Bernieriin en Karlssonia ala vaihtamaan.

Kenestä tahansa muustakin voin luopua, mutta kolmannen maalivahdin tahtoisin.

Ja eipä enää ole kuin vain neljä miestä IR-listalla, kun Ryan Callahan tervehtyi. Mutta tänään Robin Lehner, Matt Duchene ja Derick Brassard listattiin DTD-statukselle, joten mitenkään erikoisesti ei vieläkään mene terveystilanteen suhteen.
 
Kuka haluaa kaupata minulle kunnon maalivahdin?

Eiku mulle!

Tämä tiedoksi myös joukkueen Tykki5 managerille (kuka lie?). En vaihda Stamkosia Hinostrozaan, vaikka Howardista tarjouksen teinkin ja se ei sinua ilmeisesti miellyttänyt.

Tänne päin voi kuitenkin heitellä tarjouksia maalivahdista, joka saa enemmän kuin yhden startin viikossa. Kaikkia pelaajia voidaan käyttää vaihtotavarana.
 
Kausi on noin muuten mennyt varsin tasaisen hyvin. Viime viikolla tuli voitto, mutta sitä ennen peräti kolme tappiota putkeen. Sitä ennen olikin pelkkiä voittoja. Kuitenkin liigassa edelleen kärkipaikka, joten hyvin menee. Maalivahtiosasto on etenkin nyt Luongon ollessa sivussa täysin Mike Smithin varassa ja vaikka veteraani on hyvin pelannutkin, niin taustatukea kaivattaisiin.
 

Ralph

Jäsen
Joku 2-3 viikkoa ennen runkosarjan loppua kuulostaa sopivalta.
Muutakaan ei ehdotettu, niin mennään tällä keskiviikkona 31. tammikuuta Suomen aikaa 24:00 tai torstaina ensimmäinen helmikuuta 00:00 loppuu kaupat.
 
Viimeiset muuvit ennen siirtorajaa.

Mulla on kolme vähän pelaavaa kakkosveskaa (wpg, nyr, tor) kaupan pakettina tai erikseen. Jos joku maalivahtipulasta kärsivä haluaa, niin otetaan lähes mitä tahansa ehdotuksia vakavasti harkintaan. Toivotaan, että pian on kauppa-akti syntynyt! Jengi on mielikuvituksellinen Tuusula X.
 

Ralph

Jäsen
Vähän lisää aikaa siirroille, kun ESPN ei mahdollista ajankohdan valitsemista täysin itse. Siellä on viikottain vaihtoehdot ja näin ollen ajankohdaksi valikoituu helmikuun ensimmäinen päivä kello 12:00 EST eli Suomen aikaa seitsemältä illalla.

Kuten jokainen voi omalta joukkuesivultaan lukea, siirtotakaraja koskee vain treidejä. Vapaista ja waivereista saa pelaajia poimia kuten ennenkin eli kolme per matchup. Sitä en tiedä, että jos kello 18:59 treidi hyväksytään joukkueiden toimesta, pitääkö minun vielä hyväksyä se myös ennen kello seitsemää vai saako minulla mennä yli. Mutta lupaan olla tuolloin paikalla, jos aivan viime hetken kauppa tai kauppoja nähdään.
 

Ralph

Jäsen
Katos perkele, täysin terve jengi ja heti tuloksena 13-5-3-voitto kovasta The Unknown Starsista. Yhtään sijoitusta en taida nousta ja säilytän seiskasijan, mutta ainakin hajurakoa takana oleviin tuli. Runkosarjaa on enää kaksi viikkoa jäljellä, joten pudotuspelipaikan suhteen iso voitto.

Toki juuri tervehtynyt Filip Forsberg sai kolmen ottelun pelikiellon ja on sivussa, mutta hyöndsin nopeana poikana ESPN:n tutun virheen. Eli heti pelikiellon saatuaan pelaaja saa usein out-statusen normaalin suspended-statusen sijaan. Out-pelaajan saa laittaa loukkaantuneiden joukkoon, mutta suspended-pelaajaa ei, joten Forsberg on nyt merittynä mulla loukkaantuneeksi ja nappasin hälle korvaajan.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Olipas outo viikko, kun maalivahdeistani sekä Quick että Elliott olivat yhtä aikaa loukkaantuneina. Starttien piti tulla Kingsin kolmen pelin viikon myötä täyteen, kun nappasin vapaista Quickia paikkaamaan nostetun Jack Campbellin. Quick kuitenkin toipui ennakoitua nopeammin ja pelasi jo torstaina Nashvilleä vastaan. Olin jo nukkumassa kun tieto paranemisesta torstaina tuli, joten mies jäi penkille ja viikon startit kahteen Kuemperin ottamaan. Omituisinta tilanteessa on se, että noista molemmista tuli nollapelit eli voitin silti yhden molarikategorian. GAA ja SV% olisivat myös olleet Oxenin heiniä jos startit olisivat tulleet täyteen.

Koko matchupin lopputulos oli 7-12-2 -tappio, joka oli tilanteen huomioonottaen ihan kelvollinen tulos, kun vastassa oli idän ja koko liigan kakkonen Köyliö Thrashers. Playoffpaikka alkaa olla jo kohtalaisen varma, mutta sijoitus voi vielä muuttua paljonkin ja vaihtoehtoja ovat käytännössä sijat 2 (lännen voittaja) sekä 4-7. Runkosarjan voittoon vaadittaisiin hieman karussa olevalta idän kärkikaksikolta kunnon sulamista ja omista matseista murskavoittoja.
 

Ralph

Jäsen
Komea 15-4-2-voitto ja ihan tässä vielä ns. kotiedusta taistellaan, kun nousin viidenneksi. Mahdottomana ajatuksena en pidä nousua ihan divisioonakärkeen ohi Mängimiehen afrikkalaisjoukkueen.

Troy Brouwer loukkaantui ja runkosarja (eli meidän liigassa kausi) saattaa olla ohi. Ei mikään sateentekijä, mutta heikon alkukauden jälkeen ihan kivan tasainen janari. Meinasin alkukaudesta heittää waivereihin, mutta enpä heittänyt. Toiseksi IR-mieheksi hommasin vapaista Brian Gibbonsin. Ei sateentekijä hänkään, mutta jos palaa pian kokoonpanoon, voisi ottaa Brouwerin paikan joukkueessani. Dustin Brown otti yhden ottelun pelikiellon, mutta eipä se mitään haittaa.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Voisi tässäkin liigassa vähän ensi kautta silmällä pitäen katsella managerien aktiivisuutta. Nopealla katsomalla ainakin kolme joukkuetta (Turku Jylpyt, Denver Dekers ja Alppila Spreadsheets) on heittänyt pyyhkeen kehään ja noita joukkueita vastassa olevat/olleet saavat ansaitsematonta etua playoff-asetelmia ajatellen.
 

Ralph

Jäsen
Voi perkele. Tajusin just, että meidän runkosarja kestää viikon liian vähän ja sen myötä meidän osalta kausi päättyy huhtikuun ekana päivänä, vaikka sen jälkeen pelataan vielä yksi viikko.

Lienee liian myöhäistä alkaa lisäilemään meille yhtä runkosarjaviikkoa. Me alotetaan pudotuspelit huomenna ja meidän kausi päättyy ensimmäinen huhtikuuta. Näillä mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös