Amerikan pastilli vs. Ranskan pastilli?

  • 11 914
  • 20

Amerikan vai Ranskan pastilli?

  • Amerikan pastilli

    Ääniä: 100 69,4%
  • Ranskan pastilli

    Ääniä: 44 30,6%

  • Äänestäjiä
    144

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Niin, tykkääkö joku oikeasti Ranskan pastilleista enemmän kuin Amerikan?

Trendikkäät Bush-vastaiset henkilöt eivät saa vastata tähän.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Tommy
Trendikkäät Bush-vastaiset henkilöt eivät saa vastata tähän.

Trendikästä musta ei saisi tekemälläkään. Kysykää vaikka nimimerkiltä "yritetty on", jos ette usko. Bushin vastaisuutta ei tosin tartte kaukaa hakea, joten ilman tarkentavaa lupaa ketjun avaajalta en uskalla äänestää.

Niinpä tyydynkin anomaan tässä vaiheessa taustatietoa. Mikä mahtaa olla kyseisten pastillien ero, voisiko joku selvittää mahdolliset erot ulkonäössä, koostumuksissa, maussa ja raaka-aineissa. Itse en nimittäin ole lainkaan varma. Eikös kumpikin ole sellainen suklaarae, joka on päällystetty tuollaisella karamellikerroksella? Käytetään usein kakkujen päällä, oliskos tuo ero sitten lähinnä koossa: olen nähnyt sekä pieniä että kolikon kokoisia.

Näinkin merkittävä vaaligallup vaatii asioiden pikaista mutta perusteellista julkituontia!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Everton
Käytetään usein kakkujen päällä, oliskos tuo ero sitten lähinnä koossa: olen nähnyt sekä pieniä että kolikon kokoisia.

Amerikanpastillit ovat niitä suuria noin euron kolikon kokoisia ja ranskanpastillit taasen niitä pieniä.

Mitä tulee taasen kysymykseen niin molemmat ovat hyviä mutta ranskanpastillit näistä kahdesta parempia.

vlad.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsekin kallistun noiden pienempien kannalle, elikkäs ranskanpastillien. Ideologiaa ei ole taustalla, paitsi että pidän aina pienten puolia. Jos tuo pieni olisi nimetty aikanaan amerikanpastilliksi, olisin sitten amerikanpastillin puolella, vaikken pidäkään George Bush Tyhmemmästä.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Amerikanpastillit ehdottomasti. Selvästi suurempia, mikä lisää nautintoa kun yksi kerrallaan imeskelee ne pehmeiksi, ja nauttii sitten rauhassa erinomaisen makuisen suklaan suun takaosan makuhermoilla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Amerikkalaiset maistuvat paremmalta suuremman suklaapitoisuutensa(?) ansiosta. Tai ainakin vaikuttaa siltä, että niissä on suhteessa enemmän suklaata. Ranskalaisia pitää aina tunkea koko kourallinen kerralla suuhun, yksittäin syötynä niistä ei ole mihinkään.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tykkään molemmista, mutta Bush-pastilleissa on enemmän syötävää, joten kallistun niiden puoleen...
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Amerikkalaiset ehdottomasti, kuten mainittua paljon enemmän täytettä ja isompi nappi muutenkin, ostan usein jos tulee kaupan karkkihyllyn ohi dallattua.

Wewe
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Bush-pastilli tietysti! Ranskanpastilli vaikuttaa enemmänkin kukonjätökseltä. Siis Gallian kukon. Ja sellaistahan en suuhuni pistä. Hyh!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Amerikan pastilli. Olen suuri fani, vaikken minäkään Yrjöpuskasta pidä.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, miten Amerikan pastillien myynti on heilahdellut viimeisten vuosikymmenien aikana. Nuo pastillithan (sekä ranskan, että amerikan) ovat olleet olemassa ainakin niin kauan kuin minä muistan.

Vaikuttaako politiikka ihmisten ostokäyttäytymiseen tälläkin tasolla?

***

Muistan hyvin, kun olin isäukon kanssa katsomassa JFK -elokuvaa. Amerikan pastillit sopivat tuohon leffailtaan oikein hyvin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jaahas, siis "vapauspastillit" vastaan "pelkuripastillit".

Vastaus kuuluu: Aivan sama, pidän molemmista.

Ja Bushin vastainen olen ollut jos silloin, kun se ei ollut trendikästä ja jo ammoin isä-Bushia vastaan olen tullut maantiellä autolla.

Eli Bush-vastaisuutta ei saa kitkettyä edes trendikkyyden varjolla! ;)
 

Kyle

Jäsen
Viestin lähetti Oloneuvos
Bush-pastilli tietysti! Ranskanpastilli vaikuttaa enemmänkin kukonjätökseltä. Siis Gallian kukon. Ja sellaistahan en suuhuni pistä. Hyh!

Hei! Jätkä on joku Bush-fani, niin vähä epistä.

Jos tässä aletaan väitteleen niin Tappara fanitkaan ei saa vastata kun, niillä oli se Ranskalainen "vahvistus". (pelasko se ny tapparassa?)
 
Suosikkijoukkue
KOOKOO, Buffalo Sabres, Juventus
Minä olen äärimmäisen trendikäs Bushin vastustaja, joten vastasin ranskan pastilli.

Oikeasti vastasin ranskan pastilli, siksi koska en muistanut, mikä on amerikan pastilli. Heti vastattuani sitten muistin, että hitto amerikan pastillithan ne on amerikan tyyliin isompia ja suklaisempia ja tajusin kannattaneeni väärää maata. Voihan pannahinen!
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Amerikan pastillit saa kannattajan myös täältä. Ranskalaisetkin ovat ihan hyviä, mutta niissä on ehkä turhan väkevä piparmintun maku. Ainakin pussitolkulla syötynä.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Itse syön amerkian pastiileja, koska ne on huomattavasti isompia ja enemmän suklaata ja minun mielestä paremman makusia. Kyllä sitä tulee ennemmin ostettu amerikan pastiileja kuin mitä ranskan pastiileja. Mutta jos muuta ei kaupasta löytyisi ni kyllä niitäkin ostaisin.

-stouni-
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ranskanpastillit ovat parempia, vaikka ero ei suuren suuri olekaan. Syön kumpaakin mielelläni. Sen päälle sitten Sisu-pastilli.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hyvejä ovat molemmat, mutta vastataan amerikan pastillit. Ovat isompia ('Muricaahhh!) eikä niitä siksi tarvitse suullistaa kuin yhden kerrallaan siinä missä ranskiksia täytyy tuhota useampi yhteen suulliseen. Maultaan yhtä hyviä, joskin erilaisia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täällähän on oikeita vastauksia. Amerikan pastillin olemukseen kuuluu hitaasti imeskely yksi kerrallaan, kunnes suklaalöllö saavuttaa kielen. Ranskalaiset heitetään kourallisina suuhun ja pureskellaan nopeasti. Amerikan pastilli on parempi, kun se tulee Amerikan yhdysvalloista, missä kaikki on suurempaa ja parempaa kuin muualla.
 

scholl

Jäsen
Muistan hyvin, kun olin isäukon kanssa katsomassa JFK -elokuvaa. Amerikan pastillit sopivat tuohon leffailtaan oikein hyvin.

Elokuvissa kuuluu syödä Lontoon rakeita. Ranskan pastillit ovat parempia kuin Amerikan pastillit, vaikkeivat nekään huonoja ole. En ole tainnut kumpaakaan syödä sitten 80-luvun.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Viva la France! On vaikea kuvitella parempaa makunautintoa kuin kumota kourallinen ranskanpastilleja suuhun. Amerikan pastillit ovat hyviä nekin, tosin aika harvoin minun karkkikaapistani niitä löytyy.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Amerikan pastillit vievät voiton oranssin pastillin mitalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös