Lähetätkö tekstiviestejä?

  • 9 529
  • 97

Lähetätkö tekstiviestejä?

  • Täh? Tietenkin

    Ääniä: 60 30,6%
  • Jonkun verran, lähinnä vanhemmille

    Ääniä: 64 32,7%
  • Enpä oikeastaan

    Ääniä: 55 28,1%
  • En

    Ääniä: 17 8,7%
  • Olen liian nuori muistamaan koko palvelun

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    196

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sitä nyt puhelinta siksi uutta osteta, ettei joku nuorison suosikkiohjelma tai ylimääräinen sovellushärpäke satu siinä toimimaan.
WhatsApp on kyllä ihan aikuistenkin laajalti käyttämä viestintämuoto, niin busineksessa kuin politiikassa. Juuri tällä viikolla Hesarissa kuvailtiin hallituksen vääntöjä soten ympärillä, ja erikseen mainittiin että kokoomusministerit viestivät toisilleen meetingien aikana WhatsAppilla...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Itsellä on lähes kaikki viestittely siirtynyt whatsappiin. Kyllähän niitä tekstiviestejäkin tuli aikoinaan läheteltyä, mutta tän whatsapin kanssa menee välillä ihan chattäilyksi, kun olen sen läppärille asentanut.
Messengerin poistin luurista ja siihen tulleet viestit saatan aina välillä lukea läppäriltä facebookin kautta, jos muistan tai jos niitä tulee juuri silloin, kun on facebook auki. Jotenkin en vaan messengeristä tykkää ja whatsapp on helvetin paljon kätevämpi.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
WhatsApp ei loppujen lopuksi ole paljon sen kummempi kuin tekstiviestikään. Se vaan ehti yleistyä juuri ennen kuin operaattorit ehtivät poistaa tekstareiden riistohinnoittelun ja nyt siitä ei enää pääse eroon. Ainut merkittävä etu tuon lukukuittauksen lisäksi on ryhmäviestit. Niissäkin on kyllä se huono puoli, että viestisaastetta alkaa kertyä ihan kiitettävästi.

Kaverilla on kolme lasta jotka kaikki pelaavat jossakin junnujoukkueessa ja kaikilla on oma Whatsapp-ryhmä. Kuulemma jos ryhmäviesteille pitää äänen päällä niin puhelin pitää tasaista pingausta koko ajan ja parhaimmillaan siellä on 200 lukematonta viestiä kun on päivän poissa. Siinä saa sitten selitellä, miksi joku asia menee ohi vaikka "siitä tuli kyllä Whatsapp-viesti".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä sitä puhelinta päivittämään jos se ei ole rikki ja se riittää omiin käyttötarkoituksiin? Ei sitä nyt puhelinta siksi uutta osteta, ettei joku nuorison suosikkiohjelma tai ylimääräinen sovellushärpäke satu siinä toimimaan.
Tämä on toki totta, mutta jos se puhelin alkaa oikeasti olla jo niin vanha että edes Whatsapp-tukea ei enää ole, niin vähitellen siinä alkaa olla jo muutakin vikaa. Akku on todennäköisesti jo siinä kunnossa että tyhjenee erittäin nopeasti, lisäksi puhelimen tallennustila alkaa olla niin äärirajoilla että mitään uusia päivityksiä et voi asentaa, sikälimikäli niitä edes tulee.

Älypuhelimeen vaihdoin koska aiempi puhelimeni (semi-älykäs/älytön luuri) meni nykypuhelimien tapaan rikki pikapuoliin kahden vuoden takuuajan päätyttyä. Sitä edeltävä vanhan liiton Nokia kesti noin 6-7 vuotta ja sitä edeltävä Nokia 3310 kesti vielä kauemmin. Ennen oli paremmin, ainakin puhelimien kestävyyden suhteen. Luurin sai vaikka tiputtaa vessanpönttöön tai tiputtaa pari metriä lattialle eikä mikään hajonnut.
Ihan mielenkiinnosta, miksi olet aikoinaan luopunut esim. tuosta 3310:stä tai siitä toisesta vanhan liiton Nokiasta? Aloitko kaipaamaan jotain ominaisuutta mitä niihin ei saanut, kuten esim. radiota, vai oliko joku muu syy? Esimerkiksi tuo alkuperäinen 3310 on varmaan ns. ikuinen puhelin joka ei vaan rikki mene vaikka mitä tekisit. Pitäisi varmaankin testata jos löydän vanhempien luota jonkun vanhan 3310:n että vieläkö herää henkiin, tosin löytyyköhän vanhoja latureita enää kotoa mistään...

Mitä tulee vessanpönttöön tiputtamiseen (miksi kukaan tiputtaisi puhelimensa sinne?), niin aika useassa nykypuhelimessa on vähintään IP67-suojaus, jolloin puhelin kestää hetkellisen upotuksenkin veteen ja ovat täysin pölytiiviitä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä tulee vessanpönttöön tiputtamiseen (miksi kukaan tiputtaisi puhelimensa sinne?), niin aika useassa nykypuhelimessa on vähintään IP67-suojaus, jolloin puhelin kestää hetkellisen upotuksenkin veteen ja ovat täysin pölytiiviitä.

Uusi suojaustermi, mutta käytännön testaus on tehty. Sitä miettii mökillä aamukännissä kalaan lähtiessä miksi tämä luuri on mukana. Sitten se jo onkin järvessä.

Nopeasti pois ja kuivumaan, Samsung S5 toimii edelleen ilman mitään häiriöitä, vaikka järven pohja tuli nähtyä.

Vessan pönttö on vielä testaamatta, mutta kyllähän luuria sinnekin joutuu raahata. Välillä on niin tärkeä peli menossa, että medialaite pitää olla mukana. Tai joskus selailee vaan Jatkista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihan mielenkiinnosta, miksi olet aikoinaan luopunut esim. tuosta 3310:stä tai siitä toisesta vanhan liiton Nokiasta? Aloitko kaipaamaan jotain ominaisuutta mitä niihin ei saanut, kuten esim. radiota, vai oliko joku muu syy? Esimerkiksi tuo alkuperäinen 3310 on varmaan ns. ikuinen puhelin joka ei vaan rikki mene vaikka mitä tekisit. Pitäisi varmaankin testata jos löydän vanhempien luota jonkun vanhan 3310:n että vieläkö herää henkiin, tosin löytyyköhän vanhoja latureita enää kotoa mistään...

Mitä tulee vessanpönttöön tiputtamiseen (miksi kukaan tiputtaisi puhelimensa sinne?), niin aika useassa nykypuhelimessa on vähintään IP67-suojaus, jolloin puhelin kestää hetkellisen upotuksenkin veteen ja ovat täysin pölytiiviitä.

Meni tuo 3310 minulla lopulta rikki, puhelin alkoi pätkimään pahasti ja taisi olla ruutukin säröillä loppuvaiheessa. Kauan se sinänsä kesti, ja kesti sen vessanpönttöepisodinkin. Ei kai kukaan huvikseen puhelintaan pönttöön nakkele, vahinko se minullakin oli. Vahinkoon liittyi keinuva ravintolalaiva, sen ahdas vessa ja nauttimani kohtalainen määrä alkoholipitoisia juomia. Nykyisin en alkoholia enää käytäkään, joten enää ei voi ainakaan kännyn pudottelua pistää ns. kännin piikkiin, mutta saattaa sitä silti esineitä lipsahtaa kädestä tai pudota pöydän reunalta. Lemmikkieläimetkin ovat välillä huiskaisseet kännykän yöpöydältä lattialle.

Mitään lisäominaisuuksia en kaivannut silloisiin kännyköihini vaan vaihdot ovat tapahtuneet joko sen takia, että kännykkä on lopulta hajonnut fyysisesti tai mennyt jotenkin niin juntturaan/hitaaksi, ettei sitä ole voinut käyttää. Akkuja olen kännyköihin vaihtanut ja hankkinut muistikortin, mutta tottahan sekin on, että ajan myötä nämäkään toimenpiteet eivät auta ja silloin on minullakin edessä yleensä kännykän vaihto. Siinä sivussa sitten avautuu mahdollisuus uusiin sovelluksiin ja toimintoihin, mutta sen takia en kännykkää vaihtaisi, että joku vanha sovellus ei enää jatkossa toimisi (ellei sitten ole kyse perustoiminnoista).

Sen myönnän, että vaikka en ole kännyköitä vaihtanut uusiin lisäominaisuuksien tai paremman käyttömukavuuden takia niin kyllä minä uusiin ominaisuuksiin ja toimintoihin kuitenkin lopulta totun. Ennen vaihtoa purnaan ja stressaan jos joudun opettelemaan uuden käyttöliittymän tai uusia ominaisuuksia, mutta muutama kuukausi vaihdon jälkeen en enää viitsisi olla ilmankaan jos ei pakko ole.

Suurin muutos oli ehkä tämän tuoreimman luurin kanssa, koska olin käyttänyt nokialaisia likipitäen koko 2000-luvun mutta Nokian kustua bisneksensä vaihdoin Samsungin android-pohjaiseen luuriin. Ihan erilainen käyttis ja vieläpä perinteisten näppäimien korvaaminen kosketusnäppäimillä vaati kyllä hetken opettelua. Edelleen kaipaisin perinteisiä näppäimiä joilla oli helpompi kirjoitella viestejä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olenkin joskus vähän ihmetellyt, kun kaveri tuntuisi olevan Messengerissa aika lailla ennen töihin menoa tai sieltä palattua ja joskus sitten ehkä kesken työvuoron.

Hän tulee perjantaina kylään ja nyt selvisi syykin yhteydenpitoon. Ikiaikaiseen nokialaiseen ei kai Messengeria edes saa tai ainakaan sellaista ei siinä ole. Vaan eihän hätä ole tämännäköinen ja nyt on puhelinnumerot varmuudeksi vaihdettu.

Eipä tosiaan kovinkaan monen ihmisen puhelinnumeroita edes ole, miksi ihmeessä olisi. Tai niin no, kyllähän tietty Whatsupissa on joitain, mutta eipä niitäkään tarvitse.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt voisi ilmeisesti lähettää euroviisuihin. Eipä tule lähetettyä, mutta ehkä joku niinkin tekee.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Yksi kohta eläkkeelle jäävä työkaveri lähettää minulle tekstiviestejä. Jotenkin hellyyttävää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Majoitun apartmenttiin viikonlopun retkellä ja puljun kanssa sovittiin tapaamisaika tekstiviestillä. Melkoiseksi on mennyt.
 

Ralph

Jäsen
Majoitun apartmenttiin viikonlopun retkellä ja puljun kanssa sovittiin tapaamisaika tekstiviestillä. Melkoiseksi on mennyt.
Minä kun varasin hotellia netissä, kysyttiin sopiiko, että majoituspaikka on minuun yhteyksissä WhatsAppin välityksellä. Toki majoituspaikka sijaitsee ulkomailla, joten pidempi viestittely maksaisi jotain vähän enemmän tekstiviestein. Kotimaassa voisin tekstiviestein tuollaiset asiat sopiakin.

Tekstiviesteinä tulee mulle enää lähinnä jotain ajanvarauksia tai vastaavia, mainoksia tai joltain firmalta "yritimme tavoitella, mutta" -viestejä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse käytän jonkin verran tekstiviestejä jos pitää ilmoittaa tai kysyä ei niin kiireellinen asia. Mut nimenomaan old fashion viestejä. En käytä mitään whatsappeja
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onhan ne watsapin merkkiäänet tosi rasittavia jos unohtaa kytkeä ne pois. Just olin yhdessä kokouksessa ja jollain piipitti monta kertaa minuutissa; luultavasti tyttärensä, joka hermoili kun äityli ei vastannut.
Tekstari on hieno keksintö.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Yksi henkilö laittoi tänään sähköpostia ja laittoi perään, että laittaa sitten myöhemmin minulle Whatsapp-viestejä.

Siinäpä sitten laittaa, sillä minulla ei tietystikään ole mitään Whatsappia käytössä eikä tulekaan ellei pakko ole.

Tekstiviesteillä minut parhaiten tavoittaa sähköpostin lisäksi. Tänäänkin olen viestitellyt usean ihmisen kanssa tekstiviestitse, yhden vanhan opiskelukaverin kanssa kommunikoin noin 70-prosenttisesti tekstareilla. Loput 30% viestinnästä tapahtuu sähköpostitse.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Äärimmäisen vähän ja niitä myös saan vähän. Messengerissä kaikki "tarvittavat" kontaktit ja virallisempaa tavaraa tulee sähköpostiin.
 

Baldrick

Jäsen
Elossa on enää isän puolen vanhemmat. Mummo pelittää vielä tekstiviestein, mutta isoisä on jotenkuten omaksunut whatsappin. Mummoni on siis käytännössä ainut ihminen, kenen kanssa tekstiviestein kommunikoin. Myös työn puolesta saatan tekstarin laittaa, vaikka whatsapp-yhteystieto onkin. Itse pyrin ainakin pitämään sitä jokseenkin henkilökohtaisena viestintäkanavana.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsellä oli aina tekstaripaketti 100+100 taisi olla viimeiset joskus 2016 tietämillä, sen jälkeen wazaap ja nyt onkin kaiken maailman haippirinkiä siellä ja meemit lentelee suuntaan ja toiseen.

Melkein aiheesta. Kun muilla oli jo Outlook niin mä lähettelin sähköposteja memonetin kautta joka toimi yrityksen mainframen kautta, ysärin lopulla. Vitsit joutu kirjoittaa käsin kun kuvia pystynyt siirtämään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tottakai. En tykkää puhelimessa pälättämisestä. Mulla on muuten semmonen älypuhelin nykyään. Siinä on intternetsit ja kaikki.
 

F#21

Jäsen
Meikä tykkää shoppailla internetzin huutokaupoissa ja silloin kun otan myyjään yhteyttä, laitan yleensä tekstiviestin heille. Myyjä saa sitten soittaa takaisin, jos näin haluaa tai sitten jatketaan keskustelua tekstiviestitse.

Jostain syystä tulee lähetettyä tekstareita myös faijalle ja broidille. Jäänyt vaan jostain päälle ja turha tuota nyt vaihtaa muuhun.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tottakai. En tykkää puhelimessa pälättämisestä. Mulla on muuten semmonen älypuhelin nykyään. Siinä on intternetsit ja kaikki.

"Mitään kännykähömpötyksiä, hankit kunnon luotettavan lankapuhelimen!"... ohjeisti rakas tätivainaa vuosituhannen vaihteessa.
Jostain oudosta syystä ei kyllä tullut hankittua sitä lankaa :)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Mitään kännykähömpötyksiä, hankit kunnon luotettavan lankapuhelimen!"... ohjeisti rakas tätivainaa vuosituhannen vaihteessa.
Jostain oudosta syystä ei kyllä tullut hankittua sitä lankaa :)
Tätisi oli epäilemättä hieno ihminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös