Ex-Kärpät maailmalla

  • 1 827 514
  • 5 189

Raksilan mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikka tuolla kausiketjussa sainkin tyrmäyksen Pyörälän haihattelusta tämän kauden Kärppiin, niin onhan tämä tilanne kyllä hieman erikoinen ja huolestuttava Speden itsensä kannalta, kun varmasti olisi ollut olympialaisiinkin hinkua koska nyt olisi ollut ihan viimeinen tsäänssi:

Kultaleijona erikoisen tilanteen keskellä Sveitsissä - profiilihankintana pahassa välikädessä | SuomiKiekko

Kaivelin varsin Pyörälän peliajat Sveitsin liigan sivuilta.

9.9. Bern - Fribourg-Gotteron 18.46
12.9. Bern - Ambri-Piotta Ei pelannut
15.9. Servette - Bern 14.20
16.9. Bern - Lugano 18.27
22.9. Bern - Lausanne Ei pelannut
23.9. Biel-Bienne - Bern Ei pelannut
29.9. Bern - Davos 16.26
30.9. Zug - Bern 21.36
6.10. Bern - Kloten Ei pelannut
7.10. Fribourg-Gotteron - Bern Ei pelannut
13.10. Bern - Zurich 15.56
14.10. Langnau - Bern 08.53

Onhan se Sveitsin liigan kärki kova, ulkomaalaiskiintiö ja kaikki. Muttei se nyt niin kova ole, että Suomen maajoukkueen luottoratsu ja liigan viime kauden paras pelaaja kuuluisi poppareiden ja kolmoskentän välimaastoon jos ei loukkaantumisia ole. Eikä tuo lista oikein siltä vaikuta, että olisi. Aika kova tili saa olla Sveitsissä, jos Pyörälä omaan asemaansa on tyytyväinen.

e: korjattu Servette - Bern peliaika
 
Viimeksi muokattu:

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Vaikka tuolla kausiketjussa sainkin tyrmäyksen Pyörälän haihattelusta tämän kauden Kärppiin, niin onhan tämä tilanne kyllä hieman erikoinen ja huolestuttava Speden itsensä kannalta--

Hyvää duunia kaivella Speden peliajat.

Ja aina saa haihatella. Kyllähän Pyörälä olisi vastaus Kärppien kaikkiin toiveisiin ja vielä enemmän. Mukava olisi yksi kärkikenttä lisää kasailla hänen ympärilleen.

Katsellaanpas vielä, ketkä viisi pelaajaa Bernissä niistä neljästä jaossa olevasta pelipaikasta taistelevat.

Laitan tehopisteiden mukaiseen järjestykseen, vaikka siellä on yksi pakkikin mukana.

1) Andrew Ebbet, CAN, 34v, sentteri, 12, 5+14=19

2) Marc Arcobello, USA, 29v, sentteri, 12, 4+11=15

3) Maxim Noreau, CAN, 30v, pakki, 10, 4+7=11

4) Mason Raymond, CAN, 32v, laituri, 7, 2+6=8

5) Mika Pyörälä, FIN, 36v, laituri, 7, 2+0=2
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Hyvää duunia kaivella Speden peliajat.

Ja aina saa haihatella. Kyllähän Pyörälä olisi vastaus Kärppien kaikkiin toiveisiin ja vielä enemmän. Mukava olisi yksi kärkikenttä lisää kasailla hänen ympärilleen.

Katsellaanpas vielä, ketkä viisi pelaajaa Bernissä niistä neljästä jaossa olevasta pelipaikasta taistelevat.

Laitan tehopisteiden mukaiseen järjestykseen, vaikka siellä on yksi pakkikin mukana.

1) Andrew Ebbet, CAN, 34v, sentteri, 12, 5+14=19

2) Marc Arcobello, USA, 29v, sentteri, 12, 4+11=15

3) Maxim Noreau, CAN, 30v, pakki, 10, 4+7=11

4) Mason Raymond, CAN, 32v, laituri, 7, 2+6=8

5) Mika Pyörälä, FIN, 36v, laituri, 7, 2+0=2
Raymond, Arcobello ja Ebbett ovat niin kovia kavereita etta menevat kylla heittamalla Pyoralan eteen. Mutta toisaalta kausi on pitka ja loukkejakin varmasti tulee. Mitaan jarkea en nae Pyoralan Suomeen paluussa ainakaan talla kaudella.
 
Raymond, Arcobello ja Ebbett ovat niin kovia kavereita etta menevat kylla heittamalla Pyoralan eteen. Mutta toisaalta kausi on pitka ja loukkejakin varmasti tulee. Mitaan jarkea en nae Pyoralan Suomeen paluussa ainakaan talla kaudella.
Yhtä paljon järkeä kuin Kuuselan viime kauden paluussa? Taloudellisesti todennäköisesti takkiin, mutta pääseepä pelaamaan isossa roolissa. Sitten on vielä ne olympialaiset.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuuselan paluu Tapparaan oli kyllä poikkeus noiden joukossa.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy muistaa, että Bern on älyttömän rikas joukkue, jolla on ollut Euroopan korkein yleisökeskiarvo käsittääkseni 16 kautta putkeen, viime kaudella se oli 16,399 katsojaa. Budjetti on jotain nelinkertainen Kärppien budjettiin verrattuna. 4 mestaruutta tällä vuosikymmenellä, nyt kahtena peräkkäisenä vuotena tullut mestaruus. Kyllä noin järeällä organisaatiolla onkin varaa kierrättää ulkomaalaispelaajia tuohon tapaan.

Siihen vielä Nokka Jalonen valmentajaksi niin aika ihmeitä saa tapahtua, että Spede johonkin tuolta lähtisi.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Yhtä paljon järkeä kuin Kuuselan viime kauden paluussa? Taloudellisesti todennäköisesti takkiin, mutta pääseepä pelaamaan isossa roolissa. Sitten on vielä ne olympialaiset.


Mä luulen että Speden kohdalla olympialaiset eivät sillä tavalla paina vaakakupissa, että sen takia pitäisi Suomeen tulla pelitaitojaan näyttämään. Laten tuttu pelikaveri, joka ei ole kaiketi koskaan pettänyt arvokisoissa. Toki jossain päin maailmaa pitää pelituntumaa saada ja pelejä alle, mutta eiköhän Spede Laten joukkueessa paikan saa, mikäli vaan hänen tontilleen ei parempiakaan vaihtoehtoja löydy. Toki hänen tontti on jo isompi käsite, kaverin pystyessä pelaamaan käytännössä ihan missä roolissa tahansa.

Spede tekee lähes varmasti jonkinlaisia ratkaisuja itse, mikäli vastuuta ei nykyjoukkueessaan saa. Kuitenkin haluaa saada peliaikaa. Kuitenkin varmaan ensisijaisesti ulkomailta. Frölunda voisi olla esimerkiksi ihan luonteva kohde. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä tässä asiassa. Jos Aho saa Speden Ouluun, syön hattuni hiljaa ja olen kiitollinen.
 
H

Hidas_ja_kankea

Jos Aho saa Speden Ouluun, syön hattuni hiljaa ja olen kiitollinen

Saa toki, mutta vasta ensi vuodeksi (hymiö). Pitkä vielä ensi kauden kattava sopimus (?) Kärppien kanssa, jossa pykälissä oli optio yhdelle ulkomaankaudelle. Tuossa vaiheessa vuosia ollessa mittarissa raha merkitsee yhä enemmän, eikä uraakaan tarvitse enää rakentaa tulevaisuutta silmällä pitäen. Luultavasti selvästi korkeammalla rahallisella sopimuksella Sveitsissä pelaa ja Kärpillä ei riitä rahkeet (tai ei ole kannattavaa) ostaa sopimusta Berniltä ulos.

Kaikkein todennäköisintä on koko kauden pelaaminen Sveitsissä, joten spekulointi on hiukan turhaa. Toki olen minäkin valmis hattuni syömään tarvittaessa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pyörälä jälleen ulkona kokoonpanosta. Vaikka tiedossa oli jo etukäteen että kilpailu ulkomaalaispaikoista Bernissä on kova, niin kyllä Pyörälä varmaan itsekin kuvitteli saavansa muunkin kuin rotaatiomiehen roolin joukkueesta.

Varmasti turha spekuloida tulevalla, mutta mielenkiinnolla seuraan Pyörälän kauden etenemistä Sveitsissä ja riittääkö kärsivällisyys herralla itsellään nykyisessä roolissaan.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Saarisen Jesse tänään 2+2 Pelicansin voitossa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hienoa, että Jepellä lähtee heti kulkemaan. Sympaattinen pelaaja, joka ansaitsee pelata hyvässä joukkueessa. Olisi voinut tämän kauden Kärppiinkin sopia, mutta hyvä, että (oletettavasti) haetaan ennakkoon kovempaa pelimiestä kärkilaiturin rooliin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja jos Kärpät olisi hankkinut vapaista pelaajista Saarisen jengiin, niin itkisit siitä miten Haba hankkii näitä loukkaantumisherkkiä pelaajia.
Loukkaantumisherkkä - aivotärähdys x2. Aivan. Olin Saarisen pelilliseen panokseen tyytyväinen viime kauden jengissä. Harmittavat aivotärähdykset pitivät miehen pois kaukalosta. Yksikin vastaava voi päättää miehen uran, mutta kunnossa ollessaan ehdottomasti Mäenalasen tilalle.
 

sinikettu

Jäsen
Ja jos Kärpät olisi hankkinut vapaista pelaajista Saarisen jengiin, niin itkisit siitä miten Haba hankkii näitä loukkaantumisherkkiä pelaajia.
Jos Kärpät olisi hankkinut vapaista pelaajista Saarisen jengiin, ja olisi tehnyt 2+2 ekassa ottelussaan, niin ylistäisit siitä miten Haba hankkii näitä laatuluokan pelaajia.

Sekä Saarinen että Koivisto olisivat (olleet...) kehnohkoja hankintoja joukkueeseen.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Hienoa muuten, että Mikko Lehtonen pääsi trappia pakoon Hämeenlinnaan ja pelaamaan menevää kiekkoa, jossa itse on parhaimillaan.

Kuluvan kauden 13 ottelussa Lehtonen on nakuttanut tehot 1+1.

---

Harvasta pelaajasta jäi niin nihkeä kuva kuin Bambista.
 
Hienoa muuten, että Mikko Lehtonen pääsi trappia pakoon Hämeenlinnaan ja pelaamaan menevää kiekkoa, jossa itse on parhaimillaan.

Kuluvan kauden 13 ottelussa Lehtonen on nakuttanut tehot 1+1.

---

Harvasta pelaajasta jäi niin nihkeä kuva kuin Bambista.
Ja jos ei peliotteet ja asenne sitä vielä sinetöineet (sinetöi kyllä) ettei ole enää ikinä mitään asiaa Kärppiin, niin viimeistään tuo avautuminen Kerhon pressissä sen teki. Vastenmielinen kaveri.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Ja jos ei peliotteet ja asenne sitä vielä sinetöineet (sinetöi kyllä) ettei ole enää ikinä mitään asiaa Kärppiin, niin viimeistään tuo avautuminen Kerhon pressissä sen teki. Vastenmielinen kaveri.
Mitä mitä, kerro lisää tuosta avautumisesta? Itselläni mennyt ihan ohi.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä mitä, kerro lisää tuosta avautumisesta? Itselläni mennyt ihan ohi.
Ei olisi kaukaa tarttenut hakea:

http://www.jatkoaika.com/Haastattel...pissä-seisominen-ei-ole-minun-juttuni”/189832

"Uuden seuran valintaan Lehtosen osalta vaikutti erityisesti HPK:n pelitapa.
− Toivotaan, että tämä Suomen jääkiekkoilun suunta olisi sama kuin mihin HPK on menossa. Vähän raikkaampaa ja aktiivisempaa peliä, Lehtonen toivoo.
− Pelitapa oli iso syy, miksi halusin tänne tulla. Se träpissä seisominen ei ole minun juttuni, eikä suomalaisen jääkiekonkaan kannata mennä siihen suuntaan.
Vaikka pisteitä syntyikin ihan mukavasti, oli viime kausi Kärpissä Lehtoselle pettymys.
− Kyllä viime kaudesta jäi hampaankoloon. Oli kollektiivisesti vaikea vuosi vähän kaikille siellä, mutta ei katsota enää taakse päin."


Itse en lähtisi Lehtosta "tuomitsemaan" tuon lausunnon takia. Varsinkin tuo jälkimmäisin kommentti "kollektiivisista vaikeuksista" antaa Lehtoselle synninpäästön, ainakin minun mielestä. Ne näytöt Kärpissä olivat se suurin syy, jonka takia mies voidaan tuomita. Tuo lausunto oli vain erittäin pikku sammakko, joita nyt puskee kaikilla suistaan.
 
Niin miten tuon nyt kukainenkin ottaa. Itse luin rivien välistä, että Lehtonen sysäsi vastuun vähän kaikille muille kun itselleen huonoista otteistaan. Voi toki olla, että ylianalysoin tuon haastattelun, mutta aina vähän sylettää tuollaiset "sammakot".

Otteet kaukalossa tuntuivat olevan yhtä selkärangattomia kuin lausunnot mediassa. Mutta antaa nyt tämän jäädä tähän, Lehtonen kuitenkin pelannee viimeistä kauttaan Liigassa.
 

WigWam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Warkis, KalPa.
Voi vitun Haba!! Tämäkin kultakimpale sivu suun. EROA!!!!

Eikös tuo Haban ilman Junnoa kasaama jengi olekkin pelannut alkukauden suorastaan yli odotusten ?

Mielenkiintoista kyllä seurata minkälaisia vahvistuksia vahvan KHL taustan omaava Heikkilä Ilvekseen roudaa, liekö liigan Venäläispelaajien määrä kasvussa ?
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Saarisen Jesse painaa hyvällä ilmeellä Pelsuissa ja pisteitä taisi tänäänkin tulla pari kipaletta. Ehkä sittenkin ois ollu käyttöä .. Ehkä ei kun ne päävammat kuitenkin uusiutuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös