Jatkoaika AllStars

  • 2 249
  • 7

scholl

Jäsen
Jatkoaika on uudistunut sillä tavalla, ettei jäsenluettelon sivuja voi enää selata eteenpäin, jotta näkisi paljonko kullakin kirjoittajalla on viestejä. Siellä näkyy vain yksi sivu jäseniä otsikolla "merkittävät jäsenet". Maratontaulukon kärjessä on TosiFani ja viimeisenä Henkka. Kun itsekin kuulun tuohon porukkaan, niin pohdin, olisiko paikallaan perustaa ns. Jatkoaika AllStars? Tuotahan voisi laajentaa ja sopia nyt niin, että mukaan pääsisi vaikkapa jo 15000 viestillä. Vai olisiko jopa 10000 riittävästi vai kärsiikö tämä silloin jo inflaation?

Mietin asiaa siitä lähtökohdasta, etten ole esim. koskaan tavannut esimerkiksi Cobolia henkilökohtaisesti, joten tämä AllStars antaisi mahdollisuuden mennä joskus kaljalle ja jutella lätkästä sellaisten kanssa, joilla on ollut eniten asiaa. Daespoon, JHagin, Ted Raikkaan ja vladinhan jo tuolta Merkittävät jäsenet -listalta tunnenkin. Olisi mielenkiintoista tuntea lisää merkittäviä hahmoja. Angleterrehän käsittääkseni voisi tässä yhteydessä olla paikkana passeli. En ole siellä ikinä käynyt, mutta minulle on kerrottu, että siellä on kokoonnuttu. Joku ankean pimeä talven perjantai-ilta voisi olla sopiva ajankohta järjestää AllStars-tapaaminen.

Toki AllStars-keskustelua saa käydä muutenkin ilman mitään tapaamistakin. Minusta tämä on mielenkiintoisempaa keskustelua kuin esim. kalsareissa kännääminen. Varsinkin kun en varsinaisesti ole humalassa kuin pari kertaa vuodessa, enkä oleskele koskaan puolipukeissa kuten vaikkapa kalsareissa. Sen sijaan olutta tykkään kyllä juoda/maistella. Nuoremmille kirjoittajille voisi samalla asettaa tavoitteita, kun huomaavat mihin vanhemmat alan harrastajat ovat vuosien kokemuksella pystyneet. Kyseessä ei ole edes mikään salaseura, vaan avoin seura. Jokainen pystyy lukemaan jokaisen profiilista, montako viestiä on lähetetty.

Yksi ero tässä on Jatkoajan senioreihin: AllStars-tapaamisissa ei saa juoda whiskya.
 

Gemondo

Jäsen
Tuotahan voisi laajentaa ja sopia nyt niin, että mukaan pääsisi vaikkapa jo 15000 viestillä. Vai olisiko jopa 10000 riittävästi vai kärsiikö tämä silloin jo inflaation?

Jes. Tiedossa entistä enemmän onelinereita ja muuta tyhjänpäiväistä palstantäytettä kun jatkoaika-aktiivit sylkevät kilpaa viestiä saavuttaakseen tuon maagisen rajan jolla myös itsetuntoa saa kovasti kohennetua täällä onlinemaailmassa.
 

scholl

Jäsen
Jes. Tiedossa entistä enemmän onelinereita ja muuta tyhjänpäiväistä palstantäytettä kun jatkoaika-aktiivit sylkevät kilpaa viestiä saavuttaakseen tuon maagisen rajan jolla myös itsetuntoa saa kovasti kohennetua täällä onlinemaailmassa.

Käsittääkseni sinulla ei riitä vielä rahkeet kirjoittaa tähän ketjuun. Olin havaitsevinani, ettei sinulla ole 15000 viestiä kasassa, eikä edes tuota apupyöräversiota eli 10000. Kun ehdotin aikanaan 58:lle parannuksia Seniorit-tapahtumaan, niin hän sanoi minulle ko. baarissa, missä ne bileet pidettiin: tehdään niin, että mä järjestän nämä ja sä järjestät omat bileet. No nyt kun on käynyt näin, että olen ehdottomassa eliittikirjoittajien kokoontumista, niin se keskustelu käydään heidän kesken, joilla on näyttöjä siitä, että he ovat kirjoittaneet riittävästi.
 

Gemondo

Jäsen
No nyt kun on käynyt näin, että olen ehdottomassa eliittikirjoittajien kokoontumista, niin se keskustelu käydään heidän kesken, joilla on näyttöjä siitä, että he ovat kirjoittaneet riittävästi.

Ensinnä, minä en koe olevani minkäänsortin "eliittikirjoittaja", enkä ole osallistumassa minkäänlaiseen jatkoaika-tapaamiseen. Sitä vain kummastelen että miten ihmeessä "eliittikirjoittajan" pystyy tunnistamaan pelkästään viestien määrästä? Tuolla sinun määritelmälläsi jää moni oikea "eliittikirjoittaja" rannalle tästä tärkeästä tapahtumasta.
 

Ralph

Jäsen
Sitä vain kummastelen että miten ihmeessä "eliittikirjoittajan" pystyy tunnistamaan pelkästään viestien määrästä?
Määrä korvaa laadun. Että näin.

Ja kyllähän jääkiekossakin ne muistetaan, jotka tekee enemmän pisteitä. Toki joku pelaa huippukiekkoa pienemmillä tehoilla, mutta ei niitä tilastoissa huomata.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja kyllähän jääkiekossakin ne muistetaan, jotka tekee enemmän pisteitä. Toki joku pelaa huippukiekkoa pienemmillä tehoilla, mutta ei niitä tilastoissa huomata.

Sitähän tuo Gemando varmaan tarkoittikin. Pelaajatilastoissa pisteet on monesti tärkeämpiä kuin ottelumäärät.

Vertauksesi oli siis suoraan sanoen surkea.
 

Ralph

Jäsen
Pelaajatilastoissa pisteet on monesti tärkeämpiä kuin ottelumäärät.
Ottelumäärää kuvaa paremmin palstalla vietetty aika. Huhtikuussa 2006 rekistöröityneellä on ollut helpompaa saada kasaan 20 000 viestiä kuin marraskuussa 2015 rekistöröityneellä. Samoin 500 pistettä tekee pelaaja helpommin 800 ottelussa kuin 250 ottelussa.

Mikä muu voi olla mittari "merkittävät jäsenet" -kohtaan kuin viestien määrä? Jos joku sanoo, että henkilö X kirjoittaa vähän, mutta hyviä viestejä, toisen mielestä hän kirjoittaa huonosti. Mielipiteitä kun palstalle kirjoitellaan, ollaan myös viestien sisällön laadusta eri mieltä.

Toki palstan ylläpitäjät voisi arvioida jokaisen tänne kirjoitettavan viestin kouluarvosanoin ja sitten keskiarvon mukaan laittaa "merkittävät jäsenet" -kohtaan nimiä järjestykseen. Mutta kuka tuohon jaksaa ryhtyä, mitä hyötyä siitä on ja edelleen, mielipidekysymys tämäkin.

Jos scholl tahtoo avata ketjun henkilöille, jotka palstalla viettää muita enemmän aikaa, niin mitä sitten? Voihan joku tehdä ketjun laatukirjoittajille, mutta tappeluhan siitä syntyy, että kuka sinne kuuluu ja kuka ei.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siitäpä vaan perustamaan jos tuntuu siltä että tällaiseen "eliittikerhoon" kuuluminen virtuaalimeisseliä jonkun sentin pidemmäksi venäyttää. Muustahan tässä ei juuri kyse olekaan kuin siitä että voi nostaa itse itsensä omassa mielessään jotenkin tärkeämmäksi ja merkittävämmäksi kuin muut vaikka kyse on vaan jostakin helvetin keskustelupalstasta jossa keskustellaan pääasiassa jääkiekosta ja siinä sivussa jostakin muustakin. Että jos tuollaisesta tuntee meisselinsä venyvän niin onnea hänelle. Ja viestien määrä ei minusta kerro vielä oikeastaan mitään siitä kuinka merkittävästä jäsenestä on kyse, koska määrä ei korvaa laatua. Ja laadun suhteen taas jokainen määrittelee sen itse kuka on merkittävä ja kuka ei.

Toki palstan ylläpitäjät voisi arvioida jokaisen tänne kirjoitettavan viestin kouluarvosanoin ja sitten keskiarvon mukaan laittaa "merkittävät jäsenet" -kohtaan nimiä järjestykseen. Mutta kuka tuohon jaksaa ryhtyä, mitä hyötyä siitä on ja edelleen, mielipidekysymys tämäkin.

Helpompi(?) tapa voisi tähän olla jos palstasoftassa olisi tällaiset peukku ylös & peukku alas -napit josta jokainen voisi arvioida kunkin viestin, ja siitä sitten jollakin algoritmillä laskettaisiin merkittävimmät jäsenet sen mukaan miten paljon ensinnäkin ovat herättäneet reaktioita, ja mikä on positiivisten ja negatiivisten reaktioiden suhde. Mutta kuten sanottua niin eiköhän jokainen osaa ne merkittävät kirjoittajat muodostaa ihan itse ja jos joku haluaa jonkun eliittikerhon perustaa vaikkapa viestien määrän perusteella niin siitä vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös