Lukon tiedotuspolitiikka

  • 544 491
  • 2 344

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole juurikaan noita haastatteluita katsonut, mutta katsoisin silti mielummin suht neutraalia haastattelijaa kuin Kaj Kunnas tyylistä "hei mäkin itken" haastattelua.
 
Olisi hieno, kun Lukon YouTube-kanavalla olisi muutakin kuin pelkkiä ennakko- ja jälkitunnelmia sekä valmentajan analyysejä. Voitaisiin ottaa vaikkapa Sportilta mallia ja alkaa tekemään ylimääräistä videomateriaali kuten esimerkiksi pelaajien arjesta olisi pätkiä sekä katsojat saisivat kysyä pelaajilta kysymyksiä. Tylsää menoa nykyään tuolla YouTuben puolella.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olisi hieno, kun Lukon YouTube-kanavalla olisi muutakin kuin pelkkiä ennakko- ja jälkitunnelmia sekä valmentajan analyysejä. Voitaisiin ottaa vaikkapa Sportilta mallia ja alkaa tekemään ylimääräistä videomateriaali kuten esimerkiksi pelaajien arjesta olisi pätkiä sekä katsojat saisivat kysyä pelaajilta kysymyksiä. Tylsää menoa nykyään tuolla YouTuben puolella.

Kun ei osaamista löydy, niin jälkikin on sen mukaista. Hölmöintä ja alkeellisinta noissa otteluennakoissa on videoiden alkuun editoidut mainokset.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun lehdissä on ollut päivätolkulla juttuja Rauman kaupungin tulevien vuosien investoinneista niin missään ei ole puolella sanallakaan mainittu jäähallin pohjois-sivun remontista?

Taitaa jäädä koko homma haaveeksi, viitaten kesän uutisiin aiheesta. Nihkeää on ollut kuulemma osapuolten neuvottelut projektin osalta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taitaa jäädä koko homma haaveeksi, viitaten kesän uutisiin aiheesta. Nihkeää on ollut kuulemma osapuolten neuvottelut projektin osalta.
Jos näin käy niin n. 5-vuotta ja Rauman halli on taas Liigan huonoimpia ja vanhanaikaisimpia. Edellisestä rempasta tulee ensi vuonna jo 12 vuotta, joten oikeastaan remontti olisi pitänyt tehdä jo. Lisäksi jostain kuppi-istuimien päivittämisestäkin on pitänyt vääntää jo monta vuotta. Muutamavuosi kun odotellaan, niin parempi vaihtoehto olisi rakentaa kokonaan uusi monitoimiareena.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sähköpostiin tärähti uutiskirje otsikolla "Kahden viikon kotimatsi käyntiin tänään tiistaina KalPaa vastaan!" Sama lukee itse viestissäkin. Sattuuhan näitä toki paremmissakin piireissä, mutta ehkä ensi kerralla kuppi kuumaa ennen send-napin painamista.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Sähköpostiin tärähti uutiskirje otsikolla "Kahden viikon kotimatsi käyntiin tänään tiistaina KalPaa vastaan!" Sama lukee itse viestissäkin. Sattuuhan näitä toki paremmissakin piireissä, mutta ehkä ensi kerralla kuppi kuumaa ennen send-napin painamista.


Samanlainen posti tuli mulle. Aika pitkä ottelu tulossa. Ei kai siinä?

Melko monta jatkoerää saavat pelata. Onkohan siihen joku poikkeuslupa? Miten on lepotaukojen laita?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taitaa taas loppua makkara ja lihapiirakka kesken. Kalja tuskin loppuu.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Taitaa taas loppua makkara ja lihapiirakka kesken.
Boldaus mun. Aika erikoista olisi sekin, jos Kivikylän Tuhtituvasta makkarat loppuisivat.

****

Harmiton ajatuskatkos sähköpostin kirjoittajalta, mutta kuvastaa kyllä hyvin, että tarkkana noissa pitää olla. Suomen kieli on tunnetusti erittäin vaikeaa kieliopillisesti eikä se koskaan anna ammattimaista kuvaa, jos seuran/yhtiön yms. virallinen tiedote sisältää yhdenkin kirjoitusvirheen.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harmiton ajatuskatkos sähköpostin kirjoittajalta, mutta kuvastaa kyllä hyvin, että tarkkana noissa pitää olla. Suomen kieli on tunnetusti erittäin vaikeaa kieliopillisesti eikä se koskaan anna ammattimaista kuvaa, jos seuran/yhtiön yms. virallinen tiedote sisältää yhdenkin kirjoitusvirheen.

Itsekin tiedotus-/toimittajan työtä runsaasti tehneenä aina oikoluen ja tarkistan moneen kertaan jutut ja mitä suuremmalle porukalle lähtee, niin sitä tarkemmin. Lukon viestintäpuoli vaikuttaa sellaiselta puuhastelulta, ettei mitään suorituspaineita tai kunnianhimoa ole, ollaan vähään tyytyväisiä eikä ole tarvetta kehittyä. Jopa ihan viestinnän perusperiaatteet tuntuvat välillä olevan niin hakusessa, että herää ajatus, minkälaisen koulutustaustan tyyppejä siellä oikein on puikoissa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Torstaina taistellaan playoffs-sarja tasoihin kotona!

Yllä oleva lainaus on Lukon nettisivujen tuorein uutisotsikko. No, eiköhän uutiset päivity huomenna jollain uudella paikallisen palvaamon Lukon nimeä kantavalla tuotteella. Sehän se tämän paskafirman (Rauman Lukko Oy:n) pääasiallinen toimenkuva on.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yllä oleva lainaus on Lukon nettisivujen tuorein uutisotsikko. No, eiköhän uutiset päivity huomenna jollain uudella paikallisen palvaamon Lukon nimeä kantavalla tuotteella. Sehän se tämän paskafirman (Rauman Lukko Oy:n) pääasiallinen toimenkuva on.

Lukon viestintäosasto on ollut läpi kauden ihan täyttä huumori-osastoa.

Seuran tilit löytyvät ainakin Instagramista, facebookista, twitteristä, youtubesta ja snapchatista.

Fb,ig, twitter noudattavat samaa kaavaa, jokaiseen painetaan toistolla samat asiat. On tietysti hyvä markkinoida pelejä yms, mutta monessa muussa seurassa on ymmärretty julkaista eri kanavissa erilaista, kanavaan paremmin sopivaa sisältöä.

Huvittavinta on snapchat tilin päivittäminen. Sieltä joku ylipalkattu päällikkö kuvaa aitiosta käsin päivityksiä, mutta kappas kummaa, melko usein pelin lopputulos/loppuhetket jää päivittämättä. Niin kävi myös torstaina.

Koko viestintäosasto tuntuu olevan vain yksi pakollinen paha. Ammattitaitoa siitä toiminnasta on vaikea havaita. Kunhan nyt joku kymmenestä päälliköstä silloin tällöin sitä päivittelee, että ollaan esillä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
En tiedä minne tämä olisi pitänyt laittaa, mutta menkööt tänne. Nimimerkki @Tifosi sai nimikkobaarin. Ei huano.

Uuden ravintolan nimeksi Tifosi - avajaiset perjantaina 13.4.!

Rauman Lukon uusi urheiluhenkinen ravintola on saanut nimekseen Ravintola Tifosi. Nimen taustalla ovat italialaiset kaiut todellisesta fani- ja kannattajajoukosta.

Ravintola avataan Vanhan Rauman kupeeseen Kauppakeskus Potkurin tiloihin. Avajaisia vietetään perjantaina 13.4. klo 18.00.…

— Keittiö on tällä hetkellä aikalailla valmis ja ravintolan tuoleja verhoillaan parhaillaan. Ruokalistan annoksia testaillaan vielä, Lukon ravintolajohtaja Rami Kurki kertoo.

Kun kelit kohenevat vielä kesäisemmiksi, Potkurin katolle Savilanpuiston ja Kauppakadun kulmaan avataan vielä 200 neliön kokoinen terassi.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
RoKin sivuilla on eilen julkaistu, että Rasmus Smedberg siirtyy sinne ensi kaudeksi. Itse katsoin hänellä olevan sopimus Lukon kanssa vielä ensi kaudesta, eikä Lukko ole asiasta mitään kertonut. Tuskin siirtoja ihan turhaan julkaistaan eli Lukolta on taas jäänyt jotain kertomatta? Vai onko RoKi keulinut?
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
RoKin sivuilla on eilen julkaistu, että Rasmus Smedberg siirtyy sinne ensi kaudeksi. Itse katsoin hänellä olevan sopimus Lukon kanssa vielä ensi kaudesta, eikä Lukko ole asiasta mitään kertonut. Tuskin siirtoja ihan turhaan julkaistaan eli Lukolta on taas jäänyt jotain kertomatta? Vai onko RoKi keulinut?
Minä muistelisin niin, että Smedberg palasi Tapparasta Lukkoon vuoden pahvilla tarkoituksenaan käydä armeija altapois ja antaa sellaiset näytöt joilla irtoaa pelipaikka tulevaksi kaudeksi. Junnusarjathan on jo tuolla iällä kierretty alusta loppuun.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Lukekaas tämä jonkun lukkofanibussinjohtajan upeista näkemyksistä koskien kaikkea Lukkoon liittyvää. Olenko minä ainoa joka on lähes kaikesta erimieltä tuon naisen kanssa?

-Johtokin voisi vaihtua - on jo tapahtunut
-Neitiä vituttaa kun Lukko myy muutakin kuin Fantaa - done, se on pakko saada rahaa näillä konserteilla.
-Pelaajat ilmaiseksi Lukkoon koska niin se oli myös joskus kuuskytluvulla. - Täh, siis mitä.
-raumalaiset pelaajat tietty! Niitä lisää vaikka itse tekemällä - täh. Miksi? Joukkue täyteen honkaheimoja ja kaikki on hyvin? Junkin Saha vielä laitaan.



Lukkofanien varapuheenjohtaja toivoo Lukon keskittyvän enemmän jääkiekkoon ja omiin kasvatteihin: "Tuntuu, että kaikki muu kuin jääkiekossa pärjääminen on tärkeää"
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lukekaas tämä jonkun lukkofanibussinjohtajan upeista näkemyksistä koskien kaikkea Lukkoon liittyvää. Olenko minä ainoa joka on lähes kaikesta erimieltä tuon naisen kanssa?

-Johtokin voisi vaihtua - on jo tapahtunut
-Neitiä vituttaa kun Lukko myy muutakin kuin Fantaa - done, se on pakko saada rahaa näillä konserteilla.
-Pelaajat ilmaiseksi Lukkoon koska niin se oli myös joskus kuuskytluvulla. - Täh, siis mitä.
-raumalaiset pelaajat tietty! Niitä lisää vaikka itse tekemällä - täh. Miksi? Joukkue täyteen honkaheimoja ja kaikki on hyvin? Junkin Saha vielä laitaan.



Lukkofanien varapuheenjohtaja toivoo Lukon keskittyvän enemmän jääkiekkoon ja omiin kasvatteihin: "Tuntuu, että kaikki muu kuin jääkiekossa pärjääminen on tärkeää"

Minä en edelleenkään ymmärrä, miksi Lukko pyrkii eroon konserniavustuksesta. RTK-palvelu on aikanaan perustettu raumalaisen jääkiekkoilun tukemiseksi eli raha kuuluu käyttää raumalaisen kiekkoilun tukemiseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei Rtk ole mikään rahantekokone, toimialalla on kannattavuuden kanssa haasteita. Minusta Lukon pyrkimys jääkiekkotoiminnan omavaraisuuteen on ainoa oikea ja Lukon budjetti tällä hetkellä ok. Rtk tuo turvan ja mahdollistaa hallitun riskinoton jos (toivottavasti) asiansa osaava urheilujohto sen tarpeelliseksi näkee.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä tossa tekstissä oli ihan asiaakin ja hyvä, että saadaan kannattajien ääntä kuuluviin. On paljon asioita mistä varmasti moni Lukkofani eri mieltä, mutta menestystä haluamme kaikki. Ja tuosta kannattajasta ainakin paistoi aito halu menestyä. Tapa menestyä on varmasti hänellekkin ihan sama mikä se on, mutta hän on sitä mieltä että omia junnuja pitäisi olla enemmän. Itse olen sitä mieltä, että työ on se mikä vie menestykseen. Iso treenimäärä tuo kiitoksen varmasti - on sitten omia junnuja paljon tai ei.

Olen ainakin sitä mieltä, että menestyminen kaukalossa vaatii uhrauksia nimenomaan pelaajilta.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Olen ainakin sitä mieltä, että menestyminen kaukalossa vaatii uhrauksia nimenomaan pelaajilta.

Tämä, on ihan sama ketä organisaatiota pyörittää ja miten tai missä pelaaja on kasvanut. Ilman pelaajien uhrautumista harjoittelulle, lajille, seuralle, joukkueelle ei urheilullista menestystä tule.
Yhtään maalia ei tehdä kaukalon ulkopuolelta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Yhtään maalia ei tehdä kaukalon ulkopuolelta.

Ei tehdä, mutta menestyksen perusteet luodaan kaukalon ulkopuolella. Lukko on profiloitunut joukkueeksi, josta agentit lypsävät ylimäärisiä kymppitonneja pelaajille ja päävalmentajat antavat vapaan kesän. Tällaisella strategialla on vaikea rakentaa menestyvää seuraa. Lukon pitäisi luoda oma identiteetti, jonka mukaan seuraa lähdettäisiin kehittämään. Nyt kaikki mikä liittyy Lukkoon tuntuu päälle liimatulta.

Hyvä esimerkki on omien junnujen kohtalo, Rauma on varmasti yksi vaikeimpia seuroja juniorille nousta Liigaan. Seura on esimerkiksi tuottanut liukihihnalta lahjakkaita maalivahtijunnuja, mutta aina Raumalle on hankittu ostomaalivahti ykköseksi. Jos seuran strategiaan kuuluisi tilaisuuden antaminen omille junnulle, se palkkaisi mahdollisimman hyvän maalivahtivalmentajan Raumalle ykkösmaalivahdin sijaan. Sama pätee myös kenttäpelaajiin, ei nelos-kolmosketjussa montaa ostopelaajaa tarvita.

Virta puhuu asiaa puhuessaan palkkasotureita, jotka tulevat vain rahastamaan Raumalle. Ja tämä kulttuuri on luotu kaukalon ulkopuolella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Seura on esimerkiksi tuottanut liukihihnalta lahjakkaita maalivahtijunnuja, mutta aina Raumalle on hankittu ostomaalivahti ykköseksi.
'Aina" on vähän liioittelua, kun Lukon ykkösvahti 2000-luvulla oli pitkään raumalainen, välillä koko maalivahtikolmikkokin. Toki virheitäkin on tehty, varsinkin Häkkinen-Korhonen versus Tarkit, ja Raanta. Ensi kaudellahan Lukon maalivahtikaksikko on taas omia (+PaRan) kasvatteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös