Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 919 222
  • 6 170

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuollahan tavoitellaan all times tilastossa jo ihan hyviä sijoituksia. Mahtuuko jopa aloitusviisikkoon? Pyöreäpäinen kansallissosialisti Norjasta on itseoikeutettu keskushyökkääjä, mutta kyllä tällä suorituksella jo saattaa laiturin paikan saada.
Ei. Pelkästään poliittiset, uskonnolliset ja rotumurhatyypit saavat kasaan kymmenisen tyyppiä edelle.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ennenkuin teet johtopäätöksiä, voisit ottaa vaikka hakuprosessista vähän selvää.
En mä johtopäätöksiä ole tehnytkään. Ihan ummikkona tässä pohdin käyttötarkoituksia moisille pössyköille.

Töissä ei just nyt huvita alkaa googlailemaan sarjatuliaseiden hankkimisen vaikeutta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ei varmasti, sillä se on kaikkea muuta kuin helppoa. Mutta sehän ei nyt tähän narratiiviin sovellu, joten...
Mihin narratiiviin? Miltä vääryydeltä sä tässä nyt puolustaudut?

Sanoin jo, että samat 20 henkeä saisi uhriluvuksi muillakin tuliaseilla. Veitselläkin voisi näppärä jätkä varmaan päästä lähelle. Sen jälkeen alettiin puhumaan näistä sarjatuliaseiden luvista ja mua ihan oikeasti kiinnostaisi, että millä perusteella sellaisen voisi saada. Voin mä sen kotona sitten googletella, mutta jos sulla on siellä parempaa tietoa niin eikö siinä säästyisi minun aikaani ja sinun hermojasi jos vain valaisisit tyhmää?
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Voin mä sen kotona sitten googletella, mutta jos sulla on siellä parempaa tietoa niin eikö siinä säästyisi minun aikaani ja sinun hermojasi jos vain valaisisit tyhmää?

Ihmisiltä välillä unohtuu sellaiset perusasiat että maassa on 50 eri osavaltiota joissa jokaisessa on omat eri aselakinsa mutta silti ne vain kummasti yleistetään täysin samaksi asiaksi.

Oma pistoolihakemusprosessi 1-1,5v ja 40- sivun hakemus. Ei ne aina muropaketin mukana tule.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mihin narratiiviin? Miltä vääryydeltä sä tässä nyt puolustaudut?

Sanoin jo, että samat 20 henkeä saisi uhriluvuksi muillakin tuliaseilla. Veitselläkin voisi näppärä jätkä varmaan päästä lähelle. Sen jälkeen alettiin puhumaan näistä sarjatuliaseiden luvista ja mua ihan oikeasti kiinnostaisi, että millä perusteella sellaisen voisi saada. Voin mä sen kotona sitten googletella, mutta jos sulla on siellä parempaa tietoa niin eikö siinä säästyisi minun aikaani ja sinun hermojasi jos vain valaisisit tyhmää?
8 answers: Is it legal to own a fully automatic weapon in the US? Why or why not? - Quora

Täysautomaattiaseista vastaus quoran sivuilla. Tuo on liittovaltiotasolla olevaa lainsäädäntöä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Lisäksi tässäkin tapauksessa käytetyt täysautomaattiset aseet, mm. rynnäkkökiväärit, pitäisi kieltää yksityishenkilöiltä kokonaan jenkeissä.

Tosin jenkit ovat niin sekaisin, että "Eihän sellaista kieltoa voi tehdä, kun se loukkaa perusoikeuksia ja niitä aseita tarvitaan"... niin mihin? Eipä yhtään mihinkään yksityiskäytössä.
Tai toisinpäin, punaniskatyyliin, kuolleita ja haavoittuneita voi hyvin syyttää siitä etteivät kantaneet asetta. Jos/kun tilanne vaatii itsepuolustusta. Kunnon tulitaistelu konsertissa vasta olisikin perusoikeuden helmi.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Juu, done. Tekijä on 76-vuotias Geary Danley.

Älä usko kaikkea mitä internetissä sanotaan. Tämä tuskin pitää paikkansa ja syyllistät todennäköisesti väärän miehen.

Annetaan vihjeenä sen verran että tämän aasialaisnaisen kämppistä pidetään pääepäiltynä, ei aviomiestä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minä en ole vakuuttunut tuosta Geary Danleyn osallisuudesta. Kaikki Twitter-linkit perustuvat yhteen saittiin jossa yhteys tämän etsintäkuulutetun naisen ja tämän Geary-miehen välillä perustuu Facebook-tagiin joka on selvästi väärän ikäisestä henkilöstä. Pidän jopa todennäköisenä että samanniminen henkilö eli pikkutyttö on tagattu täksi filipiino-isoäidiksi vahingossa.

Lisäksi tämä Geary asuu eri osavaltiossa ja poliisi sanoi etsivänsä tämän naisen kämppäkaveria.

Jos haluaa leikkiä etsivää niin Jenkeissä on mahdollista katsoa kuka missäkin osoitteessa asuu. Poliisi on julkistanut naisen kotiosoitteen joka on 1372 Babbling Brook Ct, Mesquite, NV 89034
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
8 answers: Is it legal to own a fully automatic weapon in the US? Why or why not? - Quora

Täysautomaattiaseista vastaus quoran sivuilla. Tuo on liittovaltiotasolla olevaa lainsäädäntöä.
Kiitos! Tuolta selvisi että sellaisen hankkimiseksi pitää hyppiä joidenkin renkaiden lävitse. Ihan hyvä että on edes jotain rajoituksia. Ja varmaan on osavaltotasolla vielä lisääkin.

Muita kysymyksiä tuolla Quorassa selailtuani syitä automaattiaseen omistamiselle olivat esimerkiksi se, että niillä on kiva ampua. Toinen argumentti oli, että miksi ei omistaisi sellaista, jos kerran voi. Hyviä pointteja, mutta keksisin ehkä niihin myös vasta-argumentteja. Toisaalta olenkin vain pahainen sosialisti ja muutenkin valtion talutusnuorassa.

Tämä oli silti vain sivujuonne. Oleellisempaa on selvittää, mikä oli tekijän motiivi ja olisiko iskua edes teoriassa ollut mahdollista estää.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Onko muuten nainen koska viimeksi tehnyt jonkun isomman joukkolahtauksen? Ei ihan heti tule mieleen.
Kielletään miehet seuraavaksi?

Kun täysautomaattiaseita ei kuitenkaan saada Amerikan ihannemaassa kiellettyä
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Tämähän on ihan osavaltiosidonnaista, toisissa osavaltioissa liki ilmoitusasia ja toisissa ei.

Liittovaltioasia, ei osavaltiokohtainen sarjatuliaseen kohdalla. ATF hoitaa hakemusprosessin. Sen verran toki osavaltiokohtainen että se voi osavaltiossa olla kiellettyä. Näitä ei muistaakseni kymmentä enempää ollut.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Nyt niitä kuolleita on sitten NBC:n mukaan jo 50 ja loukkaantuneita 200... Aletaan mennä aikamoisissa lukemissa. Toki tuohon tyyliin niitä uhreja kyllä saa aikaankin.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Niinno, eikös noita saa ostaa puoliautomaattisena, jonka muutos automaattiseksi ei sitten ole mitään amerikanhommaa.

Semi-autona saa toki ostaa ja jos slide / bump fire modin haluaa aseeseen tehdä, niin itsestähän se on kiinni. Tän osalta en muista onko se kuinka laillista kaikkialla.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Ikävä kyllä heti kun tekijällä on vähänkin "älliä" päässä niin tässä tulos. Puukkoterot vaikuttaa välillä vähän dorkilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös