NHL18 – yleinen keskustelu

  • 189 687
  • 658

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
No kyllä oli saatana paska päivitys! Online -peli taas täysin samanlaista kuin 17. Pelaajat ovat ihan saatanan jäykkiä puu-ukkoja. Vittu mitä paskaa EA!
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No kyllä oli saatana paska päivitys! Online -peli taas täysin samanlaista kuin 17. Pelaajat ovat ihan saatanan jäykkiä puu-ukkoja. Vittu mitä paskaa EA!

Höpöhöpö. Ei tää nyt oo vielä lähelläkään samanlainen kuin NHL 17. Kiekon pois saamista huitomalla ja pokettamalla tehtiin vähän vaikeampaa tässä päivityksessä, siinä ehkä suurin muutos. Eikös siitä joka paikassa valitettu että poketus oli pahentunut, ja nyt kun siihen puututtiin, ei sekään ole hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Höpöhöpö. Ei tää nyt oo vielä lähelläkään samanlainen kuin NHL 17. Kiekon pois saamista huitomalla ja polttamalla tehtiin vähän vaikeampaa tässä päivityksessä, siinä ehkä suurin muutos. Eikös siitä joka paikassa valitettu että poketus oli pahentunut, ja nyt kun siihen puututtiin, ei sekään ole hyvä.
NIin. EA:n ongelma on aina ollut se, että korjataan ne asiat sinne toiseen ääripäähän. Tämä on käynyt jo lukemattomia kertoja alkaen aina old geniltä. Ei vaan tunnu löytyvän sellaista kultaista keskitietä koskaan. Itselläni poke toimi, mutta en huomannut ainakaan vastustajan sitä spämmäävän enää.

Niin kauan kun taklaukset toimivat hyvin ja poke huonosti, mutta ei niin että pelistä tulee liimalapahokia, olen tyytyväinen. Bottipelit oli epämiellyttäviä jo ennen päivitystä, jos ne on nyt entistä epämiellyttävämpia niin hohhhoijaa.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Eilen näköjään tuli joku päivitys. Ilmeisesti nettipeli mennyt huonompaan suuntaan keskustelujen osalta, mutta itse nyt ainakin huomasin kun aamulla tein uutta BeAGm kautta niin jotain hyvääkin on tullut.

Kautta tehdessä voi nyt muokata divisioonia, tosin en testannut tuota sen enempää että vaikuttaako otteluohjelmiin kuten kuuluisi (oman diviosioona joukkueita vastaan pitäisi olla niitä pelejä eniten). Mutta nyt voisi jopa kokeilla laajennus draftia niin että pistää sen jengin vaikka sinne Quebeciin ja säätää divisioonat kohdilleen.

Toinen "uskomaton" uudistus tuli havaittua kenttiä muokatessa. Nyt 3 vs. 3 kenttiin kone laittaa 2 hyökkääjää, yhden puolustajan. Kauan siinäkin meni että tuo saatiin korjattua.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Toinen "uskomaton" uudistus tuli havaittua kenttiä muokatessa. Nyt 3 vs. 3 kenttiin kone laittaa 2 hyökkääjää, yhden puolustajan. Kauan siinäkin meni että tuo saatiin korjattua.
Tämä. On muuten aika pitkään jo ärsyttänyt tuo ja varmasti ollut EA:n tiedossa tuo virhe pelissä, ja nyt se onkin niin helppo homma korjata, että laitetaan se vain yhden päivityksen mukana peliin. Miksi ei aiemmin? Miksi ei jo viime pelin alkuun, tai päivitetty jossain vaiheessa edellistä peliä, tai miksi ei tämän pelin alkuun? No, ehkä siellä juuri keksittiin joku mullistava tapa päivittää tuollainen asia peliin. Mutta tämänkin asian suhteen ehkä parempi myöhään kun ei milloinkaan.
 

Avuton tunari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän kaikki.
Eilen näköjään tuli joku päivitys. Ilmeisesti nettipeli mennyt huonompaan suuntaan keskustelujen osalta, mutta itse nyt ainakin huomasin kun aamulla tein uutta BeAGm kautta niin jotain hyvääkin on tullut.

Kautta tehdessä voi nyt muokata divisioonia, tosin en testannut tuota sen enempää että vaikuttaako otteluohjelmiin kuten kuuluisi (oman diviosioona joukkueita vastaan pitäisi olla niitä pelejä eniten). Mutta nyt voisi jopa kokeilla laajennus draftia niin että pistää sen jengin vaikka sinne Quebeciin ja säätää divisioonat kohdilleen.

Toinen "uskomaton" uudistus tuli havaittua kenttiä muokatessa. Nyt 3 vs. 3 kenttiin kone laittaa 2 hyökkääjää, yhden puolustajan. Kauan siinäkin meni että tuo saatiin korjattua.

Jes!! Näitä on odotettu- ensimmäistä siksi, että tein uuden joukkueen Eurooppaan ja se laitettiin automaattisesti läntiseen konfressiin ( vaikka itäinen olisi luonnollisempi) ja toista.. No, eipä tarvi muokkailla ketjua enää niin paljon.

Pelissä on ( yllättävän) paljon hyvää verrattuna edelliseen versiloon. Tykkään paljon opastevideoista, jotka voi katsoa kesken pelin.

Onko joku jo testannut, miltä maajoukkueet näyttävät ( ketjut ja pelaajat)?
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Sen verran minäkin ehdin pelata, että eron päivitystä edeltäneeseen ja sen jälkeiseen huomaa selvästi - ja huonompaan suuntaan. Kone kieputtaa hyökkäysalueella viimevuotiseen tapaan ja viimeistelee lähes yhtä tehokkaasti. Mitään momentumia en onneksi huomannut kumpaankaan suuntaan, mutta maalivahtipeli heikkeni huomattavasti, kun taas oma maalaaminen tuntuu erittäin vaikealta. Ei tämä varmaan ihan yksi yhteen NHL 17 kanssa ole, mutta ei kovin kaukanakaan.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Sen verran minäkin ehdin pelata, että eron päivitystä edeltäneeseen ja sen jälkeiseen huomaa selvästi - ja huonompaan suuntaan. Kone kieputtaa hyökkäysalueella viimevuotiseen tapaan ja viimeistelee lähes yhtä tehokkaasti.
Ja ikävintä tässä on se, että pro tasolla itseäni viedään kuin sitä kuuluisaa litranmittaa. Edellisessä versiossa Allstar piti valita, jos halusi vastaavaa kyytiä.
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Sama täällä. Harmi, sillä pari ensimmäistä peliä saivat todella innostuneeksi, mutta nyt tuo taitaa pöytälaatikkoon pölyttymään.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Mä tässä mietin että ostaisko vaiko ei. Yksi tekijä on se että kuinka haastavaa maalinteko on uusimmassa pelissä. Muistan ennätykseni olevan joku 650-700 maalia yhden kauden aikana. Se oli sillon kun NHL tuli vielä PC:lle. Mutta ilmeisesti kun lukee ylläolevia kirjoituksia niin saa olla ylpeä jos saa puolet tuosta maalimäärästä kauden aikana. Tosin mä olen aina pelannut oletustasolla eli pro + tähtäys automaatilla.
 

Teloch

Jäsen
Minä en ainakaan huomannut sen suurempaa eroa offlinen puolella patchin jälkeen. Toisaalta olen kyllä veivannut slideritkin taas hieman eri tavalla kuin mitä EA:n näkemys pelistä on. Online-peleihin ei ollut sen suurempaa aikomusta lähteä tänäkään vuonna ja näiden viestien perusteella voin tyytyväisenä läpsytellä konetta vastaan jatkossakin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Taitaa olla mun pelityylissä vika eikä itse pelissä... 11-5 pataan tossa yhdes matsissa ja tietokoneella 44 vetoa josta kymmenkunta suht helppoja torjuntoja...
Parissa muussa pelissä n. Joka 4s/5s veto kolisi omissa...

Muuten tuntuu olevan sama "juttu" ku viime vuoden versiossa... saat taklata lähes pään irti = ei jäähyä, mutta kun blokkaat vetoa heittäytymällä saat jäähyn kampista. Tietokonekkin kyllä sai ?
Muutenkin vähän koomista ku taklaat kunnolla kaveria niin se on 2 sek päästä jo pystyssä....




Edit. Tasona ammattilainen

Edit 2. @SilentMan: hieman joo vituttaa kun kone pyörittää ihan miten tahtoo hyökkäksessä ja vetelee solkenaan maalia. Omat pakit seisoo ku kyrpä häissä kun morsiusneitoja katselee.. vtu.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toi kiekon pyöriminen omissa on raivostuttavaa, kone vie kaikki irtokiekot ja jos siinä maalin edessä joku oma saa kiekon niin se lähtee lavasta heti ja on taas koneella. Kone hakkaa maalinedustoilla jne. mailaa ja riistää kiekkoa ja katkoo kaiken, mutta kun itse yrittää sitten samaa niin boksia vain tulee. Jotenkin huvittavaa, että pari ensimmäistä peliä sujui hyvin, mutta sitten on alkanut tulee näitä raivostuttavia asioita esille. Ja toi koneen syöttely hyökkäysalueella on naurettavaa.

No on tuossa pelissä jotain hyvääkin. Ainakin taklauspeliin on tullut jotain järkeä kun ei koko ajan ole ukkoa katollaan ja koneen YV-pelaaminen on selvästi parempaa kuin ennen, myös karvaamisesta on tullut parempaa. AV on kyllä sitten yhä samaa paskaa, välillä pakka hajoaa niin, että koko AV-nelikko jahtaa kiekollista kuten edellisissäkin änäreissä.

Vaikeammalta tämä tuntuu selvästi edellisiin versioihin verrattuna.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaksi asiaa NHL:ssä on viime vuosina ärsyttänyt. Tai siis ehkä enemmän kuin kaksi, mutta nämä kaksi ainakin.

1. Kun kiekko on pelaajan vieressä tai jaloissa siten, että se ei vaan saa sitä otettua haltuun. Lähin vastustaja on jossain puolen kentän päässä, mutta silti pelaaja pyörii ja pyörii kiekon ympärillä niin kauan, että vastustaja tulee ja nappaa kiekon. PRKL.

2. Pakki-pakki syöttö omalla alueella on jotenkin vaikeaa. Ollut aina. Tuntuu, että se vastaanottava pakkipari ei ikinä ole sellaisessa valmiudessa, että sille voisi syöttää. Puhumattakaan, että se osaisi ottaa sen mitenkään järkevästi haltuun. Onko tähän joku taktiikka-asia, joka voisi vaikuttaa?
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en ainakaan huomannut sen suurempaa eroa offlinen puolella patchin jälkeen. Toisaalta olen kyllä veivannut slideritkin taas hieman eri tavalla kuin mitä EA:n näkemys pelistä on. Online-peleihin ei ollut sen suurempaa aikomusta lähteä tänäkään vuonna ja näiden viestien perusteella voin tyytyväisenä läpsytellä konetta vastaan jatkossakin.

Jos suinkin jaksat, niin laita sun sliderit näytille. Ne ovat olleet parina viime vuonna tosi hyvät pohjat joista olen vähän muokkaamalla saanut sellaiset asetukset joilla on jaksanut tahkota monta kautta franchise-modea. Itsellä jäänyt online-pelaaminen aika vähille viime versiossa osittain asetuksista ja osittain vastustajista johtuen. Ei vaan jaksa suojaunappi pohjassa pyörijöitä, quittaajia tai muita runkkareita.

NHL13-14 GM Connected asetti tason sille miten hauskaa online-pelaaminen voi olla kun on sovitut säännöt ja peli muistutti jääkiekkoa. Sen jälkeen ollaan tultu rytinällä alas ainakin omaan makuun.
 

Teloch

Jäsen
Jos suinkin jaksat, niin laita sun sliderit näytille.
No hai, minäpä pistän. Muutaman sliderin lopullinen asento on vielä inahduksen hakusessa, mutta eiköhän näitä jokainen joudu säätämään itselleen sopivaksi muutenkin.

RULES:
Fighting ja penalties täysille. Penalty/coincidental penalty time scale 4/6.

GENERAL:
Attribute effects : 10/10
Broken stick : 30/100
Game speed : 0/6
Fatigue effect : 90/100
Fatigue recovery : 35/100
Injury occurence 40/100

SKATING:
Back skating : 90/100
Hustle type : authentic
Puck carrier agility : 85/100
Puck carrier skating : 85/100
Player acceleration : 70/100
Skating speed : 70/100
Skating agility : 80/100

SHOOTING:
One timer accuracy : CPU 45, human 50
Shot accuracy : CPU 40, human 45
Shot power : CPU 65, human 70
Slap shot accuracy : CPU 38, human 45
Slap shot power : CPU 63, human 70

PASSING:
Min pass speed : 40/100
Max pass speed : 60/100
Saucer pass speed : 65/100
Pass accuracy : CPU 25, human 50
Pass interceptions : 80/100
Pass reception ease : CPU 50, human 60
Reception reaction time : CPU 30, human 40
Puck control rating effect : 50/100
Puck speed reception effect : 50/100
Pickup type effect : 60/100
Bouncing puck receptions : CPU 50, human 55

PUCK CONTROL:
Incidental contact puck loss : stick, legs and body
Incidental stick contact immunity : 15/100
Puck control : 50/100
Deking impact : 35/100
Spin deke impact : 50/100
Skating impact : 20/100

GOALIES:
Goalie cover frequency : 45/100
Goalie passing : 70/100
Goalie cross crease reaction time : CPU 50, human 60
Goalie save reaction time : CPU 45, human 65
Goalie deflection reaction time : CPU 50, human 55
Goalie screen effect : CPU 60, human 58
Goalie screen persistence : CPU 60, human 58

CHECKING:
Board effect non-puck carrier : 10/100
Board effect puck carrier : 10/100
Stumble threshold : 35/100
Aggression : 75/100
Hitting power : 20/100
Size effect : 40/100
Speed effect : 30/100
Checking/balance rating effect : 85/100
Preparedness effect : 50/100
Incidental contact effect : 20/100
Poke checking range : 20/100
Poke checking accuracy : 30/100
Poke checking power : 50/100
Stick lift effectiveness : 50/100

PENALTIES:
CPU penalties : 100/100
CPU teammate penalties : 0/100
Tripping : CPU 50, human 40
Boarding : CPU 50, human 40
Charging : CPU 50, human 40
Kaikki muut 50/100 ja interference 83/100

Puuttuvat sliderit ovatkin sitten lähinnä sellaisia oma mau mukka-säätöjä.
Maalivahteihin en juurikaan ole koskenut, lähinnä säätänyt pelaajien laukaisutarkkuutta ja -voimaa. Uskoisin että shooting-osastolla voi nostaa tarkkuuksia sen ~5 pykälää jos ei halua että puolet vedoista paukkuu plekseissä. Checkingissä taas poke check poweria kannattanee laskea heti kärkeen jos saa siitä sohimisesta näppylöitä.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Täysi paska koko peli. Online bugittaa ihan helvetin paljon. Pelikello hyppii miten sattuu taaksepäin ja pelaaminen on ihan tuubaa.

Pari kertaa EASHL:ssä hypännyt joukkueemme tekemän maalin jälkeen pelikello sen verran taaksepäin, että maali on kadonnut.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vois varmaan olla tonne pitäisikö itkeä vai nauraa -ketjun kamaa, mutta Devils vs Rangers 15-1 vedot 58-23. Meni aika alussa hermot ja tuli otettua kevyet 19 jäähyä, mutta onhan toi ny vittu ihan koomista et kone pyörittää ihan miten tahtoo. Etenkin ylivoimalla.
Omat pakit seisoo ihan missä sattuu ja joka 3s veto kolisee omissa.
Alkoi kanssa ihan nätisti... Lämäri oman maalin takana ränniin.... maila poikki ja kiekko pomppaa b-pisteen kaarella olevalle vastustajalle joka syöttää maalin edessä vapaana olevalle ja hups maali ekalla vedolla. Nättiä...
Joo oma vika oli et kaveri teki 10 yv maalia, mutta todellisuudessa "Kuningas" ois torjuntut noista 15 maalista vähintään 10-12 maalia
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Pelin älyttömiä puolia on edelleen se, että kun ajat kaverin laidassa aivan levyksi, niin sieltä se vaan kömpii pystyyn ja poimii kiekon, samalla kun oma ukko on kuin sokea kepin kanssa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelin älyttömiä puolia on edelleen se, että kun ajat kaverin laidassa aivan levyksi, niin sieltä se vaan kömpii pystyyn ja poimii kiekon, samalla kun oma ukko on kuin sokea kepin kanssa.
Tää on kyllä joka helvetin änärissä. Taklaaja jää tökkimään ja jumiin kaatuneen pelaajan eteen, kunnes taklattu pikkuhiljaa nousee uniltaan ja ottaa rauhallisesti & vihellellen kiekon taklaajan edestä. Tuollaista tilannetta ei syntyisi koskaan, jos mietitään hetkenkin realistisesti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelasin muutaman Online vs.-matsin, ja viimeisin meni jatkoajalle. Pelikello näytti, että aikaa olisi ollut jäljellä 19.23, kun ratkaisin pelin. Kysymys kuuluukin, onko tämän vuoden versioon tullut 20 minuutin jatkoajat maaliin asti online-peleissä vai miten? Vai oliko bugi kyseessä? Ehdottomasti positiivinen asia, jos näin on.
 
Tää on kyllä joka helvetin änärissä. Taklaaja jää tökkimään ja jumiin kaatuneen pelaajan eteen, kunnes taklattu pikkuhiljaa nousee uniltaan ja ottaa rauhallisesti & vihellellen kiekon taklaajan edestä. Tuollaista tilannetta ei syntyisi koskaan, jos mietitään hetkenkin realistisesti.

Joo nää on kyllä mielenkiintoisia nää taklauken jälkeiset kiekon haut. Toinen on edelleen se, että se taklaaja ei vittu vain SAA sitä kiekkoa vaikka luistelee siitä yli, ali, ohi ja ympäri. Sitten se taklattu ottaa sen kun virkoaa. Nice.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös