Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2017–2018

  • 443 771
  • 2 920

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Laganierin temppu samaa tasoa kuin Sailion. Turha väittää että Sailion oli vahinko tjsp, kun kurinpitäjät eivät oikeasti voi tietää mitä pelurin päässä liikkui.

Todennäköisesti tulee enemmän, mutta silloin vaan varmistuu että Sailio pääsi helpolla.

Pääasia että jatkossa linja pitää, vaikka yksi pääsikin kuin koira veräjästä. Tuskin enää seuraavalla kerralla pääsee.
Sailiolla oli perusteltu syy kyynärpään nostamiseen, kun pelasi ahtaassa tilassa kiekkoa. Laganierillä ei ollut mitään syytä nostaa kyynärpäätä, joten ei ole mahdollista käyttää vahinko-korttia. Olet oikeassa siinä, että kurinpito ei voi tietää onko tilanne vahinko vai ei, mutta kurinpito voi objektiivisesti todeta oliko kyynärpää tilanteessa luonnollisessa peliasennossa vai ei. Vähän samaan tyyliin kuin jalkapallossa käsivirhe, kun pallo pelataan käteen.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nyt kun Ässät sitten vie tämän Kannieerin tapauksen sinne oikeusturvalautakuntaan ja saa langettavan tuomion niin miten olisi jos Ässille rikoksen uusijana langetettaisiin vaikka tuomio, jossa se menettää jokaiselle muulle liigaseuralle 3 pistettä. Loppuisivatko Ässäsikailut sitten?
[sarkasmi]Sinulla ei ole mitään oikeutta avata suuta kun suosikkojoukkueesi on Mestisjengi.[/sarkasmi] Tätähän korttia käytetään vielä ajoittain. Maailma on staattinen jne...
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olihan tuo Ässien tusinakanukin ratkaisu vähintäänkin hölmö. Ei se nyt mikään normaali käännös ollut, vaikka kuinka värilasit silmillä tuota tuijottaa.
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
No joo. 3 peliä tuosta on tulossa normina. Ässälisää sitten kymmenisen matsia. Ja Sailiota vaan naurattaa.
Yhyy. Minä ja minun ässät... En ole ihan varma mitä tarkoitit mutta varmaan näin etukäteen tiedät että tuomiossa on "ässälisää" Voin tulla vetään sua muovisella suojalla poskiluuhun ja sovitaan et 3 ottelua on reilu vaikka olin törkeä sinua kohtaan. Mistä näitä sekopäitä sikiää.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yhyy. Minä ja minun ässät... En ole ihan varma mitä tarkoitit mutta varmaan näin etukäteen tiedät että tuomiossa on "ässälisää" Voin tulla vetään sua muovisella suojalla poskiluuhun ja sovitaan et 3 ottelua on reilu vaikka olin törkeä sinua kohtaan. Mistä näitä sekopäitä sikiää.
En tiä mistä tämmösiä sekopäitä sikiää, jotka haluavat tulla vetämään keskustelupalstalaista muovisella suojalla poskiluuhun. Vaasasta? Jos on kova halu moiseen niin laita yv ja ilmoitan mihin voit tulla suojinesi.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Onhan toi nyt törkeä vahingoittamisyritys, jota on ihan turha puolustella jollain suunnanmuutoksella tai Riskan filmaamisella. Odotan vähintään viittä peliä. Taas näkee sen ,miten erilailla tilanteen voi nähdä värilasien kautta.
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
En tiä mistä tämmösiä sekopäitä sikiää, jotka haluavat tulla vetämään keskustelupalstalaista muovisella suojalla poskiluuhun. Vaasasta? Jos on kova halu moiseen niin laita yv ja ilmoitan mihin voit tulla suojinesi.
Tahallaan ymmärretään väärin. Kommentoi sitten kun tunnetila on sillä tasolla että et näe vain "ässälisää" vaan ihan oikean törkeän tempun. Kommenttini oli havainnollistamista... siinä ei ollut "sportlisää"
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kunykin ja Sailion rangaistusten väliin tämä tuomio Laganieren tapauksessa. Tällöin oltaisiin linjan mukaisia.

Riskalle seuraavassa kohtaamisessa muistutuksia.

Lisäksi tästä ei sovi tehdä "jyppejä". Ellei tule ihan päätön tuomio verraten nyt noihin em. tapauksiin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En osaa tulkita tuota Ässä-ulkkarin tilannetta muuten kuin että kaveri yrittää nopeasti väistää tilanteessa ja suunnanvaihdon seurauksena oikea kyynärpää nousee luonnollisesti...
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
Kunykin ja Sailion rangaistusten väliin tämä tuomio Laganieren tapauksessa. Tällöin oltaisiin linjan mukaisia.

Riskalle seuraavassa kohtaamisessa muistutuksia.

Lisäksi tästä ei sovi tehdä "jyppejä". Ellei tule ihan päätön tuomio verraten nyt noihin em. tapauksiin.
Juuri näin. Mutta ei siihen silti tarvi muiden (Blood) sekaantua. Antaa kavereiden keskenään sopia.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tahallaan ymmärretään väärin. Kommentoi sitten kun tunnetila on sillä tasolla että et näe vain "ässälisää" vaan ihan oikean törkeän tempun. Kommenttini oli havainnollistamista... siinä ei ollut "sportlisää"
Ymmärsin kuten luin. Ymmärrän myös selvennöksesi, jossa ei ole mielestäni mitään tolkkua. Mun mielestä sinä ymmärsit tahallaan väärin varsinkin jos et tajua sitä, että Sailio sai samanlaisesta tempusta kolme peliä. Mun tunnetila ei tästä ole korkealla, selvästi meidän mies rikkoi sääntöjä ja ansaitsee sellaisen rangaistuksen joka on linjan mukainen. Linja on kolme peliä. Ei kolmeatoista, joka lyötiin täysin kohtuuttomasti Lambergille. Hyvä homma, että osaat olla "objektiivinen" näitä arvioidessasi ja kommentoidessasi. Minäkin pyrin siihen parhaani mukaan osaltani.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
En osaa tulkita tuota Ässä-ulkkarin tilannetta muuten kuin että kaveri yrittää nopeasti väistää tilanteessa ja suunnanvaihdon seurauksena oikea kyynärpää nousee luonnollisesti...
Et ole tosissasi, tai jos olet niin katso uusinta selvinpäin aamulla.

EDIT:Typo
 
Viimeksi muokattu:

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
Linja on kolme peliä. Ei kolmeatoista, joka lyötiin täysin kohtuuttomasti Lambergille. Hyvä homma, että osaat olla "objektiivinen" näitä arvioidessasi ja kommentoidessasi. Minäkin pyrin siihen parhaani mukaan osaltani.
Kyllä 13 on oikea tuomio, oli todella törkeä temppu. Samoin on Kankaanperän 12 ottelua vaikka ei yhtä törkeä ollutkaan.
 

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Samanlainen isku voi lopettaa pelaajan peliuran tai hän tekee jo seuraavassa vaihdossa maalin.
Kiekoton pelaajahan nyt tuossa kolataan ja katsotaan nyt, mikä kakku tuosta seuraa.
Turhannäköinen tilanne kuitenkin ja en Riskaa nyt kuitenkaan syyttelisi tilanteesta.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä 13 on oikea tuomio, oli todella törkeä temppu. Samoin on Kankaanperän 12 ottelua vaikka ei yhtä törkeä ollutkaan.
Minun mielestäni kaikki yli kahden pelin case Kankaanperässä on oikeusmurhaa. Samoin Lambergin tuomio on minulle käsittämätönn, 5-7 peliä olisi mielestäni ollut oikein ja linjassa aiempiin tuomioihin. Mutta näillä annetuilla mennään.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kovaa sanktiota vaan. Idioottimainen teko.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onkohan porukka täällä saanut yllättävää iskua päähän? Itse ainakin ihan säkähdyksestä olen päätäni pidellyt kun esim tuli sählymaila niskaan. En kyllä sanoisi että Riska filmaa - eihän se edes jäänyt tuonne makoilemaan. Fiksua vain mennä varuilta pokkarin jos eräkin on jo loppumassa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta huomaatko ollenkaan vasemman takajalan luistimen asentoa suhteessa mailan lavan kallistuskulmaan vaihtoaition luukkuun nähden?
Näinpä. Hyvä sarkastinen heitto Olkulta :)

Ei tässä ole mitään epäselvää, eikä kannata puhua kääntyilystä tai kärpästen hätistelemisestä. Ihan typerältä tuntuu lukea täältä, että jotkut viitsivät pokalla väittää mustaa valkoiseksi.

Surullinen temppu, jonka tekijä ansaitsee kunnollisen rangaistuksen. Se on aivan sama, kuka oli kohteena ja mikä hänen historiansa on. Ehkä joku pelaaja omalla käytöksellään had it coming, mutta ei se vähennä teon moitittavuutta yhtään.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onkohan porukka täällä saanut yllättävää iskua päähän? Itse ainakin ihan säkähdyksestä olen päätäni pidellyt kun esim tuli sählymaila niskaan. En kyllä sanoisi että Riska filmaa - eihän se edes jäänyt tuonne makoilemaan. Fiksua vain mennä varuilta pokkarin jos eräkin on jo loppumassa.
Osa porilaisista todennäköisesti liian monta kertaa. Sen verran sekavaa settiä tulee muutamalta nimimerkiltä tästä keissistä. Mutta kun suomenruotsalainen rotta-Riska byäääh ja muut selittelyt, joilla puhutaan asiaa omaan pussiin.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
En osaa tulkita tuota Ässä-ulkkarin tilannetta muuten kuin että kaveri yrittää nopeasti väistää tilanteessa ja suunnanvaihdon seurauksena oikea kyynärpää nousee luonnollisesti...

Pitkälti näin. Laganieren katse on ihan eri suunnalla kuin Riskan pää. Vaistomainen reaktio ja muutaman pelin huili siitä.

Ihan menee yli tämä liigan, iltapulujen ja näköjään jatkoajan palstallakin noitajahti. Joka kerta kun osuu on äänekäs vähemmistö huutamassa törkeintä ikinä missään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös