Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 246 806
  • 28 700

Kavanagh

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On itse asetuttava tekijän asemaan ja tunnettava nahoissaan pelkotilat. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kysyy itseltään, mikä minun ratkaisuni olisi vastaavassa asemassa. Tuskin kukaan huvikseen lyö itseään puukolla vatsaan.

Odoteltaisiinko ensin tietoa, että mihin on viilletty ja millä voimalla ennen kuin puhutaan eduskuntatalon edustan veitsistä puukotuksina?

Turvapaikanhakijoiden edunvalvojat voisivat vihjaista ettei Romanian mafiankaan kannata kerjuuoperaatioitaan suunnata kansanedustajien välittömään läheisyyteen tai Westendiin. Monikohan kansamme edustajista jatkossa suosii vaihtoehtoisia sisääntulometodeja... vai turvaako komisario Lahtinen jatkossa rappusia virka-ajalla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ainakin lehdestä luettuna ei epäillä rikosta. En ole lakiasiantuntija, mutta eikö ainakin teräaseen holtiton käyttö julkisella paikalla, terä aseen kantaminen, itsensä silpominen ihmisten edessä ole jollain tapaa kiellettyä, en siis tiedä taas joku viisaampi voi tahon vastata.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
En vittuile. Samoja tuntemuksia oli itsellänikin nuorena. Se vaan ei ole ratkaisu. Oikeudenmukaisuus ei synny iskuista ja terrorista. Hyvät ja oikeat tavoiteet - Palestiina, Etelä-Afrikka jne - on haudattu iskujen myötä.
Joup. Oikeudenmukainen yhteiskunta on itselläkin ideologisena tavoitteena. Asioita voidaan ja tulee tarkastella sekä subjektiivisesti ja objektiivisesti kokonaiskuvan saamiseksi. Objektiivisesti olen täysin samaa mieltä, ettei subjektiivinen kokemus mielivallasta poistu väkivallalla. Ymmärrän kuitenkin niitä ihmisiä, jotka eivät tätä ymmärrä. Tietenkään puukonkäyttö toista ihmistä vastaan ei ole oikeudenmukaista, ei vaikka kuinka mieli tekisi. Ja myös itseään vastaan on vähän kyseenalaista, ainakin julkisella paikalla mutta jokaisella on oikeus omaan kehoonsa. Myönnän kirjoittaneeni provosoivasti viittaamalla eduskuntaan. Sikäli minun on helppo samaistua tekijöihin kahdesta syystä. Ensinnäkin olen kärsinyt ja kärsin edelleen laajamittaisesta syrjinnästä Suomessa, eikä tämä ole mikään minun mielipide vaan tunnustettu tosiasia mutta ei siitä sen enempää tässä yhteydessä. Toisekseen olen omakohtaisesti kokenut ja nähnyt järjestäytymättömiä yhteiskuntia, slummeja ja alakulttuureita, jossa vallitsevaa ilmapiiriä hallitsee rikollisjengit, aseet, huumebisnes ja mafia siinä määrin, että hengenlähtö on ollut useammasti kuin kerran uhattuna.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Odoteltaisiinko ensin tietoa, että mihin on viilletty ja millä voimalla ennen kuin puhutaan eduskuntatalon edustan veitsistä puukotuksina?

Ottamatta kantaa itse asiaan: Epäilen, että tuollaisia tarkentavia "päivityksiä" ei ole tulossa. Jos mitään "päivityksiä" ei tule, voitaneen päätellä, että ei siellä mitään vakavaa ole tapahtunut, että kyseessä on "vain" angstisten teinien itsensäviiltelyn kaltainen klassinen huomionhaku, toki myös avunhuuto. Vai voitaneenko? Riippunee päättelijästä.

Toisen käden tietoja ja kuulopuheita on netti täynnä, jonka ansiosta jopa minä tiedän mistä puhutaan, vaikka en ainoatakaan uutislinkkiä ole klikannut. Että jos siellä jossain mainitaan vammojen vakavuudesta jotain, niin kertokaa ihmeessä.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Alahärmässä osoitetaan mieltä oppilaan puukkotakavarikon jälkeen - kaupunginjohtaja kommentoi: ”Pojilla niitä puukkopitäjissä on”

Jutussa taas tätä perinteeksi jo muodostunutta vähättelyä " pojilla nyt puukkoja on, kun ollaan puukkopitäjässä". Ihan käsittämättömiä lausuntoja kunnanjohtajalta kun kyseessä on laiton ja rangaistava teko.

Alahärmän yläkoulusta erotettiin syyskuun toisella viikolla neljä Oravaisten vastaanottokeskuksen maahanmuuttajaoppilasta. Väkivaltanujakoissa oppilaat ja opettajat saivat lieviä vammoja.

- Ei voi levottomuuksiksi sanoa. Siellä on ollut nujakka maahanmuuttajaoppilaiden välillä Alahärmässä ja eilen otettiin puukko pois ilman mitään uhkatilannetta. Sellaisia tilanteita joskus on, että opettaja joutuu ottamaan puukon pois. Pojilla niitä puukkopitäjissä on, mutta mitään vaaratilannetta ei ole. Olen juuri menossa Alahärmään ottamaan tilanteesta selvää, sanoo kaupunginjohtaja Markku Lumio.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin lehdestä luettuna ei epäillä rikosta. En ole lakiasiantuntija, mutta eikö ainakin teräaseen holtiton käyttö julkisella paikalla, terä aseen kantaminen, itsensä silpominen ihmisten edessä ole jollain tapaa kiellettyä, en siis tiedä taas joku viisaampi voi tahon vastata.

Ainakin järjestyslaissa kielletään teräaseiden hallussapito yleisellä paikalla ja rikoslain 41:6§ löytyy sille rangaistus, sakko tai vankeutta 6kk.
 

Rankkari

Jäsen
Puukot on "olleet esillä", tänä syksyllä. Kaduilla ja kouluissa.
Pitäisköhän metallinpaljastimia laittaa lisää käyttöön, kuten amerikassa? Eipä se paljoa hyödytä, mutta ehkä hieman ennalta ehkäisee.
Jokohan kantasuomalaiset ovat lisänneet taskuihinsa puukot? En tarkoita vain manneja.
 

Fremont

Jäsen
Tästä lähtien pitää siis olettaa puukottajan olevan nk. ulkomaalaistaustainen puukottaja, suomalaisen puukkottajan olevan Suomessa syntynyt ulkomaalaistaustainen puukottaja, sekä kantasuomalaisen puukottajan olevan sellainen viime vuosituhannella suomalaiseksi mielletty pottunokka jonka kohdalla etnisyyttä pitää tai on vähintään moraalisesti suositeltavaa korostaa.
Näin se maailma valmistuu...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ainakin järjestyslaissa kielletään teräaseiden hallussapito yleisellä paikalla ja rikoslain 41:6§ löytyy sille rangaistus, sakko tai vankeutta 6kk.

Näin ajattelinkin. Tämä pyyhkäistään uutisista hyvin nopeasti, mutta jos tästä tulee haloo niin veikkaan seuraava kolumni joku vihervasuri huolestuneena turvapaikanhakijoiden itsemurha alttiudesta ja kuinka Suomi on syypää kohtelemalla heitä väärin yms.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Joup. Oikeudenmukainen yhteiskunta on itselläkin ideologisena tavoitteena. Asioita voidaan ja tulee tarkastella sekä subjektiivisesti ja objektiivisesti kokonaiskuvan saamiseksi. Objektiivisesti olen täysin samaa mieltä, ettei subjektiivinen kokemus mielivallasta poistu väkivallalla. Ymmärrän kuitenkin niitä ihmisiä, jotka eivät tätä ymmärrä. Tietenkään puukonkäyttö toista ihmistä vastaan ei ole oikeudenmukaista, ei vaikka kuinka mieli tekisi. Ja myös itseään vastaan on vähän kyseenalaista, ainakin julkisella paikalla mutta jokaisella on oikeus omaan kehoonsa. Myönnän kirjoittaneeni provosoivasti viittaamalla eduskuntaan. Sikäli minun on helppo samaistua tekijöihin kahdesta syystä. Ensinnäkin olen kärsinyt ja kärsin edelleen laajamittaisesta syrjinnästä Suomessa, eikä tämä ole mikään minun mielipide vaan tunnustettu tosiasia mutta ei siitä sen enempää tässä yhteydessä. Toisekseen olen omakohtaisesti kokenut ja nähnyt järjestäytymättömiä yhteiskuntia, slummeja ja alakulttuureita, jossa vallitsevaa ilmapiiriä hallitsee rikollisjengit, aseet, huumebisnes ja mafia siinä määrin, että hengenlähtö on ollut useammasti kuin kerran uhattuna.

Miksi pitää imeä toisten tuskaa itseensä ja jeesustella samaistumalla? Kun eihän sitä tollasissa asioissa kuitenkaan itseään kykene asettamaan samaan tilanteeseen oli toisen kriisi mikä tahansa... Vertaistuki onkin sitten ihan eri asia ja sille on monessa kriisissä tarvetta. Samaistujat onkin sitten melko vastenmielistä porukkaa jotka minusta hakevat huomiota itselleen toisten kriiseillä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Voin vain kuvitella, tai ei varmaan tarvitse. Touko Aallon ja Li Anderssonin ulina tullaan aiheesta kuulemaan, ilman kuvitelmiakin. Valitettavasti.

Niin, koska Kelan etuuksien leikkaaminen ISISin riveihin taistelemaan lähteneiltä on kyllä omiaan radikalisoimaan kyseisiä henkilöitä. Juuri tällaiset asiat saavat näitä taistelijoita ja terroristeja radikalisoitumaan.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Miksi pitää imeä toisten tuskaa itseensä ja jeesustella samaistumalla? Kun eihän sitä tollasissa asioissa kuitenkaan itseään kykene asettamaan samaan tilanteeseen oli toisen kriisi mikä tahansa... Vertaistuki onkin sitten ihan eri asia ja sille on monessa kriisissä tarvetta. Samaistujat onkin sitten melko vastenmielistä porukkaa jotka minusta hakevat huomiota itselleen toisten kriiseillä.
Siinä tapauksessa esimerkiksi poliisitutkinta on vastenmielistä jeesustelua, jotka hakevat huomiota vain itselleen. Motiivin etsinnän lähtökohtana on juurikin samaistuminen tutkittavan mielenmaisemaan ja siksi tutkinta onkin niin helvetin rankkaa henkisesti. Vaikemmissa tapauksissa tutkija kuvittelee olevansa tekijä, eikä siitä olotilasta irrottauduta sormia napsauttamalla työpäivän jälkeen. Samalla tavoin kuin näyttelijä kuvittelee olevansa roolihahmo.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Siinä tapauksessa esimerkiksi poliisitutkinta on vastenmielistä jeesustelua, jotka hakevat huomiota vain itselleen. Motiivin etsinnän lähtökohtana on juurikin samaistuminen tutkittavan mielenmaisemaan ja siksi tutkinta onkin niin helvetin rankkaa henkisesti. Vaikemmissa tapauksissa tutkija kuvittelee olevansa tekijä, eikä siitä olotilasta irrottauduta sormia napsauttamalla työpäivän jälkeen. Samalla tavoin kuin näyttelijä kuvittelee olevansa roolihahmo.

Sen mitä olen rankoissa ammateissa olevien kanssa asiasta keskustellut niin nimen omaan se tuskan imeminen itseensä pitää pystyä pitämään erossa. Eihän kukaan jaksa harteillaan kantaa kaikkien murheita...

Mikä saa sinut samaistumaan toisen tuskaan? Mitä saat siitä?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Siellä ilmeisesti taas maahanmuuttaja raiskannut: Tamperelaismies otettiin kiinni Helsingissä raiskaustapaukseen liittyen – Oli kuntavaaliehdokkaana keväällä | Tamperelainen

(huhujen mukaan kyseessä siis Suomi Ensin -ryhmän Marco de Wit)

Lainaus Iltapulusta:
"Otsikkoa täsmennetty kello 18.35: Suomi ensin -ryhmän mukaan kiinniotettu henkilö toimii Suomin ensin -tunnusten alla ilman yhdistyksen hallituksen mandaattia."

Omatoimimatkailija. Ei kuulunut viralliseen faniryhmään.
 

Kavanagh

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katoavaista on Marcon maine ja kunnia, omatkin hylkäävät heti.

Tiedonvälityksen avoimuuden osalta arvostamani MV-lehti ei ole ainakaan vielä ilmeisesti nähnyt tarpeelliseksi korjata valtamediaa, joka on jo epäilyvaiheessa nähnyt tarpeelliseksi henkilöidä raiskaussyytös yhdeksän tai kuuden kuukauden takaa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tiedonvälityksen avoimuuden osalta arvostamani MV-lehti ei ole ainakaan vielä ilmeisesti nähnyt tarpeelliseksi korjata valtamediaa, joka on jo epäilyvaiheessa nähnyt tarpeelliseksi henkilöidä raiskaussyytös yhdeksän tai kuuden kuukauden takaa.

Kuinkas sattuukaan, harrastavat uutisten valikointia tuollakin foorumilla, kaikista jutuista ei lööppejä tehdä.
Sen sijaan Jessikka Aroa jaksetaan jahdata. Ja kaikkia muitakin infovaikuttamisen esilläpitäjiä tykitetään jatkuvasti.
Ryssämedia.

Lisäys jälleen: ai niin mutta tämähän onkin yksittäistapaus, mitään manifestia ole julkistettu, ja oudon sukunimen omaavat raiskaavat kuten väinämötkin.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tällaista tänään. Itse lähdin Suomesta pois kun alkoi ahdistaa. Ei tarvittu puukkoja eikä puntareita. Mikä noita mamuja oikein ahdistaa? Mene ja tiedä. Ulkomailla on paljon kivempaa. Tosin kelasta ei saa massia, paitsi nyt kelagoldilla ilmaiset sairaanhoidot. Oh well. Jaa niin duunia pitää tehdä se 8h päivässä. Se olla vaikeaa
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Katoavaista on Marcon maine ja kunnia, omatkin hylkäävät heti.
Noi on olleet riidoissa keskenään ties kuinka pitkään. Puheenjohtaja Mario Argentan mukaan kaikki de Witin järkkäämät tapahtumat ovat sooloilua eikä tapahdu yhdistyksen mandaatin alla. Marcon mukaan taas ne on yhdistyksen toimintaa. Ota noista sitten selvää, on niin sekalaista seurakuntaa.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Lainaus Iltapulusta:
"Otsikkoa täsmennetty kello 18.35: Suomi ensin -ryhmän mukaan kiinniotettu henkilö toimii Suomin ensin -tunnusten alla ilman yhdistyksen hallituksen mandaattia."

Vaikuttaa hiukan valikoivalta sekä valtamedian, että mv-lehden tiedottaminen näistä raiskausepäilyistä. Tiedotuksen laatu ja yksityiskohtien paljastamisen mittakaava näyttäisi riippuvan vahvasti epäillyn taustasta. Oikeastaan mv:n kohdalla tuon ei luulisi olevan mikään ihmekään, mutta valtamedian voisi olettaa toimivan samoilla standardeilla, kuin esimerkiksi mamu-taustaisten tapauksissa.
 

Tuamas

Jäsen
Vaikuttaa hiukan valikoivalta sekä valtamedian, että mv-lehden tiedottaminen näistä raiskausepäilyistä. Tiedotuksen laatu ja yksityiskohtien paljastamisen mittakaava näyttäisi riippuvan vahvasti epäillyn taustasta. Oikeastaan mv:n kohdalla tuon ei luulisi olevan mikään ihmekään, mutta valtamedian voisi olettaa toimivan samoilla standardeilla, kuin esimerkiksi mamu-taustaisten tapauksissa.

Mita sina sanoa?

Tässähän on nimenomaan mamu-taustainen tapaus.

Ps.
Haluatko esittää muutaman ”väärin uutisoidun” vertailulohdaksi?

Pps.
Tämä jannu on semijulkkis, ei varmaan liity siihen?
Joku Syksyn Sävelen 8. vuodelta 1993 on ”supertähti” jos syytetään rikoksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös