Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 608
  • 66 747

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nojaa. Mun elämä on ainakin paljon paremmassa jamassa kuin vaikka 3-5 vuotta sitten. Epäilen, että viiden vuoden päästä on vielä parempaa. Päivitellään tilannekatsaus seuraavan kerran vaikka vuonna 2020.

Laita tilannekatsaus ja toive tulevasta vaikka bucketlist-ketjuun, sinnehän muutkin ovat noita "viiden vuoden päästä"-mietintöjään kirjanneet. Siitä voit sitten 2020-2022 tarkistaa missä olet mennyt ja miten on käynyt.
 

Nick Neim

Jäsen
Onkohan tämä vain minun kuvitelmaani, mutta tuntuu, että tämä palsta on nykyään surkeammassa jamassa kuin silloin joskus 2013-2014, kun aloin eka lueskelemaan ja joskus myöhemmin kirjoittelemaan.
Voi olla omaa kuvitelmaa myös, mutta tuntuu, että Vapaalla yhä enenevissä määrin useampi keskustelu liittyy jollain tavalla politiikkaan edellisvuosiin verrattuna, ja tahti on koko aika vain kiihtyvä. Ja se on sitä samaa paskaa, eli poteroista huutelua ketjusta toiseen, oli aiheena sitten maahanmuutto, tasa-arvo tai ympäristöasiat. Tähän voi oikeastaan keksiä oman esimerkkinsä jokainen itse, koska niitä kyllä löytyy ja paljon. Aihe vaihtuu, mutta nimimerkit ja sama vastakkainasettelu säilyy.

Minä nautin tästä palstasta huomattavasti enemmän ennen, kun Vapaan etusivu täyttyi jostain muustakin, ja useimmiten omaan makuun monesta järkevämmästäkin aiheesta. Hyvä Vapaan puoli oli palstan suola NHL-osion ohella, mutta se tuntuu kuihtuvan hiljalleen pois.
 

sinikettu

Jäsen
Voi olla omaa kuvitelmaa myös, mutta tuntuu, että Vapaalla yhä enenevissä määrin useampi keskustelu liittyy jollain tavalla politiikkaan edellisvuosiin verrattuna, ja tahti on koko aika vain kiihtyvä. Ja se on sitä samaa paskaa, eli poteroista huutelua ketjusta toiseen, oli aiheena sitten maahanmuutto, tasa-arvo tai ympäristöasiat. Tähän voi oikeastaan keksiä oman esimerkkinsä jokainen itse, koska niitä kyllä löytyy ja paljon. Aihe vaihtuu, mutta nimimerkit ja sama vastakkainasettelu säilyy.
Tämä on tavallansa se pointti, josta sen kummemmin avaamatta kirjoitin. Vapaalla puolella aktiivisimpien kirjoittajien tekstin sisällön poliittisissa ketjuissa voi ennustaa aika hyvällä prosentilla, jos vaan aihe ja asianhaara on tiedossa. Nämä mamutusketjut ynnä muut ovat muutenkin vieneet yleisen puolen tasoa todella paljon alaspäin, ainakin kierrätyskeskuksen ulkopuolella.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mun mielestä ei oo. Kärpillä menee hyvin ja ajattelin seurata palstaa ainakin muutaman kertaa viikossa.

Mun mielestä on. Kyllä se sinä olit kuka ilmoitti jättävänsä palstan opiskelukiireiden takia ainakin määräajaksi.

Voi olla omaa kuvitelmaa myös, mutta tuntuu, että Vapaalla yhä enenevissä määrin useampi keskustelu liittyy jollain tavalla politiikkaan edellisvuosiin verrattuna, ja tahti on koko aika vain kiihtyvä.

Tämähän onkin aivan kummallinen politiikkaan keskittyvä keskustelupalsta pienellä urheilumausteella.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Niin. Tulin sitten takas. Uurestaan en aio tehrä. Lähden hiljaisesti ulos sitten kun lähden.


Ei täältä mihinkään lähretä kun kerran on tultu (tirskis, tultu)! Ja ovet paukkuen palstaitsemurha tehden kun lähretähän. Vittu. Mutta joo, hyvä kirjoittaja on nimim. sinikettu ja toivon että täällä on. Toki, jos hänellä toinen toive on (joskus), niin ei siinä mitään.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tähän palstakeskusteluun sellainen huomio vielä, että osasta keskusteluita tulee lukukelvottomia lähinnä siksi että useilla nimimerkeillä on jokin kummallinen tarve "voittaa" keskustelu. Ei sitä muuten niin paljoa jankattaisi. Aivan mahdoton lähtökohta mikäli keskusteleminen on edes tarkoituksena, tai edes vähissä määrin jonkinlainen oman näkemyksen kehittäminen uusien juttujen avulla. Suorastaan lapsellista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä kävin tuolla politikoimassa, enkä oikein sitten ymmärtänyt, kun vastattiin mielestäni vähän kummallisesti, ja selvityspyyntööni vastattiin sitten jo aika rajusti. Vissiin jotkin rintamalinjat. En mä tiiä. Tää kommenttini @godspeed in ylläolevaan huomioon.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Omituisimmat väriaineiden nimet:

Patenttisininen
Nopea keltainen AB
Paraoranssi
Kokkeliinipunainen
Skarletti GN
Antrakinonisininen
Indigotiini
Klorofyllikuparikompleksit
Briljanttivihreä
Musta 7984
Poltettu umbra
Litolirubiini BK

E: On kuin jokin hypoteettisten CMX-sinkkujen B-puolikappaleiden kokoelma
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mä kävin tuolla politikoimassa, enkä oikein sitten ymmärtänyt, kun vastattiin mielestäni vähän kummallisesti, ja selvityspyyntööni vastattiin sitten jo aika rajusti. Vissiin jotkin rintamalinjat. En mä tiiä. Tää kommenttini @godspeed in ylläolevaan huomioon.

Juu, siellä on kuule joukkueet pelaamassa, ei kentälle yhtäkään runollisesti kaunoluistevaa yksityisajattelijaa sallita. Menee perkele joukkueiden kuviot vielä sekaisin, saatana.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Omituisimmat väriaineiden nimet:

Patenttisininen
Nopea keltainen AB
Paraoranssi
Kokkeliinipunainen
Skarletti GN
Antrakinonisininen
Indigotiini
Klorofyllikuparikompleksit
Briljanttivihreä
Musta 7984
Poltettu umbra
Litolirubiini BK

E: On kuin jokin hypoteettisten CMX-sinkkujen B-puolikappaleiden kokoelma
Tuosta saa aloittelevat hc-bändit myös hyvän nimigeneraattorin.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuli oikeastaan jo joskus aikaisemminkin tämä netissä vastaan, mutta törmäsin taas tänään tähän William H. McRavenin, entisen Yhdysvaltojen laivaston amiraalin motivointipuheeseen. Jämäkän oloinen mies, josta karisma huokuu tänne kotisohvalle asti. Tykkäsin.

Voi olla, että Runkkarin laivastoura olisi jäänyt lyhyeksi.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kuinka paljon täällä kukaan käyttää sosiaalista mediaa? Itselle riittää se päivittäinen piipahdus naamakirjassa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuolloin palsta oli melko alamaissa. Nyt paikoin vähän piristynyt, mutta edelleen kaukana parhaista päivistään. Siltikin parempi kuin ei mitään. Ongelmana vain on se, että iso osa pitkän linjan kirjoittajista ja persoonista on jättänyt kirjoittamisen sikseen joko kokonaan tai lähes kokonaan. Aika harvoin täällä enää syntyy sellaista henkevää, henkevää ja humorististakin keskustelua mitä syntyi kun Uleåborgir, Freddie Freeloader, Pisin Kääpiö 186cm (jota enää harvoin näkee), vlad ja muut pitkän linjan jatkoaikalaiset pääsivät vauhtiin. Myös scholl oli mies paikallaan tuomaan räväkkyyttä ja sopivaa ärhäkkyyttä keskusteluihin. MustatKortit oli myös mies paikallaan.
Varmaan näinkin. Uskon kuitenkin, että aina tulee uusia ja mielenkiintoisia kirjoittajia. Ei välttämättä samanlaisia kuin nyttemmin lopettaneet tai tahtiaan harventaneet, mutta kuitenkin sellaisia joilla on jotakin uutta ja persoonallista annettavaa palstalle. Edellä mainitsemistasi kirjoittajista ainoastaan scholl ei enää omista kirjoitusoikeuksia palstalle, muut voivat halutessaan yhtyä seuraamme. Jotkut toisinaan yhtyvätkin.

Oma elämäntilanteeni on kokonaisuudessaan ollut viimeisen noin vuoden ajan sellainen, ettei se juuri mahdollista intensiivistä osallistumista tälle palstalle ominaisiin keskusteluihin. Satunnaiset käynnit ja viestit onnistuvat kyllä, mutta juuri nyt aika kuluu valtaosin muiden asioiden parissa. Ehkä taas joskus osallistun vähän aktiivisemmin, jos ja kun olosuhteeni ovat jatkoajallisille pyrinnöille suotuisammat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olenkohan nyt toiminut jollain tavalla moraalittomasti. Ostin kaupasta tuotteen minkä hintalapussa luki 171. Menin itsepalvelukassalle ja viivakoodi laittoi ruudulle 71. Näytin kortinlukijalle korttia, näppäilin tunnusluvun ja poistun iloisena kaupasta.

Tuote oli jo valmiiksi alennettu 271 -> 171 eli ilman muutahan tuossa oli näppäilyvirhe uutta hintaa syötettäessä. Teoriassahan minun olisi varmaankin pitänyt mennä myyjätytölle asiaa ihmettelemään, mutta en koennut velvollisuudekseni niin toimia. Maailmansivu on esimerkiksi lentoyhtiöitä kurmuutettu niiden hinnoitteluvirheiden takia.

Tilanne olisi eri, jos joku joutuisi henkilökohtaiseen vastuuseen tuosta, mutta nythän se ei ole mahdollista. Jossain vaiheessa tietenkin kassavaje huomataan, mutta vaikea uskoa, että asiaa ruvettaisiin sen enempää selvittää kuka nuo oli laputtanut. Ja tuskinpa sitä tarkkaa tietoa edes on olemassa missään.

Olen paha ihminen, aion tänään myös nauttia olutta IC-junassa muuallakin kuin ravintolavaunussa. Voi olla, että en mene koko vaunuun ollenkaan.
 

sinikettu

Jäsen
Olen paha ihminen, aion tänään myös nauttia olutta IC-junassa muuallakin kuin ravintolavaunussa. Voi olla, että en mene koko vaunuun ollenkaan.
Minä juon alkomaholia melkein jokaisella yli 2h kestävällä bussi- tai junamatkalla. Ei niitä selvinpäin jaksa viettää. Kyllä siellä aina välillä joku muukin tölkkejä sihauttelee auki. Eräällä bussimatkalla edessäni istuva vanhempi herrasmies joi noin tusinan verran oluita noin kolmen tunnin matkan aikana.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täällähän on seurantamahdollisuus kuulun ignoren lisäksi. Eli jos on järkikirjoittaja niin ei kun seurantaan. Vai tuleeko sitten ilmoituksia hirveesti. Mullakin on yksi seuraaja vaikkei älyä mulla olekaan!

Ed. Vielä niistä kulta-ajoista (en viittaa elokuvaan, tai ehkä viittaan):

Aika harvoin täällä enää syntyy sellaista henkevää, henkevää ja humorististakin keskustelua mitä syntyi kun Uleåborgir, Freddie Freeloader, Pisin Kääpiö 186cm (jota enää harvoin näkee), vlad ja muut pitkän linjan jatkoaikalaiset pääsivät vauhtiin. Myös scholl oli mies paikallaan tuomaan räväkkyyttä ja sopivaa ärhäkkyyttä keskusteluihin. MustatKortit oli myös mies paikallaan.

Saakeli kun näitä nimimerkkejä, heidän tyyliään, tämä palsta kaipaa, mutta menee se näinkin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jim-kanavalla etsitään ainoa eli R.J.:tä. On toi Armani ihan jees, vaikka joskus vähän ärsyttäväkin Janne Katajan tapaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös