Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 475 750
  • 5 189

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joku mainitsi Jussin supertriplassa pilkkimisen. En ees muista koska oisin pilkkinyt viimeksi. (Unenpuutteesta johtuvaa torkahtelua en laske).

Tästä ketjusta tulee mieleen armeija-aika ja yövartiot. Kopissa oli vihko, johon sai kirjoitella tai piirtää omia tuntemuksia, jos siltä tuntui. Vitsi sinne oli kirjoitettu ja piirretty hyviä juttuja. Not.

Mutta sekin auttoi silloin, vähän.
Jännä juttu mut intistä jää mieleen aina nuo vittumaisimmat hetket (esim. joku vartiovuoro -20 pakkasella aamuyöllä neljän maissa, pimeessä). Silti niitä muistelee jotenkin lämmöllä sen jälkeen kun ne on kokenut.
 

sinikettu

Jäsen
Mulla tulee mieleen viime kesän juhannusaatto, kun kirjoittelin jatkoaikaan keskellä yötä. Pitäis varmaan lopettaa, ihan jo oman hyvinvointini kustannuksella.

Olin syksystä asti varmaan seitsemän kuukautta käymättä täällä, mutta sitten Suikkanen veti ihan vituiksi ja tiputti Kärpät säälipleijareista. Sen vuoksi piti tulla tänne vähän mölyämään ja sille tielle olen jäänyt. Kiitti vitusti, Kaitsu. Onneksi ennen kesää ihan joka päivä viitsinyt täällä käydä, mutta nyt muutaman viikon ajan on saattanut mennä useita tuntejä nettiä selaillessa, osittain täällä, osittain muuallla. Pitäis varmaan opetella tekemään jotain muuta järkevää sen sijaan.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla tulee mieleen viime kesän juhannusaatto, kun kirjoittelin jatkoaikaan keskellä yötä. Pitäis varmaan lopettaa, ihan jo oman hyvinvointini kustannuksella.

Tätä mä oon miettinyt joskus myös. Että antaisko tänne kirjoittamisen olla kokonaan. Toisaalta, eipä ole isompaa syytä ollu siihen. Mä oon nyt pienessä humalassa mutta mulla on hieno nainen vierellä ja töissäkin käyn. Jos nuo kaksi asiaa on kunnossa niin jokseenkin on elämä kunnossa, kai.
 

sinikettu

Jäsen
Tätä mä oon miettinyt joskus myös. Että antaisko tänne kirjoittamisen olla kokonaan. Toisaalta, eipä ole isompaa syytä ollu siihen. Mä oon nyt pienessä humalassa mutta mulla on hieno nainen vierellä ja töissäkin käyn. Jos nuo kaksi asiaa on kunnossa niin jokseenkin on elämä kunnossa, kai.
Ehkä, varmaan joo. Paremmin minulla on asiat elämässäni, kun tänne kirjoittelun aloitin tai tuolloin kirjoitusurani alkuvaiheilla joskus vuonna 2014. Internetti on vaan monelta osin aikamoinen ajankäytöllinen musta aukko, jonne niitä tunteja valuu aivan käsittämätön määrä ilman kummoistakaan vastinetta melkeen joka päivä. Toki Jatkoaika ei ole tässä suhteessa läheskään ainoa sivusto. Mä olin joskus viime vuonna parisen viikkoa käytännössä ilman konetta tai älypuhelinta (reilusti alle tunti käyttöä päivässä) ja tuntui, että jos sitä jatkaisin vaikka viisi vuotta, olisin varmaan joku viittä kieltä puhuva, neljää instrumenttia soittava ja viikoittaisia maratoneja juokseva miljonääri. Niin paljon aikaa tuntui olevan käytössä kaiken pienen ja suuren tekemiseen.

Ajattelin myös joskus aloittaa blogin kirjoittamisen ja mahdollisesti harjoitella tietokirjallisuuden kirjoittamista, mutta se on jäänyt enemmänkin harmaaksi tulevaisuuden fantasiaksi. Ehkä sitä internetin vähentämisellä saisi kaivettua vaikka tunnin päivässä tuon tekemiseen.

Onneksi ei ollut penskana tai edes vielä lukioiässä näin suurta mahdollisuutta internetin ja älypuhelinten jatkuvaan käyttöön. Koulu ja tulevaisuuden suunnittelu olisi varmaan mennyt teini-ikäisenä ja parikymppisenä vieläkin enemmään vituilleen kuin nyt.

Lisättäköön vielä, että ainakin minun kohdallani vähentynyt ruutuaika näkyy muutenkin yleisessä vireystasossa ja unen laadussa. Jos netin käyttö päivässä ylittää sanotaanko muutaman tunnin, aivot alkavat usein olevan jo vähän muussina kaikesta informaatiotulvasta. Saattaa tosin osittain johtua lisääntyneestä ulkoilusta, liikunnasta ja sosiaalisesta kontaktista.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Millä tavalla tää ketju eroaa tosta meidän yksinäisten alkoholistien kalsarikänniketjusta? Onko tää tämmönen "kun vaimo ja lapset nukkuu" viskilasiketju?
 

sinikettu

Jäsen
Millä tavalla tää ketju eroaa tosta meidän yksinäisten alkoholistien kalsarikänniketjusta? Onko tää tämmönen "kun vaimo ja lapset nukkuu" viskilasiketju?
Tämä on yöketju. Ei alkoholisti, ei kalsarikänni, eikä perheketju, vaan yöketju. Tänne voi kirjoittaa yöllä. Viestin sisällöllä ei liene niinkään väliä, kunhan se tapahtuu yöllä, viskilasin kera tai ilman.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Tämä on yöketju. Ei alkoholisti, ei kalsarikänni, eikä perheketju, vaan yöketju. Tänne voi kirjoittaa yöllä. Viestin sisällöllä ei liene niinkään väliä, kunhan se tapahtuu yöllä, viskilasin kera tai ilman.

Tämä herää aina pyhinä yöllä. Ainakun teillä perheellisillä on aikaa viskilasin kera kirjoitella. Eli eikö näitä voisi yhdistää? Sisältö tuskin eroaa.
 

sinikettu

Jäsen
Tämä herää aina pyhinä yöllä. Ainakun teillä perheellisillä on aikaa viskilasin kera kirjoitella. Eli eikö näitä voisi yhdistää? Sisältö tuskin eroaa.
Tietämätön olen näiden asioiden suhteen. Perhe ja viskilasikin puuttuvat minulta. Kalsarikänniketju soveltuu muihinkin aikoihin. Tämä ketju on hyvä ketju, ei sitä pidä muuttaman tai yhdistettävän muihin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Tämä ketju on hyvä ketju, ei sitä pidä muuttaman tai yhdistettävän muihin.
Näin olkoon. Kello, lompakko, pallit. Ja pyhän jeesuksen allahin tai mitä ikinä palvotkaan nimeen.

E; ja moderaattoreille sen verran tiedoksi että LÄPPÄ. Armoa antakaa näin juhannuksena. Peace!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Millä tavalla tää ketju eroaa tosta meidän yksinäisten alkoholistien kalsarikänniketjusta? Onko tää tämmönen "kun vaimo ja lapset nukkuu" viskilasiketju?

Ehkä sillä lailla, että esimerkiksi minä en ole yksinäinen enkä alkoholisti. Eipä (kai) moni muukaan tänne kirjoittaja sitä ole, ainakin moni tuiterissa oleva keskittyy kalsarikänniketjuun.

Kalsarikänniketjuun voi sitä paitsi kirjoittaa koska tahansa kunhan vain on nauttinut alkoholia, tänne voi kirjoittaa klo 24-06 välisenä aikana eli öisin, kuten @sinikettu jo mainitsikin.

Mahdolliset vaimo ja lapsetkin saavat olla hereillä tänne kirjoittaessa jos he ovat muuten hereillä.

Tämä herää aina pyhinä yöllä. Ainakun teillä perheellisillä on aikaa viskilasin kera kirjoitella. Eli eikö näitä voisi yhdistää? Sisältö tuskin eroaa.

Minä ainakin kirjoittelen tänne erityisesti arkisin kun en saa unta riittävän aikaisin, kärsin nimittäin ajoittain unettomuudesta. Joskus varmaan kirjoitan viikonloppuisinkin, mutta jos/kun en saa unta ja kello lyö kahta yöllä vaikka pitäisi nousta aamulla töihin, niin saatan sängyssä pyöriskelyn sijasta kirjoittaa yöllistä tajunnanvirtaa juuri tähän ketjuun. Tai vähintäänkin pohtia esimerkiksi parsa-aterioiden tai maksalaatikon syvintä olemusta.

Kirjoitan myös aina selvin päin. Se voi tietysti olla, että kirjoitan selvänäkin sen tasoista tekstiä, että sitä voi luulla kännisen horinaksi, mutta viskilasin kanssa en tänne kirjoittele. En edes juo viskiä.

Ehdottomasti ei pidä mitään yhdistää, KKK olkoon edelleenkin turvasatama kännisille, jonne känniset voivat upottaa känniset mietteensä ja jakaa ne toisten kalsarikännääjien kanssa - ja Yöketju olkoon edelleen varattu yön kulkijoille ja kirjoittajille joka herää eloon öisin ja lepää päivällä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä, ajattelin aktivoitua täällä.

Mihin jäi Yöketjussa aktivoituminen? Toki jos saa öisin nukuttua, niin se on parempaa tekemistä kuin kieriä ensin kaksi tuntia sängyssä rättiväsyneenä, olla saamatta unen päästä kiinni ja heilahtaa työhuoneeseen koneen äärelle nakuttamaan Jatkikseen viestejä.

Torilta ostin jo toistamiseen kolme litraa herneitä kympillä. Vähän tyyriin oloinen, mutta jo siedettävä hintataso kumminkin. Mansikat olivat vielä niin pirun kalliita, ettei niiden ostamiseen riittänyt enää halua. Uusia perunoita ja porkkanoita tuli kuitenkin mukaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos menen syömään nyt, niin onko se varhainen aamupala vaiko myöhäinen iltapala? En ole nimittäin saanut nukuttua ollenkaan yrityksestä huolimatta, ja kello on hitusta vaille viisi aamulla. Mietin tätä aamupala/iltapala-dilemmaani missäpä muuallakaan kuin koneen äärellä Jatkoajassa. Koneen äärelle päädyin kierittyäni ihan riittävän pitkään sängyssä.

Ja mitä söisi? Perinteistä voileipää, suklaavanukkaan vaiko tuhdimmin Lindströmin pihvin kermaperunoilla? Keskiviikkona ostetut herneet loppuivat tänään, onneksi ostin toisen samanmoisen kolmen litran pussin varuiksi.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...kärsin nimittäin ajoittain unettomuudesta.

Meitä on näemmä enemmänkin? Nukun perusyönä kolmisen tuntia, jonka asiantuntijat väittävät olevan liian vähän. Saisivat keskityä olennaisempiin asioihin, kuten: kumpaan lahkeeseen tänään laittaisin.
Joskus menee yö ilman unta, mutta en ole väsynyt. Vaimoke pitää asiaa viimeisen päälle omituisena. Yöt menee pitkälle kirjojen kanssa, mutta makuuhuoneessakin on telkkari. Elokuvat ovat erittäin lähellä sydäntä ja kieltämättä myös pernaa, mutta niiden vaikutus hieman heikkenee, koska ne pitää katsoa äänettömänä.
Jos paikalla on Sodankylän Elokuvafestareiden kävijöitä, niin molemmat mykkäleffat olivat erittäin hyviä.

Eräs kerta olin kolme vuorokautta nukumatta ja, yllättävää kyllä, se tuntui tasapainossa. Kävellessä balanssi heitti.
En sano, että olen uniongelmainen, sillä se ei ole ongelma, vaan helposti hyväksyttävä tekijä.

Onko meitä palstalla muitakin?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meitä on näemmä enemmänkin? Nukun perusyönä kolmisen tuntia, jonka asiantuntijat väittävät olevan liian vähän. Saisivat keskityä olennaisempiin asioihin, kuten: kumpaan lahkeeseen tänään laittaisin.
Joskus menee yö ilman unta, mutta en ole väsynyt. Vaimoke pitää asiaa viimeisen päälle omituisena. Yöt menee pitkälle kirjojen kanssa, mutta makuuhuoneessakin on telkkari. Elokuvat ovat erittäin lähellä sydäntä ja kieltämättä myös pernaa, mutta niiden vaikutus hieman heikkenee, koska ne pitää katsoa äänettömänä.
Jos paikalla on Sodankylän Elokuvafestareiden kävijöitä, niin molemmat mykkäleffat olivat erittäin hyviä.

Eräs kerta olin kolme vuorokautta nukumatta ja, yllättävää kyllä, se tuntui tasapainossa. Kävellessä balanssi heitti.
En sano, että olen uniongelmainen, sillä se ei ole ongelma, vaan helposti hyväksyttävä tekijä.

Onko meitä palstalla muitakin?
Täältä löytyy. (Yöketjun aika meni jo, mutta sallinette?) Jo ala-asteikäisenä unettomuudet alkoivat ja muistelen, että myöhemmin koulutaipale menikin useasti 0h unilla. Silloin oli välillä jänniä fiiliksiä ja erikoisia olotiloja, nyt niitä miettii hymyillen.

Onhan noita unettomuuksia tutkittukin ja keskusteltu lääkärien kanssa, mutta mitään diagnoosia ei koskaan löytynyt. Sitäpaitsi, rehellisyyden nimissä, nautin öistä, se on inspiraation aikaa ja jotenkin kaikki natsaa. Kiehtova voisi olla oikea termi.

Työkuviot olen pystynyt hoitamaan vähilläkin unilla (ikää nyt 30v ja toistaiseksi lyhyet unet eivät ole lamaannuttaneet "perusaskareita" oikeastaan yhtään, enkä siitä oikein osaa stressatakaan. (Yövuoro tietenkin lempivuoro).

Se on kyllä täälläkin totta, että taitaa muut stressata allekirjoittaneen unensaantia enemmän kuin itse. Tuossahan ei mitään väärää ole, mutta kaikki kun ei ole samasta muotista tehty ja järjestelmähän yhtenä osana pakottaa meidät illalla nukkumaan ja aikaisiin herätyksiin.

Loppukaneettina: Kun sattuu olemaan persoona, mikä ei oikein osaa erityisemmin stressata juuri mistään, niin ei tuota unettomuuttakaan osaa erityisemmin miettiä. Fiilis on hyvä ja millään muulla ei ole väliä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Työkuviot olen pystynyt hoitamaan vähilläkin unilla...Loppukaneettina: Kun sattuu olemaan persoona, mikä ei oikein osaa erityisemmin stressata juuri mistään, niin ei tuota unettomuuttakaan osaa erityisemmin miettiä. Fiilis on hyvä ja millään muulla ei ole väliä.
Tunnustaudun nördeksi. Tolvanan verran olutta ja yön pitkät kauniit tunnit ovat uskomaton yhdistelmä. Parhaimmillaan eli huonoimlilaan olen kirjoittanut lähemmäs 500 riviä virheetöntä koodia.
Seuraavaksi varmaankin alan kertomaan ompelemastani balettihameesta?
Ehkä seuraavana yönä.

Luin yöllä parivaljakko Lars Keplerin Kaniininmetsästäjän, suosittelen.

Lisäedit: Pidin muksuna kaikkia muita omituisina, kunnes huomasin itse olevani se tilastollnen poikkeama. Ikää oli ehkä noin 12 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Verkkokaupassa olivat harvinaisemmat kolajuomat alennuksessa, tuli tilattua 84 tölkkiä kotikuljetuksena. 72 tölkkiä RC-colaa ja 12 tölkkiä Dr Pepperiä (aitoa jenkkikamaa eli 12 unssin/355 ml tölkkejä). Kuskaavat lähimpään pakettiautomaattiin halvalla, minä ne haen ja minä ne juon!

RC-colaa ei Suomesta kaupasta saa, paitsi Verkkokaupan kautta koska tuotetta saa Virosta ja Verkkokaupalla on Virossakin toimipiste.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vielä ehtii tähän ketjuun kirjoittamaan, kello ei ole vielä kuutta. Sekuntiakaan en ole tänäkään yönä nukkunut, mutta nyt voisi tovin yrittää lepäämistä - taas kerran, kolme kertaa olenkin jo käynyt sängyssä kierimässä tuskaisen hikisesti kunnes olen taas noussut ylös.

Aamupalan kuitenkin jo söin, ettei tarvitse kesken kaiken heräillä limpun äärelle jos uni sattuisi tulemaan. Kolme maksamakkaraleipää, lasi appelsiinimehua ja yksi croissant.

Välillä yöt ovat vitutuksen multihuipennuksia.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Meitä on näemmä enemmänkin? Nukun perusyönä kolmisen tuntia, jonka asiantuntijat väittävät olevan liian vähän..

Joskus menee yö ilman unta, mutta en ole väsynyt. Vaimoke pitää asiaa viimeisen päälle omituisena...

Onko meitä palstalla muitakin?

Minä olin erittäin vähäuninen (3-5 tuntia yössä) nelikymppiseksi saakka, mutta sillä erotuksella että nukahtaminen ei ole koskaan ollut varsinaisesti ongelma. Neljänkympin rajapyykin ohitettuani jälkeen uni alkanut maistumaan miltei normaalisti, eli tätänykyä 6-7 tuntia yössä. Toisinaan tulee öitä/kausia, jolloin unen määrä tipahtaa sinne vanhaan 3-4 tuntiin yössä ja vaimoke tuosta enemmän stressaa kuin allekirjoittanut.

Lyhyet yöunet eivät vaikuta sanottavasti seuraavan päivän vireystilaan. Kahdeksan tunnin yöunet ovat minulle harvinaista herkkua. Ehkä kerta kuukauteen moiseen suoritukseen pystyn. Enemmän kuin 9 tuntia putkeen olen nukkunut noin 5 kertaa elämäni aikana. Kerran (valiumin voimin) nukuin 14 tuntia putkeen. Se oli ihmeellinen kokemus; herätessä tuntui, että oli noussut kuolleista.

EDIT: pahoittelut, tuli hiukan liian myöhään tähän ketjuun... en kuitenkaan poista.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olin erittäin vähäuninen (3-5 tuntia yössä) nelikymppiseksi saakka, mutta sillä erotuksella että nukahtaminen ei ole koskaan ollut varsinaisesti ongelma. Neljänkympin rajapyykin ohitettuani jälkeen uni alkanut maistumaan miltei normaalisti, eli tätänykyä 6-7 tuntia yössä. Toisinaan tulee öitä/kausia, jolloin unen määrä tipahtaa sinne vanhaan 3-4 tuntiin yössä ja vaimoke tuosta enemmän stressaa kuin allekirjoittanut.

Lyhyet yöunet eivät vaikuta sanottavasti seuraavan päivän vireystilaan. Kahdeksan tunnin yöunet ovat minulle harvinaista herkkua. Ehkä kerta kuukauteen moiseen suoritukseen pystyn. Enemmän kuin 9 tuntia putkeen olen nukkunut noin 5 kertaa elämäni aikana. Kerran (valiumin voimin) nukuin 14 tuntia putkeen. Se oli ihmeellinen kokemus; herätessä tuntui, että oli noussut kuolleista.

EDIT: pahoittelut, tuli hiukan liian myöhään tähän ketjuun... en kuitenkaan poista.

Lyödään nyt omakin lusikka soppaan asiaan kuuluvalla viiveellä. Koko kesä on mennyt ilta-/yövuorossa joten yöllä en ole viikon Keski-Euroopan reissua lukuunottamatta nukkunut ollenkaan. Unentarve on se 4-6h. Viime aikoina tosin ollut lähempänä kuutta tuntia, johtuen fyysisestä rasituksesta.

Yksi asia mikä yökukkujana ärsyttää, on kauppojen aukioloajat. Yleensä nukahdan aamulla (klo 7-10) ja heräilen iltapäivällä (klo 12-15). Prisma ja jotkut pikkukaupat ovat auki klo 23 asti eikä sinne ehdi millään. Hieman kyrpii kun pitää lähteä erikseen kauppaan hetikun se aukeaa eikä voi hoitaa asioita kotimatkalla.


Yö on hyvä aika katsella TV-sarjoja. Tällä hetkellä katselussa on Salvation. Ihan jees katastrofi-scifisarja.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei tarttunut nytkään uni silmään, huomenna on taas herätys kahdeksan jälkeen. Sen jälkeen voi onneksi nukkua tovin lisää aamupäivällä jos se vain onnistuu.

Yöllä tulee myös mitä kummallisimpia mielitekoja ruoan suhteen, nytkin tekisi mieli mennä syömään puoliksi syöty sipsipussi, paistamaan bratwurstia hapankaalin kanssa ja kiskaisemaan jääkaapista viiden eri kolajuoman sarja (Dr Pepper, Coca Cola, RC Cola, Coke Zero ja Pepsi Max kutakuinkin tässä järjestyksessä). Onneksi kontrolloin mielitekojani enkä sorru mihinkään makusokkotestiin ja makkaransyöntiorgioihin.

Tuoreimmassa Dr Pepper -tilauksessani oli pyytämättä ja yllättäen Wonder Woman -kuvioisia special edition -tölkkejä. Kaipa niillä tavoitellaan sarjakuvafaneja, voivat rehvasteluhenkiset nuorukaiset sitten viimeistään Worldcon-miitissä röhähtää ja sanoa korkkaavansa Ihmenaisen aina kun haluavat. Kylmänä ja avattuna Ihmenainen lienee kuitenkin tavoiteltava kokemus vain nekrofiilille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yöllä tulee myös mitä kummallisimpia mielitekoja ruoan suhteen

Jotkut paheksuu ja jopa halveksuu ihmisiä mitkä käyttävät alkoholia. Ei ole selvinpäinkään näköjään helppoa, niin miksei voisi käyttää alkoholia. Senkin kanssa voi joskus liskot saapua yökylään, mutta ei se sentään noin vaikeaa olo ole.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jotkut paheksuu ja jopa halveksuu ihmisiä mitkä käyttävät alkoholia. Ei ole selvinpäinkään näköjään helppoa, niin miksei voisi käyttää alkoholia. Senkin kanssa voi joskus liskot saapua yökylään, mutta ei se sentään noin vaikeaa olo ole.

En erityisesti paheksu tai halveksu ihmisiä jotka käyttävät alkoholia - paitsi niitä ihmisiä jotka sitä käyttäessään aiheuttavat kohtuuttomasti ongelmia, kärsimystä, häiriötä tai lisämaksettavaa muille ihmisille. Kohtuukäyttö on ok ja kannatan ehdottomasti alkoholilain uudistusta ja myynnin vapauttamista. Tiukka viina vain minun puolestani ruokakauppoihin, vähemmän sitä on ollut kauppojen edustoilla ongelmia vaikkapa Puolassa (josta saa viinatkin Biedronkasta) kuin Suomessa, jossa kytätään oluen prosenttilukuja kalu kovana ja jossa ei saa esim. aamulla ostaa suurin piirtein edes liköörikonvehtia ennen tiettyä kellonlyömää.

Olen minäkin ennen alkoholia käyttänyt ns. kohtuukäyttäjänä. En käytä sitä tällä hetkellä enkä sitä erityisesti kaipaa. Ei ole mitään uskonnollista, moraalista tai addiktiosyytä miksi en käytä, en vain koe tarvetta enkä koe saavani hyötyä joka kompensoisi haitat. En myöskään juuri kaipaa humalan tuottamaa päihtymystilaa tai saa siitä mitään ihmeellistä irti. Toki kunnon tujaus Zubrowkaa lämmikkeeksi voisi mennä ja maljan voin kohottaa juhlissa jos siihen on syy, mutta muuten ennemmin ilman.

Ei ole selvin päinkään aina helppoa, mutta en usko esim. liskojen yön tai lievemmänkään krapulan erityisesti helpottavan. Unettomuuteen viina ei auta: jokunen annos voi helpottaa unen saamista mutta johtaa sitten heräämiseen myöhemmin yöllä, ja sammumiskännilinja ei ole myöskään ratkaisu.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taisin simahtaa vahingossa kesken yleisurheilun noin klo 21:00 ja heräsin kahdentoista pintaan. Pitkä yö tiedossa, mitäköhän sitä säätäisi.. on ollut muuten itselläni aina vaikea nukahtaa saman vuorokauden sisään kun on kerran herännyt ja fiksuintahan tässä muutenkin olisi sinnitellä iltaan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen on Netflix-yö edessä. Huomenna - siis tänään - ei voi tällä kertaa nukkua ihan klo 17 asti, mutta jos tässä nyt muutaman tunnin vielä pysyttelisi hereillä. Yleisurheiluskabat ovat kiinnostaneet vähemmän kuin koskaan. Ne lajit jotka kiinnostavat (kenttälajit) jäävät lähetyksessä joidenkin turhien naisten keskimatkojen alkukarsintojen taakse ja nauhalta näkee jonkun viimeisen kierroksen voittoheiton viisi minuuttia myöhässä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jälleen on Netflix-yö edessä. Huomenna - siis tänään - ei voi tällä kertaa nukkua ihan klo 17 asti, mutta jos tässä nyt muutaman tunnin vielä pysyttelisi hereillä. Yleisurheiluskabat ovat kiinnostaneet vähemmän kuin koskaan. Ne lajit jotka kiinnostavat (kenttälajit) jäävät lähetyksessä joidenkin turhien naisten keskimatkojen alkukarsintojen taakse ja nauhalta näkee jonkun viimeisen kierroksen voittoheiton viisi minuuttia myöhässä.

Netflixissä ilmeisesti vihdoin alkaa tässä kuussa se uusi Star Trek -sarjakin. Tosin näytti aika aneemiselta trailerien perusteella, ei lainkaan kunnon ST-henkeä. Odotan vertaisraportteja Jatkiksesta ennen kuin harkitsen NetFlixin tilaamista.

Öisin voisi sinänsä tuotakin katsoa kun ei saa unta. Viime yön nukuin pitkästä aikaa kunnolla, nyt on taas tilanne jossa istun puoli neljältä koneella kirjoittamassa Yöketjuun. Seuraava vaihe lienee se, että hiivin ruokakaapille ja repäisen Linkosuon Ruisnappi-pussin auki, levitän ruisnapeille punahomejuustoa ja syön niitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös