Nicklas Lasu – työmiesten aatelia

  • 89 868
  • 363

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Albert teki kuitenkin 42 runkosarjan pelissä tehot 12+12, joten pelimäärään nähden pisteet oli ihan hyvät. Varsinkin kun kyseessä oli eka kausi Euroopassa. Mies oli kuitenkin niin paljon klesana kauden avauspuolikkaalla, joten tuota voi pitää ihan hyvänä. Ruohomaan nostaminen samassa lauseessa on loukkaus Albertia kohtaan.

Olen kyllä Paksuerkkarin kanssa samaa mieltä, että taso on palstalla romahtanut. Samaa mantraa hoetaan munat vaahdossa monessa eri asiassa, ja keskustelu sinänsä on aika hedelmätöntä.

Albert oli sellainen munat kainalossa hiihtelijä että oksat pois, ihan sama mitä tekstiteevee näytti pisteitä. Ei pelannut joukkueelle yhtään, ei taklannut eikä blokannut. Ja piti olla kapteeniainesta... veikkaan että Pyörälä viittasi esim. häneen kun mietitään pukukopin surffimiehiä. Albertin loukkaantumiset vaikuttivat mielestäsi hänen pelaamiseen, mutta monta kertaa pahemmin telakalla ollut Ruohomaa oli vain paska? Just.

Lasu vaikuttaa todelliselta löydöltä, mitä ennustin jo kesällä. Puolitoista harjoituspeliä tosin oli häneltä vain nähnyt, mutta ainakin miestä tuntuu Oulussa kiinnostavan muukin kuin yökerhot. SHL on äärimmäisen kova sarja, sieltä tullut monivuotinen kapteeni aivan kärkiporukasta on vahvistus meille, uskokaa pois.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Albert oli sellainen munat kainalossa hiihtelijä että oksat pois, ihan sama mitä tekstiteevee näytti pisteitä. Ei pelannut joukkueelle yhtään, ei taklannut eikä blokannut. Ja piti olla kapteeniainesta... veikkaan että Pyörälä viittasi esim. häneen kun mietitään pukukopin surffimiehiä. Albertin loukkaantumiset vaikuttivat mielestäsi hänen pelaamiseen, mutta monta kertaa pahemmin telakalla ollut Ruohomaa oli vain paska? Just.
Tämän kyllä allekirjoitan. Albert ei missään vaiheessa täyttänyt vahvistuksen tuntomerkkejä, huolimatta noista pisteistä. Pehmein amerikkalainen mitä hetkeen on kaukalossa täällä nähnyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen kyllä Paksuerkkarin kanssa samaa mieltä, että taso on palstalla romahtanut. Samaa mantraa hoetaan munat vaahdossa monessa eri asiassa, ja keskustelu sinänsä on aika hedelmätöntä.

Albert oli sellainen munat kainalossa hiihtelijä että oksat pois, ihan sama mitä tekstiteevee näytti pisteitä. Ei pelannut joukkueelle yhtään, ei taklannut eikä blokannut. Ja piti olla kapteeniainesta... veikkaan että Pyörälä viittasi esim. häneen kun mietitään pukukopin surffimiehiä. Albertin loukkaantumiset vaikuttivat mielestäsi hänen pelaamiseen, mutta monta kertaa pahemmin telakalla ollut Ruohomaa oli vain paska? Just.
Mutta kun se Ruohomaa ei saanut aikaiseksi edes niitä tehopisteitä. Kyllä se nyt jotain kertoo että ns. taitopelaajana tunnettu Ruohomaa ei saa mitään aikaiseksi. Esimerkiksi samankaltaiseen rooliin hankittu Olausson teki piste per peli tahdilla tehoja vaikka oli miten paskana, ja Albertkin ihan hyvin.
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämän pitäisi olla Lasun ketju. Unohdetaan jo Albert ja Olausson. Katselin viime kaudella huvikseni muutaman Frölundan pelin
ja erityisesti pidin Lasun toiminnasta. Uskon, että hänestä saamme vahvistuksen, vaikka maalimäärä pysyisikin kohtuullisena.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt olen kolme peliä nähnyt Lasulta ja täytyy sanoa, että olen erittäin vaikuttunut. Loistava asenne ja peliäly, pehmeät kädet ja luistimillakin riittävän nopea. Huippuhankinta!
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Plusmiinustilastosta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta joka tapauksessa Nicklas Lasu on sen tilaston kärkipaikalla tällä hetkellä JYP:n Turkulaisen ja Nättisen kanssa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Plusmiinustilastosta voi olla mitä mieltä tahansa, mutta joka tapauksessa Nicklas Lasu on sen tilaston kärkipaikalla tällä hetkellä JYP:n Turkulaisen ja Nättisen kanssa.
Tämä ei kyllä ole mikään kummastus. On nimittäen niin tyylikkään näköistä tekemistä ollut Lasulta alkukauden ajan, että oksat pois. Loistava hankinta!
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä ei kyllä ole mikään kummastus. On nimittäen niin tyylikkään näköistä tekemistä ollut Lasulta alkukauden ajan, että oksat pois. Loistava hankinta!

Itse en ole yhtä innoissani. Jos joukkue olisi koottu niin että kärkikentissä olisi vähän enemmän osaamista ja Lasu sijoitettu suoraan kolmoseen tai neloseen näkisin hänet hyvänä roolihankintana. Kakkosen keskellä on kuitenkin tulosvastuuta ja olen itse vanhan koulukunnan miehiä tässä suhteessa ja tottunut siihen, että kakkoskenttään hankittu ulkkarivahvistus on poikkeuksellisen hyvä myös hyökkäyssuuntaan. Pääosin Lasu kuitenkin on pelannut ihan hyvien ketjukaverien kanssa, joten tuolla paikalla olisi saumat pisteiloitteluunkin.

Jesse Puljujärvellä oli muuten viime vuonna jossain vaiheessa joukkueensa paras plusmiinustilasto, mutta Oilersin päässä se ei hirveästi lämmittänyt kun tehoja ei tullut (pitkälti vähäisen peliajankin myötä) toivotusti.

Lasu on pelannut aika lailla sen mukaisesti kuin ennakkoon raportoitiin. Puolustuspelin spesialisti (joita toki tarvitaan myöskin) ja pisteitä kertyy vähän, mutta tuskin mitään huimaa määrää. Olen kyllä katsonut Lasun peliä toiveikkain silmin, mutta minä olen nähnyt tunnollisen puolustuspelin hallitsevan alempien kenttien työmyyrän. Toki toivoisin Kemppaisia eli että hyökkäyspäähän alkaisi nyt tulla tehoja ja sellaista röyhkeämpää räväkkyyttä. Silloin hän voisi nousta omissa silmissäni erinomaiseksi hankinnaksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse en ole yhtä innoissani. Jos joukkue olisi koottu niin että kärkikentissä olisi vähän enemmän osaamista ja Lasu sijoitettu suoraan kolmoseen tai neloseen näkisin hänet hyvänä roolihankintana. Kakkosen keskellä on kuitenkin tulosvastuuta ja olen itse vanhan koulukunnan miehiä tässä suhteessa ja tottunut siihen, että kakkoskenttään hankittu ulkkarivahvistus on poikkeuksellisen hyvä myös hyökkäyssuuntaan. Pääosin Lasu kuitenkin on pelannut ihan hyvien ketjukaverien kanssa, joten tuolla paikalla olisi saumat pisteiloitteluunkin.
Lasu pelaa tämänhetkisellä tahdilla 27 pisteen kautta. Tällä hetkellä pisteet yhdeksästä pelistä ovat 1+3. Pistetili on alkanut karttumaan viime peleissä entistä paremmin eli nuo kaikki neljä tehopistettä ovat syntyneet viidessä viimeisimmässä pelissä. Minusta on luontevaa ennakoida hänelle hivenen yli 30 pisteen kautta. Itseasiassa tällöin hän olisi hyvin Pyörälän kaltainen pelaaja. Toki Pyörälän viime kausi oli rajattomalla vastuulla poikkeuksellisen tehokas. Jos kuitenkin vertaamme Lasua Pyörälän normikauteen Liigassa, on kyseessä hyvin samalainen pelaaja. Ei Lasu Pyörälän tasosta kovin kauaksi jää. Suurin ero lienee viimeistelytehokkuudessa.

Nytkö se Lasu on sitten saanut pelata pääsääntöisesti laadukkaiden pelikavereiden kanssa? Minä luulin, että olet tämän Kärppäosion enemmistön kanssa yhtä mieltä siitä, että Kärpillä on hyökkäyksessä vain laadukas ykkösketju ja sen lisäksi Leskinen, joka onkin ollut yli puolet kaudesta loukkaantuneena. No, mutta hyvä juttu, että olet kanssani samaa mieltä Kärppien hyökkäyksen laadukkuudesta, etkä ole ajautunut valtavirtaan.

Edit. Ai niin, Lasun teholukema on +8.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lasu pelaa tämänhetkisellä tahdilla 27 pisteen kautta. Tällä hetkellä pisteet yhdeksästä pelistä ovat 1+3. Pistetili on alkanut karttumaan viime peleissä entistä paremmin eli nuo kaikki neljä tehopistettä ovat syntyneet viidessä viimeisimmässä pelissä. Minusta on luontevaa ennakoida hänelle hivenen yli 30 pisteen kautta. Itseasiassa tällöin hän olisi hyvin Pyörälän kaltainen pelaaja. Toki Pyörälän viime kausi oli rajattomalla vastuulla poikkeuksellisen tehokas. Jos kuitenkin vertaamme Lasua Pyörälän normikauteen Liigassa, on kyseessä hyvin samalainen pelaaja. Ei Lasu Pyörälän tasosta kovin kauaksi jää. Suurin ero lienee viimeistelytehokkuudessa.

Nytkö se Lasu on sitten saanut pelata pääsääntöisesti laadukkaiden pelikavereiden kanssa? Minä luulin, että olet tämän Kärppäosion enemmistön kanssa yhtä mieltä siitä, että Kärpillä on hyökkäyksessä vain laadukas ykkösketju ja sen lisäksi Leskinen, joka onkin ollut yli puolet kaudesta loukkaantuneena. No, mutta hyvä juttu, että olet kanssani samaa mieltä Kärppien hyökkäyksen laadukkuudesta, etkä ole ajautunut valtavirtaan.

Edit. Ai niin, Lasun teholukema on +8.

Ei täällä jaksa vängätä kun sinullakin on niin oma tapasi yrittää kääntää näitä muka omaksi eduksesi. Siis olen sanonut, että Mäenalanen ja Leskinen on laadukkaita pelaajia ja aika monta peliä Lasu pelasi heidän keskellään. Eikös Lasu tainnut käväistä ykkösessäkin piipahtamassa? Ylivoimalla ympärillä on ollut joukkueen parhaat pelaajat ja puolustuhan Kärpillä on laadukas, joten sieltä on tullut omat apunsa. Olen kuitenkin sanonut, että joukkueen kärki on mielestäni kapea.

Jos muuten on itse toistuvasti valtavirran kanssa eri mieltä kannattaa vähän pohtia asiaa. Eli onko syynä aina se, että muut vaan on väärässä, vai voisiko omien ajatusmallien puskeminen olla vähän pakkomielteistäkin. Minä ainakin olen törmännyt tuohon joskus ja katsonut peiliinkin aika monesti.

Toivotaan että Lasusta tulee Pyörälän kaltainen pelaaja. Itse osaan arvostaa puolustavia hyökkääjiäkin, mutta viime kauden Pyörälää ja tämän hetken Lasua ei tosiaan kannata hirveästi vertailla keskenään. Teholukema +8 on erinomainen, kaikki kunnia sille. Ville Leskisen pelikohtainen tehotilasto on kuitenkin vielä himpun parempi ja Mäenalasenkin +5, joten kyllä siinä hyvillä ketjukavereillakin on vaikutusta. Totta kai Leskinen on missannut monta peliä eli kaikkea tuolla ei selitetä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ei täällä jaksa vängätä kun sinullakin on niin oma tapasi yrittää kääntää näitä muka omaksi eduksesi. Siis olen sanonut, että Mäenalanen ja Leskinen on laadukkaita pelaajia ja aika monta peliä Lasu pelasi heidän keskellään. Eikös Lasu tainnut käväistä ykkösessäkin piipahtamassa? Ylivoimalla ympärillä on ollut joukkueen parhaat pelaajat ja puolustuhan Kärpillä on laadukas, joten sieltä on tullut omat apunsa. Olen kuitenkin sanonut, että joukkueen kärki on mielestäni kapea.

Jos muuten on itse toistuvasti valtavirran kanssa eri mieltä kannattaa vähän pohtia asiaa. Eli onko syynä aina se, että muut vaan on väärässä, vai voisiko omien ajatusmallien puskeminen olla vähän pakkomielteistäkin. Minä ainakin olen törmännyt tuohon joskus ja katsonut peiliinkin aika monesti.

Toivotaan että Lasusta tulee Pyörälän kaltainen pelaaja. Itse osaan arvostaa puolustavia hyökkääjiäkin, mutta viime kauden Pyörälää ja tämän hetken Lasua ei tosiaan kannata hirveästi vertailla keskenään. Teholukema +8 on erinomainen, kaikki kunnia sille. Ville Leskisen pelikohtainen tehotilasto on kuitenkin vielä himpun parempi ja Mäenalasenkin +5, joten kyllä siinä hyvillä ketjukavereillakin on vaikutusta. Totta kai Leskinen on missannut monta peliä eli kaikkea tuolla ei selitetä.
Väärin, väärin, väärin..

Lasun ketjukaverit peli kerrallaan:
1) Mäenalanen + Ikonen
2) Mäenalanen + Leskinen
3) Mäenalanen + Leskinen
4) Junnila + Kupari
5) Mäenalanen + Leskinen
6) Mäenalanen + Vartiainen
7) Mäenalanen + Junnila
8) Mäenalanen + Junnila
9) Mäenalanen + Kupari

Yhteensä kolmessa ottelussa ollut Leskinen toisessa laidassa. Tähän kun huomioidaan Sakun heikko kauden aloitus, on ketjukaverit olleet kaikkea muuta kuin "laadukkaat". Ylivoimaa Lasu on pelannut 2.YV:ssä, jonka tulos on ollut surkeaa. Tässäkin kentässä hyökkääjistä ainoastaan Leskinen on ollut "tähtipelaaja", toki Heshka ollut viivalla.

PS. On todella heikko argumentti tämä: "Jos muuten on itse toistuvasti valtavirran kanssa eri mieltä kannattaa vähän pohtia asiaa. Eli onko syynä aina se, että muut vaan on väärässä, vai voisiko omien ajatusmallien puskeminen olla vähän pakkomielteistäkin."
Asioistahan tässä keskustellaan eikä henkilöistä ja vanhoista jutuista. Jokaista asiaa pitäisi käsitellä avarin mielin ja faktoja katsellen. Musta tuntuu että moni täällä katsoo että McTorso kirjoittanut jotain --> täytyy olla väärin. Katsokaa niitä faktoja, älkää henkilöä.

Lasu on TÄLLÄ TAHDILLA n.30p tahdissa voittaen (jaettu 1.sija) liigan tehopörssin. Mielestäni kaikkea muuta kuin heikko aloitus. Itse henkilökohtaisesti uskon (eli tämä ei ole fakta), että Lasu painaa 30-40p kauden ja sijoittuu tehopörssissä korkealle. Onnistunut hankinta, onhan se. Tähän asti ainakin. Turha vetää mitään palkkajuttuja tähän, koska niistä ei ole faktaa, pelkkää mutua. Faktoilla voidaan keskustella järkevästi, kaikki muu on mutuilua.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Väärin, väärin, väärin..

Lasun ketjukaverit peli kerrallaan:
1) Mäenalanen + Ikonen
2) Mäenalanen + Leskinen
3) Mäenalanen + Leskinen
4) Junnila + Kupari
5) Mäenalanen + Leskinen
6) Mäenalanen + Vartiainen
7) Mäenalanen + Junnila
8) Mäenalanen + Junnila
9) Mäenalanen + Kupari

Yhteensä kolmessa ottelussa ollut Leskinen toisessa laidassa. Tähän kun huomioidaan Sakun heikko kauden aloitus, on ketjukaverit olleet kaikkea muuta kuin "laadukkaat". Ylivoimaa Lasu on pelannut 2.YV:ssä, jonka tulos on ollut surkeaa. Tässäkin kentässä hyökkääjistä ainoastaan Leskinen on ollut "tähtipelaaja", toki Heshka ollut viivalla.

PS. On todella heikko argumentti tämä: "Jos muuten on itse toistuvasti valtavirran kanssa eri mieltä kannattaa vähän pohtia asiaa. Eli onko syynä aina se, että muut vaan on väärässä, vai voisiko omien ajatusmallien puskeminen olla vähän pakkomielteistäkin."
Asioistahan tässä keskustellaan eikä henkilöistä ja vanhoista jutuista. Jokaista asiaa pitäisi käsitellä avarin mielin ja faktoja katsellen. Musta tuntuu että moni täällä katsoo että McTorso kirjoittanut jotain --> täytyy olla väärin. Katsokaa niitä faktoja, älkää henkilöä.

Lasu on TÄLLÄ TAHDILLA n.30p tahdissa voittaen (jaettu 1.sija) liigan tehopörssin. Mielestäni kaikkea muuta kuin heikko aloitus. Itse henkilökohtaisesti uskon (eli tämä ei ole fakta), että Lasu painaa 30-40p kauden ja sijoittuu tehopörssissä korkealle. Onnistunut hankinta, onhan se. Tähän asti ainakin. Turha vetää mitään palkkajuttuja tähän, koska niistä ei ole faktaa, pelkkää mutua. Faktoilla voidaan keskustella järkevästi, kaikki muu on mutuilua.

Ansiokas korjaus ja täsmennys ketjukavereihin liittyen, kiitos siitä! En mielestäni ollut silti hirveän kaukana kun sanoin että on pelannut pääosin Mäenalasen ja Leskisen kanssa, mutta Leskinen on toki ollut paljon pois. Toki välillä on ollut toisella laidalla Junnilaa ja yhdessä pelissä Mäenalanenkin pois.

Olen kyllä ilmaissut olevani samaa mieltäkin McTorson kanssa, joten kyse ei ole tuosta. Tässä asiassa tulkintasi on kohdallani väärä.

Minä olen arvioinut Lasua lähinnä silmämääräisesti ja mielestäni hän näyttää siltä, että voisi olla oikein hyvä ellei jopa erinomainen pala mutta hyökkäysosaaminen ei ihan riitä siihen mitä toivoisin Kärppien kakkossentteriltä. Olennaista arviossani on se, että Lasun neljästä pisteestä kolme on syntynyt kahta heikointa vastustajaa eli Sportia ja SaiPaa vastaan. Seitsemässä tiukemmassa ottelussa hänen saldonsa on yksi syöttöpiste. Tämä ei ole hyvä merkki ja asian on muututtava, jotta osaisin nähdä Lasun arvokkaana hyökkäyspään pelaajana. Lisäksi syöttöpisteistä kaksi on kakkossyöttöjä. Yhtä en ole nähnyt, mutta toisessa piste tuli ilmaiseksi.
Tehopörssijuttu taas on tosi hyvä asia.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä nyt vaikuttaa siltä kuin Lasu olisi jonkinlainen päähänpinttymä itselleni, tai kai se vähän onkin, mutta ei niin ettenkö näkisi mitään hyvää hänessä. Tutustuin kuitenkin vielä näihin Lasun tehopisteisiin ja ei niistä voi ihan hirveästi kyllä innostua.

Lasu on tosiaan tehnyt kolme neljästä pisteestään Sportia ja SaiPaa vastaan pelatuissa kahdessa ottelussa. Yksi oli kakkossyöttö ylivoimalla, ja toinen tilanne jossa Lasu teki pelkän perussiirron kaukana maalipaikasta. Ykkössyötön Lasu ansaitsi tuomalla toki kiekon perushyvin hyökkäysalueelle (ylöstuonteja tietysti näkee lukuisia yhdessä pelissä) kun Hakanpään sipaisu viivasta päätyi maaliin asti ihmismassan takaa.

En sano, että väärin tehty, olihan ne :D Tällä hetkellä Lasu on kuitenkin tehojen puolesta lähes puhtaasti puolustava hyökkääjä. Tehoja etenkin keskitason ja hyviä joukkueita vastaan tarvitaan. Jätän nyt aiheen Lasu tähän. Katsellaan rauhassa ja toivotaan ehdottomasti onnistumisia.
 
H

Hidas_ja_kankea

Tämä nyt vaikuttaa siltä kuin Lasu olisi jonkinlainen päähänpinttymä itselleni, tai kai se vähän onkin, mutta ei niin ettenkö näkisi mitään hyvää hänessä. Tutustuin kuitenkin vielä näihin Lasun tehopisteisiin ja ei niistä voi ihan hirveästi kyllä innostua.

Minulla sattuu olemaan täsmälleen sama päähänpinttymä Lasun suhteen. Superlatiivit pitäisi säästää pelaajaan, joka on ansainnut ne. Nähdyn perusteella adjektiivit mahtava ja loistava ampuvat pahasti yli. Ei Lasu tosiaan mikään floppi ole, niitäkin on viime vuosina nähty. Otsikon mukaisesti on työmiesten aatelia ja työmoraaliltaan hyvä.

Nyt edessä on peliohjelmaltaan vaativampi osuus ja mieluusti tulen osoitetuksi olleeni väärässä. Jossain vaiheessa voisi tiputtaa pois kakkosketjusta, mutta mitä tilalle? Ei ole tällä hetkellä oikein kunnon vaihtoehtoja käytettävissä, jotka eivät sotkisi joukkueen muuta tasapainoa.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Pakko nyt ottaa esille kun tässä pelin tiimellyksessä vielä muistan. @Erätauko Kärppien 3-0 maali: Lasu haistelee omalla alueella hienosti Tyrväisen syötön, polkee 2vs1 hyökkäykseen Mäenalasen kanssa ja tarjoilee huippupaikan mutta Mäenalanen ei osu. Tämän jälkeen Kivihalme pelaa kiekon kulmaan Mäenalaselle, josta hiemo syöttö Leskisen maaliin. Ei tehomerkintöjä Lasulle vaikka (jälleen kerran) oli helvetin isossa roolissa maalin synnyssä. Ei ollut muuten eka kerta. Kärppien nykyinen kakkonen on nykymenollaan mun mielestä ihan riittävä kakkoskenttä ja Lasu on sen sentteri, joten en vain voi laskea Lasua flopiksi tällöin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pakko nyt ottaa esille kun tässä pelin tiimellyksessä vielä muistan. @Erätauko Kärppien 3-0 maali: Lasu haistelee omalla alueella hienosti Tyrväisen syötön, polkee 2vs1 hyökkäykseen Mäenalasen kanssa ja tarjoilee huippupaikan mutta Mäenalanen ei osu. Tämän jälkeen Kivihalme pelaa kiekon kulmaan Mäenalaselle, josta hiemo syöttö Leskisen maaliin. Ei tehomerkintöjä Lasulle vaikka (jälleen kerran) oli helvetin isossa roolissa maalin synnyssä. Ei ollut muuten eka kerta. Kärppien nykyinen kakkonen on nykymenollaan mun mielestä ihan riittävä kakkoskenttä ja Lasu on sen sentteri, joten en vain voi laskea Lasua flopiksi tällöin.

En muista Lasua flopiksi kutsuneenikaan, sanonut vaan että mielestäni ei ole riittänyt ihan kakkosen keskelle. Lasulla on ollut nyt kolmessa pelissä tuollainen pisteissä näkymätön merkittävä rooli (maskipelaaminen yms.) ja kaksi edellistä mainitsin täällä itse ennen kuin muut olivat kirjoittaneet asiasta, joten en minä millään mustilla laseilla Lasun otteita katso. Näitä ennen vastaavia ei ole kuitenkaan ollut liikaa ja silloin 0.3 ppg ei ole mitenkään huikeasti kun ylivoima-aikaakin on tarjoiltu kunnolla.

Vastaavasti lähes joka pelissä on tilanteita joissa tulee mieleen, että voi kun Lasun paikalla olisi ollut joku hyökkäysosaamiseltaan loistava pelaaja. Eli kyse ei ole siitä etteikö Lasu voi olla kakkosen keskelläkin, mutta mielestäni helpoin tapa kehittää joukkuetta olisi hommata yksi ylivoimapeliäkin piristävä huippusentteri ja päästää Lasu tekemään omia arvokkaita juttujaan kolmoseen.
 

Kalabalik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki, Luleå, Kärpät, Donskoi
Ei tuosta nyt floppia saa tekemälläkään vaikka tehopisteet kiertävätkin kaverin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tuosta nyt floppia saa tekemälläkään vaikka tehopisteet kiertävätkin kaverin.

Kuka on tehnyt hänestä floppia? Hyvin ystävällisestihän Lasua on kohdeltu etenkin tuo pistemäärä huomioiden. Jotenkin erikoiseksi on jo mennyt toimiston väen puolustelu kun joutuu varomaan kauniisti muotoiltua pohdintaakin siitä miten joukkuetta voitaisiin kehittää ja miten pelaajat saataisiin luontaisiin rooleihinsa. Lasusta on tainnut tulla pelaaja, jota saa kyllä hehkuttaa (kuten sinäkin teit aikanaan), mutta jos ei häntä näe kuitenkaan tuon hehkutuksen arvoisena on parempi pitää ajatukset itsellään.

Tätä viestiä enempää vääntöä en aio käydä Lasusta. Olen sanonut, että hänessä on myös paljon hyvää. Mielestäni hän on kuitenkin profiililtaan enemmän alempien kenttien duunari, kiitettävän tunnollinen sellainen. Juuri nuo maskintekemiset yms. ovat asioita joista voisi hyötyä eniten puukäsikenttä, joka ei tee maalejaan juurikaan klip-klap syötöillä. En jaksa pyytää anteeksi sitä että uskoakseni kakkoskenttä olisi vaarallisempi toisentyyppisellä sentterillä. Sellaisella joka ruokkisi Leskistä ja Mäenalasta ja siten maksimoisi heidän maalintekotaitoaan.
 
Viimeksi muokattu:
H

Hidas_ja_kankea

En jaksa pyytää anteeksi sitä että uskoakseni kakkoskenttä olisi vaarallisempi toisentyyppisellä sentterillä. Sellaisella joka ruokkisi Leskistä ja Mäenalasta ja siten maksimoisi heidän maalintekotaitoaan.

Olisin omin sanoin voinut muotoilla mielipiteeni Lasusta melkein samoin sanoin. En minä ole täällä nähnyt vielä yhtään vakavasti otettavaa kirjoitusta Lasun floppaamisesta. Ihan kaikkia viestejä en pidä tosissaan kirjoitettuna.

Tällä ottelumäärällä pistepörssi on jo aika lahjomaton. Menee ne pomput sinne tai tänne tasan. Ylitulkitsemalla yksittäisiä tilanteita voidaan halutessa nostaa tai laskea pelaajaa haluamallaan tavalla.

En tällä hetkellä näe parempaa vaihtoehtoa nykyisen kakkosen keskellä kuin Lasu, joka ei muuttaisi joukkueen dynamiikkaa mennessään epäsuotuisaan suuntaan. Ainoana vaihtoehtona näkisin korvaamisen ulkopuolelta. Mikäli keskushyökkääjille tulee poissaoloja, tulee tilanne kärjistymään.

Olen hyvien esitysten innoittamana nostanut alkuperäistä odotustani tämän kauden sijoitukseksi runkosarjan osalta. Alun perin se oli nelossijoitus, mutta ruokahalu kasvaa syödessä.
 

JPL

Jäsen
Jos ketju toimii ja se tekee noin paljon enemmän maaleja, kuin päästää, niin ei siihen kannata koskea. Sillä ole lopputuloksen kannalta mitään merkitystä, kenelle ne pisteet merkitään.

Mutta se sentteri on edelleen toiveissa, koska neljättä vakisentteriä ei joukkueessa ole, vaan siinä kierrätetään laitureita.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jos ketju toimii ja se tekee noin paljon enemmän maaleja, kuin päästää, niin ei siihen kannata koskea. Sillä ole lopputuloksen kannalta mitään merkitystä, kenelle ne pisteet merkitään.

Mutta se sentteri on edelleen toiveissa, koska neljättä vakisentteriä ei joukkueessa ole, vaan siinä kierrätetään laitureita.
Tätä juuri tarkoitin. Ongelmat ei ole Lasun kentässä, vaan kentällisessä jossa ei ole oikeaa sentteriä. Ruohomaa - Lasu -Humaloja ovat pelanneet hyvin. Mulle on ihan sama onko uusi sentteri 2. vai 3.kentän keskellä, mutta uusi mies toki tarvitaaan. Lasun kenttään on silti turha koskea, kun homma toimii.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätä juuri tarkoitin. Ongelmat ei ole Lasun kentässä, vaan kentällisessä jossa ei ole oikeaa sentteriä. Ruohomaa - Lasu -Humaloja ovat pelanneet hyvin. Mulle on ihan sama onko uusi sentteri 2. vai 3.kentän keskellä, mutta uusi mies toki tarvitaaan. Lasun kenttään on silti turha koskea, kun homma toimii.

Ei me nyt ihan eri linjoillakaan olla. Tämä kakkoskenttä on kuitenkin ollut yhdessä niin vähän aikaa, että kaipaisin vielä lisänäyttöjä jotta uskoisin, että Lasu olisi profiililtaan tuohon parhaiten istuva. Esimerkiksi Mäenalasesta voisi saada enemmänkin maaleja irti kun häntä olisi ruokkimassa toisenlaisen profiilin omaava sentteri. Joka tapauksessa yksi kovan luokan kiekollinen sentteri tekisi hyvää, sillä sen avulla voitaisiin joko saada tulitukea kolmosesta tai sijoittaa hänet kakkosen keskelle jos tuon kentällisen peli sakkaa. Ylivoimalla olisi myös tarve osaavalle pelintekijälle.

Sellainenkin tekijä tässä saattaa olla, että oikasti kova sentteri saattaa vaatia lähtökohtaista paikkaa kahdessa ylimmässä ketjussa. Tai paikkaa Mäenalasen ja Leskisen välissä voidaan käyttää lisähoukuttimena. Tässä tilanteessa mitään valtavaa hoppua sentterin hankinnalle ei ole, mutta tietysti tilanne voi muuttua äkkiä yhdenkin (Ruohomaa) loukkaantumisen myötä. Kunhan nyt vaan naarattaisin tekijämies jos ja kun jotain naarataan.
 

Ränse

Jäsen
Hieman kärjistetysti ehkä sanottu mutta Lasu on Leskiselle ja Mäenalaselle vähän niinkuin Steve Rucchin oli aikanaan Selänteelle ja Kariyalle.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Hieman kärjistetysti ehkä sanottu mutta Lasu on Leskiselle ja Mäenalaselle vähän niinkuin Steve Rucchin oli aikanaan Selänteelle ja Kariyalle.
Sillä erotuksella, että Kariya ja Selänne iski hirmutehoja Rucchinin laidoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös