Entiset HIFK-pelaajat muualla

  • 2 391 819
  • 8 301
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Toiskohan Arttu tullessaan sieltä porakoneen, tai jos vaikka naulapyssyn
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aika mielenkiintoinen paikka toi Unkari. Olin ihan varma, että esim. Saksa tai Sveitsi olis ollu uus Luttisen pelimaa.

Jos olisi Unkarin liiga, niin olisi toki melkoisen ihmeellistä. Ei kai tämä nyt näin ole ihan mahdoton idea.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eiköhän tuossa tarkoitettu tätä kohtaa: Székesfehérvár pelaa Itävallan liigaa EBEL:ää.
Eli ihmeellistä olisi ollut, jos Luttinen olisi mennyt pelaamaan Unkarin liigaa, eikä Itävallan liigaa.

Näin juuri. En tunne tuota epeliä ollenkaan, mutta varmaan ihan kohtuullinen pikkuveli Sveitsille ja palkkaakin maksetaan, kun Itävalta ei ihan köyhä maa ole sekään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tiedä onko kukaan täällä huomannut/noteerannut, mutta Miro Karjalainen on siirtynyt HPK:n riveihin.

Kyllähän Vesalainen ja Karjalainen olisi tännekin kelvannut. Karjalainen ajaisi pakkihierarkiassa ohi Salmen ja Tepon heti.
 

F#21

Jäsen
En tiedä onko kukaan täällä huomannut/noteerannut, mutta Miro Karjalainen on siirtynyt HPK:n riveihin.

Kyllähän Vesalainen ja Karjalainen olisi tännekin kelvannut. Karjalainen ajaisi pakkihierarkiassa ohi Salmen ja Tepon heti.

Karjalainen vain taitaa olla liian hidas sekä kankea pelaaja Liigaan tällä hetkellä. Mestis luultavasti parempi taso hänelle ennen kuin saa liikkeensä kuntoon. Tuskin saa HPK:ssa hirveästi peliaikaa, ellei siellä tule loukkaantumisia.

Ajaisi Salmen ohi kyllä ja ehkä varauksella Teponkin, mutta ei tuosta apua HIFK:lle olisi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eiköhän tuossa tarkoitettu tätä kohtaa: Székesfehérvár pelaa Itävallan liigaa EBEL:ää.
Eli ihmeellistä olisi ollut, jos Luttinen olisi mennyt pelaamaan Unkarin liigaa, eikä Itävallan liigaa.

Katos vaan :D kiitokset selvennyksestä!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Niin. Monet näkevät Tikkasen paidan Jaffalan katossa ongelmallisena, koska ajattelevat että numeron jäädytyksen pitäisi tapahtua ainoastaan seurassa tehtyjen pelillisten ansioiden takia. Ja kyllä minäkin olen oikeastaan sitä mieltä.

Mutta Aimo Mäkinen ei oikeastaan ikinä välittänyt vähä-vitunkaan vertaa siitä, miten muut kokivat asioiden kuuluvan mennä. Hän ei välittänyt amatöörilogiikasta tai siihen liittyvistä kirjoittamattomista säännöistä sen enempää kuin maalaispelaajien seurauskollisuudestakaan: jokainen oli ostettavissa. Hän puuhasi Suomeen ammattijääkiekkoilua Tapparan mesenaatin Mikko Westerbergin ja myöhemmin Frank Mobergin ja Kalervo Kummolan kanssa paljon ennen kuin mitään liigakiekkoiluajatusta oli olemassakaan.

Siinä missä Mäkinen oli kuitenkin täysin erilainen kuin nuo muut nimet, oli täysin taloudellisista realiteeteistä välinpitämätön suhtautuminen juniorikiekkoiluun. Ja siihen tuo Tikkasen paidan jäädyttäminen viittaa. Yhtä hyvin siinä voisi lukea Tikkasen sijasta "Juniorikiekkoilu".

Ts. on ymmärrettävää, että ensi vilkaisulla Tikkasen nimi Jokereiden hallin katossa tuntuu ihan kummalliselta, etenkin HIFK-silmin katsottuna, mutta sadannella vilkaisulla siinä on ihan olemassa oleva logiikka, joka liittyy Aimon halukkuuteen pitää Jokerit olemassa. Tikkasen junioripaita symboloi siis sitä miksi Jokerit ei lakannutkaan olemasta, vaan vastoin kaikkia järjellisiä syitä vastaan jäi eloon.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Olinhan minäkin tuon tarinan joskus kuullut mutta unohtunut näemmä. Kiitos muistutuksesta ja ennen kaikkea asiallisista vastauksista!
Itse olen kuitenkin sitä mieltä että jäädytyksillä on tietty tarkoitus ja siitä pitäisi pitää kiinni. On toki jokaisen seuran oma asia mitä numeroita jäädyttää, itse en vain hyväksy tuollaista vaikka perustelut ymmärränkin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
On toki jokaisen seuran oma asia mitä numeroita jäädyttää, itse en vain hyväksy tuollaista vaikka perustelut ymmärränkin.
Mä luulen, että Jokereiden toimistollakin suurin osa oli vähän niin ja näin tuon jäädytyksen kanssa, mutta Aimolle ei sanottu ei, ei edes Hjallis. Toisaalta se on Aimon kunnioittamista.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks

Tuo Kantolan palkkaaminen KalPaan on jotenkin merkillinen juttu, niinkuin tuossakin jutussa mainitaan KalPa haluaa pelata luisteluvoimaista ja nopeaa peliä. Kumpikaan noista sanoista ei tule mieleen kun Kantolan pelityyliä kuvailee. Itse jotenkin kuitenkin tykkäsin tyypistä, vaikka kieltämättä pelillinen anti oli aika vähäistä täällä ollessa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Eipä ole Ramun slovakianvalloitus lähtenyt ruusuisesti. Harkkapeleissä 5gp 0+3, ekassa sarjapelissä 0+0 -3 ja tokassa jo vilttikomennus.

Olisikohan kuitenkin pitäny tulla takas Nordikselle.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä olen, noloa kyllä, jotenkin aina mustasukkainen pelaajista jotka siirtyy muihin liigajoukkueisiin. Esimerkiksi vaikka nyt Puustinen, eilenkin komea voittomaali CHL-pelissä. Joo, ei ollut Pudin viime kausi loppukevättä lukuun ottamatta mistään kotoisin, mutta silti.

Sitten joku Leino, joka siirtyi HPK:oon. Jotenkin jo valmiiksi vituttaa ne meitä vastaan tehdyt pisteet. Kuitenkin oma kasvatti, vaikka Hämeenlinnasta onkin. Eikä toki mikään sateentekijä ollut Helsingissä.

Kaikkein pahinta on tietysti Tapparaan siirtyvät pelaajat, joita nyt ei onneksi paljon ole. Mutta kyllä kirpaisee oma junnu Zaborsky kahvara-paidassa.

Edit. Viesti lähti liian aikaisin.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei ole kyllä yhtään Pudia eikä Leinoa ikävä. Ensinmainittu pelasi jo pari kautta todella laiskasti ja toinen oli viimekaudella aivan paska. Mun mielestä on hienoa että lähtevät muualle hakemaan sitä uutta nousua ja olen vain onnellinen jos siinä onnistuvat. Kateutta ei aiheuta yhtään, koska meillä ura oli laskusuunnassa. Eikä se mahdollinen uusi syntyminen välttämättä johdu edes organisaatiosta vaan siitä että lähdetään muualle uusiin piireihin jossa ei olla mukavuusalueella ja joudutaan taas tekemään töitä statuksen luomiseksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mä olen, noloa kyllä, jotenkin aina mustasukkainen pelaajista jotka siirtyy muihin liigajoukkueisiin. Esimerkiksi vaikka nyt Puustinen, eilenkin komea voittomaali CHL-pelissä. Joo, ei ollut Pudin viime kausi loppukevättä lukuun ottamatta mistään kotoisin, mutta silti.

Sitten joku Leino, joka siirtyi HPK:oon. Jotenkin jo valmiiksi vituttaa ne meitä vastaan tehdyt pisteet. Kuitenkin oma kasvatti, vaikka Hämeenlinnasta onkin. Eikä toki mikään sateentekijä ollut Helsingissä.

Kaikkein pahinta on tietysti Tapparaan siirtyvät pelaajat, joita nyt ei onneksi paljon ole. Mutta kyllä kirpaisee oma junnu Zaborsky kahvara-paidassa.

Edit. Viesti lähti liian aikaisin.

Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi IFK:ssa on vaikeampi onnistua kun muualla. Esimerkiksi Aaltonen... kuka uskoo että olisi esimerkiksi Kärpissä vedellyt 30 peliä ilman maalia. Ei ikinä!
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse ihmettelen lähinnä sitä, miksi IFK:ssa on vaikeampi onnistua kun muualla. Esimerkiksi Aaltonen... kuka uskoo että olisi esimerkiksi Kärpissä vedellyt 30 peliä ilman maalia. Ei ikinä!

Tämä on erittäin hyvä pointti. Eihän esimerkiksi Puustista kukaan kaipaa runkosarjan 2016-2017 perusteella. Mutta ainakin sen perusteella, mitä olen JYPin harjoituspelejä nähnyt, näyttää olevan heti iskussa. Jotenkin uskomatonta.

Tietysti on silläkin merkitystä, että Jyväskylässä Pudi on pelannut heti ykkös-YV:tä ja vissiin muutenkin ykköskentässä.

Mutta näinhän tämä tuntuu aina menevän. Tuleeko mieleen yhtään pelaajaa, joka olisi onnistunut IFK:ssa paremmin kuin muualla? Joku Hauhtonen ehkä. Muita?
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Ilari Melart ainakin mielewtäni onnistui HIFK:ssa paremmin kuin muualla
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös