Montako voittoa Suomen jalkapallomaajoukkue saavuttaa karsinnoissa vuoden 2018 MM-kilpailuihin?

  • 5 125
  • 41

Montako voittoa Suomen jalkapallomaajoukkue saavuttaa karsinnoissa vuoden 2018 MM-kilpailuihin?


  • Äänestäjiä
    133
  • Poll closed .

Snagari

Jäsen
Miten sitten suhtaudut jääkiekkoon, jossa filmaaminen on myöskin vakava ongelma?
Haluaisin kuulla lisää tästä miten vakava ongelma filmaaminen jääkiekossa on. Aikamoinen kommentti verrata jalkapallon filmaamisongelmaa jääkiekon vastaavaan. Toki jääkiekossakin ajoittain filmataan, mutta että vakava ongelma. Eiei.
 
Miten sitten suhtaudut jääkiekkoon, jossa filmaaminen on myöskin vakava ongelma?

Minä pidän jääkiekossa siitä, että jääkiekossa (toisin kuin jalkapallossa) filmaaminen ei ole yleisesti hyväksyttyä. Pidän myös siitä, että NHL:ssä tällaisista tempauksista ei selviä ilman minkäänlaista sanktiota:
Luis Suarez Massive Dive against Stoke 08.10.2012 - YouTube

Jalkapallossa noista sen sijaan pääsee useimmiten ilman rangaistusta, vaikka sääntöjen mukaan pitäisi tulla keltainen kortti. Niistä ei rangaista jälkikäteen videoiden perusteella johtuen siitä, että räikeä filmaaminen halutaan pitää osana lajia, koska niin suuri osa todellisten jalkapallomaiden asukkaista arvostaa sitä. Siellä kansanluonne on hyvin erilainen kuin Suomessa, Ruotsissa ja Kanadassa.

Mitä tulee nurmella pyörimiseen, niin olisi kiva nähdä kuinka pitkään esimerkiksi sinä pyörisit siellä nurmella, jos esimerkiksi John Terry tulisi täysiä napit edellä sinua jaloille.

Minä olisin varmasti melko romuna, jos John Terry tulisi kunnolla jaloille. Sen sijaan olen 99,99-prosenttisen varma, että esim. tällaisesta päällekarkauksesta selviäisin vähemmin vaurioin kuin videolla näkyvä ammattilaisjalkapalloilija:
WORST FOOTBALL (Soccer) DIVERS and CHEATERS - YouTube

Suomalaiset jalkapalloilijat eivät ole kovin hyviä ja aktiivisia filmaamaan. Se on yksi heidän lukuisista puutteistaan. Suomalaisten kehnous tässä asiassa johtunee siitä, että he ovat kasvaneet evankelis-luterilaisessa maassa, jonka ilmapiiri vaikuttaa meihin ateisteihinkin siten, että suhtaudumme tuon kaltaiseen vilppiin keskimäärin paljon kielteisemmin kuin Välimeren alueen todellisten jalkapallomaiden asukit. Samat erot kansallisessa eetoksessa näkyvät myös ihan valtioiden taloudenpidossa.

Kun itse käyn katsomassa Ilveksen Veikkausliiga-pelejä Tammelassa, mä pidän siitä, että siellä näkee teatraalisia kieriskelyjä olemattomien kontaktien jälkeen paljon vähemmän kuin maailman huippujen peleissä. Ja Suomen kutosdivarissa niitä näkee vielä vähemmän.

Voihan se olla että Islanti pelaisi vielä EM-krapulaisena.

Voi myös olla, että yksittäinen arvokisakeikka ei tee maasta mitään jalkapallon supervaltaa. Mielestäni Latviakaan ei lähtisi vieraspeliin Suomea vastaan minään täysin suvereenina suosikkina. Eikä Islannin EM-paikka muuten ole vielä ihan 100-prosenttisen varma.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
@Snagari ja @Kirjoittelija Otin siis kantaa lainaamaani henkilön viestiin, jossa hän kutsui Suomen maajoukkueen pelaajia ballerinoiksi. En siis missään nimessä väittänyt jääkiekkoilijoiden filmaavan enemmän kuin jalkapalloilijat. Uskallan kuitenkin ilman mitään tilastodataa väittää, että jääkiekossa (eri maiden pääsarjatasoilla) filmataan enemmän kuin Suomen jalkapallomaajoukkueen pelaajat filmaavat. Eri mieltä saa olla, mutta olen lähes varma olevani oikeassa tässä asiassa. Niitä jääkiekon filmaamisvideoita löytyy esimerkiksi youtubesta reilusti, jos osaa vain oikein etsiä.
 

Snagari

Jäsen
@Snagari ja @Kirjoittelija Otin siis kantaa lainaamaani henkilön viestiin, jossa hän kutsui Suomen maajoukkueen pelaajia ballerinoiksi. En siis missään nimessä väittänyt jääkiekkoilijoiden filmaavan enemmän kuin jalkapalloilijat.
Väitteesi johon minä otin kantaa oli että filmaaminen on jääkiekossa vakava ongelma. En usko että oikeasti voit olla tuota mieltä. Laji, joka nimenomaan on tunnettu pelaajien kovuudesta ja kyvystä ottaa vastaan iskuja ja pelata kivuista huolimatta.
 

Barney

Jäsen
Väitteesi johon minä otin kantaa oli että filmaaminen on jääkiekossa vakava ongelma. En usko että oikeasti voit olla tuota mieltä. Laji, joka nimenomaan on tunnettu pelaajien kovuudesta ja kyvystä ottaa vastaan iskuja ja pelata kivuista huolimatta.
Jääkiekossa filmaaminen ei näy välttämättä yhtä selvästi kuin jalkapallossa, mutta esimerkiksi kampitusjäähyihin liittyy todella usein filmaamista. Tarkalla silmällä kun katsoo jäähyihin johtaneita tilanteita, niin voi huomata ettei ihan joka kerta se kontakti ole niin kova, kuin lopputulos antaa ymmärtää. Ilmeisesti myös NHL katsoo filmaamisen olevan melko vakava ongelma, koska siitä on ruvettu antamaan rangaistuksia.

Niistä ei rangaista jälkikäteen videoiden perusteella johtuen siitä, että räikeä filmaaminen halutaan pitää osana lajia, koska niin suuri osa todellisten jalkapallomaiden asukkaista arvostaa sitä. Siellä kansanluonne on hyvin erilainen kuin Suomessa, Ruotsissa ja Kanadassa.
Tässä olet väärässä. Esimerkiksi Celticin Derk Boerrighter sai ottelun jälkeen Skotlannin jalkapalloliitolta kahden ottelun pelikiellon, vaikka itse tilanteessa Celtic saikin pilkun ja vastustajan puolustaja punaisen kortin.
 
Väitteesi johon minä otin kantaa oli että filmaaminen on jääkiekossa vakava ongelma.

NHL:ssä on viime vuosina otettu todella tiukka linja filmaamiseen, mikä on johtanut siihen, että paljon filmausjäähyjä tulee jopa tilanteista, joissa ei oikeasti edes filmata. Aika monta jalkapallopeliä olen elämäni aikana nähnyt, mutta en muista koskaan nähneeni esim. näin järjetöntä filmaustuomiota futiksessa:
Mike Smith slash on Dustin Brown. Los Angeles Kings vs Phoenix Coyotes Game 2 5/15/12 NHL Hockey - YouTube

Tuo NHL:n linja, jossa jopa syyttömiä rangaistaan, ei ole mitenkään ongelmaton. Itse diggaan silti tuosta tyylistä enemmän kuin jalkapallossa käytössä olevasta linjasta, jossa äärimmäisen härskeistäkin filmeistä selviää useimmiten ilman minkäänlaista rangaistusta.

Tässä olet väärässä. Esimerkiksi Celticin Derk Boerrighter sai ottelun jälkeen Skotlannin jalkapalloliitolta kahden ottelun pelikiellon, vaikka itse tilanteessa Celtic saikin pilkun ja vastustajan puolustaja punaisen kortin.

Mielenkiintoista. Onko sulla vastaavia esimerkkejä Englannista, Saksasta, Italiasta tai Espanjasta, vai veteleekö Skotlanti tässä ihan omilla linjoillaan? Jos näin on, voitaisiin jääkiekossakin todeta filmaukseen puututtavan kovalla kädellä, jos siitä rangaistaisiin jossain Norjan tai Tanskan liigassa, mutta Amerikassa, Suomessa, Venäjällä ja Ruotsissa saisi hyppiä ihan vapaasti. Valioliigassa esim. Luis Suarezille ei ole koskaan käynyt noin, vaikka herran loikat olivat aika räikeitä. Nykyisessä NBA:ssä ja NHL:ssä vastaavista tempuistaa tulee sanktiota. Minä muistan sen tapauksen jostain kuuden-seitsemän vuoden takaa, kun UEFA yritti sanktioida jotain Arsenal-hyökkääjää filmauksesta, mutta Arsenal protestoi asiaa niin voimakkaasti, että UEFA päätti sallia filmauksen jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:

Snagari

Jäsen
Jääkiekossa filmaaminen ei näy välttämättä yhtä selvästi kuin jalkapallossa, mutta esimerkiksi kampitusjäähyihin liittyy todella usein filmaamista. Tarkalla silmällä kun katsoo jäähyihin johtaneita tilanteita, niin voi huomata ettei ihan joka kerta se kontakti ole niin kova, kuin lopputulos antaa ymmärtää. Ilmeisesti myös NHL katsoo filmaamisen olevan melko vakava ongelma, koska siitä on ruvettu antamaan rangaistuksia.
Sanoin kyllä jo aikaisemmin että jääkiekossakin filmaamista tapahtuu. Se kuitenkin pyritään kitkemään pois rangaistuksilla. Filmaaminen ei ole myöskään yleisesti hyväksyttyä kuten jalkapallossa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nollakerholaisella on vielä neljä matsia aikaa raapia huikea ja legendaarinen avausvoitto näistä karsinnoista. Kotona matsit Islantia ja Turkkia vastaan, vieraspelit Kroatiaa ja Kosovoa vastaan. Kävisikö niin, ettei näistä karsinnoista tule ainuttakaan voittoa?

Turussa olisi Turkki-ottelu lokakuussa, siitä jo Palloliitto lähestyi mainossähköpostilla lippuostojen toivossa. Voisihan tuon käydä vilkaisemassa niin näkisi Turkin A-maajoukkueen, mutta lippuosto tapahtuu korkeintaan vasta otteluviikolla. Lokakuussa voi olla jo sateisen, kolean ja tuulisen sijasta räntä/lumisateinen, helvetin kylmä ja erittäin tuulinen. Ei silloin kuulu ihmisen olla ulkotiloissa lainkaan, edes Kupittaan stadionilla. Jos on lämmin syyskeli niin ehkä sitten.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olen näköjään pari vuotta sitten ennustanut että nollalla voitolla kisoihin kuningas Paavo Ensimmäisen johdolla, eli siinä ennustettu näköjään myös pressanvaalien tulosta. Tuolloin en tosin tiennyt että PerSut olisivat hajoamassa ja kreationistivenäjäfanifasistimilffistä tulee Väykälle todellinen uusi vaihtoehto (sic) Venäjän hevoseksi pressanvaaleissa. Eli päivittäkäämme johtotähtivaihtoehdoksi myös Führerin Huhtasaaren.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
1-2 voittoa veikattu. Ei välttämättä mene oikein... siis vittu oikeesti.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tämän ketjun avausviestien aikaan ei ollut vielä Kosovoa sijoitettu mukaan lohkoon, joten se "0:n voiton veto" olisi ollut toistaiseksi voittava hevonen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Aikoinaan näköjään äänestänyt 3-4. Ei taisa osua.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ehkä olisi parempi veikata milloin Suomen potkismaajoukkue voittaa ekan jonkun karsintapelin... on se vaan karseeta katottavaa vuodesta toiseen..
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Yhtä tai kahta voittoa veikkasin ja siihen uskon edelleen. Luvattoman vaikeaahan näissä(kin) karsinnoissa Huuhkajilla on ollut, mutta aina täytyy säilyttää edes uskon kipinä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
3-4 myönteisenä ihmisenä veikkasin ja vituiks meni.

Tämähän on älyttömän seksistinen ketju kun viitataan otsikossa että Suomen miesten jalkapallomaajoukkue on yhtä kuin Suomen jalkapallomaajoukkue. Ja mikä on mies, tuo raiskaaja, jota koko muu maailmankaikkeus pelkää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös