Mille naurat juuri nyt?

  • 13 182 687
  • 50 324
Iltasanomissa oli mainittu Räikkösen kotikylä Sveitsissä. Aika sopiva Kimille..
Räikkönen asuu Zugin kupeessa Baarin kylässä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
https://pbs.twimg.com/media/DFy91klXkAACBdd.jpg:large

Tälle analyysille kannattamisesta. En tiennytkään että kannattajaksi ryhtyessä pitää olla joku Pavarotti. Ja ei, en usko että kyseessä on trolli. Linkki vie kuvaan twitterissä.
Onneksi kirjoittajalla on mahdollisuus toimessaan päiväkodinjohtajana vaikuttaa tulevien kannattajien musikaalisuuteen, pennut vaan kuoroharjoittelemaan täydellisellekin sävelkorvalle sopivaa chänttiä. Moniääninen cantore minores kun luikkaisi "viitun hoomo, tsa tsa tsatsatsa" niin kyllä kostuisi silmäkulma...kin.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
https://pbs.twimg.com/media/DFy91klXkAACBdd.jpg:large

Tälle analyysille kannattamisesta. En tiennytkään että kannattajaksi ryhtyessä pitää olla joku Pavarotti. Ja ei, en usko että kyseessä on trolli. Linkki vie kuvaan twitterissä.

Aivan timanttinen bongaus! Herra Rytöhonka on joko aivan mestari piilosarkasmin ja suoranaisen parodian kirjoittamisessa tai vaihtoehtoisesti herra päiväkodinjohtaja on vain hyvin ainutlaatuinen ihminen. Anyways, tuli kyllä naurettua huolella tälle kolumnille.

Edit. Hetken käväisi jo mielessä, että päiväkodinjohtaja Klaus Rytöhonka olisi ihan Kummeli -tyyliin keksitty hahmo, mutta näemmä kyseessä on ihan oikea ihminen.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Aivan timanttinen bongaus! Herra Rytöhonka on joko aivan mestari piilosarkasmin ja suoranaisen parodian kirjoittamisessa tai vaihtoehtoisesti herra päiväkodinjohtaja on vain hyvin ainutlaatuinen ihminen. Anyways, tuli kyllä naurettua huolella tälle kolumnille.

Edit. Hetken käväisi jo mielessä, että päiväkodinjohtaja Klaus Rytöhonka olisi ihan Kummeli -tyyliin keksitty hahmo, mutta näemmä kyseessä on ihan oikea ihminen.
Klaus on kyllä jalkapallo ihminen viimeiseen hengen vetoon Kirjoittajavieras Klaus Rytöhonka: Höpöttäjät keskellämme - Lukijoilta - Turun Sanomat
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihan oikeassa tuo Rytöhonka on, oli kyse mistä kannatusporukasta tahansa (tai lajista, samaa se on jääkiekossakin). Sekava pässivainaan nuotilla vedetty epätahtinen mölinä on kamalaa kuultavaa, ja menevät ne supernerokkaat sanoitustaiteelliset mestariluomuksetkin eli tyypilliset vitunhomo-chantitkin täysin hukkaan kun sanoista ei saa mitään selvää läheltä eikä kaukaa. Kaukaa on tietysti parempi kuunnellakin, jotta "öömm...mmm....ässs...öömmmömömömömmm..."-mölinä häiritsee vähemmän.

Monen joukkueen fanit pitävät chanttejaan kovinkin kekseliäinä, joten olisi ihan suotavaa opetella edes sen verran yhteislaulun ja äänenkäytön alkeita, että niistä saisivat edes omat fanit selvää, muista katsojista puhumattakaan. Pahimmillaan tuohon sitten joku läpsytys tai peräti rummunpauke päälle, niin kakofonia on valmis.

Onhan se ihan eri kuuloista jos fanit osaavat laulaa edes vähän sinne päin. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa vuoden 2012 jalkapallon EM-kisojen matsi Espanja-Irlanti, jossa liki parikymmentätuhatta irlantilaisfania lauloi monta minuuttia kestävän Fields Of Athenry -kappaletta ottelun loppupuolella (YouTube-linkki). Olin paikan päällä, ja kylmät väreet tuosta tulivat. Tuollainen kannatuslaulukulttuuri tekee astetta suuremman vaikutuksen kuin sekavasti ölisty möykkä jota Rytöhonkakin kritisoi.

Hyvätasoinen, selkeä ja napakka kannustus on tietysti aina asia erikseen, sitä vain harvemmin kuulee.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onhan se ihan eri kuuloista jos fanit osaavat laulaa edes vähän sinne päin. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa vuoden 2012 jalkapallon EM-kisojen matsi Espanja-Irlanti, jossa liki parikymmentätuhatta irlantilaisfania lauloi monta minuuttia kestävän Fields Of Athenry -kappaletta ottelun loppupuolella (YouTube-linkki). Olin paikan päällä, ja kylmät väreet tuosta tulivat. Tuollainen kannatuslaulukulttuuri tekee astetta suuremman vaikutuksen kuin sekavasti ölisty möykkä jota Rytöhonkakin kritisoi.
Voi olla että tuohon päästääkseen oleellisempaa olisi ensin hankkia ne parikymmentätuhatta fania kuin se että ne muutamat kymmenet menisivät sipelius-akatemiaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto tässä kuussa sanoin soittavani että kuun vaihteessa jatkan töissä, mutta unohdin. No kuka sitä nyt joka viikko voi muistaa että sellaisessa pitäis käydä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Johtuu varmaan osittain väsymyksestä, mutta kyllähän tämä pieni keskustelu hieman hymyilytti:

Mitä järkeä on ostaa yli 200hv auto? Jos jollain on pieni kulli niin ei se tehokkaalla autolla kasva.

Meillä on ihan normaalit perheautot. Mun autossa 215hv ja emännn autossa 205hv. eli V70 d5 volvo ja S60 T4 volvo. Ei noi mun kulliini ainakaan mitenkään vaikuta, niissä kun on ne tehot ja sillä hyvä. Enkä mä mitään haittaakaan ole havainnut. Vai pitäiskö ostaa joku corolla sen takia, ettei joku pahoita mieltään?

Jotain se kertoo että vanha ukko on ostanut itselle ja emännälle tehokkaat Volvot. Autossa pitäisi olla lähemmäs tuhat hevosvoimaa jotta saisi edes lähes samoja kikseja mitä 200kg/200hv rr-pyörällä. Tietenkin on jokaisen oma asia jos haluaa maksaa ihan turhia polttoainekuluja.

Ensinäkin meidän muija ostaa autonsa itse. Toisekseen, meillä on vuodesta 1978 asti ajettu Volvolla. Miten se sua häiritsee, että mun autossa on siihen tarkoitetut normaalitehot? Mä en todellakaan osta autoa heppojen vuoksi, vaan siihen tarkoitukseen, mihin sitä tarvitsen. Mä en ala ajelemaan 30000km vuodessa työmatkoja millään datsialla.

ps. mulla keskikulutus 6.1 l/100km dieseliä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tälle:

Vesa Keskinen ja amerikan vesa keskinen AKA Donald Trump

En tiedä kumpi on juntinpaa mutta se, että tietää Vesa Keskisestä niin paljon, että osaa vielä vetää tästä yhtäläisyyksiä Donlad Trumpiin...se on junttia jos mikä.

Mä en tiedä paljonko turkulaisille suodatetaan vapaata mediaa, mutta ainakin Tampereella ei ole voinut välttää tietoa että molemmat ovat miljoonia perineitä pellejä joiden kanssa ala-asteikäinen pärjäisi tavauskilpailussa. Liekkipaidastakin olen kuullut ja nähnyt ilman omaa tahtoa. Tavauskilpailusta puheenollen, kuka on Don lad Trump? Joku turkulainen brittilädi?
 

sinikettu

Jäsen
Taitaa olla ainoita naisurheilijoita, jolla on takana laajat lääketieteelliset tutkimukset ja todistus siitä, että on nainen.
Senpä takia se onkin hauskaa. Paitsi, että Semenyalla ei ole kohtua eikä munasarjoja, mutta vatsaonteloon jääneet kivekset löytyvät. Semenya on muutenkin äärimmäisen todennäköisesti saanut huomattavaa kilpailuetua koholla olleista mieshormoneistansa, jotka johtuvat kiveksistä.

Asianomainen pääsi muuten myös tämän vuoden lääketieteen pääsykokeen tehtävän 9 päähenkilöksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Senpä takia se onkin hauskaa. Paitsi, että Semenyalla ei ole kohtua eikä munasarjoja, mutta vatsaonteloon jääneet kivekset löytyvät. Semenya on muutenkin äärimmäisen todennäköisesti saanut huomattavaa kilpailuetua koholla olleista mieshormoneistansa, jotka johtuvat kiveksistä.

Asianomainen pääsi muuten myös tämän vuoden lääketieteen pääsykokeen tehtävän 9 päähenkilöksi.

Mutta on nainen.
 

sinikettu

Jäsen
Mutta on nainen.
Hänellä on sekä naisen että miehen primäärisiä sukupuoliominaisuuksia sekä pari oleellista seikkaa puuttuu naisen primäärisistä sukupuoliominaisuuksista. Sukupuolikromosomeja en googlettamalla löytänyt, eikä niistä ole ilmeisesti virallista tietoa. Väittämäsi on siis näiden perusteella osittain virheellinen. Kyllä minäkin Semenyan laittaisin näin yleisesti kategoriaan nainen, mutta biologisilta ominaisuuksiltaan hän ei ole mies eikä nainen. Ehkä interseksuaalinen on parempi sana kuvaamaan häntä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hänellä on sekä naisen että miehen primäärisiä sukupuoliominaisuuksia sekä pari oleellista seikkaa puuttuu naisen primäärisistä sukupuoliominaisuuksista. Sukupuolikromosomeja en googlettamalla löytänyt, eikä niistä ole ilmeisesti virallista tietoa. Väittämäsi on siis näiden perusteella osittain virheellinen. Kyllä minäkin Semenyan laittaisin näin yleisesti kategoriaan nainen, mutta biologisilta ominaisuuksiltaan hän ei ole mies eikä nainen. Ehkä interseksuaalinen on parempi sana kuvaamaan häntä.

En tiedä mistä olet tietosi saanut, minun on luotettava IAAF:n lausuntoon, jonka mukaan Semenya kilpailee naisten luokissa.
 

sinikettu

Jäsen
En tiedä mistä olet tietosi saanut, minun on luotettava IAAF:n lausuntoon, jonka mukaan Semenya kilpailee naisten luokissa.
IAAF ei ole käsittääkseni luonnontieteellinen järjestö, vaan urheilullinen ja poliittinen. Voit korjata, jos olen väärässä. Päätös antaa Semenyan antaa kilpailla naisten sarjassa ei ole biologinen vaan poliittinen päätös. IAAF:llä oli suuri tukku poliittista painetta antaa Semenyalle tai muille vastaaville lupa valita sarjansa. Sama voi päteä vaikkapa transgender-ihmisiin tai heidän kuulumaansa seksuaali-identiteettiin. Kaikille heille on mahdollista antaa lupa kilpailla naisten tai miesten sarjoissa, olipa heillä kuinka paljon tahansa miesten tai naisten sukuominaisuuksia. Semenya olisi btw sataprosenttisella varmuudella saanut kilpailla myös miesten sarjassa samoilla perusteluilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös