Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 299
  • 33 886

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aamulehden yleisönosastoviesti havahdutti tsekkaamaan asian, ja kyllä se niin vaan on, että vakuutusyhtiön lääkäri saa ihan lain suomalla oikeudella valehdella lääkärinlausuntoa antaessaan. Muutoin lääkärin pitää totta puhuman tuomioistuimille tai viranomaisille lausuntoja ja todistuksia antaessaan, mutta vakuutusasioissa saa rahaa vastaan puhua ihan höpöjä vakuutusyhtiön hyväksi oikein lakipykälän turvin. Hieno laki on kyllä tehty! Kukahan oikeusturvaoppinut tuonkin on päästänyt läpi ja kuinka paljon vakuutusyhtiöt on sille maksaneet?

Kaveri on vakuutusyhtiössä jonain ryhmäpäällikkönä. Joskus koittanut vähän asiasta keskustella, mutta sieltä tulee niin järjetöntä oman pesän puolustamista, että ei siinä ole mitään tolkkua.

Muutenkin avautunut, että ihan yleisemminkin monet puolustavat työpaikkaansa melkoisen sokeasti näkemättä asioissa mitään ongelmaa.

Varmaan vaikka Jatkoajan moderaattoritkin hihittelee niiden omassa diktatuurissaan ja ajattelee kaiken aina olevan hyvin. Siitä IFK:n dynastiasta ei jaksa edes sanoa mitään yleisellä puolella.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Aamulehden yleisönosastoviesti havahdutti tsekkaamaan asian, ja kyllä se niin vaan on, että vakuutusyhtiön lääkäri saa ihan lain suomalla oikeudella valehdella lääkärinlausuntoa antaessaan. Muutoin lääkärin pitää totta puhuman tuomioistuimille tai viranomaisille lausuntoja ja todistuksia antaessaan, mutta vakuutusasioissa saa rahaa vastaan puhua ihan höpöjä vakuutusyhtiön hyväksi oikein lakipykälän turvin. Hieno laki on kyllä tehty! Kukahan oikeusturvaoppinut tuonkin on päästänyt läpi ja kuinka paljon vakuutusyhtiöt on sille maksaneet?

Kerro tästä lisää. Missä näin sanotaan, että vakuutuslääkäri voi ihan höpöpjä puhua? Ja kuinkapa usein muuten vakuutusyhtiön lääkäri ylipäänsä mitään lääkärinlausuntoja edes antaa tai tekee? Vai voisiko nyt olla niin, että asioita kunnolla ymmärtämättömät vetävät johtopäätöksiä asioista vähän väärin perustein?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Netflixin mukaan olen katsonut Better Call Saulin kolmannen tuotantokauden muutamaa minuuttia vaille kokonaisuudessaan. Minkähanlainen se känni oli silloin kun olen nuo katsonut, kun en muista puoliakaan.
 

Vesku

Jäsen
Aamulehden yleisönosastoviesti havahdutti tsekkaamaan asian, ja kyllä se niin vaan on, että vakuutusyhtiön lääkäri saa ihan lain suomalla oikeudella valehdella lääkärinlausuntoa antaessaan. Muutoin lääkärin pitää totta puhuman tuomioistuimille tai viranomaisille lausuntoja ja todistuksia antaessaan, mutta vakuutusasioissa saa rahaa vastaan puhua ihan höpöjä vakuutusyhtiön hyväksi oikein lakipykälän turvin. Hieno laki on kyllä tehty! Kukahan oikeusturvaoppinut tuonkin on päästänyt läpi ja kuinka paljon vakuutusyhtiöt on sille maksaneet?

Rupesi kiinnostamaan. Avaatko vielä tämän päätelmäketjun tännekin? Esim. laittaisitko kyseiset lainkohdat katsottavaksi? Ja mitä tarkoitat vakuutuslääkärillä?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avautui, että koomikko Ilkka Kiven facebook-päivitykset on kyllä äärimmäisen raskasta luettavaa. En miehestä erityisesti mitään tiedä, voi olla mukavakin sälli, mutta nuo tekstit vaikuttaa melkoiselta moralisoinnilta ja omat mielipiteet on automaattisesti oikein ja nähdään pelkkiä vihollisia ja vääryyttä ympärillä. Jokainen kirjoittakoon mitä kirjoittaa, mutta en myöskään voi välttyä ajatukselta, että mitään komiikkaa ilmeisesti tuolta harvoin löytyy.
 

sinikettu

Jäsen
Avautui, että koomikko Ilkka Kiven facebook-päivitykset on kyllä äärimmäisen raskasta luettavaa. En miehestä erityisesti mitään tiedä, voi olla mukavakin sälli, mutta nuo tekstit vaikuttaa melkoiselta moralisoinnilta ja omat mielipiteet on automaattisesti oikein ja nähdään pelkkiä vihollisia ja vääryyttä ympärillä. Jokainen kirjoittakoon mitä kirjoittaa, mutta en myöskään voi välttyä ajatukselta, että mitään komiikkaa ilmeisesti tuolta harvoin löytyy.
Usein kuulee, että monet koomikot ovat aika mitäänsanomatonta tai tylsää jengiä lavan ulkopuolella. Lieköhän jotain totuutta tässäkin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Avautui, että koomikko Ilkka Kiven facebook-päivitykset on kyllä äärimmäisen raskasta luettavaa. En miehestä erityisesti mitään tiedä, voi olla mukavakin sälli, mutta nuo tekstit vaikuttaa melkoiselta moralisoinnilta ja omat mielipiteet on automaattisesti oikein ja nähdään pelkkiä vihollisia ja vääryyttä ympärillä. Jokainen kirjoittakoon mitä kirjoittaa, mutta en myöskään voi välttyä ajatukselta, että mitään komiikkaa ilmeisesti tuolta harvoin löytyy.

Huomannut saman. Vituttaa nykyään joka kerta, kun sen päivitys pompahtaa omalle feedille. Turha jätkä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Usein kuulee, että monet koomikot ovat aika mitäänsanomatonta tai tylsää jengiä lavan ulkopuolella. Lieköhän jotain totuutta tässäkin.
Suurin ongelma noiden kanssa on, että ovat usein tylsiä ja mitäänsanomattomia lavallakin. Poikkeuksia toki on kuten esim. Jope Ruonansuu, joka on luonnostaan hauska ja aivan huikeaa pöytäseuraa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Iikka ihan hyvää juttua vetää lavalla, mutta somessa meno on mennyt ihmeelliseksi vinkumiseksi. Ainakin Twitterissä.

Iikka Kivi, Tomi Walamies ja myös Jukka Lindström ovat tietynlaisia trendi-suvakkikoomikoita, jotka ovat ensimmäisenä räksyttämässä jostain mukatärkeästä yhteiskunnallisesta ongelmasta, mutta vastapuoli ei saisi asiasta vääntää vitsiä.

- Mitä tapahtuu jos ajaa rekalla lesbofeministineekerivegaanin yli?

- en tiedä, ei kiinnosta
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomannut saman. Vituttaa nykyään joka kerta, kun sen päivitys pompahtaa omalle feedille. Turha jätkä.
Ei avaudu miksei estetä viestejä, jotka vituttaa joka kerta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Huomannut saman. Vituttaa nykyään joka kerta, kun sen päivitys pompahtaa omalle feedille. Turha jätkä.

Iikka Kivi olisi ollut aika täydellinen vastaus kun pahimman öyhötyksen aikaan kyseltiin "mikä toinen ääripää?". Täydellisin vastaus olisi ollut näyttää kuva nvu:n käsikirjoitussessiosta. Iikan kivet Lindströmin suussa. Ja tasa-arvon nimissä myös Lindströmin nyytit Iikan suussa.
 

bart

Jäsen
Kävin aikoinani treffeillä naisen kanssa, joka mainitsi olevansa Annika Eklundin kaveri. Lopputreffit mietinkin, millä tekosyyllä saisin Annikan yhteystiedot.
Aikanaan vuosituhannen vaihteessa muutaman sanan olen vaihtanut Annikan kanssa. Jäi kyllä aika sympaattinen kuva hänestä. Toki mieleen jäi enemmän hänen kaverilleni osoittamat sanat: "Tulehan huomenna Kalajoelle"..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aikanaan vuosituhannen vaihteessa muutaman sanan olen vaihtanut Annikan kanssa. Jäi kyllä aika sympaattinen kuva hänestä. Toki mieleen jäi enemmän hänen kaverilleni osoittamat sanat: "Tulehan huomenna Kalajoelle"..

Ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä olet hänelle sanonut, mutta menikö kaveri.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jengi siis kirjottaa tänne, kun ne on paskalla, ilmenee Missä olet juuri nyt? -ketjusta.

Varmaan pitäs olla ketju Minä olen nyt paskalla, mihin skrivataan kun sonnitaan. Tai kaikissa ketjuissahan tota tehdään mutta jos oikein ajatuksella että nyt kerron miten menee.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jengi siis kirjottaa tänne, kun ne on paskalla, ilmenee Missä olet juuri nyt? -ketjusta.

Varmaan pitäs olla ketju Minä olen nyt paskalla, mihin skrivataan kun sonnitaan. Tai kaikissa ketjuissahan tota tehdään mutta jos oikein ajatuksella että nyt kerron miten menee.
Odotin pitkään että joku olisi ollut kusella, mutta petyin. Se olisi ollut eksoottista ja erittäin arvostettavaa.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Avautui, ettå en ole muukalaiskammoinen, vaikka @Anssi #5 niin leimaa ja luulee. Tänään ihan hyvää leukaa ihan rehdin jenkki neekerin kanssa 1,5 tuntia. Vaihdettiin numerotkin. Vittu, rasisti minä.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, ettå en ole muukalaiskammoinen, vaikka @Anssi #5 niin leimaa ja luulee. Tänään ihan hyvää leukaa ihan rehdin jenkki neekerin kanssa 1,5 tuntia. Vaihdettiin numerotkin. Vittu, rasisti minä.
Nyt sitten voit soittaa ja aloittaa keskustelun tyyliin "what's up nigga?"... Tuskin olet sellainenkaan, joka kutsuu neekeriksi selän takana ainoastaan.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt sitten voit soittaa ja aloittaa keskustelun tyyliin "what's up nigga?"... Tuskin olet sellainenkaan, joka kutsuu neekeriksi selän takana ainoastaan.

Tuo on kyllä totta, omia tummaihoisia ystäviäni en "esittele" n-sanalla, jos tulee esim. puhe kaverin taustoista jonkun toisen henkilön kanssa. Koska en sitä sanaa käytä heidän kanssaan keskustellessanikaan, eivät sitä ilmausta niin arvosta.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomannut saman. Vituttaa nykyään joka kerta, kun sen päivitys pompahtaa omalle feedille. Turha jätkä.

Mun oli pakko blokata sen päivitysten näkyminen eilisen avautumisen jälkeen, vittu mikä koomikko. Pyrkii ylivieskalaisuudestaan eroon nuolemalla oikeassa olevien persettä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan pitäs olla ketju Minä olen nyt paskalla, mihin skrivataan kun sonnitaan.
Voinee kai täsmentää ketjua sen ajatusten, paikan lisäksi sillä, että millä/millaisella skriivataan.
Tulos: kuivuvuus, hehku ja mahdollisesti säilyvät eri sävymuodot - olisi totta kai kiva lukea niistä.
Kuolemattomia lauseita tai jos ihan taideteoksia koristellusta vessanseinästä tai vaikka katosta löytyy, niin nehän voisi lähettää liitekuvina?!

Ei tietenkään pensselillä, vaan kaikki työt tehdään kauniin brutaalisti etusormella.
Yleisin teksti olisi varmaankin: "Jatkoaikalainen lusi täällä."
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi sinne paskalle pitää jäädä jumittamaan? Onko toi joku ujokakkajuttu?

Onkohan se joku ujopissa muuten kuinkakin yleinen vaiva. Jossain lätkämatseissa esimerkiksi aina miettii koppiin kuselle menevistä jätkistä että niillä on nysä ja ne häpeää sitä. Futispuolella tota jengiä on kyllä enemmän. Tai en ole vessassa seurannut, mutta katsomossa ne tyypit näyttää niiltä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alan uuden harrastuksen, rupean kirjoittamaan yleisten paskisten seinään "Member of Jatkoaika was here".
Jotta asia ei jäisi epäselväksi, niin edellisessä viestissä esitin, että tuotokset eli tekstit tai maalaukset tehdään omilla tuotoksille eli omilla "biomassoilla".
Vaativaa, mutta ah, niin palkitsevaa. Eikä se oma skeidis haise tai maistu pahlle. Se on se muiden!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@axe Noin viikko sitten kerroit, kuinka sinulle oli avautunut, että vakuutuslääkäreillä olisi lain suoma lupa valehdella. Tai jotain tuon suuntaista. Meitä oli parikin, jotka toivoivat asiaan lisävalaistusta, voisitko sitä meille tiedonjanoisille tuottaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös