Rallipelit

  • 69 167
  • 308

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Olipahan taisto!

3 ekaa pätkää meni virheittä perusajolla, 18 sekuntia oli johto Juzatukseen. Nelonen meni myös kunnes yksi virhe (isompi sitten) aika lopussa, auto nurin ja piti kääntää.. tässä rytäkässä ainakin 20 sekuntia menetin ja kahdelle todella lyhyelle ek:lle 4 sekunnin takaa-ajosta. Viides erikoiskoe ja aika hyvin tultiin. Ei virheitä, mutta hieman otettiin vielä varovasti. Tuloksena pari sekuntia kiinni ja viimeiselle pätkälle +1,9 sekkaa perästä. Viimeinen pätkä tultiin aika hyvin kyllä, mutta kyllä maalissa jännitti riittääkö! Mitä vielä 4 sekkaa maalissa ero, ja meidän hyväksi. Kylläpä oli fiilikset korkealla ja tuli kyllä hypättyä aika vauhdilla rattipolkimilta kattoon. Niin monesti on tullut viime aikoina tiukoissa paikoissa mokattua, (kuten nyt tuo 4ek), joten nyt tuntuu hyvältä!

Tietenkin yli 4 päivää aikaa kenellä tahansa päihittää, mutta viime kauden mestarin kukistaminen sekuntitaistossa on kuitenkin kova suoritus, josta voi olla tyytyväinen. Täytyy toivoa että jos joku edelle pääsee tekee sen selvästi, ettei tarvi tuota neljättä erikoiskoetta jäädä murehtimaan jälkikäteen.

Tuossa vielä mun viimeinen pätkä johon lähdettiin aikalailla max attackilla, karsien yliyrittäminen toki.
Monte Carlo - final stage

Hyvin ajettu ja onnittelut toistaiseksi kärkiajasta. Tosiaan ei tolla ajolla mitä itse ajoin, mitään voittoja ansaittukkaan. 2. pätkällä ajoin puolet pätkästä ilman valoja, ja neljännellä pätkällä neljänneksen kolmella renkaalla. Muutenkin auto näytti enemmän joltain jokkisautolta maalista, kun miltään ralliautolta. Tosiaan Ruotsiin jälleen uusin kujein. :)
 

Van Taimeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Onkohan kukaan missään (kirppis, käytettyjen pelien myyntiliike yms.) nähnyt Richard Burns Rallya myynnissä PC:lle? Olen kolunnut vaikka mitkä paikat Tampereen seudulla ja välillä vähän muuallakin sekä tietysti hakenut netistä, mutta ei säkälläkään ole sattunut silmiin. Kaikkia muita pelejä kyllä vastaan tulee.
Onko sulla vielä tarvista Rikun rallin PC-versiolle? Mulla on hyllyssä vähän käytetty, saat halvalla jos haluat. (yritin lähettää YV:tä, mutta 503-erroria pukkaa "service unavailable")
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
PC:n puolella tuntuu olevan hiljaista. No kävin äsken ruotsin ajamassa ja ihan ok meni. Oisko 4 spinniä ja yksi +15s, kun lancia jäi mahastaan penkkaan kiinni. Toivottavasti nyt löytyisi kisaajia tähän sarjaan, koska taso on juuri sopiva itselleni.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohta olisi dirt 4 ilmeisesti kaupoissa 9 , tuosta olisi hyvä kuulla kokemuksia sitten kun joku saa käsiinsä, ainakin edellinen oli hyvin onnistunut rallipeli. En ole sen enempää kerennyt lukea arvosteluja, mutta ilmeisesti ihan hyvää jatkumoa tulossa. Onkohan miten verkkopelaaminen tuossa mahdollista? uutta kimppaa käytiin, odotellessa voisi vaikka ps4 kimpan uudestaan pistää pystyyn :)
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Vuorokauden kokeilun perusteella ei tietenkään hirveästi voi sanoa, mutta jos Dirt Rally upposi, niin sitä samaa on Dirt 4:ssakin tarjolla. Ajaminen on padillakin hauskaa ja avut poistamalla saa haasteen asetettua sopivalle tasolle. AI näyttää edelleen perseilevän ainakin rallicrossin jokerilenkin kanssa (huomaatte kun ajatte esim Portugalia ja toinen auto tulee jarruttamatta kylkeen) ja on vaikeimmallakin tasolla täysin voitettavissa kun vaan pitää autonsa tiellä. Lisäksi land rushin pölypilvessä ajaminen aiheutti selkeän pudotuksen fps:ssä, ja Ouninpohjaa ei pääse ajamaan kuten DR:ssä, mutta muuten en keksi valittamista. Jos täällä ruvetaan taas ajamaan sarjaa, niin ehdottomasti olen mukana. Ja tässähän taisi olla yhteiset lobbyt, eli ei tarvitsi tehdä erillisiä sarjoja pleikkari- ja pc-väelle.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Etuvetoisella ajellut ensimmäisiä kisoja ja ihan hyvin on tiellä pysytty, ainahan sitä vähän pitää ulkoilla. Mutta sitten käväisen Walesissa Subarulla ja menihän siinä kokonaiset kymmenen sekuntia kun takarengas tapaa puun ja irtihän se lähti, jatkossa lisäksi lukuisia ulosajoja sun muuta. Pikkuisen vaikeaa simulaattoritasolla ja ilman suurempia apuja, kyllä sen kahdentoista kilsan pätkän loppuun saakka kamppailin. Vaikka kartturi kehuikin että loistava suoritus ja lyömätön aika, tulostaulu näytti jotain ihan muuta, reilun kahdeksansadan nettipelaajan joukossa olin kymmenen paskimman sakissa ja parhaalle hävisin noin neljä minuuttia kolmenkymmentä sekuntia. Ei nää helppoja hommia ole.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nelosdirttiä pelailtu ja en tykkää. Jos Dirt Rally oli vähän tunnotonta menoa, niin tässä joutuu jo pitkälti ihan arvaamaan, sillä auton käytös on toisaalta ihan saatanan löysää ja toisaalta pitoa ja jarrutusvoimaa on suorastaan perkeleellinen määrä. Plus kartanlukijaan ei voi luottaa lainkaan. Nuotit on muutenkin tyhmennetty niin pitkälle kun vaan on kehdattu. Pitää tässä nyt ratin asetuksia ja muuta koittaa vielä, mutten usko että sieltä hirveesti löytyy apua. Tykkään siitä, että tässä voi suoraan asetuksista säätää "restarttien" määrän vaikka nollaan ja onhan se ihan hauska kun on joka kerta uus tie ajeltavana.

Michiganin "suomipätkät" on aika karseita verrattyna Dirt Rallyyn, eikä generaattorin tuottama tie (saati tosiaan sen sille tuottamat nuotit) muutenkaan ihan vakuuta. Jos ne nakkais parannellun version tästä generaattorista Dirt Rallyyn niin ois kiva.
 
Nelosdirttiä pelailtu ja en tykkää. Jos Dirt Rally oli vähän tunnotonta menoa, niin tässä joutuu jo pitkälti ihan arvaamaan, sillä auton käytös on toisaalta ihan saatanan löysää ja toisaalta pitoa ja jarrutusvoimaa on suorastaan perkeleellinen määrä. Plus kartanlukijaan ei voi luottaa lainkaan. Nuotit on muutenkin tyhmennetty niin pitkälle kun vaan on kehdattu. Pitää tässä nyt ratin asetuksia ja muuta koittaa vielä, mutten usko että sieltä hirveesti löytyy apua. Tykkään siitä, että tässä voi suoraan asetuksista säätää "restarttien" määrän vaikka nollaan ja onhan se ihan hauska kun on joka kerta uus tie ajeltavana.

Michiganin "suomipätkät" on aika karseita verrattyna Dirt Rallyyn, eikä generaattorin tuottama tie (saati tosiaan sen sille tuottamat nuotit) muutenkaan ihan vakuuta. Jos ne nakkais parannellun version tästä generaattorista Dirt Rallyyn niin ois kiva.

Niin ne kokemukset voi olla erilaisia, sillä itselle Dirt 4 ollut tähän asti parasta rallipeliä sitten Richard Burns Rallyn. Omalla ratti/poljin -yhdistelmällä nelos Dirttiin pääsi sisään Dirt Rallyn jälkeen kuin omaan autoon olisi astunut. Tuntuma oli kutakuinkin identtinen Dirt Rallyyn, ehkä jopa pientä parannusta havaittavissa. Autoissa on vähän enemmän massan tuntua ja erityisesti asfaltilla ajaminen on parantunut huomattavasti. Olin jopa havaitsevinani vähän AssettoCorsamaista käytöstä autoissa. Toki tuosta ollaan vielä kaukana, mutta kyllä ajaminen on ihan nautittavaa ollut. Ärsyttävästi vaan suuri osa autoista pyrkii aliohjaamaan default asetuksilla.

Mitä tuohon ratageneraattoriin tulee, niin Michigan on kyllä melko puuduttava paikka ajaa, mutta muissa maissa toimii erittäinkin hyvin. Nuoteistakin löytyy kaikki oleellinen: etäisyydet, mutkan jyrkkyys, kirraus, aukeeminen, älä leikkaa, pidä sisällä, nyppyjen ylitykset, hypyt jne. Itse ainakin voinut surutta painella noilla menemään nolla näkyvyydenkin keleissä. Ainoa, mikä nuoteissa on niin jossain paikoissa tulevat vähän liian myöhään. Ajoituksen olen laittanut melkein varhaisimmaksi mahdolliseksi, mutta silti vähän täpärällä osa paikoista, mutta muuten ei valittamista. Lisäksi legendaarista Nicky Gristyä on hauska kuunnella pitkästä aikaa.

Kannattaa varmaan tosiaan asetuksia rukata, koska kyllä tästä ainakin itse olen kyennyt nauttimaan. Pakko kysyä, että onhan pelin asetuksista valittu simulation handling eikä gamer mode?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kannattaa varmaan tosiaan asetuksia rukata, koska kyllä tästä ainakin itse olen kyennyt nauttimaan. Pakko kysyä, että onhan pelin asetuksista valittu simulation handling eikä gamer mode?
Jep. Ja kaikki mahdolliset avut nollilla.

Mainitsit Assetto Corsan tuossa ja sitä on itsekin tullut aika paljon pelattua (joskin viimeisen vuoden aikana vähemmän ja vähemmän). Mun mielestä nää on tuntumaltaan lähes yö ja päivä toisiinsa verrattuna, joskaan en Assetto Corsaakaan pidä ihan napakymppinä ja mallinnetut autotkin ovat tyypiltään pääosin kovin erityyppisiä, joten vertailu ei oo ihan suoraviivaista. Ja toisaalta kun rata-ajo ei sinällään kiinnostele, niin AC:ssa joutuu turvautumaan modeihin jos haluaa ajella "oikeilla" teillä, joiden laatu taas on todella vaihteleva.

Oon pitkälti ladannut toivoni BeamNG.Driveen, joka harmillisesti tuntuu olevan ikuisessa betassa, ei ole varsinaisesti nykyisellään peli vaan ohjelmalelu ja vieläpä erilaiseen ihmeelliseen hyppyri ym. kikkailuun keskittyvä sellainen. Mutta voi pojat tykkään siitä ajotuntumasta, autojen mallinnoksesta ja muutamista hyvin aidon tuntuisia ajoympäristöistä. En osaa sanoa onko se nyt sitten rengasfysiikoiltaan välttämättä kaikkein realistisin, mutta jotain siinä on tehty todella oikein. Ja tuntuu hyvältä myös soralla. Suosittelen todella lämpimästi jos auto + tie meininki kiinnostaa. 23 euroa steamissa.

Youtubesta liikkuvaa kuvaa BeamNG.Drivesta
East Coast USA TT Scenario - Fast Run - YouTube

Ja sitten virallinen mainos / kikkailuvideo:
BeamNG.Drive: Steam Early Access Trailer - YouTube
 
@floikkari Juu kyllähän Assetto Corsa on aika lailla eri asia kuin Dirt 4, mutta jostain syystä sain itse Dirtissä vähän samoja viboja kuin Assetton Drift eventtejä pelatessa. Ehkäpä meikäläinen vain kuvitteli omiaan uuden pelin alkuihastuksen ollessa vielä päällä. Kai se kun enemmän pelaa, niin karu totuus paljastuu. Ehkäpä tuo ohjauksen tunnottomuus on myös tottumuskysymys. Olen kuitenkin suuren osan ihan oikean maailman ajamisestani tehnyt autoilla, jotka on valmistettu tovi ennen 2000-lukua, ja joitten ohjaus valskaa kuin ladon ovet, niin en varmaan osaa noita nyansseja niin kaivatakaan =)

BeamNG näyttää hauskalta. Ei ole tullut vielä kokeiltua, mutta ehkä jossain kohtaa. Vauriomallinnus näyttäisi olevan kunnossa

Edit: Kyllä se alkaa itselläkin kallistua vähän vesitetyn puolelle tuo ajofiilis tässä uudessa Dirtissä. Osa autoista on ihan ok fiilikseltään, mutta paljon löytyy sellaisia, joilla ei kyllä tee mieli kisata. Harmi, koska rallifiilis olisi muuten kohdallaan ratageneraattorin ja muitten pienempien uudistusten ansiosta. (kuten mahdollisuus keskeyttää vielä maalin jälkeen) Kyllähän tässä ihan mielellään kisailee ja pelissä on paljon hyvää, mutta ajomallinnukselta kyllä toivoisi edelleen enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Olen Dirt 4:sta jonkin tovin kurvaillut, tämä taittuu reippaasti pettymyksen puolelle, en ole vielä saanut tästä edellisestä Dirt Rallysta tuttua ajamisen ja pelaamisen iloa. Michigan on totaalinen floppi, nelosen, vitosen, kutosen mutkaa, sitten väliin neulansilmä ja kaikki tämä ilman korkeuseroja. Onko ne pohtinut Codemastersilla että mikä olisi paskin mahdollinen rallipolku, ja sitten on syntynyt Michigan.

Pohjoismaiden huonoimpia virtuaalikuskeja kyllä olen, mutta ei se niin paljon voi vaikuttaa pelikokemukseen. Kovasti haluaisi pelistä tykätä, mutta kun ei niin ei.
 
Olen Dirt 4:sta jonkin tovin kurvaillut, tämä taittuu reippaasti pettymyksen puolelle, en ole vielä saanut tästä edellisestä Dirt Rallysta tuttua ajamisen ja pelaamisen iloa. Michigan on totaalinen floppi, nelosen, vitosen, kutosen mutkaa, sitten väliin neulansilmä ja kaikki tämä ilman korkeuseroja. Onko ne pohtinut Codemastersilla että mikä olisi paskin mahdollinen rallipolku, ja sitten on syntynyt Michigan.

Pohjoismaiden huonoimpia virtuaalikuskeja kyllä olen, mutta ei se niin paljon voi vaikuttaa pelikokemukseen. Kovasti haluaisi pelistä tykätä, mutta kun ei niin ei.

Juup, ajamisen suhteen on kyllä mennyt itsellänikin hienoisen pettymyksen puolelle, vaikka alku vaikutti ihan hyvältä. Tällä hetkellä rallin puolella ainoastaan R5-luokka on sellainen, millä voi ajaa kilpaa. Kaikissa muissa autoluokissa ajotuntuma on enemmän tai vähemmän vesitetty. Ilmeisesti ainakin Historic Rallyn puolella autojen perän pidossa on joku ihan oikea ongelma, jota Codemastersilla koetetaan ratkoa.

Todellinen aivopieru on kuitenkin tekijätiimillä syntynyt, kun kaikki autot käyttäytyvät default tuningilla kuin etuvetoiset. Tämä siis ihan tietoinen valinta Codien porukalta. Jossain haastattelussa sanoivat, että pyritään tekemään autoista helposti lähestyttäviä ja keskenään samankaltaisia ajaa. Ei voi kuin ihmetellä. Omalla kohdallani on ihan suosiolla saanut jäädä suuri osa autoista ajamatta tuon takia, koska ei ole huvittanut käyttää tuntitolkulla aikaa tuunaamiseen. R5 autoilla on voinut kisata, koska niden käyttäytymistä on saanut jotenkin säädettyä miellyttävämpään suuntaan. Rallicross ja Landrush toimivat ihan ok, mutta se on jokseenkin laiha lohtu perinteikkään rallin ystävälle.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Juup, ajamisen suhteen on kyllä mennyt itsellänikin hienoisen pettymyksen puolelle, vaikka alku vaikutti ihan hyvältä. Tällä hetkellä rallin puolella ainoastaan R5-luokka on sellainen, millä voi ajaa kilpaa. Kaikissa muissa autoluokissa ajotuntuma on enemmän tai vähemmän vesitetty. Ilmeisesti ainakin Historic Rallyn puolella autojen perän pidossa on joku ihan oikea ongelma, jota Codemastersilla koetetaan ratkoa.

Todellinen aivopieru on kuitenkin tekijätiimillä syntynyt, kun kaikki autot käyttäytyvät default tuningilla kuin etuvetoiset. Tämä siis ihan tietoinen valinta Codien porukalta. Jossain haastattelussa sanoivat, että pyritään tekemään autoista helposti lähestyttäviä ja keskenään samankaltaisia ajaa. Ei voi kuin ihmetellä. Omalla kohdallani on ihan suosiolla saanut jäädä suuri osa autoista ajamatta tuon takia, koska ei ole huvittanut käyttää tuntitolkulla aikaa tuunaamiseen. R5 autoilla on voinut kisata, koska niden käyttäytymistä on saanut jotenkin säädettyä miellyttävämpään suuntaan. Rallicross ja Landrush toimivat ihan ok, mutta se on jokseenkin laiha lohtu perinteikkään rallin ystävälle.
No sinäpä sen sanoit, autot on tosiaan tuntunut toistensa kopioilta, ei väliä mistä päästä vai joka kulmasta vetävä. Historicissa ajelin Renault Alpinella yhden kisan, eipä se juurikaan takavetoiselta tuntunut, mitä nyt tiukasta mutkasta kiihdyttäessä saattoi pyörähtää varsin yllättävästi. Noita järeämpiä takavetotykkejä en ole kokeillut, esim. 037. Dirt Rallyssa se oli minulle ihan ajamaton vehje, padilla kun kurvailen niin siinä sai olla sormi tarkkana kun heti oli kylki edellä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kurvailin tänään Ruotsissa kahdeksan pätkää ja ratageneraattori kun arpoi mutkaa mutkan perään, niin kaikki pätkät tuntui samalta. Ei siinä rallin riemua ollut, tylsyyttä ennemminkin. Dirt Rallyssa oli mukavaa kun pystyi opettelemaan pätkiä, muisti että tämä mutka varovasti, propsipino ottamassa vastaan jos hyppyyn liian vauhdikkaasti ja väärältä laidalta vedät tai kivikkoa hypyn jälkeen oikealla puolella.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Posti kantoi eilen kotiin ratin ja viikonloppuna hain Dirt Rallyn. Ihan tuntematon peli ei se minulle ole, vaan on velipojan huippuvehkeillä tullut ajettua sitäkin. Kyllähän sitä pääsi vähän innostumaan tässä rallikuumeen keskellä ja Ouninpohjaa tykiteltiin eilen aika runsaasti.

Onko jollakulla kokemusta ainakin Verkkokaupassa myytävistä rattitelineistä, jotka maksaa jotain satasen pintaan? Tekeekö niillä mitään. Konsolipelaajana vaikeuksia ratin istuttamisessa.

Mitä muihin rallipeleihin tulee, niin The one and the only RBR sai eilen ansaitsemaansa huomiota. Esapekka Lappi kertoi Ylen Ralli-illassa, että uskoo RBR:llä suoritetun harjoittelun olevan syy siihen miksi nelikko istui näppiin heti hyvin.
 
Herätelläänpä keskustelua rallipelien osalta taas henkiin. Dirt 4 taittui lopulta niin suureksi pettymykseksi, että taisi tämä ketjukin hiljetä sen seurauksena. Nyt itse olen tuosta kuitenkin pikkuhiljaa jo toipumassa RBR:llä ja Dirt Rallylla suoritetun terapian ansiosta, joten jaksaa taas varovaisesti alkaa tähyilemään olisiko uusia rallipelejä tarjolla.

No, ihan hirveästi mitään mainittavaa ei ole tarjolla, mutta jotain kuitenkin. Uusi WRC-sarjan peli nimittäin on onnistunut herättämään pientä mielenkiintoa. Tämä sarja on tullut omalta osalta sivuutettua aika totaalisesti viime vuosina sen arcade-luonteen takia, mutta WRC 7 on näyttänyt viitteitä paremmasta. Ilmeisesti tiedossa on epic stage -nimellä pelissä rallin MM-sarjasta oikeita pätkiä, joilla mittaa voi olla jopa parikymmentä kilometriä. Pisin ilmeisesti Puolan rallin jokin 23 km pitkä ek.

Ajomallinnuksesta en osaa vielä sanoa, mutta videoiden perusteella sekin olisi mennyt parempaan suuntaan. Jos ajomallinnus saataisiin edes jonnekin Dirt 4 ja Dirt Rallyn välimaastoon, niin tämä peli alkaisi houkuttelemaan enemmänkin, mutta jos kyseessä on puhdasta arcadea hienoilla teillä, niin jää kyllä hankkimatta. Toivottavasti fysiikkamallinnukseen on panostettu, sillä olisihan se hienoa saada edes kohtalainen virallinen peli ralliautoilun MM-sarjalle.

Julkaisukin tälle pelille taitaa muuten olla jo tänään nyt kun asiaa tarkemmin katsoo, joten jos joku täällä palstalla on kyseisen tuotosta testannut, niin pistäkää arvioita kehiin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Vaikea kuvitella, että mitään muutosta parempaan olisi olemassa. Minä en ainakaan markkinoinnin perusteella niitä ole nähnyt. Nimenomaan siinä tärkeimmässä, eli ajomallinnuksessa. Jää hankkimatta tämäkin 99 prosentin todennäköisyydellä ja keskityn Dirt Rallyn, joka on kuitenkin sinnepäin ja tietkin ovat oikeita, vaikka korkeuserot eivät ainakaan Ouninpohjassa olekaan oikeissa mittasuhteissa. 360:llä olen pelannut RBR:ää myös viime aikoina, mutta ei ole rattia, joka toimisi sillä. Tosin en kyllä ole koittanut käykö 920 Logitech siihenkin. Osaako joku sanoa? Dirt Rallya ajelen Onella, kun tietokone ei jaksa pyörittää sitä.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Nostetaanpas tätäkin ylöspäin. Nimittäin jos joltain on motivaatiot laskeneet rallin ajamiseen, niin ensi viikonloppuna siihen motivaation nostattamiseen on hyvä mahdollisuus. Facebook ryhmämme lähettää koko päivän kestävän livelähetyksen rallikisastamme joka ajetaan ensi lauantaina 18.11. Kuljettajia on kisassa 23kpl. (yksi tosin epävarma osallistumisestaan, kun on tällä hetkellä kuumeessa). Kisassahan pyritään ajamaan 6 erikoiskoetta, joinakin vuosina olemme kylläkin joutuneet lopettamaan 5 EK:n jälkeen kisan aikataulun venymisen takia. Pisteitä jaetaan erikseen jokaiselta EK:lta ja kokonaiskisan perusteella. Tärkein, isoin ja hamutuin palkinto on kuitenkin kaatomalja, eli kovimman kaadon suorittaneelle kuljettajalle jaettava palkinto. Myös tökkömalja jaetaan surkeimman suorituksen esittäneelle kuljettajalle. Pelialustanahan toimii vanha kunnon Richard Burns Rally (RBR World mod) ja niinkuin viime osakilpailussakin, on tässäkin kisassa TÄYSIN UUDET ja ennen korkkaamattomat erikoistaipaleet jotka ovat valmistettu vain ja ainoastaan tätä kisaa varten. Kisahan ajetaan tottakai ns. "pimeeseen" eli ilman nuottia, joten uudet pätkät yhdistettynä pimeeseen ajamiseen, tuo lisämielenkiintoa kisaan. Kisassa ajovuoroaan odottavat ei tietenkään pääse seuraamaan muitten ajoa etukäteen. Pätkien tekijä on vanha ammattilainen kyseisessä hommassa ja kuuluu BTBFin porukkaan, eli varmasti on hienoja pätkiä luvassa!

Ja jottei totuus unohtuisi, niin on muistutettava kisan yhdestä ja ainoasta säännöstä: eli et saa osallistua kisaan selvinpäin! Jos puhallat EK:n jälkeen alle 0,5%, tulee kyseinen kuljettaja saamaan aikarangaistuksen, unohtamatta ankaraa kuittia kanssakilpailijoilta.

Jos kiinnostuksesi heräsi, niin kilpailua pääsee seuraamaan seuraavan linkin takaa: RBR-Runkiralli - Etusivu | Facebook

Kilpailu alkaa lauantaina 11:00 ja kestää aina sinne n. 21:00 asti illalla. Pyrimme välillä tunkemaan joitain haastatteluja joihinkin väleihin, kunhan kuljettajat ovat "haastattelukunnossa" ;)

Aiempien vuosien perusteella ja oikeittenkin rallikuskien sanoin: "Tämä on vuoden rankin ralli!"

(Linkki vie facebook sivustolle).
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nostetaanpas tätäkin ylöspäin. Nimittäin jos joltain on motivaatiot laskeneet rallin ajamiseen, niin ensi viikonloppuna siihen motivaation nostattamiseen on hyvä mahdollisuus. Facebook ryhmämme lähettää koko päivän kestävän livelähetyksen rallikisastamme joka ajetaan ensi lauantaina 18.11. Kuljettajia on kisassa 23kpl. (yksi tosin epävarma osallistumisestaan, kun on tällä hetkellä kuumeessa). Kisassahan pyritään ajamaan 6 erikoiskoetta, joinakin vuosina olemme kylläkin joutuneet lopettamaan 5 EK:n jälkeen kisan aikataulun venymisen takia. Pisteitä jaetaan erikseen jokaiselta EK:lta ja kokonaiskisan perusteella. Tärkein, isoin ja hamutuin palkinto on kuitenkin kaatomalja, eli kovimman kaadon suorittaneelle kuljettajalle jaettava palkinto. Myös tökkömalja jaetaan surkeimman suorituksen esittäneelle kuljettajalle. Pelialustanahan toimii vanha kunnon Richard Burns Rally (RBR World mod) ja niinkuin viime osakilpailussakin, on tässäkin kisassa TÄYSIN UUDET ja ennen korkkaamattomat erikoistaipaleet jotka ovat valmistettu vain ja ainoastaan tätä kisaa varten. Kisahan ajetaan tottakai ns. "pimeeseen" eli ilman nuottia, joten uudet pätkät yhdistettynä pimeeseen ajamiseen, tuo lisämielenkiintoa kisaan. Kisassa ajovuoroaan odottavat ei tietenkään pääse seuraamaan muitten ajoa etukäteen. Pätkien tekijä on vanha ammattilainen kyseisessä hommassa ja kuuluu BTBFin porukkaan, eli varmasti on hienoja pätkiä luvassa!

Ja jottei totuus unohtuisi, niin on muistutettava kisan yhdestä ja ainoasta säännöstä: eli et saa osallistua kisaan selvinpäin! Jos puhallat EK:n jälkeen alle 0,5%, tulee kyseinen kuljettaja saamaan aikarangaistuksen, unohtamatta ankaraa kuittia kanssakilpailijoilta.

Jos kiinnostuksesi heräsi, niin kilpailua pääsee seuraamaan seuraavan linkin takaa: RBR-Runkiralli - Etusivu | Facebook

Kilpailu alkaa lauantaina 11:00 ja kestää aina sinne n. 21:00 asti illalla. Pyrimme välillä tunkemaan joitain haastatteluja joihinkin väleihin, kunhan kuljettajat ovat "haastattelukunnossa" ;)

Aiempien vuosien perusteella ja oikeittenkin rallikuskien sanoin: "Tämä on vuoden rankin ralli!"

(Linkki vie facebook sivustolle).
Pitääpäs ottaa seurantaan. Vaikuttaa hauskalta kisalta :D
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Pitääpäs ottaa seurantaan. Vaikuttaa hauskalta kisalta :D

No voin taata et hauskaa tulee olemaan... Ainakin meillä :D Tuo kisahan on aina nousujohteinen (niin draaman kuin... no kuskien ajokunnonkin kannalta). Mitä pitemmälle kisa etenee, sitä parempi meno. Alussa voi vielä tämän illan harjoittelut tuntua pääs... Öh, ranteissa.

Tarkoituksena olisi tänään jo lähettää iltamyöhään livelähetys viralliselta Shakedown pätkältä ja testata tuota liven toimivuutta.

Edit. Kirjoitusvirheen korjaus.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Onhan tuo RBR vieläkin kova rallipeli. Itse asensin tsekki pluginin ja voin sanoa, että se oli todella helppoa. Suosittelen kyllä asentamaan, jos jotakin kiinnostaa kova rallipeli modeilla. Siinä linkkejä:

Vauhtimurot (linkki suomalaiseen vauhtimurot sivustoon, josta löytyy hyvät ja päivitetyt ohjeet)

Richard Burns Rally CZECH (linkki tsekki sivustolle, missä kisat yms. järjestetään)

Esim. Nyt olisi vuorossa Ruotsin-rallia, tuon tsekki pluginin kautta. 19 pätkää kovaa ajoa! Taitaa olla joku yli 350 kilpailijaa mukana ajamassa tuossa kisassa. Paljon ajetaan myös suomikisoja, joissa kuskeja on mukana se n.15kpl. Eikun mukaan vaan, jos ralli kiinnostaa. Menestys ei ole tärkeintä, vaan rento meininki. Tuolta vauhtimurojen sivuilla löytyy discord linkki, jos kysymyksiä herää. Itselläkään ei ollut enää tallessa asennuslevyä peliin, mutta itse pelin saa kyllä ladattua netistä. Taitaa olla nykyisin vapaa tiedosto jakoon, vaikka jokuhan ne oikeudet tietenkin omistaa. Joten sekään ei ole enää ongelma.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onhan tuo RBR vieläkin kova rallipeli. Itse asensin tsekki pluginin ja voin sanoa, että se oli todella helppoa. Suosittelen kyllä asentamaan, jos jotakin kiinnostaa kova rallipeli modeilla.
Voin samaistua tähän viestiin, vaikka itse oon enemmän ranskamodia hakannut.
RBR:n hienous on se et vielä 14v julkaisun jälkeen joku jaksaa väkertää modien parissa ja väsätä uusia pätkiä. Ja pätkiä löytyy laidasta laitaan. On lumimodia, soramodia, asvaltin ja soran sekoitusta jne. Ja ilmeisesti joku on jaksanut uudenmalliset WRC:tkin väkertää fysiikoineen päivineen.

Dirt on ehkä grafiikoidensa muodossa silmäkarkkia vrt. RBR:ään, mutta Dirtin ongelma* on se et pätkät pyörii saman alueen ympärillä / maa.
RBR:ssä löytyy modeja useimmista maista ja osa pätkistä on aika pitkiäkin. Ja haastavia.

(* = kokemus siis v. 2015 Dirtistä jossa oli Ouninpohja/Panzerplatte/Turini/Sweet Lamb ja kreikka)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös