PlayStation 4

  • 408 004
  • 1 467

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mikähän neuvoksi, kun pleikkarista lakkasi kuulumasta äänet kokonaan? Vieläpä ohjelmistopäivityksen jälkeen. On koitettu eri telkkariin ja eri hdmi-piuhaa mutta ei auta. Asetuksista koitin sitä äänen syöttötapaa (tjsp) vaihtaa mutta ei auttanut.

Änäriä tai Fifaa pelatessa se nyt ei haittaa, itseasiassa mukavampikin kuunnella vaan musiikkia pelatessa, mutta Netflixiä jne on vähän nihkeä katsella.
Kieltämättä ei ole tullut vastaan, mutta foorumeita lukiessa tuntuu että aika monella on ollut ongelmia viimeisimmän firmwaren kanssa.

Mitä tapahtuu, jos laitat kuulokkeet kiinni ohjaimeen, sitten vaihdat kaiken äänen tulemaan kuulokkeisiin? Eli siis, pidä PS-nappia pohjassa, sitten (englanniksi, mutta osannet kääntää tarvittaessa) toiseksi ylin menuvalinta eli Sound/Devices, sieltä valitset "Output to Headphones" ja arvoksi "All Audio"? Jos kuuluu, vika lienee jossain akselilla pleikkarin HDMI-portti - telkkari. Jos ei kuulu, sitten ehkä kannattaa ottaa yhteyttä Sonyn tukeen (onnea matkaan) ja/tai huoltoon.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Crash Bandicootilla tuntuu olevan faneja täälläkin, ja miksei olisi, onhan ne (Naughty Dogin tekemät) mainioita pelejä. Ja varmasti remaken julkaisun myötä pelaajia riittää nykyäänkin.

Mutta on eräs myyttinen kenttä ensimmäisessä pelissä, "Stormy Ascent". Tuo ei siis ikinä päätynyt pelattavaksi, kerta todettiin että tämähän on aivan liian vaikea. Tuotanto oli kuitenkin jo niin pitkällä, ettei sitä lähdetty täysin poistamaan pelistä, eli kenttä sikäli löytyy levyltä. Tämä on vaivannut faneja vuosikaudet.

Noh, nyt tuota on viimein mahdollista pelata: https://store.playstation.com/#!/en...evel/cid=EP0002-CUSA07399_00-CRASHNSANELEVEL1

Vaatii siis sekä tuon uusintajulkaisun että lehmän hermot - ihan aiheesta jätettiin pois pelistä. Mutta jos masokismi maistuu niin siitä vain sitten. Toistaiseksi ilmainen, joskus elokuun puolen välin jälkeen maksaa muutaman euron.
 

Lämpö

Jäsen
^^ tuli ylemmästä mieleen, niin pystyykö ilmaisia "ostamaan" playstation kaupasta ilman luottokortin tietoja, vai tarviiko niihinkin myös ne?

Pleikkari muutaman viikon vanha ja tällä hetkellä Crash Bandicoot juurikin ainoa peli... hermot riekaleina samantein.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Olen uusi PS4-pelaaja ja olen harrastanut pelaamista noin 3 kk ajan. Aiempaa kokemusta Pleikkareista/Xboxeista yms. nykykonsoleista ei ole. Ainoat aikaisemmat konsolikokemukset ovat 1980- ja 1990-luvun taitteesta jolloin minulla oli Nintendo Entertainment System ja pelasin silloin tällöin naapurin lasten kanssa (olin tuolloin itsekin lapsi) Sega Megadrivella. Tietokonepelaamistakin olen harrastanut enemmän tuolloin samoin aikoihin jolloin pelasin Amiga 500:lla ja sitä ennen Commondore 64:lla (tosin naapureilla kun itsellä ei ko. konetta koskaan ollut). Sittemmin - ennen PS4:sta - olen ainoastaan pelannut Football Managerin eri versioita - nykyään 2015-versiota.

Kyllä täytyy sanoa että hämmästyin kun olin asentanut Pleikkarin ja aloittanut ensimmäisen kerran pelaamaan FIFA17:sta ja NHL:17:a. Erinomaiset animaatiot/grafiikat. Tuntuu että katsoo futis/lätkä-matseja mutta erona on että itse voi vaikuttaa tapahtumiin. Pelaan myös Pro Evolution Socceria joka on mielestäni grafiikoiden/animaatioiden puolesta paranneltu versio FIFAsta mutta etuna FIFAssa on että siinä on enemmän lisenssijoukkueita ja PESissä joutuu lataamaan oikeita joukkueita netin yhteisöiden kautta. Miten lienee tietoturva-asiat tuossa tapauksessa? Ei vielä ole PESissä oikeiden joukkueiden latauksesta kokemusta.

Olen kyllä noin 3 kk aikana päässyt Pleikkaripelaamisen makuun ja olen pelannut niin online-pelejä kuin tietokonetta vastaankin vaihtelevalla menestyksellä. Omasta mielestäni NHL17 on näistä mainitsemistani peleistä helpoin joskaan sekään ei ole helppo. NHL:ssä ainakin maalinteko on selvästi näitä futispelejä helpompaa. Pelaan PESissä usealla joukkueella toistaiseksi mutta todennäköisesti jatkossa pelkästään Hellas Veronalla mikäli se löytyy ladattavista joukkueista. FIFAssa pelaan ainoastaan Hellas Veronalla. NHL:ssä pelaan usealla joukkueella riippuen liigasta/turnauksesta. Futispelien osalta mietin että kannattaako jatkossa ostaa uusia versioita koska PESissä voi ladata uusia joukkueita ja FIFAssa joutuu esim. ensi kaudelle ostamaan uusimman version mikäli haluaa pelata suosikkiseurallaan oikealla sarjatasolla ja oikeilla pelaajilla. PES on pelillisesti mielestäni parempi sekä toteutuksen puolesta mutta FIFAssa etuna on enemmän oikeita joukkueita ja liigoja.

Olen kiinnostunut laajentamaan PS4-tuttavapiiriäni ja mielelläni pelaisin onlinena jotakin tässä mainittuja pelejä joitakin Jatkoaika.comin jäseniä vastaan. En usko tunnukseni jakamisella olevan mitään haittaa koska sen tiedolla voi ainoastaan jättää kaveripyynnön ja kutsua peleihin. Eli tunnukseni on JakePlay77. Jos joku on kiinnostunut pelaamaan Onlinena niin voi laittaa kaveripyynnön ja kutsun peleihin. Reagoin kutsuun kunhan olen Onlinena tai tätä kautta huomaan jonkun laittaneen kaveripyynnön ilmoittamalla siitä täällä. Olen vasta suht aloittelija joten täällä pelanneet kokeneet pelaajat saattavat voittaa minut helpostikin mutta ainakin saisin kokemusta lisää. Lisäksi olen saavuttanut välillä myös ihan hyviäkin tuloksia joten voitto ei välttämättä ole kokeneellekaan pelaajalle itsestään selvyys. Pallo on pyöreä ja kiekko soikea.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei, onko suosituksia PS4 ohjainten lataustelakoista? Tyyliltään pitäisi olla sellainen, jossa ohjaimet ovat ikäänkuin päällekäin eikä niinkuin PS4:n omassa telakassa.

Linkki kuvaan minkä näköinen pitäisi olla: ps4 dualshock latausasema - Google-haku
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Hei, onko suosituksia PS4 ohjainten lataustelakoista? Tyyliltään pitäisi olla sellainen, jossa ohjaimet ovat ikäänkuin päällekäin eikä niinkuin PS4:n omassa telakassa.

Linkki kuvaan minkä näköinen pitäisi olla: ps4 dualshock latausasema - Google-haku
Itsellä käytössä tällainen: Speedlink Twindock Ladestation für die PlayStation 4/PS4 für zwei Controller (einfaches Einstecksystem, Netzteil beiliegend): Amazon.de: Games

Mekaanisesti kovin yksinkertainen kapistus, ja kerta micro-USB on vähän kinkkinen saada paikoilleen välillä, luulisi ettei voi toimia, mutta tuo pleksi mihin ohjain kiinnittyy on muotoiltu juuri oikein, toimii käytännössä oikein hyvin.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Sellaista kyselisin, että kuinkahan monta plus-jäsenyyttä voi laittaa putkeen. Säästöä se pienikin säästö, kun kuun vaihteessa 12kk jäsenyys nousee viidenneksen.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Elokuulle tulossa pari aika kivaa peliä PS plussan kautta. Just Cause 3 ja Assasins Creed: Freedom Cry. Itsellä ainakin menee molemmat lataukseen kun storeen ilmestyvät.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Sellaista kyselisin, että kuinkahan monta plus-jäsenyyttä voi laittaa putkeen. Säästöä se pienikin säästö, kun kuun vaihteessa 12kk jäsenyys nousee viidenneksen.

Samaa itsekin haluaisin tietää. Ostin Verkkokauppa.comista plus-jäsenyyden vuodeksi kesäkuussa ja nyt tuli viestiä että hinta nousee. Oletin että maksamani hinta olisi ollut voimassa ensi vuoden kesäkuuhun mutta ilmeisesti täytyy joko lompakon kautta ostaa uusi jäsenyys tai Verkkokaupasta uusi latauskoodi. Todella kyseenalaista toimintaa: Verkkokaupalla ei tiedä oliko tietoa hinnan noususta kun viime kuussa ostin sen jäsenyyden mutta jos oli niin koen tulleeni petetyksi. Playstationilta taas aika kummallista että jos jäsenyys on voimassa niin joutuisi ostamaan uuden. Minusta olisi reilumpaa että ennen hinnan nostoa olevan voimassaolevan jäsenyyden saisi pitää vanhalla hinnalla. Toivottavasti ainakin jotakin kompensaatiota saisin.

Saamassani meilissä oli muuten että uudet hinnat tulevat voimaan 31.8. eli elo-syyskuun vaihteessa eikä nyt kuun vaihteessa.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Samaa itsekin haluaisin tietää. Ostin Verkkokauppa.comista plus-jäsenyyden vuodeksi kesäkuussa ja nyt tuli viestiä että hinta nousee. Oletin että maksamani hinta olisi ollut voimassa ensi vuoden kesäkuuhun mutta ilmeisesti täytyy joko lompakon kautta ostaa uusi jäsenyys tai Verkkokaupasta uusi latauskoodi. Todella kyseenalaista toimintaa: Verkkokaupalla ei tiedä oliko tietoa hinnan noususta kun viime kuussa ostin sen jäsenyyden mutta jos oli niin koen tulleeni petetyksi. Playstationilta taas aika kummallista että jos jäsenyys on voimassa niin joutuisi ostamaan uuden. Minusta olisi reilumpaa että ennen hinnan nostoa olevan voimassaolevan jäsenyyden saisi pitää vanhalla hinnalla. Toivottavasti ainakin jotakin kompensaatiota saisin.

Saamassani meilissä oli muuten että uudet hinnat tulevat voimaan 31.8. eli elo-syyskuun vaihteessa eikä nyt kuun vaihteessa.
Kyllähän se sun jäsenyys on voimassa sinne vuoden päähän kesäkuuhun. Ei tarvitse uutta ostaa kuin vasta sen jälkeen,vasta silloin hinta nousee.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Hyvä jos näin on. Meilistä vaan sain sen käsityksen että jos haluaa pysyä jäsenenä pitää maksaa korotettu hinta.
Itselle tuli ainakin tällainen viesti :

"PlayStation®Plus-jäsenyyden hinta muuttuu klo 00.01 BST 31.8.2017. Olet nykyinen jäsen, joten tämä tarkoittaa sitä, että maksat kaikista tulevista tilausmaksuista uuden hinnan 31.8.2017 alkaen. Voit hankkia 31.8.2017 asti PlayStation®Plus-tilauksen nykyiseen hintaan. Tilaus lisätään nykyiseen jäsenyysjaksoosi."

Eli tulevat tilaukset elokuun jälkeen maksaa enemmän.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Niin joo, elokuussahan se oli. Mutta se tieto kuinka monta pystyy laittamaan pötköön, uusi koodihan sitä kasvattaa vuodella. Toisaalta mikä estäisi ostamaan x määrän 12kk koodeja laatikkoon, vai onko niissä voimassaoloaika minä aikana ko. koodi pitää käyttää.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Henkilökohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että ainakin kolme vuotta voi plussaa ostaa kerralla. Neljän-viiden vuoden jäsenyyksiä olen kuullut ihmisillä olevan ja käsittääkseni mitään ylärajaa ei ole.

EDIT: KonsoliFinin foorumilla joku sanoi ostaneensa plussan seitsemäksi vuodeksi eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällä hetkellä on PS+ tarjouksessa (15kk 12kk hinnalla (49,95€)), joka kannattaa poimia pois, mikäli PS Plus-jäsenyys tässä vielä tämän vuoden puolella menisi uusintaan. Elokuun lopussahan hinta tosiaan nousee kympillä (->59,95€), joten prosentuaalisesti ihan hyvän säästön tekee tuolla ostolla.
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Ongelma jatkuu yhä. Onko muilla vastaavia ongelmia? Internet kuitenkin toimii, mutta jostain syystä en pysty kirjautumaan Playstation Networkkiin. Pitää ottaa johonkin tahoon yhteyttä ellei ongelma ole korjaantunut aamuun mennessä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ongelma jatkuu yhä. Onko muilla vastaavia ongelmia? Internet kuitenkin toimii, mutta jostain syystä en pysty kirjautumaan Playstation Networkkiin. Pitää ottaa johonkin tahoon yhteyttä ellei ongelma ole korjaantunut aamuun mennessä.
Ainakin täällä oon ihan online ja muutama kaverikin näkyy linjoilla, myös PlayStation Network Status näyttää kaikki vihreää.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kieltämättä ei ole tullut vastaan, mutta foorumeita lukiessa tuntuu että aika monella on ollut ongelmia viimeisimmän firmwaren kanssa.

Mitä tapahtuu, jos laitat kuulokkeet kiinni ohjaimeen, sitten vaihdat kaiken äänen tulemaan kuulokkeisiin? Eli siis, pidä PS-nappia pohjassa, sitten (englanniksi, mutta osannet kääntää tarvittaessa) toiseksi ylin menuvalinta eli Sound/Devices, sieltä valitset "Output to Headphones" ja arvoksi "All Audio"? Jos kuuluu, vika lienee jossain akselilla pleikkarin HDMI-portti - telkkari. Jos ei kuulu, sitten ehkä kannattaa ottaa yhteyttä Sonyn tukeen (onnea matkaan) ja/tai huoltoon.
Tähän jäi muuten vastaamatta. Kuulokkeista ääni tosiaan kuului. Mutta aika pian ekan viestini jälkeen alkoi taas äänet kuulua ihan normaalisti, kunnes parin päivän päästä taas ei kuulunut mitään. Tästä pari päivää ja rupesi taas kuulumaan, ja sillä tiellä ollaan edelleen. En tiijä, kai tossa piuhassa tai portissa sitten joku häikkä oli mutta en mä kyllä mitään vaihtanutkaan ole. Eniveis, kiitos vinkeistä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Pitäisi varmaan päivittää PS neloseen nyt kun MAdden ei enää ilmesty neloselle. Mitäs porukka on mieltä perusversion ja Pro mallin välillä kannattaako tuo noin 150€ lisäsatsaus?
 

Knap

Jäsen
Pitäisi varmaan päivittää PS neloseen nyt kun MAdden ei enää ilmesty neloselle. Mitäs porukka on mieltä perusversion ja Pro mallin välillä kannattaako tuo noin 150€ lisäsatsaus?
Jos pelkän Maddenin takia vaihdat PS4, niin suosittelen normaaliversiota käytettynä. Toki jos ei ole rahasta sinällään kiini, niin eipä siitä haittaakaan ole ostaa sitä Prota. Prossa nähdäkseni ainut etu on 4K (Siihenkin vaatii 4k telkkaria), ja muistia kai enemmän. Mutta mitäpä sitä kummallakaan tekee, jos ei ole 4k telkkaria, ja muisti ei tule täyteen siinä normaalissa 500gb. Itselläni on noin 10 isoa peliä "aktiivisena", ja muistissa on tilaa vielä 1-2 pelille.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös