Apple – omena mätänee?

  • 316 950
  • 1 671

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä mättää? Here WeGo ei anna ladata uusia karttoja. Appsi on päivitetty, puhelin buutattu, kokeiltu online- ja offline-tilassa. Lataa karttoja -ikonin vieressä möllöttää punainen pallukka. Kun ikonista klikkaa, vanhat kartat näkyvät listassa, mutta niille ei voi tehdä muuta kuin poistaa muistista. Hetkonen, tossa on "päivitä kaikki kartat". Kokeillaan nyt sitä vielä, jos tuo sen jälkeen suostuisi yhteistyöhön. Aika outoa, jos ladatut kartat pitää päivittää ennen kuin voi ladata uusia.

No niin. Päivitin kahteen kertaan kartat ja sitten alkoi rokkaamaan. Kuka perkeleen insinööri näitä appseja oikein suunnittelee?
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen

Mulla on tähän saakka toiminut hyvin 6 Plus. Toivottavasti ei ala temppuilemaan sillä hemmetin hyvä luuri on edelleen parin vuoden käytönkin jälkeen; akkukesto ihan toiselta planeetalta verrattuna noihin vitosen välimalleihin.

Daespoo puhuu asiaa iTunesin osalta. Se on minunkin mielestäni koko Mac ekosysteemin heikoin lenkki, jopa ylivoimaisesti. Vituttaa koko ohjelma
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daespoo puhuu asiaa iTunesin osalta. Se on minunkin mielestäni koko Mac ekosysteemin heikoin lenkki, jopa ylivoimaisesti.
Eikö tuo ole kuitenkin jo menneen ajan ohjelma muutenkin? En keksi tuolle muuta käyttöä kuin personoidun soittoäänen luonti, toki en ole itse iPhonen käyttäjä, mutta mitä olen sivusta seurannut. Pilvessähän kaikki järkevät palvelut muuten on...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämän neidon nörttitaidot pettää nyt jostain kohtaa. Miten osaan kaivaa iCloudista takaisin koneelleni tiedostoja? Jonnekin olen mystisesti onnistunut hukuttamaan muutaman mp3-tiedoston, joita en enää macistani löydä. Tiedostot ovat sellaisia, joita en saisi hukata, niitä ei tuosta vaan kaiveta esiin muualta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tämän neidon nörttitaidot pettää nyt jostain kohtaa. Miten osaan kaivaa iCloudista takaisin koneelleni tiedostoja? Jonnekin olen mystisesti onnistunut hukuttamaan muutaman mp3-tiedoston, joita en enää macistani löydä. Tiedostot ovat sellaisia, joita en saisi hukata, niitä ei tuosta vaan kaiveta esiin muualta.
Onko tiedostot varmasti icloudissa? Jos on, niin icloud drivesta ne löytyy, mutta tuonne täytyy kyllä erikseen aina siirtää tiedostot, eli musiikki ei esim siirry automaattisesti sinne. Icloud drive taas löytyy mäkissa finderista omana ikoninaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onko tiedostot varmasti icloudissa? Jos on, niin icloud drivesta ne löytyy, mutta tuonne täytyy kyllä erikseen aina siirtää tiedostot, eli musiikki ei esim siirry automaattisesti sinne. Icloud drive taas löytyy mäkissa finderista omana ikoninaan.

Juu, löysinkin onneksi Finderin avulla. Oli omien tiedostojen kansiot tehneet aika lahjakkaan katoamistempun. Kesti hetken löytää oikeat hakusanat. Eli iCloudistani nuo olin ihan oikeaoppisesti poistanutkin. Kävi kovalevy juuri remontissa, haastoi tämän emännän taitoja siistiä kansioita.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mulla on tähän saakka toiminut hyvin 6 Plus. Toivottavasti ei ala temppuilemaan sillä hemmetin hyvä luuri on edelleen parin vuoden käytönkin jälkeen; akkukesto ihan toiselta planeetalta verrattuna noihin vitosen välimalleihin.
Millainen tuo Applen akunkesto on? Oma Huawei kestää tehokäytöllä 1,5 päivää ja hieman maltillisemmalla 2 päivää.

Minulla on puhelimen vaihto edessä ja Applea en ole ikinä omistanut. Nyt harkitsen Applea.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Millainen tuo Applen akunkesto on? Oma Huawei kestää tehokäytöllä 1,5 päivää ja hieman maltillisemmalla 2 päivää...

En tiedä olenko sattunut saamaan aikanaan jonkun "super-sunnuntai" kappaleen, mutta akunkesto on normaalissa työ- ja vapaa-ajan käytössä helposti pari päivää puheluita, nettiselailua, skypea ja whatssappia. En juurikaan harrasta pelejä, joten siitä ei ole kokemusta miten se syö akkua? Google Mapsin ahkera käyttö toki tyhjentää akun päivässä. En ole edes havainnut sanottavammin, että akunkesto olisi nyt vajaan parin vuoden aktiivisen käytön jäljiltä edes heikentynyt. Noista uudemmista en tiedä akunkeston suhteen? Kommentoin vain aiemmin omistamaani 5S mallia verrattuna tähän 6 Plussaan, jossa ero on dramaattinen ihan ilman värikynääkin.
 
Olen myös itse harkinnut Iphonen ostoa ja haluaisinkin kysyä muutaman kysymyksen. Onko järkeä ostaa Iphone 6:sta "enää" ? Itseäni houkuttelisi tuo Gigantin tarjous, jolla saisi Iphonen edullisesti. Vai pitäisikö ostaa Iphone 6s? Kertokaa omia kokemuksianne Iphonesta!
 

Karvanoppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Kings
Itsellä Iphone 7:ssa akku kesti uutena helposti 2+ päivää aktiivista käyttöä, nykyään noin 9kk ikäisenä 1,5-2 päivää. Tyttöystävällä ollut 6s nyt noin 1,5v ja akku kestää helposti 1,5 päivää. Mutta näihin vaikuttaa luonnollisesti miten puhelinta käyttää. Itsellä netin selailua, Facebook, Instagram, WhatsApp jne.

Olen myös itse harkinnut Iphonen ostoa ja haluaisinkin kysyä muutaman kysymyksen. Onko järkeä ostaa Iphone 6:sta "enää" ? Itseäni houkuttelisi tuo Gigantin tarjous, jolla saisi Iphonen edullisesti. Vai pitäisikö ostaa Iphone 6s? Kertokaa omia kokemuksianne Iphonesta!

Kutosta en ole omistanut, mutta jos sen tohon alle 400€ saa niin osta ihmeessä. En usko että ios10 vielä liian raskas on kutoselle. Itselle tää 7 oli kyllä lievä pettymys vs emännän 6s, ei oikein mitään eroa mitä nyt vähän tehokkaampi ja keskinappi on erilainen. Mutta yleisesti olen ollut kahteen (4s ja 7) Iphoneen todella tyytyväinen eikä androidiin ole enään paluuta.
 

Tuamas

Jäsen
Olen myös itse harkinnut Iphonen ostoa ja haluaisinkin kysyä muutaman kysymyksen. Onko järkeä ostaa Iphone 6:sta "enää" ? Itseäni houkuttelisi tuo Gigantin tarjous, jolla saisi Iphonen edullisesti. Vai pitäisikö ostaa Iphone 6s? Kertokaa omia kokemuksianne Iphonesta!

Itsellä oli ensin 128gb 6 ja nykyään samalla muistilla 6s, en näe mitään päivittäisessä käytössä näkyvää syytä ostaa 6s (itsekin otin vain koska työnantajan tarjoamana päivitys s-versioon maksoi 20€).

Iphoneissa toki olennaiset jutut ovat, että ostaa vähintään 32gb version (onko pienempiä vielä?), jottei tarvitse tuskailla tallennustilan kanssa sekä asentaa heti alkuun panssarilasin ja ostaa suojakuoren (mieluiten lompakkomallisen).

Ainoat varsinaiset miinukset noissa ovat näytön lasin hajoamisherkkyys sekä puhelimen liukkaus ilman suojakoteloa.
 

salama#8

Jäsen
Olen myös itse harkinnut Iphonen ostoa ja haluaisinkin kysyä muutaman kysymyksen. Onko järkeä ostaa Iphone 6:sta "enää" ? Itseäni houkuttelisi tuo Gigantin tarjous, jolla saisi Iphonen edullisesti. Vai pitäisikö ostaa Iphone 6s? Kertokaa omia kokemuksianne Iphonesta!

Minulla oli vielä kuukausi sitten 6:n käytössä ja olisi vieläkin, jos en olisi hajottanut sitä. Nyt käytössä 7. Ero 6:n ja 7:n välillä on lähinnä se, että 7 on rivakampi liikkeissään ja 7:ssa on erilainen kotinäppäin. 6:ssa mielestäni edelleen riittävästi tehoja pyörittämään tuoreinta käyttistä ja varmasti ihan hyvin pärjää kutosella vielä seuraavat pari vuotta. Mielestäni 6 on varmasti hyvä hankinta, jos sen saa 400€:lla tai alle.
 
Nyt tarvitsisin pikaisia vastauksia liittyen Iphone 6-malliin.

1. Onko se alkuaikojen ongelma korjattu (jota esiintyi yleisesti vuonna 2014, eli julkaisuvuotena) että puhelin taipuu taskussa?

2. Kestääkö näyttö hyvin? Itse olen ajattelut hommata lompakkomallin suojakuoret ja panssarilasin?

3. Onko 399€ paha hinta?

4. Onko puhelin hyvä ostos, kun on tavoite, että se oli "tuore" vielä kolmenkin vuoden päästä?
 

BaronFIN

Jäsen
1. Tuota ongelmaa ei ole koskaan ollutkaan. Nettilegenda.
2. Kestää. Varsinkin tuolla kombolla.
3. Ei todellakaan.
4. Hyvin potkii edelleenkin. Tiedä sitten kuinka raskaaksi iOS kehittyy kolmen vuoden kuluessa, mutta nykyinen pyörii edelleen jopa 5C:llä, joten en usko että ongelmia tulee.
 
Minulla oli vielä kuukausi sitten 6:n käytössä ja olisi vieläkin, jos en olisi hajottanut sitä. Nyt käytössä 7. Ero 6:n ja 7:n välillä on lähinnä se, että 7 on rivakampi liikkeissään ja 7:ssa on erilainen kotinäppäin. 6:ssa mielestäni edelleen riittävästi tehoja pyörittämään tuoreinta käyttistä ja varmasti ihan hyvin pärjää kutosella vielä seuraavat pari vuotta. Mielestäni 6 on varmasti hyvä hankinta, jos sen saa 400€:lla tai alle.
Itsekin kinnostuin tuosta 6:sta, kun sen hinta putosi alle 400€:n. Sitten huomasin sattumalta, että nykyinen iPhone SE ei häviä missään muussa kuin näytön koossa... Taitaa olla jopa ominaisuuksiltaankin parempi puhelin. Nykyisessä on vielä 64 gigaa muistiakin.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt tarvitsisin pikaisia vastauksia liittyen Iphone 6-malliin.

1. Onko se alkuaikojen ongelma korjattu (jota esiintyi yleisesti vuonna 2014, eli julkaisuvuotena) että puhelin taipuu taskussa?

2. Kestääkö näyttö hyvin? Itse olen ajattelut hommata lompakkomallin suojakuoret ja panssarilasin?

3. Onko 399€ paha hinta?

4. Onko puhelin hyvä ostos, kun on tavoite, että se oli "tuore" vielä kolmenkin vuoden päästä?

1. Tuota ongelmaa ei ole koskaan ollutkaan. Nettilegenda.
2. Kestää. Varsinkin tuolla kombolla.
3. Ei todellakaan.
4. Hyvin potkii edelleenkin. Tiedä sitten kuinka raskaaksi iOS kehittyy kolmen vuoden kuluessa, mutta nykyinen pyörii edelleen jopa 5C:llä, joten en usko että ongelmia tulee.

1. Aivan saletisti on tuo ongelma ollut ja sitä ei ole korjattu 6 malliin. Taipuu siis volumepainikkeiden alta. 6S suunniteltiin sitten vahvemmaksi ja se ei taivu.
2. Näyttö kestää hyvin ilman kotelojakin, mutta mikään näyttö ei kestä putoamista "naamalleen" tai jos osuma tulee runkoon lähelle lasin reunaa.
3. 399€ on ihan hyvä hinta
4. iOS:n uusimmat versiot tulevat edelleen 5S:n joten eiköhän ainakin pari vuotta tule myös tuohon iPhone 6:n päivityksiä.


edit. Kannattaa myös harkita SE mallia jos isompi näyttö ei ole tarpeen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
1. Aivan saletisti on tuo ongelma ollut ja sitä ei ole korjattu 6 malliin. Taipuu siis volumepainikkeiden alta. 6S suunniteltiin sitten vahvemmaksi ja se ei taivu.
Se taipumisongelma taitaa kuitenkin koskea plus-mallia?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tänään esitellään radikaalisti uudistettu iPhone X (nimi ei vielä varmistettu) ja lisäksi uudet iPhone 8 ja 8+ jotka jatkavat perinteisemmällä linjalla. X:n osalta suurimpia uutuuksia ovat lähes reunaton design, eli koko etukansi on näyttöä, funktionäppäimen poisjättäminen ja langaton lataus. Paljon muutakin uutuutta pitäisi olla. Itse olen odottanut puhelinta harvinaisen kovasti, kun vanha 5S pitäisi viimein päästää pois päiviltä. Toivottavasti toimitukset ei kauheasti takkuile, ettei nyt ihan jouluun joutuisi odottamaan.
 

ipaz

Jäsen
Tänään esitellään radikaalisti uudistettu iPhone X (nimi ei vielä varmistettu)

Nimi on iPhone X (eli iPhone kymppi). Ominaisuuksia mm. Face ID (puhelin aukeaa kasvotunnistuksella koska Home-näppäintä ei ole), langaton lataus, OLED-Retina-näyttö, bionic-siru ja paljon muuta mitä jäi huomioitatta eventiä katsoessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nimi on iPhone X (eli iPhone kymppi). Ominaisuuksia mm. Face ID (puhelin aukeaa kasvotunnistuksella koska Home-näppäintä ei ole), langaton lataus, OLED-Retina-näyttö, bionic-siru ja paljon muuta mitä jäi huomioitatta eventiä katsoessa.

Eli Apple sentään lähestyy Samsungia, joka on selkeä design- ja teknologiajohtaja älypuhelinskenessä tätä nykyä. Kuten viimeisen parin vuoden ajan, Apple pettää siinä, että niiden laitteet eivät ole missään kovin erikoisia. Kaukana ovat ne ajat kun luotiin jotain uutta.
 

ipaz

Jäsen
Kuten viimeisen parin vuoden ajan, Apple pettää siinä, että niiden laitteet eivät ole missään kovin erikoisia. Kaukana ovat ne ajat kun luotiin jotain uutta.

Taitaa vaan olla vähän kaikkien valmistajien kohdalla, että mitään todella mullistavaa ei kännyköihin enää ole keksittävissä. Pelkkää hienosäätöä ja parannuksia jo olemassa oleviin tekniikoihin ja ominaisuuksiin. Apple oli suunnannäyttäjä iPhonen alkuaikoina, mutta nyt kaikki tekevät lähes samaa tavaraa eri (melkein saman näköisessä) paketissa.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Taitaa vaan olla vähän kaikkien valmistajien kohdalla, että mitään todella mullistavaa ei kännyköihin enää ole keksittävissä. Pelkkää hienosäätöä ja parannuksia jo olemassa oleviin tekniikoihin ja ominaisuuksiin.

"Kaikki mitä voidaan keksiä, on jo keksitty." – Charles H. Duell, Yhdysvaltain patenttiviraston pääjohtaja, 1899.

Kännyköissä on vielä varmasti paljonkin tulossa uusia juttuja, eikä niitä tarvitse edes kovin kauaa odottaa. Itse tykkäisin, että puhelinta ei tarvitsisi ladata* ja siihen tarpeeseen tullaan vielä varmasti vastaamaan. Alkumetrit tähän on jo otettu: https://tekniikanmaailma.fi/teknolo...eksinto-matkapuhelin-joka-toimii-ilman-akkua/

*Lataamisella tarkoitan sitä, että puhelimen täytyy olla piuhassa/lataus-alustalla. Käyttöä täydellisesti häiritsemätön lataus on ihan ok.
 

Tuamas

Jäsen
Eli Apple sentään lähestyy Samsungia, joka on selkeä design- ja teknologiajohtaja älypuhelinskenessä tätä nykyä. Kuten viimeisen parin vuoden ajan, Apple pettää siinä, että niiden laitteet eivät ole missään kovin erikoisia. Kaukana ovat ne ajat kun luotiin jotain uutta.

Eihän Apple ole koskaan ollut juuri missään first-mover.

Homma on vaan osattu paketoida, brändätä sekä sitoa paremmin kuin kilpailijat kovempaan hintaan.

Appstorea lukuunottamatta Nokia rakensi menestyksensä täysin samoin eväin, kilpailijoita parempi design ja kilpailijoita parempi käyttöjärjestelmä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös