Minkä ikäinen olit kun Twin Peaks alkoi Suomessa?

  • 1 272
  • 12

Minkä ikäinen olit kun Twin Peaks alkoi Suomessa?

  • En ollut vielä olemassa

  • 0-5 v

  • 6-10 v

  • 11-15 v

  • 16-20 v

  • 21-25 v

  • 26-30 v

  • 31-35 v

  • 36-49 v

  • 50-55 v

  • 56-60 v

  • Aivan sama, olen jo kuollut


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kunka vanha olit kun Twin Peaks alkoi meillä näkymään vuonna 1991 keväällä? Wiki antaa alkamisajankohdaksi kevään 1991 mutta tarkempaa päivämäärää ei ole tiedossa. Siks(kin)i äänestyksessä mennään viiden vuoden jaksoissa.

Kerro ikäsi ja muistikuvasi kyseisestä sarjasta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En ollut syntynyt vielä kun tämä televisiota ikuisesti muuttanut sarja alkoi. Kun sitten joskus tätä alettiin tv:ssa näyttämään niin jäi vähän välistä. Tilasin sitten Discshopista johonkin sopivaan hintaan dvd-boksin jossa oli kaikki jaksot. Ja olihan se ihan helvetin hyvä sarja. Sen jälkeen on tullut muitakin Lynchin tepksia katsottua ja ovathan ne kaikki laadukkaita. Hankala olla tykkäämättä äijästä. Nyt tätä uutta sarjaa tuli alkuun seurattua tarkemmin (ensimmäiset 5 jaksoa) sitten on pidetty vähän taukoa ja makusteltu sarjaa.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Tuolloin -91 olin kolmevuotias. Itse sarjan näin jollain uusintakierroksella, varmaan 2007 jos wikipedian lista uusintavuosista pitää paikkansa. Sarjan kulttimaine oli entuudestaan tuttu, joten pitihän sitä alkaa seuraamaan ja tuosta lähtikin sitten jonkinlainen Lynch-vaihe päälle. Nyt uuteen sarjaan mennessä se oli ehtinyt jo hetkeksi hiipumaan, mutta nyt voisi katsastaa kaikki näkemättä jääneet leffat.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aivan sama, olen jo kuollut.

Vittu mä tiesin et se oot just sä:)

Mulla oli juuri alkanut vuosisadan rakkaustarina erään kivan mimmin kanssa. Oltiin ns samalla aaltopituudella. Muutettiin yhteiseen uuteen kotiin ja ostettiin hieno töllö. Sitten alkoi Twin Peaks...huoh.

Ysärin alussa oli joku 32 tuumainen töllö kova sana. No juu...siitä Panasonicista oli kiva pälyillä "twiniä" ja sen jälkeen pitää hyvänä tyttöystävää kun tämä toi esille lievän pelon tuon kulloisenkin jakson jälkeen. Tai sit sen teki mieli vaan panna.

Meikäläiselle kolahti hyvin kovaa TP. Jopa niin, että se tuli vahvasti myös uniin mukaan. Olen aina nähnyt todella paljon unia ja muistan ne vielä aamulla. Coop on edeleen kovista kovin. Ehkä siksikin, että piti kahvista ja oli kuitenkin äärettömän empaattinen ja kiltti. Siltikin äärest kova agentti, totta helvetissä.

Nyt loppuu akku miehestä ja pitää laittaa lataukseen. Ja muuten...kirjoitukseni sisältää erään mystisen viestin, joka liittyy sarjaan. Se, kuka nopeiten keksii on nopein.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
19. Se oli kyllä hieno kevät, yo-kirjoitukset ja Twin Fuckin' Peaks. No, pillua en saanut, mutta ei elämä olekaan täydellistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wiki antaa alkamisajankohdaksi kevään 1991 mutta tarkempaa päivämäärää ei ole tiedossa.
Eka jakso esitettiin 18.2.1991 klo 21.15 alkaen. No oli siinä tietysti mainoksia eli muutama minuutti tuon kellon lyömän jälkeen oikeasti alkoi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
19. Se oli kyllä hieno kevät, yo-kirjoitukset ja Twin Fuckin' Peaks. No, pillua en saanut, mutta ei elämä olekaan täydellistä.
Oli hieno kevät. Wanhoja tuli tanssittua, kirjoituksiin tai pääsykokeisiin ei tarvinnut lukea ja sain pillua. Laura Palmeria tietenkään unohtamatta.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olin kuudesluokkalainen ja iältäni 12-vuotias. Muistan tuon ajan erittäin hyvin ja muistan ennakkomainokset koskien Twin Peaks -nimistä sarjaa. En yhtään tiennyt mistä siinä oli kyse, mutta kuten tapana oli ,MTV:n maanantai-illan leffat aina katsottiin ja tuolla paikalla tuo pilottijakso sitten esitettiin. Kyllähän se tempaisi heti mukaansa. Laura Palmerin murhamysteeri oli kiehtova, Cooper loistava hahmo ja teini-iän hormoonejani olivat pikkuhiljaa herättelemässä ennen kaikkea Lara Flynn Boyle, mutta myös Mädchen Amick, Sherilyn Fenn ja Lauraa esittänyt Sheryl Lee. Murhaajaa sai oikeasti jännittää sillä tuohon aikaan salaisuudet pysyivät salaisuutena eikä kukaan ollut nähnyt missään ratkaisua.

Esitysaika oli sunnuntaisin ja keskiviikkoisin niin myöhäinen että varsinaisesti mulla ei ollut äidiltä lupaa valvoa niin myöhään mutta kyllä ainakin osan jaksoista muistan katsoneeni "suorana" ja loput sitten seuraavana päivänä VHS:ltä. Yksi jakso, toisen kauden aloitusjakso eli se jossa jättiläinen teki ensiesiintymisensä ja Lelandin tukka oli muuttunut valkoiseksi, esitettiin poikkeuksellisesti tiistaina. Syksyllä näytetyt toisen kauden loppujaksot esitettiin sunnuntaisin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikuinen mies jo olin. 23-vuotias, samana vuonna 24 täyttävä. Olin aiemmin vuokrannut sarjasta leikatun elokuvan mutta en muista oikein että mihin kohtaan se elokuva loppui, Bobin henkilöllisyyttä ja Lauran murhaajaa ei ainakaan siinä paljastettu.

Oli se hyvä sarja vaikka en juuri tuosta aiemmin katsomastani elokuvasta niin kovasti tykännytkään. Muistan kun töissä kuuntelin koko päivän aina radiota, niin YLEn kanavakin joka nykyään alueradiona tunnetaan, hehkutti illan jaksoa aina etukäteen vaikka ei telkasta tullut edes YLEn puolelta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olin 36, täytin sinä vuonna vielä 37, ja muistan hyvin sarjan alkujaksot, jotka koukuttivat pahasti meikäläisen, että pakkohan sitä oli väijyä innolla joka jakso.
Kun nuoremmat ovat assosioineet nämä saantijututkin sarjan esitysajalle, niin mainittakoon, että minulla oli jo kolme lastakin tuohon aikaan. Isyystestiä ei ole yhdenkään kohdalla tehty, mutta kyllä nykyinen ex-vaimo joskus vakuutteli niiden minun siittämiäni olevan.... sormet jotenkin hassusti ristissä....

Btw - miksikään juuri tässä minun ikähaarukassani on iso väli, 36 - 49 - mahdollinen vahinko vai ihan vain laiskuutta?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Olin ysiluokalla, eli 15vee. Muistan, että missasin tuon pilotin koska olin lätkäjengin kanssa Tsekeissä (tai itseasiassa Tsekkoslovakiassa) viikon treenimatkalla, olihan kyseessä etelän hiihtoloma-viikko. Tämä harmitti mua jo etukäteen, kaipa olin jo mainonnan perustella tullut siihen tulokseen että tämä on minun sarjani. Sitä se todellakin oli ja on edelleen. Hienoa, että muutkin muistavat lähtysaikoja ym noin tarkasti!

Minä taas muistan, että esim Seura lehti teki artikkeleita sarjasta ja sen tapahtumista, spekuloi mistä Cooperille muija ym. Vaikea kuvitella, että nykymaailmassa tapahtuisi jotain vastaavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös