NHL17 – yleinen keskustelu

  • 250 642
  • 898

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Nopealla selaamisella en löytänyt onko puhuttu joten kysytään.

Käytän tällä hetkellä soneran adsl-laajakaistaa. Muutan kesäksi eri paikkakunnalle töiden perässä ja uudessa asunnossa ei ole puhelinpistoketta. Taloyhtiöön on mahdollista saada soneran laajakaista joten ei ole perusteita sopimuksen purkamiselle. Vanhoissa änäreissä pystyi pelaamaan mobiililaajakaistalla, mutta NAT -tyyppi oli 3. Sinäänsä muuta haittaa siitä ei ollut kuin, että joutui olemaan vierasjoukkue onlinepeleissä. Pelaako kukaan mobiililaajakaistalla ja toimiiko pelit hyvin?

Kaapelin kautta en aio nettiä ottaa, on todella huonot kokemukset siitä.
On todella huonot kokemukset peleistä mokkula-pelaajia vastaan. Älä tee sitä!
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Nyt kaivataan apuja.

Kertokaa nyt hyvät ystävät, millä ihmeen taktiikoilla tätä peliä kannattaa pelata. Tuntuu, että omalle takatolpalle voi aina vaan kävellä nakuttamaan kiekon sisään, sinisen yli voi liukua ilman pelkoa, että kiekkoa karvattaisiin pois. Sitten kun itse yritän mennä vastustajan alueelle niin sinisellä vastustajan botit tuntuu sen karvaavan pois sekunnissa ja maalin edustallakaan ei tilaa ole vaan pelaajat on aina pidettyinä, sinne takatolpalle ei kävellä.

Toinen juttu, tuntuu et itse kun kiekkoa pyörittää viivassa, ei tilaa juurikaan ole vaan sieltä tulee nälkäiset karvaajat heti päälle, vastustaja kun tulee taas mun alueelle niin siellä voisi pitää helvetti joogaretriitin kun tilaa viivassa piisaa.

Kannattaako puolustaessa itse aina ottaa yksi pelaaja ja mennä maalin eteen ja antaa botin hoitaa loput, vai miten? Kertokaa mitä taktiikoita käytätte tai onko jotain yleisesti "parhaiksi koettuja" taktiikoita. Alkaa maku menemään kun jokainen tappio toistaa samaa kaavaa.

Toki HUT pelatessa vielä se, että kaikilla on sata legendaa joukkueessa ja itsellä ei yhtään kun aloin pelaamaan vasta kuukausi takaperin.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaa nyt hyvät ystävät, millä ihmeen taktiikoilla tätä peliä kannattaa pelata. Tuntuu, että omalle takatolpalle voi aina vaan kävellä nakuttamaan kiekon sisään, sinisen yli voi liukua ilman pelkoa, että kiekkoa karvattaisiin pois.

Itse pelaan agressie 122 vastustajan tasosta riippuen säätelen karvauksen voimakkuutta. Puolustukseen laitan sitten ihan tappiin tuon oman pään prässin ja 122 blue, koska redissä pakit päästävät liian helposti läpiajoihin, kun pelaavat liian ylhäällä. Siinä on vaan sitten se riski että oma pää aukeaa ihan täysin, kun pakit pyrkivät juoksemaan kulmissa. Siksi itse pyrin ottamaan sentterin ja sillä paikkaamaan pakkien ryntäilyjä. Teen myös sitä että käytän pelaajaa pakkina ja ohjaan sen haluaamaani paikkaan ja vaihdan välittömästi hyökkääjään.

Itselläni se ongelma nyt, että tiettyjä vastustajia vastaan yhteys on aivan sysipaska, vaikka kuinka vihreää näyttää ennen peliä. Vastustajalla sitten yhteys ihan loistava. Sen näkee, kun Ovechkinilla kynäillään X pohjassa ja kaikki kikat tekien ja itse joutuu tekmään karmean duunin perussyötön antamisessa tai ylipäätänsä pelaajan vaihdossa, kun joutuu monta kertaa sitäkin hakkaamaan, syötöt lähtee väärässä rytmissä ja pelaajien liikkeelle lähtö kestää sekuntitolkulla. Sen huomaa selvästi koska vastustajalla myös tasapuolisesti huono yhteys, mutta se ihmetyttää, kun itsellä laginen paska ja vs:llä kuningasyhteys. Onko tämä nyt oikeasti jotain yhteyden manipulointia joidenkin pelaajien toiemsta vai mitä? Voinko omilla pleikkarin/motukan säädöillä vaikuttamaan tuohon? Ranking tippunut 87:stä johonkin 160 huitteille, kun tulee liikaa näitä aivan turhia tappioita lagisen yhteyden takia.
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nopealla selaamisella en löytänyt onko puhuttu joten kysytään.

Käytän tällä hetkellä soneran adsl-laajakaistaa. Muutan kesäksi eri paikkakunnalle töiden perässä ja uudessa asunnossa ei ole puhelinpistoketta. Taloyhtiöön on mahdollista saada soneran laajakaista joten ei ole perusteita sopimuksen purkamiselle. Vanhoissa änäreissä pystyi pelaamaan mobiililaajakaistalla, mutta NAT -tyyppi oli 3. Sinäänsä muuta haittaa siitä ei ollut kuin, että joutui olemaan vierasjoukkue onlinepeleissä. Pelaako kukaan mobiililaajakaistalla ja toimiiko pelit hyvin?

Kaapelin kautta en aio nettiä ottaa, on todella huonot kokemukset siitä.

4g ja julkinen IP pitäisi kyllä riittää. Julkinen IP on maksullinen lisäpalvelu, mutta kannattaa ottaa jos haluaa hyvän yhteyden.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En nyt vielä huhun perusteella avaa ensi syksyn ketjua, mutta ensihuhuja NHL18-pelin osalta on tullut ja TIlt.tv niistä uutisoinut:

NHL 18 -pelin uudistuksista tihkunut ensitietoa – peliä viedään ainakin osittain arcademaisempaan suuntaan - Tilt

Arcade nyt siis ilmeisesti tarkoittaa tuota 3vs3 hokin paluuta, jota itse olen toivonut takaisin siitä asti kun edellinen Xbox 360-konsolille jäi. Hauskaa hubaa viikonloppusievissä kavereiden kesken oli tuo. Defensive Stick taas kuulostaa siltä, että se mailaviihdakkopuolustus ei ainakaan ole poistumassa pelistä, vaan pahenemassa. Lisäksi ihmetyttää, että eikö uudesta pelimoottorista ole mitään huhua? Vanhalla meneminen olisi kovin ikävä juttu.

Franchise Moden "täysin uutena" uskon vasta kun sen itse omin silmin näen sitten EA Access Full Versionissa. Mutta huhut on huhuja toki.
 

Barney

Jäsen
Toivottavasti EA on nyt oikeasti kehittänyt sitä peliään, eikä kaikki aika ole mennyt minkään 3v3 hassuttelupelimuodon kehittämiseen. Bettman väläytteli, että NHL saattaisi NBA:n jalanjäljissä lähteä mukaan eSports skeneen, mutta eihän tuo nykyinen peli ole kuitenkaan vielä eSports valmis, joten kehittämistä vaatii vielä aika paljon EA:lta. Realistisuus on ihan kiva lisä, mutta kyllähän peliä pitäisi onnistua viemään enemmän siihen suuntaan, että oikeasti se parempi joukkue voittaisi lähes aina. Näin ei tällä hetkellä ikävä kyllä ole edes 6vs6 peleissä. Jotenkin itselläni on aika vahva fiilis, että koko eSports idea tulee kaatumaan EA:n kyvyttömyyteen tuottaa riittävän hyvä peli, vaikka NHL:n puolelta tälläisen pyörittämiseen olisikin kiinnostusta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Barney No kyllä mä voisin kohtuullisen summan rahaa lyödä sen puolesta, että ei ole kehittänyt. Sama laulu jo vuosia, kun jengi kiltisti sen pelin vaan ostaa (mm. itse olen ostanut)
 

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PAINI, KJK, Pelicans, Toronto Maple Leafs
Voiko be a pro-pelimuodossa enää pyytää siirtoa kesken sopimuskauden? En oo ainakaan löytänyt semmosta mistään.

Ei voi. Tässä jälleen yksi iso miinus pelin be a pro-moodiin.

Tähän liittyen toivoisin NHL18 olevan tuossa be a pro:ssa enemmän Fifa17 career moden kaltainen. Eli kaikki liigat ovat käytettävissä, kuten myös maajoukkuepelit ja -turnaukset. EASHL kaipaa myös pelaajan kehittämismahdollisuuden takaisin. Harmittaa kun NHL on niin pienen budjetin peli, esim. Fifaan verrattuna..
 

Barney

Jäsen
@Barney No kyllä mä voisin kohtuullisen summan rahaa lyödä sen puolesta, että ei ole kehittänyt. Sama laulu jo vuosia, kun jengi kiltisti sen pelin vaan ostaa (mm. itse olen ostanut)
Niin, en itsekään siihen usko. Nyt EA:lla voisi kuitenkin ehkä olla suurempi taloudellinen motiivi kehittää peliä kuin sillä on ollut moniin vuosiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Niin, en itsekään siihen usko. Nyt EA:lla voisi kuitenkin ehkä olla suurempi taloudellinen motiivi kehittää peliä kuin sillä on ollut moniin vuosiin.
Ainoat kaksi syytä miksi ilman kilpailua EA:lla on syytä kohentaa pelin tasoa ovat:

A: Pelaajamäärät = pakkatuotot laskivat vuoden takaisesta pelistä selvästi
B: Uusi pelimoottori on tulossa peliin.

Mitään muita syitä en näe pelin kehittämiselle. Vaikka lähettelevätkin noita kyselyitään ja lupailevat maat ja taivaat videoissaan ja haastatteluissa. Mutta toivotaan nyt taas kerran, että siellä on otettu pää perseestä ja tajuttu, että ehkä sitä samaa pohjapeliä ei enää kannata neljättä kertaa putkeen nyt tehdä.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Ei nyt varsinaisesti liity 17 vaan jo tuohon 18 tai no yleisesti. Olisinkohan lainaamis mahdollisuutta saada näihin peleihin? Eli pystyisi pyytämään vaikka toisesta joukkueesta apua esim. loukkaantumisiin. Mielestäni se olisi ihan mukava lisä. Toki tiedä sitten paljon se sekottelis pakkoja loppupeleissä.
 

Lapa11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Vimpelin Veto
NHL17 EASHL

Playboys HC (6vs6 seura) etsii johtavaa pakkia kesäksi ja syksyn ecl:ään . Mielellään OP. Joukkueemme koostuu ECL pro-tason pelaajista eli jotakuinkin samaa tasoa edellytämme myös haettavalta.Mikin lisäksi erityisvaatimuksiin sisältyisi pelinluku- ja avaus taidot. (Kiekon liikuttelu, syöttely osaaminen)

Pelaamme joka ilta 6vs6 klo21 lähtien ja tänään klo21 on tarjolla try-out mahdollisuutta! Haluamme pitää joukkueen tiiviinä, joten aktiivisuutta olisi oltava.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä täällä jatkoajan puolella yksityisviestinä!
 
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Vittu noita 50 lvl perselijöitä noissa sparrauspeleissä. Monesti ollut tilanne jossa omalla puolella on 1 lvl & 50 lvl, ois kaikki mahollisuudet voittaa peli, mutta 50 lvl ei suostu syöttämään tälle 1 lvl tai boteille ollenkaan. Menee niin pahasti tunteisiin nää 50 lvl jotka ajattelee olevansa jotain Patrik Laineita. Tän 50 lvl pitäis tukea sitä 1 lvl kaverin peliä ja paikkailla tämän virheitä niin kuin itsekkin teen, mutta ei. Ollaan niin ylimielisiä että yritetään jotain vitun yhen miehen showta tai sitten syötetään kiekkoa pelkästään mulle kun vastustajat on iholla. Muutenkin vituttaa pelata esim. 3vs3 kun jengiläiset eivät suostu syöttämään boteille, mikä vittu siinä on että kiekko siirretään mielummin mulle jolla on puolustaja iholla kuin botille joka on täysin vapaana? Tosi palkitsevaa muutenkin rakentaa hyökkäyksiä kolmen pelaajan voimin. Sen oon kanssa huomannu että botit eivät ole huonoja pelaajia jos niitä osaa käyttää oikein.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Onko tässä NHL17 aivan uusittu tämä kausimuotoinen fantasiadraft? Eli jengit ei enään varaa "paras pelaajaa valittavana" periaatteella, vaan palkkakattoa ja tulevaisuutta katsoen? Siellä jää siis Charat, Keithit jne.. varattavaksi myöhäisillä kierroksilla.

Mukava pelimuoto kavereiden ja kaljan kanssa pilattu vai enkö vain osaa?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Onko tässä NHL17 aivan uusittu tämä kausimuotoinen fantasiadraft? Eli jengit ei enään varaa "paras pelaajaa valittavana" periaatteella, vaan palkkakattoa ja tulevaisuutta katsoen? Siellä jää siis Charat, Keithit jne.. varattavaksi myöhäisillä kierroksilla.

Mukava pelimuoto kavereiden ja kaljan kanssa pilattu vai enkö vain osaa?

Juurikin noin eli tietokone varaa pelaajia myös tulevaisuutta ajatellen. Tämä tapahtuu sekä kausi että be a gm pelimuodoissa. Be a gm muotoa ajtellenhan tuo on ihan hyvä uudistus, mutta kun tarkoituksena on pelata vain yksi kausi niin vie kyllä mielenkiinnon, kun on mahdollisuus saada noita parempia pelaajia vielä todella myöhäisillä vuoroilla.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hjälp.

Pelaan overhead kameralla. Vanhalla konsolilla sai kameran kohdistumaan pelaajan sijasta kiekkoon painamalla select-nappia. Onnistuuko enää? Alusta PS4.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Tänään ilmeisesti selviää jotain NHL 18 sisällöstä.

GMC:n paluuta odotellaan taas, ei taaskaan niin toiveikkaana.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Torstaina Franchise Mode kehiin, Arizonan tilalle LV ja ukot ja Arin jäävät ukot sitten muihin sarjoihin. Saapahan vielä jotain mielenkiintoa tähän peliin. Kaupanteot vielä myös kuntoon. Harmi vaan ettei treidipikkejä voi kaupata ees taas ja aloittaa yllä kysellystä draftista suoraan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Just kokeilin nettipeliä. Edellinen kerta PS3:lla. Yksi kysymys; mikä vittu toi poke on mitä vastustajat viljelevät? Miten helvetissä tota pääsee karkuun, kun tuntuu että se ylettää kahdeksan metrin päästä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Just kokeilin nettipeliä. Edellinen kerta PS3:lla. Yksi kysymys; mikä vittu toi poke on mitä vastustajat viljelevät? Miten helvetissä tota pääsee karkuun, kun tuntuu että se ylettää kahdeksan metrin päästä.
Kiekonsuojausta (X) kehiin vaan. Hyvähän tuossa yli-pokettamisessa on se, että tuomarin pilli soi suht.useasti ja YV:llä pääsee sitten rankaisemaan.
 
Pitääpä avautua vähän ranskalaisin tuosta Be a Prosta, kun en ole näin kesäksi viitsinyt tuota pleikkarin nettimaksua maksella.

-Joukkuekaverit on ihan vitun tyhmiä. Pelisilmä on ihan perseestä ja ainoa tapa rakentaa peliä onkin itse pyytää syöttöä...

-...josta päästäänkin syöttöpyyntöihin. 3v1 hyökkäys ja pyydät vapaaseen paikkaan syöttöä. Kaveri ei saa kiekkoa sen yhden pelaajan läpi, koska ei tietenkään osaa käyttää lättysyöttöä. Siitä sitten tipahtelee miinusta, koska paska syöttöpyyntö. Oliko? Oliko paska syöttöpyyntö vai paska syöttö? Mielestäni vissi ero.

-Epätarkat laukaukset. Rakennat itsellesi yksin jostain kolman vihollisen välistä epätoivoisen paikan, josta saat vaivoin laukauksen kohti maalia aikaiseksi. Ainoa huomio "valmentajalta" on, että hyi helvetti ku oli epätarkka laukaus.

-Estät vastustajan maalin vaikkapa läpiajosta. Saat siitä sitten vaikka jäähyn. Sen sijaan, että valmentaja näkisi "hyvän jäähyn", joka vain piti ottaa, niin valmentaja näkee ihan yhtä huonon jäähyn, kuin hyökkäyspäässy turhaan nakattu korkea maila.

-Huono ketjupuolustus. Kerran kävi niin, että voitin aloituksen pakille, josta pakki syötti maalin eteen suoraan viholliselle joka teki maalin. Miinuksia huonosta ketjupuolustuksesta. Joopa joo. Toinen yleinen on vastahyökkäyksistä johtuvat maalit, mitä en ihan ketjupuolustuksen piikkiin laittaisi. Tästä en tosin jaksa kitistä, koska yleensähän ne maalit on koko kentällisen vika.

-Aloitukset ja niissä huijaaminen. Liian monesti vastustaja voittaa sitomisella mun (98ovr aloituksissa) jäbän kämmenkäännön. Toinen aika yleinen on mailan nosto, jolla vastustaja voittaa monesti sitomisen jne.

-Valmentajan pelisilmä peluutuksissa on surkealla tasolla. Oikeastaan millään muulla ei tunnu olevan väliä kuin sillä, että kuinka väsynyt olet. Esimerkiksi itse olen nyt toista kautta putkeen joukkueen heittämällä paras pistemies (koko liigassakin olin viime kaudella kolmen parhaan joukossa ja pelejä oli pelattuna jotain 40-60kpl.), mutta silti en ikinä ole hakemassa tasoitusta lopussa, jollei vaihtorytmi sitä satu sallimaan. Aikalisästä ei ole kuullutkaan koko pelimuoto, millä saisi myös väsyneen pelaajan lepuutettua.

-Kun aloitin tämän beapron, niin hyppäsin suoraan ensimmäiseen harjoitusotteluun ykkösen keskelle syrjäyttäen laitahyökkääjäksi muuan McDavidin. Ok, toki pelasin vain memorial cupin (?) ennen varaustani, mutta silti mun ukkoa ennusteltiin draftissa johonkin 3-7 sijoille. Jotain realistisuutta kaipaisi tähänkin, eikä vain saisi kultatarjottimella heti kaikkea.

-Nuo valikot on ihan perseestä. Vähimmäisvaatimus olisi, että yleisnäkymästä näkisi suoraan, että miten joukkue on sijoittunut runkosarjassa. Vielä isompi vitsi oli pudotuspelit, joista ei nähnyt ollenkaan paljonko sarjat on. Olin itse siis telakalla koko pleijarit, niin ainoa tapa nähdä ottelusarjojen kulku oli kalenterista. Sieltäkin helvetin epäselvästi.

Tuossa nyt jotain, mitä tuli nopeasti mieleen. Kyllä vituttaa, että maailman suosituin (ja ainoa) lätkäpeli pitää työstää vuosi toisensa jälkeen näin sinnepäinsä. Kovasti harkitsen, josko ostaisinkin syksyllä Fifan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös