Jatkoajan puoluekannatusmittaus – kesäkuu 2017

  • 1 905
  • 19

Minkä puolueen tai ryhmittymän edustajaa äänestäisit, jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt?

  • Suomen Keskusta

    Ääniä: 7 4,7%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 29 19,6%
  • Kansallinen Kokoomus

    Ääniä: 30 20,3%
  • Suomen Sosialidemokraattinen Puolue

    Ääniä: 12 8,1%
  • Vihreä liitto

    Ääniä: 24 16,2%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 12 8,1%
  • Suomen ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 1 0,7%
  • Suomen Kristillisdemokraatit

    Ääniä: 1 0,7%
  • Sininen tulevaisuus (Uusi vaihtoehto) *

    Ääniä: 9 6,1%
  • Muu puolue tai ryhmittymä

    Ääniä: 9 6,1%
  • EOS/Tyhjä

    Ääniä: 8 5,4%
  • En äänestäisi

    Ääniä: 6 4,1%

  • Äänestäjiä
    148
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Seuraavat eduskuntavaalit toimitetaan normaalin vaaliaikataulun mukaan vuonna 2019.

Jos eduskuntavaalit pidettäisiin nyt, minkä puolueen tai muun ryhmittymän edustajaa äänestäisit todennäköisimmin?

Huom! Vastausvaihtoehdot on esitetty edellisten eduskuntavaalien (2015) tuloksen mukaisessa järjestyksessä. Nykyiset eduskuntaryhmät (9 kpl) ovat edustajalukumäärineen suuruusjärjestyksessä seuraavat:
* = Perusteilla oleva uusi puolue (
Sininen tulevaisuus – Wikipedia ).
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
"...Sampo Terho kertoo nimen syntyneen, kun eräs henkilö huomasi taivaan näyttävän siniseltä."

Niin no, onhan tämä ihan loogista sinänsä, kun vihreätkin varmaan saivat nimensä siitä kun joku katsoi metsään ja totesi lehtien olevan vihreitä. Vaan en minä tiedä voinko minä tällaisia väläyksiä esitteleviä ihmisiä pitää vakavasti otettavina.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
"...Sampo Terho kertoo nimen syntyneen, kun eräs henkilö huomasi taivaan näyttävän siniseltä."

Niin no, onhan tämä ihan loogista sinänsä, kun vihreätkin varmaan saivat nimensä siitä kun joku katsoi metsään ja totesi lehtien olevan vihreitä. Vaan en minä tiedä voinko minä tällaisia väläyksiä esitteleviä ihmisiä pitää vakavasti otettavina.

Minusta yllättävien nimien keksiminen kertoo enemmän myönteistä kuin kielteistä. Lisäksi on päivänselvää, ettei sininen ole punainen. Toivottavasti tästä pidetään sisältöjenkin tasolla kiinni.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minusta yllättävien nimien keksiminen kertoo enemmän myönteistä kuin kielteistä. Lisäksi on päivänselvää, ettei sininen ole punainen. Toivottavasti tästä pidetään sisältöjenkin tasolla kiinni.

Kuulosti vain typerältä, en minä muuta tarkoittanut. Katsonpa pönttöön, siellä on jotain ruskeaa, perustanpa täten paskapuolueen. Sisältö taasen sitten joko on tai ei ole sitä itseään. Kyllä, olen kyyninen paska.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Äänestäisin Liberaalipuoluetta. Kokoomus joutaa olemaan ilman minun ääntäni, RKP voisi olla vaihtoehto ja muut on suljettu automaattisesti pois vaihtoehdoista.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuulosti vain typerältä, en minä muuta tarkoittanut. Katsonpa pönttöön, siellä on jotain ruskeaa, perustanpa täten paskapuolueen. Sisältö taasen sitten joko on tai ei ole sitä itseään. Kyllä, olen kyyninen paska.

Kerropa millainen nimi sinut olisi saanut pitämään porukkaa vakavasti otettavana? Tuskin mikään.

Tästä hallituskriisistä seurasi aika kummallisia asioita, mutta käsittämättömin on tämä: porukka, jonka mielestä rasismi ei ole jees juttu ei tue (muutoinkaan kuin äänestämällä) rasistien valtaamasta puolueesta irtautunutta ryhmää. Ilmeisesti väärin reagoitu (koska pihlajanmarjat jäivät edelleen liian korkealle) oikean asian vuoksi.

Minä ainakin olen sitoutunut, muutoin kuin äänestämällä, tukemaan ihmisiä jotka todella pistivät itsensä likoon ihmisoikeuksien puolesta. Tuosta jengistä 1-3 tulee pääsemään seuraavaan eduskuntaan ainakaan tuon lipun alta. Nuivien menestys ei tule olemaan sen suurempaa. Sitäkin kautta se palvelus ihmisoikeuksille korostuu entisestään.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Äänestäisin Liberaalipuoluetta. Kokoomus joutaa olemaan ilman minun ääntäni, RKP voisi olla vaihtoehto ja muut on suljettu automaattisesti pois vaihtoehdoista.

Liberaalit se minuakin eniten kiehtoo. Vaikkakin eduskuntaan pääsy taitaa olla utopiaa. Mutta pistetään kapinaäänenä vaikka.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä hetkellä äänestäisin mahdollisesti Uutta vaihtoehtoa, mutta on kyllä aika huonot vaihtoehdot. Jotain hallituksessa olevaa puoluetta äänestän joka tapauksessa. Pääasia on, että äänestää jotain, eikä jätä äänestämättä.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kerropa millainen nimi sinut olisi saanut pitämään porukkaa vakavasti otettavana? Tuskin mikään.

No jos vaikka puolue olisi nimetty siten, että ajatellaan arvojen kautta, niin ok. Katsoinpa auringonlaskua, joka maalasi taivaan vaaleansinipunaiseksi, okei, puolueen nimi on vaaleanpunasininen taivas. Et nyt ymmärtänyt vaan tätä yksinkertaistakin yksinkertaisempaa vitsiäni, mutta kai se vain oli niin huono.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Vihreät vieläkin. Enpä muista pitkään aikaan äänestäneeni mitään muuta puoluetta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Keskusta edelleen. Nyt ja aina.

Keskusta taas. En mitenkään voi luvata että nyt ja aina. Viimeksi ek-vaaleissa en äänestänyt Keskustaa, vaikka kannatinkin sitä. Äänestin porvarihallitusta ja silloisen positioni vuoksi tuntui viisaammalta äänestää Kokoomusta. Toki myös rajasin pois ehdokkaat, joiden mukaan Nato-jäsenyydestä pitäisi järjestää kansanäänestys. Oli aika vähissä siinä vaalipiirissä tolkun kepulaiset.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Annoin ääneni mutta noudatan perinteiden mukaan vaalisalaisuutta.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Vassarit. Nyt ja aina.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Äänestän sitä puoluetta, jonka vaalivoitto räjäyttää tämän palstan, väittelyt kiihtyvät entisestään ja pelikieltoja jaetaan henkilökohtaisuuksista. Jokereita voisin myös äänestää, paluuta Liigaan.

Vakavissaan, Kokoomus palvelee itseäni parhaiten.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Äänestin ihan vaan vittuillakseni KD:tä. Mikään puolue ei ole vakuuttanut minua edelliskuukausien aikana, onneksi eduskuntavaaleihin on vielä aikaa. Tyhjän äänestäminen ei kuitenkaan ole minulle vaihtoehto.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kokoomusta äänestin. Sipilän arvot on niin erilaiset omien arvojeni kanssa. Voin taas kääntää kelkkani sitten kun keskusta vaihtaa puheenjohtajaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos valtakunnalliset vaalit töräytettäisiin samoilla %-osuuksilla kuin mitä palstan puoluegallup kertoo tällä hetkellä, niin hallituksen aikaansaaminen olisi mielenkiintoinen suoritus. Natseilla ei muuten olisi hallitukseen asiaa, mutta suurimpana puolueena heillä saattaa olla mahdollisuus aloittaa hallitustunnustelut. Tästä ei tietenkään tulisi hevon vittua, koska kukaan täysijauhoinen ei halua mennä natsien vetämään hallitukseen. Kyllä tuosta jonkinmoisen kok+vihr+sininenT+sdp/kepu tms. -komposition tietysti loihtisi keskenään kipuilemaan, ja kasvattamaan natsipuolueen kannatusta oppositiossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös