Mielipiteitä JYPin uudesta rätistä aka pelipaidasta

  • 155 683
  • 626

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Ois muuten todella hienot jos pöksyt, hanskat ja kypärä olisivat punaiset. Sukat mustat samalla raidalla kuin hihassa.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Ois muuten todella hienot jos pöksyt, hanskat ja kypärä olisivat punaiset. Sukat mustat samalla raidalla kuin hihassa.

Jep, aivan samaa mieltä! Lisäksi JYPin kaksi ensimmäistä kautta 97-98 ja 98-99 meni punaisilla housuilla joten jonkinlainen paluu historiaan tuo myös olisi.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Kauhea fanipaitarätti! Se tuli ja tulee mieleen edelleen heti ensimmäisenä. Sehän täytyy olla jo selvä ettei noilla painetuilla paidoilla sitten syksyllä enää jäille mennä, ainakaan julkisiin tapahtumiin. Eihän?

Itse olen sitä mieltä että yksinkertainen on kaunista...ja muita korulauseita. Tuo uusi paita vaatii punaista reilusti lisää. Toisaalta mainoksien jälkeen tuostakin saadaan helposti värikäs, esim. Ouluun sopiva.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kauhea fanipaitarätti! Se tuli ja tulee mieleen edelleen heti ensimmäisenä. Sehän täytyy olla jo selvä ettei noilla painetuilla paidoilla sitten syksyllä enää jäille mennä, ainakaan julkisiin tapahtumiin. Eihän?
Ei.

Minä odottelen vielä että näen koko peliasun kokonaisuudessaan. Pelipaita on vain yksi osa kokonaisuutta.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Toivoin peliasuun enemmän punaista, mutta ei tämäkään paha ole. Paita ei oikein pääse oikeuksiinsa, kun se laitetaan päälle ilman varusteita ja muuta peliasua. Toki myös mainokset tekevät siitä merkittävästi erilaisen.

Uskoisin, että kokonaisuus on todella paljon aiempaa parempi, kunhan se päästään lopulta näkemään. Ei kannata liikaa säikähtää, jos paita ei tällaisenaan hirveästi kolahda.
Elkää kertoko kellekkään, mutta mullon vissii joku piuha päässä väärinpäin kun tykkään poikkiraidoista pelipaidoissa. Sillon nuoruudessa 50-luvulla kaikilla oli ja...

Hyvä paita tulossa JYPille, vihdoinkin muutos! Mutta en vaan osaa hahmottaa kokonaisuutta. Oliko teillä tiedossa joku nettisivu yms. jossa voisi itse sommitella paitaan sopivia muita varusteita? Joskus oli joku ihan basic-versio jossa vaan vaihdettiin huosujen väriä jne...
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minä myös ihmettelen miksi punaisen värin kanssa on pihistelty. Nuo raitojen punaiset reunat olisi ihan hyvin voineet olla paksummat, niin olisi saatu sitä väriä. Vähän pelottaa myös se, että jos tuollainen puhdas sponsorilogoton paita ei vedä kärkeä märäksi, niin miltä tuo paita näyttää kun siihen kirjaimellisesti oksennetaan kymmenet eriväriset mainokset. Erityisen kiinnostunut olen Harvian tulevista sponsorilogoista, sillä Harviallahan on ollut viimeiset 15 vuotta Valtran ohella isoimmat mainokset pelipaidoissamme. En jaksa oikein uskoa että Harvia noin vain nielee logon näkymisensä heikkenemisen, joten sieltä voi tulla mitä vaan syksyllä kun mainokset pelipaitoihin saadaan. Onneksi Harvian logo on edes punainen, saadaanpa sitä väriä sitten lopulta paitaan.

Logot ja numerot tulevat toivottavasti olemaan brodeerattuja. Jos JYP tästä luistaa, lupaan laittaa vihaista sähköpostia toimistolle. Minä olen ollut aina sitä mieltä, että Liigan tulisi vaatia kaikilta seuroilta "kovat" logot ja numerot, ihan vain jo fanien pelin seuraamisen helpottamiseksi.

edit: Kiitokset Kulttimörölle sekoilustani huomauttamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä myös ihmettelen miksi punaisen värin kanssa on pihistelty. Nuo raitojen punaiset reunat olisi ihan hyvin voineet olla paksummat, niin olisi saatu sitä väriä.
Minä edelleenkin odottaisin sitä kokonaisuutta. Jos kypärä ja housut ovat punaiset, silloin tuon punaisen värin pihtaaminen paidassa on perusteltua. Jos taas muukin peliasussa on mustaa kuin paita, silloin olen kanssasi samaa mieltä. Joten odotetellaan sitä kokonaisuutta vielä.

Logot ja numerot tulevat toivottavasti olemaan sublimoituja. Jos JYP tästä luistaa, lupaan laittaa vihaista sähköpostia toimistolle. Minä olen ollut aina sitä mieltä, että Liigan tulisi vaatia kaikilta seuroilta painetut logot ja numerot, ihan vain jo fanien pelin seuraamisen helpottamiseksi.
Tästä olen eri mieltä. Logot ja numerot pitäisi aina olla broderaattuja ja liigan tulisi vaatia sitä että jokainen brodeeraa ne eikä painata. Vai menikö sulta termit sekaisin?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tästä olen eri mieltä. Logot ja numerot pitäisi aina olla broderaattuja ja liigan tulisi vaatia sitä että jokainen brodeeraa ne eikä painata. Vai menikö sulta termit sekaisin?
Meni :D. Ei pitäisi ekana aamusta kirjoitella Jatkoaikaan. Siis brodeeratut logot ja numerot jatkoon, sublimoidut roskakoriin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mikäli Akuun (Vallenius, ei Ankka) on uskominen, niin tosiaan normaalisti ommeltuna (Brodeerattuna) nuo numerot, nimet ja logo tulee.

Syystä tai toisesta JYP on nyt pari viime kautta esitellyt asunsa fanipaita versiona, jossa kaikki painettu (sublimoitu) ja mainoksia puuttuu/ei ole ollenkaan.

Toiveissa olisi, että JYP saisi uusiin paitoihin mainokset sovitettua seuran väreihin, kuten jotkut liigajoukkueet jo tekevät. Mustassa valkealla ja valkeassa mustat, tämä ei ole mistään muusta kiinni kuin halusta ja asian esiin tuomisesta. Jokaisella yrityksellä nykyään logot myös värittömällä, eli mustalla ja valkealla designilla. Tietysti varsinkin valkeassa vieraspaidassa punaisella värillä toteutetut mainokset olisi mahtavia, mutta noita layoutteuja ei yrityksillä valmiiksi ole, vaatisi enemmän neuvoteltavaa, kun mustavalkeat layoutit löytyy valmiiksi.

Toki jos JYP ei älyä noita edes pyytää, niin tuskin yrityksiltä noita saa vaan yritykset lähettävät vain jonkun logonsa paitaan painettavaksi/ommeltavaksi.

Toivoisin myös, että mainokset paidassa olisi brodeerattu, tuo sekin paitaa paremman ja arvokkaamman näköiseksi. Näitä kahden viimeisen kappaleeni asioita en syystä tai toisesta Akulta älynnyt kyseistä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Toivoisin myös, että mainokset paidassa olisi brodeerattu, tuo sekin paitaa paremman ja arvokkaamman näköiseksi.
Se tekisi paidasta hieman painavamman ja se voi jopa hieman pelaamista rajoittaa. Ei paljon mutta hieman. Huipputasolla erot ovat pieniä joten en usko että tälläiseen lähdetään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Se tekisi paidasta hieman painavamman ja se voi jopa hieman pelaamista rajoittaa. Ei paljon mutta hieman. Huipputasolla erot ovat pieniä joten en usko että tälläiseen lähdetään.
Itse kun olen paitakeräilijä ja omistan paitoja joissa mainokset noin kiinnitetty, niin voin sanoa ettei painoero ole merkittävä. Liigassa IFK taitaa olla nykyään ainut joka toteuttaa mainoksien kiinnitykset noin, toki paidassa vähemmän mainoksia ylipäätään.

Ei kuulu sinänsä tähän, ketjuun mutta liiga saisi tehdä yleispäätöksen kuinka monta mainosta saa paidassa olla, määrätä niille yhtenäiset mainospaikat ja vaatia, että mainokset ei ole osastoa tilkkutäkki vaan toteutettu joko seuran väreihin sopivana tai tuolla yritysten yleisellä musta/valkea layoutilla.

Liigan tietenkin pitäisi vaatia myös tuo ylläsanottu, eli logot, nimet ja numerot pitäisi olla kaikilla ommeltuja paidoissa. Pieniä asioita joilla saataisiin liigasta tyylikkäämpi ja ammattimaisempi yleiskuva.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Muistaako joku palstaveljistä että kuinka nopeasti tuli edellinen paita fanituotemyyntiin viimeksi kun paitatyyliä/logoa vaihdettiin? Sormet syyhyssä odottelen jo milloin pääsisi tilaamaan uuden paidan vaikka onhan se toki ensin nähtävä mainoksien kanssa...
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Mua hieman ihmetyttää että Immosesta on otettu nuo pelaajakuvat vanhalla pelipaidalla, jossa on silmien alla mustat maalatut viivat. Jirillä oli jossain puhetta että "ekana vuorossa Jarkko Immonen". Jos kaikista se otetaan, niin miksi vanhalla pelipaidalla eikä uudistetulla?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mua hieman ihmetyttää että Immosesta on otettu nuo pelaajakuvat vanhalla pelipaidalla, jossa on silmien alla mustat maalatut viivat. Jirillä oli jossain puhetta että "ekana vuorossa Jarkko Immonen". Jos kaikista se otetaan, niin miksi vanhalla pelipaidalla eikä uudistetulla?
Olisko sellainen syynä, ettei uudet paidat ole vielä tulleet? Nuo kickoffissa olleet kun ei olleet ne paidat joilla pelataan vaan fanipaitoja. Oikeissa paidoissa on sitten logot ja numerot/nimet brodeettu kuten normaalisti ja niihin myös mainokset painetaan/ommellaan.

Vanhoilla laidoilla helppo ottaa kuvat jos ja kun niissä samoja sponsseja löytyy jo valmiiksi.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Olisko sellainen syynä, ettei uudet paidat ole vielä tulleet? Nuo kickoffissa olleet kun ei olleet ne paidat joilla pelataan vaan fanipaitoja. Oikeissa paidoissa on sitten logot ja numerot/nimet brodeettu kuten normaalisti ja niihin myös mainokset painetaan/ommellaan.

Vanhoilla laidoilla helppo ottaa kuvat jos ja kun niissä samoja sponsseja löytyy jo valmiiksi.
No siis tottakai, mutta eipä ainakaan Immosen tapauksessa näkynyt mainoksia tuossa juuri ollenkaan, joten miksi ei käyttäisi uusia paitoja. Toki jos nää kuvat on tulossa johonkin muuhun käyttöön, ja laajemmin paitaa näyttävämpään muotoon niin asian ymmärtää.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Joukkuekuvan myötä on saatu ekat kuvat paidoista myös mainosten kanssa. Eipä nuo kovin paljoa lopulta vanhoista eronneet, mainoksetkin ovat samoilla vanhoilla paikoilla. Sitä en puhelimen näytöstä saanut auki onko logo ja numerot brodeerattu vai sublimoitu.

Mutta mutta, kuvassa vilahtaa myös täysin punainen CHL-paita. Hienoa vaihtelua! Liekö tuota uskallettaisiin kokeilla kolmospaitana ihan Liigankin puolella...
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Valokuvaaja Jiri Halttusen ig-feedistä napattu seuraava Jerryn kuva jossa uusi paita mainoksineen. Mielestäni on tosi hyvän näköinen tämä uusi paitalook.
 

Liitteet

  • Screenshot_20170814-210757.png
    Screenshot_20170814-210757.png
    1 010,4 KB · kertaa luettu: 896

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Valokuvaaja Jiri Halttusen ig-feedistä napattu seuraava Jerryn kuva jossa uusi paita mainoksineen. Mielestäni on tosi hyvän näköinen tämä uusi paitalook.
Komeahan tuo on, mutta parempi tuo olisi selvästi jos punainen ja valkea väri olisivat toisin päin. Eli punainen kakkosvärinä ja valkea tehoste rajana.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ei sille minkään voi, että nuo mainokset vesittää aina pelipaidan ulkonäköä. Mutta mennään posin kautta: selkeämmät ja yksinkertaiset linjat tekevät tuosta paremman näköisen ehdottomasti, ja logo on iso - helevetin hyvä juttu. On tämä kaikesta huolimatta jo parannus aiempien kausien pelipaitoihin nähden. Jotakin räväkämpää sitä ehkä odotteli, mutta kyllä noillakin kelpaa pelailla.

Enkä minä kuitenkaan JYPiä lopulta seuraa pelipaitojen takia, eipä sillä.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Paidanhan piti olla mustempi, siis sellainen mitä alkukesän tapahtumassa esiteltiin. Ilmeisesti Harvia ei halunnut mainostaan mustalle pohjalle joten siksi hartiat ja niskan alue kuitenkin lopulta valkoisella.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valokuvaaja Jiri Halttusen ig-feedistä napattu seuraava Jerryn kuva jossa uusi paita mainoksineen. Mielestäni on tosi hyvän näköinen tämä uusi paitalook.

Samaa mieltä, selkeä harppaus parempaan. Minusta tuo on hyvä juuri noin, eli raita on valkoinen ja punainen on vain tehosteena ympärillä.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
No, ei tuo lopulta ollut niin hirveä kuin alkuun näytti, mutta tuo poikkiraita on jotenkin niin yök!!
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan hieno rättihän siitä tuli. Ei liikaa muutosta, mutta sen verran että huomaa. Mainoksia on ja tulee aina olemaan, olisi voitu niinkuin aina sijoittaa ja tehdä ehkä paremmin, mutta mielestäni jo nyt parempi kuin monella muulla seuralla Liigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös