Lukon tiedotuspolitiikka

  • 543 526
  • 2 338

guevara

Jäsen
Alkaa ihan kevyesti ampua mainosmäärä yli. Oksettavin sessio itselläni kävi eilen, kun yritin katsoa Lukon kotisivuilta joukkueen kokoonpanoa. Koko ajan näytölle hyppi jokin mainos. Ei tarvitse toista kertaa käydä Lukon kotisivuilla.

Kannattaa asentaa koneelle adblock mielummin, vie muutaman minuutin.

Mä luulin että kaikki käyttää näitä ihan vakiona? Olishan se varmasti melko ysäriä käydä netissä ilman jotain mainosestoa.
 

lebak

Jäsen
Muutama sivu taaksepäin muutama nimimerkki oli huolestunut, että Lukon viestinnässä keskitytään promoamaan liikaa Lukon muita liiketoimintoja eikä tarpeeksi urheilua. Nyt kun pelaajien lomat alkaa olla pidetty ja joukkue näyttäisi olevan melko hyvin kasassa, on myös someen nähtävästi ilmestynyt videokuvaa niistä Tukosen rannareista joukkueen harjoittelusta.

Hyvä näin, itseänikin kiinnostaa aina välillä nähdä joukkueen toimintaa, vaikka me kannattajat siitä mitään johtopäätöksiä tms. ei voidakaan tehdä. Saa nähdä kuinka käy kesälomakuukausien aikana.

Twitter - Rauman Lukko
 
Viimeksi muokattu:

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä kun on taas somessa seurannut Lukon leiriltä julkaistuja surkeita kuvia ja paskoja ja huonosti editoituja videoita, niin kyllä taas kateeksi käy muiden liigaseurojen viestintäpuolta.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä kun on taas somessa seurannut Lukon leiriltä julkaistuja surkeita kuvia ja paskoja ja huonosti editoituja videoita, niin kyllä taas kateeksi käy muiden liigaseurojen viestintäpuolta.

Kaikki on aina paskaa. Itse olen ainakin ihan tyytyväisenä katsonut noita juttuja Lukon fb sivuilta sekä Kiekkoareenasta. Jotain vaihtelua iän ikuiseen mainosrulettiin.

Lisäys: Enkä ainakaan olisi kateellinen KalPalle, Jukureille tai JYPille tällä hetkellä. Kolmen joukkueen sloganit: tunne voima, tunne se tunne ja se tunne. Melkein pahempi kuin Lukon tahdon.
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt pitäisi parannusehdotuksia kertoa siitä, että mitä haluaisin näkeväni Lukon Instagram, Twitter, Facebook ja YouTube-kanavalla niin tässä niitä nyt on.

- Uusista pelaajista aina jonkinlainen henkilökuva, tämän voisi esim julkaista YouTubessa

- Esim toissa kaudella YouTubessa julkaistuja extrajuttuja voisi julkaista nykyäänkin, kuten esimerksi "nopeat"-videopätkiä, jossa kysytään pelaajilta kysymyksiä ja heidän pitää vastata niihin. Niitä oli ihan mukava katsoa. Myös henkilökuva-videoita voisi julkaista, että tulisi pelaajat edes hiukan tutummiksi.

- Instagramiin, Twitteriin ja Facebookkiin voisi julkaista päivän kokoonpanon sellaisena kuvana. Samalla tavoin miten KalPa. On turhauttavaa kun Facebookkiin tulee jaettu linkki, joka vie Lukon sivuille ja siellä sitten näkyy tylsästi se kokoonpano.

- Kesän aikana enemmän ja parempi laatuista materiaalia Lukon harjoituksista.

-Mainosten julkaisu ok, mutta rajallisessa määrin. Esimerkiksi, joka päivä ei tarvitse muistuttaa, että Rauman kesäteatterin esitykset alkavat sinä ja sinä päivänä. Ja seuraava päivänä muistuttaa uudelleen.
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mukavaa että tulee materiaalia pelaajien kesätouhuista, mutta onhan nuo someen ladatut kuvat nyt ihan käsittämätöntä suttua. Eihän tuollaisia laittaisi edes naapurin 70v Sirkka Facebookkiinsa... Onko se niin vaikeaa ottaa isompi sarja kuvia, joista sitten valikoidaan julkaisukelpoiset.

Tuollaiset esim. SaiPan tarjoamien kaltaiset esittelyvideot sitten sen jälkeen, kun saadaan perusasiat hoitoon.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Facebook näyttää ainakin pilaavan kuvien laatua merkittävästi. Satuin vain katsomaan Twitteristä samaa kuvaa, mikä Lukolla on Facebookissa niin se laatu on aivan eri tasoa. Videoissa se nyt ei päätä huimaa kummassakaan paikassa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos nyt pitäisi parannusehdotuksia kertoa siitä, että mitä haluaisin näkeväni Lukon Instagram, Twitter, Facebook ja YouTube-kanavalla niin tässä niitä nyt on.
Mikset lähettäisi tätä toivomuslistaasi suoraan esim. Lukon viestinnästä vastaavalle Marko Östmanille? Toki on mahdollista, että myös toimiston väki seuraa Jatkoaikaa, mutta tuollainen sinänsä rakentava palaute saattaa jopa johtaa toivomiisi uudituksiin suoralla kontaktilla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mukavaa että tulee materiaalia pelaajien kesätouhuista, mutta onhan nuo someen ladatut kuvat nyt ihan käsittämätöntä suttua.

Kuvat on paitsi epäselviä, niin myös huonosti otettuja. En tiedä, onko joku Rajalan yläasteikäinen sukulaispoika tms. palkattu kesätöihin hoitamaan tuota puolta, mutta jälki on luokattoman huonoa.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aina jaksan ihmetellä näitä kitisijöitä jos ovat ammattilaisia. Menkää ja tarjotkaa palveluita. Vaikka Tipi on rahasta tarkka, niin jos tuote on hyvä ostaa varmasti.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aina jaksan ihmetellä näitä kitisijöitä jos ovat ammattilaisia. Menkää ja tarjotkaa palveluita. Vaikka Tipi on rahasta tarkka, niin jos tuote on hyvä ostaa varmasti.

Omalta osaltani "kitinä" johtuu siitä, että olen kiinnostunut kannattamani joukkueen asioista, mutta joukkueen viestintäpuoli on surkeaa ja tämän tajuaa entistä paremmin, kun seuraa muiden joukkueiden tiedotusta. Olen pitänyt monia viestintäkoulutuksia ja toki voisin tarjota palvelujani Rauman Lukollekin, mutta a) asun pk-seudulla, b) en usko, että parin tunnin koulutus muuttaisi tilannetta paljoakaan (olen valitettavasti tämän saanut todeta jo aiemmin, kun olen kouluttanut ihmisiä). Paras ja kestävin ratkaisu olisi, että Lukko palkkaisi osaavan henkilön hoitamaan some-viestintää.

Jos itse vastaisin Lukon viestintäpuolesta, tekisin juuri edellä mainittuja pelaajaesittelyjä uusista hankinnoista. YouTubesta löytyy video "Lukon uudet pelimiehet 1993", jota jostain syystä en saa nyt auki, mutta itse tekisin (kuvaisin ja editoisin) vähän samanlaisen (olen työssäni tuottanut tuollaista videomateriaalia liukuhihnalta). Samaten esimerkiksi päättyneeltä leiriltä olisin tehnyt päivittäin muutaman minuutin videoinserttejä, joihin olisin haastatellut pelaajia ja laittanut kilpailuista kuvituskuvaa yrittäen välittää tunnelmia joukkueesta. Kauden aikana tekisin treeneistä kerran viikossa videoinsertin, jossa haastattelisin aina jotakin pelaajaa (ruotsalaisia ruotsiksi, jotta saisivat puhua äidinkieltään ja videoon tekstitykset) ja laittaisin kuvituskuvaa treeneistä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saapa nähdä tuleeko Lukon tiedotuspolitiikkaan jotain näkyviä uudistuksia alkavalla kaudella. Viestintä- ja markkinointipäällikkönä toiminut M. Östman ei ilmeisesti enää ole Lukko Oy:n palkkalistoilla, vaan hän on parin paikallisen media- ja mainosmiehen kanssa pykäämässä kaiketi omaa firmaa, jonka kautta tullaan pyörittämään tätä tiedotuspuolta. Tämä nyt ei ole vielä mikään kirkossa kuulutettu asia, mutta jotain tällaisia viritelmiä on kuulemma ilmoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Saapa nähdä tuleeko Lukon tiedotuspolitiikkaan jotain näkyviä uudistuksia alkavalla kaudella.

Ainakaan ottelukalenteriin ei ole vieläkään saatu lisättyä päivämäärän ja kellonajan lisäksi myös viikonpäivä. Toisaalta ihan sama, koska kuka nyt Lukon nettisivuja käyttäisi. Sivuja, joissa ensimmäisenä silmiin osuu pikkujoulutapahtuman mainos. Ymmärrettävää sikäli, että onhan se Rauman Lukon päätapahtuma.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävinpä pitkästä aikaa Lukon omilla sivuilla. Silmiin pistää ensimmäisenä se, että taustakuvassa on Jesse Virtanen, joka ei enää joukkueessa pelaa sekä Ville Vahalahti CHL-paita päällä, jossa ei olla mukana. Lisäksi oikeassa laidassa etusivulla mainostetaan CHL:n kautta 2014. Myöskään sisällöllisesti sivuilla ei ole mitään ekstraa, vain pakolliset uutiset ja tukuittain mainoksia. Pelaajakorteissa ei myöskään ole mitään ylimääräistä. Hoh hoijaa.

En ota kantaa somejuttuihin, kun en itse käytä. Ehkä siellä homma toimii mainiosti?
 

lebak

Jäsen
Jos jotain positiivista pitää löytää niin seuran verkkosivujen "Lataa ottelut kalenteriin" -painike, jos ei käytä esim. ottelu.fi:n vastaavaa palvelua. Toisaalta tosikannattaja tietää kyllä pari viikkoa eteenpäin tulevat matsit.

Saisi ne pelit tosiaan alkaa jo.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kävinpä pitkästä aikaa Lukon omilla sivuilla. Silmiin pistää ensimmäisenä se, että taustakuvassa on Jesse Virtanen, joka ei enää joukkueessa pelaa sekä Ville Vahalahti CHL-paita päällä, jossa ei olla mukana. Lisäksi oikeassa laidassa etusivulla mainostetaan CHL:n kautta 2014. Myöskään sisällöllisesti sivuilla ei ole mitään ekstraa, vain pakolliset uutiset ja tukuittain mainoksia.

Aiemmin pelaajakohtaisilla sivuilla tilastot oli kaapattu Elite Prospectsista. Nyt tässäkin on säästetty ja näkyy vain peli- ja maali- ja jäähymäärä. Ei tämä nyt mitään futista ole, herranen aika sentään! Näkyvin käyntikortti maailmalle lie nyky-yhteiskunnassa kotisivut. Mikäli nekin on jo tuossa jamassa, niin mitä tässä halutaan viestittää..
 

Samppub

Jäsen
Lukko-Ässät ottelu alkamassa ja ruudusta pamahtaa mainos jossa keskiössä 14.9 oleva Jukurit-ottelu. Ei näin!

Ja ei ollut edes kauden ensimmäinen kerta tämä tälläinen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jossain taisi olla mainintaa, että jollekin firmalle tuota mainonta oli annettu. Ihan käsittämätöntä kuitenkin, että telkusssa mainostetaan sunnuntaina pelattuja otteluja eikä tulevia..Ei ihan tuubiin ole mennyt tämä uusi lanseeraus "lukkolaisuudesta" tuon takia(asia ok, mutta perään vanhentuneet matsitiedot).
 

senilix

Jäsen
Entinen peli on isolla ylimmäisenä ja tuleva pienellä alla. Jos on.

Samaa näkyy olevan myös muiden joukkueiden mainoksissa
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jossain taisi olla mainintaa, että jollekin firmalle tuota mainonta oli annettu. Ihan käsittämätöntä kuitenkin, että telkusssa mainostetaan sunnuntaina pelattuja otteluja eikä tulevia..Ei ihan tuubiin ole mennyt tämä uusi lanseeraus "lukkolaisuudesta" tuon takia(asia ok, mutta perään vanhentuneet matsitiedot).
Samanlaisesti oli viime kaudella. Tai sitä edellisellä. Lisäksi Lukko mainosti hienosti "katso seuraavan pelin ajankohta netistä". Muilla oli vähän hienommin tuo laitettu, esim:
"X-Y 21.9 18.30
X-Z 28.9 17.00
X-Ö 1.10 18-30"

Aika monessa Lukon mainoksissa yms huomaa että menty siitä mistä aita on matalin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Entinen peli on isolla ylimmäisenä ja tuleva pienellä alla. Jos on.
No nyt mainostettiin pelkästi menneitä. Eiköhän järkevämpää olisi joku tuleva edes saada mukaan...
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Eilen ainakin mainostettiin Jukurit peliä ja ässät oli pienemmällä alapuolelle. Molemmat siis jo menneitä pelejä.

Mainokset ovat varmaan suht kalliita, mutta ei ne niin kalliita ole, että kannattaisi vanhoja pelejä mainostaa. Jos halutaan pyörittää samaa mainosta niin se voisi olla tyyliin "Lukko taistelee" ja alapuolella vaikka viisi seuraavaa kotiottelua.

Siksi minä olen Lukosta pisteet. Tuo esiin sitä yhteisöllisyyttä ja muutenkin oikein onnistunut lähestymistapa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Semmosta vaan, että alkanut ärsyttää kohtuu paljon tuo Lukon oman somekanavan haastattelija, joka ei itseasiassa esitä lainkaan kysymyksiä, vaan toteamuksia.

Eipä mulla muuta.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Semmosta vaan, että alkanut ärsyttää kohtuu paljon tuo Lukon oman somekanavan haastattelija, joka ei itseasiassa esitä lainkaan kysymyksiä, vaan toteamuksia.

Eipä mulla muuta.
Samaa olen miettinyt että näitä pieniä asioita pitäis pystyä parantamaan, pikkuisen väriä ja ilmettä noihin haastatteluihin kaipaisin myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös