Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • 31 772
  • 257

Mistä olet keksinyt nimimerkkisi?

  • Liittyy omaan nimeen

    Ääniä: 113 25,9%
  • Liittyy ammattiin

    Ääniä: 9 2,1%
  • Liitty harrastukseen

    Ääniä: 35 8,0%
  • Liittyy ihannoimaani asiaaan/henkilöön

    Ääniä: 121 27,7%
  • Täysin mielikuvituksen tuotetta

    Ääniä: 100 22,9%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 59 13,5%

  • Äänestäjiä
    437

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Minun työhuoneeni seinällä oli joskus sisustustaulu, jossa luki: Surprise me. Kaverin vaimo oli kiinnostunut, mistä kyseisiä tauluja saa, joten lähetin kaverille Facebookissa nimen, mutta kirjoitin nimen väärin: Suprise Me.

Kaveri googletti "väärällä nimellä" ja google ehdotti sivuksi muistaakseni "latinomiesten homo-sivua" . Ystäväni pahoitti tästä mielensä, koska oli vahingossa avannut sivun. Sisältö oli kuulemani mukaan varsin eroottinen. Tulin tänne aluksi käyttäjänimellä Suprise Me, mutta olen lisännyt jälkikäteen r-kirjaimen omaan nimimerkkiini.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun nimimerkkini ei tule juustosta, kuten joku ehkä saattaisi kuvitella, vaan olen poiminut sen erään sarjan yhdessä jaksossa esiintyvältä sivuhenkilöltä. Se nimi on toki saattanut tulla juustolta, joten ehkä sitä ollaan itsekin ihan juustoa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Luettuani keskustelupalstaa useamman vuoden ajan päätin rohkaistua hakemaan kirjoitusoikeuksia. Olin myös keksinyt oikein nasevan nimimerkin, joka oli "r-vikaisen ojkku". Totuuden hetkellä jänistin, koska arvelin että moderaattorit ja muut ylipapit eivät kuitenkaan hyväksy tuollaisella pervonickillä sisään pyrkivää palstavahvuuteen. Piti siis keksiä jotakin muuta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tulee varmaan kaikille hirveänä yllärinä että otin nimimerkkini muuan rokkarilegendan tutuksi tekemästä biisistä. Tosin aikana jolloin tänne rekisteröidyin diggailin enemmän muuan toisen legendan, parikymmentä vuotta sitten ammutuksi tulleen parimetrisen raggamanin, samannimisestä coverista.

CHUCK BERRY - JOHNNY B. GOODE


PETER TOSH - JOHNNY B. GOODE

Linkit Youtubeen ja musiikkivideoihin.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Aikoinaan aloitin käyttämään pokerisaiteilla, palstoilla yms. nimimerkkinä eriversioita Lynyrd Skynyrd nimisestä yhtyeestä. Tänne anomusta humalassa tehdessä oli nimimerkiksi tarkoitus tulla ihan jotain muuta, mutta jostain syystä palasin takasin perinteisiin ja laitoin vaan pelkän Lynyrd.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jonnet ei tajua.
Kirjat on lukematta, mutta minulle nimimerkkisi alkuperä avautui, kun joskus aikanaan (kymmenisen vuotta sitten?) nimim. Paul Atreides kirjoitti nasevia matsiennakoita Tapparan keskustelupalstalle ja sitten @muaddib postasi samat tekstit Jatkikseen. Joku epäili plagiointiakin, kunnes joku sivistyneempi kävi kertomassa, että Paul Atreides ja muaddib ovat samasta lähteestä napattuja nimiä.

"Jyväskylässä kohtaavat Tapparan tämän kauden ja ensi kauden joukkueet" jäi mieleen noista matsiennakoista ajalta, jolloin pelaajien virta JYPistä Tapparaan oli runsasta.

Oma nikki on tylsästi sukunimestä tehty väännös, jonka kaveri ala-asteella keksi. Alkuun vihasin tuota "lempinimeä" mutta päätin lopulta kantaa nimeä ylpeästi. Take the power back!
 
Viimeksi muokattu:

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Legendaarinen ns. dollari-trilogian ja muiden spagettiwesternien kotkannaamainen luimuilja Lee Van Cleef.
 

Liitteet

  • leevancleef.jpg
    leevancleef.jpg
    71,5 KB · kertaa luettu: 285

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Luettuani keskustelupalstaa useamman vuoden ajan päätin rohkaistua hakemaan kirjoitusoikeuksia. Olin myös keksinyt oikein nasevan nimimerkin, joka oli "r-vikaisen ojkku". Totuuden hetkellä jänistin, koska arvelin että moderaattorit ja muut ylipapit eivät kuitenkaan hyväksy tuollaisella pervonickillä sisään pyrkivää palstavahvuuteen. Piti siis keksiä jotakin muuta.

Minulla oli aluksi kaksi vaihtoehtoa, Sokea Manta ja Emo Horoottinen mutta sitten päädyin tähän nykyiseen tylsään nimimerkkiin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En ollut juurikaan missään palstoilla millään nimimerkeillä ollut. Sitten saavuin tänne ja piti keksiä joku nimimerkki. En minä mitään keksinyt. Sitten vaan kirjoitin tämän nykyisen nimimerkkini siihen. Jos vaihtaisin nimimerkkiäni, niin laittaisin nimeksi Panomies.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen kärsinyt erinäisistä mielenterveysongelmista yläasteesta lähtien eli sellaiset ujot parikymmentä vuotta ja siksipä tämä nimimerkki. Ei lisättävää
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Liityin aikoinani erään alueellisen päivälehden kiekkopalstalle keskustelemaan/inttämään kaikesta kiekkoon liittyvistä ja vähän muistakin jutuista. Meno siellä oli välillä suorastaan infernaalista ja käytännössä yhtä provoamista puoleen jos toiseenkin. Ystäväni vinkistä viisastuneena siirryin sitten tänne "sivistyneenpään seuraan" keskustelemaan ja siinä yhteydessä piti tietysti valita joku nimimerkki. En halunnut sattuneesta syystä käyttää mainitsemallani palstalla käyttämääni nimimerkkiä, joten valitsin sitten silloisen mielenmaisemani ja elämäntilanteeni vaikutuksesta ko. nimimerkin, jolla oli sattumoisin osaksi suomenkielistäkin merkitystä.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Tästähän tämä tulee To/Die/For - Jaded - YouTube
Bändihän lopetti viime vuonna. Työkaveri soitti kitaraa kyseisessä bändissä. Niinkin tylsästä aihiosta tämä nimimerkki.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Oma nimimerkkini on 2000 luvun alkupuolelta kun olin projektihommissa Montrealin seudulla ja silloin tuli käytyä katsomassa aika usein Montreal Candiensin pelejä. Canadiens pelaa Bell Center nimisessä hallissa joka ranskan kielellä on Centre Bell ja siitähän tuon nimimerkkini sitten keksin kun samoihin aikoihin hain kirjoitusoikuksia tälle palstalle. Ja kuriositeettina vaikka nimimerkkini on ranskan kielinen niin ranskaa en osaa paria ulkoa opeteltua fraasia enempää.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Olen vääräuskoinen.
Kannatan Vaasan Sporttia. Vaasalaiset eivät tiedä mitään jääkiekon pelaamisesta, eivätkä kannattamisesta. Näihin olettamuksiin törmäsi melko usein Sportin Mestis aikoina ja Liigaan nousun myötä.
Huvittaa liigajoukkueiden kannattajien ylimielisyys vieläkin. Kivasti on saanut provottua pienellä Pohjalaisella uholla.
Lisäksi olen periaatteessa kristitty!
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
"Hahmo" Baldur's Gatessa. Kuulosti joskus junnuna siistiltä, otin käyttöön kaikkialle, missä nimimerkkejä käytetään enkä nykyään osaisi enää mitään muuta nimimerkkiä tunnistaa omakseni. Ollut käytössä noin about 13 vuotta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Glove

Jäsen
Maalivahdin hanskastahan tuo tuli kun en enää muutakaan keksinyt. Ei hanskaan vetämisestä niin kuin joku on luullut.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liittyy vahvasti kannattamani joukkueen menestykseen tai pikemminkin menestymättömyyteen. Välillä ollut mukaviakin hetkiä, mutta usein hyvin raskasta, kun sitä kruunua ei ikinä ole tullut koettua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös