Asiat joita ennen vihasit, mutta joista nykyään pidät

  • 11 209
  • 100

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Asioiden hoitaminen. Oli sitten kyseessä koulu/duuniprojekti, auton huolto tai vaikka laskujen maksu niin aina jäi kaikki viimetippaan. Eräpäivät ja deadlinet paukkui, kun asiat jäi roikkumaan.

Nykyään olen nössö ja hoidan asiat heti kun tulevat eteen. Onhan se mukavaa kun muut hikoilevat ja stressaavat asioista jotka hoidin fiksuna jo 2kk sitten.
 

sinikettu

Jäsen
Nykyään olen nössö ja hoidan asiat heti kun tulevat eteen. Onhan se mukavaa kun muut hikoilevat ja stressaavat asioista jotka hoidin fiksuna jo 2kk sitten
Tämä on kaukana nössöilystä. Itse asiassa väittäisin, että on yksi hyödyllisimmistä asioista, jonka kuka tahansa voi elämässään opetella. Jos ihminen on edes vähänkään aktiivinen esimerkiksi koulun, työn, sosiaalisten aktiviteettien tai harrastusten suhteen, niin jatkuvalla asioisen lykkäämisellä aivan loppuun saa helposti rakennettua aikamoisen kroonisen stressikierteen, joka syö todella paljon jaksamista ja elämän laatua. Nimimerkillä kokemusta on.

Se pikkuinen vitutus, kun tärkeät hommat aloittaa ajoissa, on suhteellisen pientä siihen hikoilemiseen verrattuna, jonka krooninen prokrastinaatio pakosti tullessaan tuo.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Täähän oli vaikea. Enemmän tulee mieleen asioita, joista ennen piti ja nykyään ei voi sietää. Mutta olutta en ennen voinut ymmärtää. Ei se vieläkään erityisen hyvältä maistu, mutta silti alkoholia nauttiessa mieluiten sitä olutta nykyään juo.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Teininä diggailin Rage Against The Machinea, Che Guevaraa ynnä muuta paskaa ihan vaan kapinoidakseni. Pidin myös Michael Mooresta. Nykyään olen, ainakin näin minulle on kerrottu, umpirasisti, fasisti, natsipaska ja persu.

Diggasin Ernestoa nuorena ja diggaan edelleen. Ei hän mikään pyhimys ollut, mutta totuus onkin paljon monipuolisempi niin hyvässä kuin pahassa poiketen siitä mitä yleensä kerrotaan. Poliittisestikaan ei ollut niin yksisilmäinen kuin kerrotaan. Komea, karismaattinen ja pystyvä mies joka tapauksessa. Itseasiassa Guevara on niitä harvoja kommunistisen aka reaalisosialistisen maailman ajattomia legendoja jotka eivät haise ummehtuneelta, sekoitu harmauteen tai piiloudu ruumispinojen alle.

Rage Against The Machine ja M. Moore ovat paikoin ok, paikoin soodaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tytöistä en välittänyt yhtään joskus pikku poikana. Nykyään kelkka on kääntynyt kyllä.
Jotenkin odotin tuota kommenttia. En kehdannut itse postata. Enkä viitsi listata noita ankeita ruoka-aineitakaan. No on se musiikkimakukin muuttunut tässä vuosien varrella. Silti, varsinaista inhokista suosikiksi asiaa ei nyt tule mieleen. Eikun tulipas, lenkkeily. Oli aina todella tervanjuontia nuorempana. Nyt sitä suorastaan kaipaa, jos jää liian pitkä tauko kahden lenkin välille.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Leonardo DiCaprio oli nuorempana inhottava näyttelijä. Lähinnä asia taisi johtua, koska imeliä rooleja ja ihq+wau Titanic ja Romeo&Juliet. Lisäksi Beach oli minusta ihan paska. Tuon jälkeen sieltä ei ole tainnut tulla kuin laatua.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Teemu Selänne ärsytti joskus 90-luvulla, maitopoika ja narri. 2000-luvulla tajusinkin kuinka hienosta pelaajasta on kyse. Uran jälkeen suunta kääntynyt taas laskuun, enkä osaa erotella miksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Raa'aksi jääneet keltuaiset keitetyissä tai paistetuissa kananmunissa, ennen kauhistus, nykyään mieluiten niin.
Homejuusto, poikkeuksena Aura ja sen tyyppiset, joita vältän edelleen. Blå Castello sai pään ja kielen kääntymään.
Piimä tai hapankaali ei ennen uponnut mitenkään, toisin on nyt.
Grillattu makkara oli joskus melkein parasta mitä tiesi. Nykyään olen aika tarkka siitä, mitä makkaraa ostan ja miten valmistan.
Valkoviiniä join ennen melkein pelkästään, nykyään juon jos tarjotaan, mutta en osta itse kuin punaista.
Jimi Hendrix oli aluksi kakofonista räminää, mutta ei todellakaan enää.
Carpenters puolestaan oli liian siirappista, mutta onhan se korviahivelevän kaunista musiikkia. Ehkä ABBA on samaa sarjaa.
Ooppera ja baletti menivät ennen täysin yli hilseen, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Live-esityksinä oikein mahtavia, mutta tv-ruudun kautta katsottuna ja kuunneltuna melko mitäänsanomattomia.
Melodiaton musiikki ei uppoa, oli sitten örinää, räppiä tai teknoa. (Nyt joku sanoo, että onhan niissä melodia, mutta et vain tajua. No en.)
 

Aapee79

Jäsen
Itselle oli pienenä ehdoton inhokkikarkki supersalmiakki. Hyi helkutti. Nykyisin syön käytännössä vain niitä, siis karamelliosastolta. Ei ymmärrä.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Fingerpori. Vielä lapsena en tykännyt kyseisestä sarjakuvasta, ja pidin sitä aika vastenmielisenä. Nykyään nauran ääneen parhaimmille stripeille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitään en oo koskaan vihannut paitsi savolaisia, ruotsalaisia, norjalaisia, kainuulaisia, keravalaisia, venäläisiä, puolalaisia, saksalaisia, amerikkalaisia, texaslaisia, brasilialaisia, lappalaisia, lappilaisia, inarilaisia, tanskalaisia, islantilaisia, irlantilaisia, olen niin vihaton ihminen että!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai sen jälkeen, kun sinäkin ymmärsit, että ne kyttyrät näyttävät aivan kuin karvaisilta tisseiltä?
Niin, nykyisin haluaisin vain puristella niitä. Käynkin joskus yöaikaan kommandopipo päässä hiipien hiljaa puristelemassa kamelien kyttyröitä.

@Turha Kaukalo Onko pohjois-karjalaisilla suhun joku fyysinen suhde, ku niitä et vihaa, mut muita siltä suunnalta vihaat?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Biljardi. Noloa myöntää että ennen melkein vihasin kyseistä lajia. En osannut sääntöjä ja olin varmaankin kateellinen niille jotka biljardia osasivat pelata. Kateellisuus muuttui sitten vihaksi lajia kohtaan.

No sittemminhän olen lajia oppinut pelaamaan ja aika intohimoisesti suhtaudun nykyään lajiin nimeltä biljardi. Moni Jatkoajan keskustelupalstan nimimerkki varmaan jo tietääkin kuinka tärkeä tämä laji on minulle nykyään. Paljon tulee pelattua biljardia. Huvittaa oikein kun muistelee kuinka ennen suhtauduin tosiaan biljardiin ja kuinka nykyään siihen suhtaudun.

Jokerit. Silloin ennen kun Jokerit pelasi vielä Liigassa niin vihasin narrilaumaa. Mutta nyt kun Jokerit pelaa Khl:ssä niin joukkueesta onkin tullut pieni suosikkini.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valkosipuli ainakin, kakarana ja vielä nuorena aikuisenakin oli kammotus. Jossain määrin myös lohi graavattuna ja etenkin kylmäsavustettuna. Niitä kyllä pystyi syömään nuorempanakin, mutta nyt ovat suorastaan herkkua. Sen sijaan lämpimät lohiruuat eivät edelleenkään putoa yhtään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näemmä mämmi!

Lapsena en voinut mämmiä sietääkään ja en todellakaan pitänyt sen mausta. Sen vuoksi olikin nyt välissä monia vuosia kun edes yritin maistaa mämmiä uudelleen.

Nyt tänään se hetki kuitenkin koitti kun piruuttain ostin mämmiä pienen rasiallisen, suostuin antamaan mämmille vielä mahdollisuuden.

Ja nyt kun olen tuon rasiallisen syönyt niin sehän olikin yllättävän hyvää. Aika vahva maku vaan siinä mutta ei silti hassumpaa. Huomenna pitänee ostaa mämmiä sitten isompi rasia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Helsinki. Tosin vieläkään en siedä täkäläisiä asumiskustannuksia, enkä talousalueen suosimista päätöksenteossa muiden alueiden vahingoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös