Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 443 067
  • 4 839

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Faijalle koitti lähdön hetki, sydän petti ja mitään ei ollut tehtävissä. Vetää kyllä hiljaiseksi, vaikka viimeisen reilun 10 vuoden aikana ei enää juuri väleissä oltukaan, suurimmaksi osaksi omasta valinnastani. Paljon katkeruutta oli faijaa kohtaan, väkivaltainen juoppo se oli pahimmillaan, mutta oikeastaan nyt vasta muistaa että oli siinä paljon hyvääkin. Rakkauttaan ei ainakaan voi kyseenalaistaa, olisi varmasti kuollut tai tappanut puolestani silmiäkään räpäyttämättä. Näinä hetkinä sitä vasta kunnolla tajuaa, miten turhaa on kantaa katkeruutta sisällään vuosikausia sen sijaan että yrittäisi käydä menneet asiat läpi ja jättää ne taakse. Tällä kertaa vaan aika loppui kesken eikä koskaan saatu välejä korjattua.

Pitää toki lohduttautua sillä, että lähtö tuli yhtäkkiä ja kivuttomasti. Kovin surullista ja samalla merkillinen yhteensattuma, että faija laittoi 2 päivää ennen kuolemaansa viestiä, jossa kyseli kuulumisiani ensimmäistä kertaa pariin vuoteen. Jätin viestin huomiotta, mutta nyt kyllä antaisin hyvin paljon jos voisin palata ajassa taaksepäin ja antaa ukolle mielenrauhan menneistä jutuista. Itse pitkään ajattelin, että faijaa ei vaan kiinnosta mitä minulle kuuluu, mutta nyt jälkeenpäin faijan nykyisen vaimon kanssa juteltuani selvisi, että se vaan häpesi aivan saatanasti omia tekojaan ja koki että olen onnellisempi jos pysyy poissa elämästäni. Toivottavasti joku tuonpuoleinen on oikeasti olemassa, jotta päästään vielä kerran jutustelemaan bissen ääressä ja voin kertoa, että menneet on menneitä ja homma on ihan OK.

Älkää ihmset jättäkö ihmissuhdekiemuroitanne ilmaan roikkumaan. Koskaan ei tiedä milloin koittaa aika lähteä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tämä F4-sarjassa Donington Parkissa tapahtunut onnettomuus, joka johti siis 17-vuotiaan kuljettajalupauksen molempien jalkojen menettämiseen (lower legs). Suomalaiskuski Patrik Pasman ajokki oli lähes pysähtynyt radan reunaan teknisen vian takia ja epäonninen Billy Monger ajoi suoraan sen perään. Liki 2 tuntia autossa irrotettavana ja erittäin traaginen lopputulema, vaikka kuten aina, lääkintähenkilökunta teki kaikkensa jalkojen säästämiseksi.

17-vuotias formulalupaus menetti molemmat jalkansa kolarissa - suomalaiskuski selvisi säikähdyksellä | Yle Urheilu | yle.fi
Teenage British F4 racing driver Billy Monger loses both lower legs after horror Motorsport crash at Donington Park - Mirror Online
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Poliisi kävi ovella kertomassa, että 54-vuotias äitini on löydetty kuolleena kotoaan. Sunnuntaina näin sitä viimeks. Siitä alkoikin helvetin hankala soittorumba kaikille läheisille. Mummolle ja ukille soittaminen oli hankalinta, kun piti kertoa heidän tyttärensä poismenosta.

Kaikki mummot ja ukit on elossa ja äiti oli se, joka lähti ensimmäisenä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Poliisi kävi ovella kertomassa, että 54-vuotias äitini on löydetty kuolleena kotoaan. Sunnuntaina näin sitä viimeks. Siitä alkoikin helvetin hankala soittorumba kaikille läheisille. Mummolle ja ukille soittaminen oli hankalinta, kun piti kertoa heidän tyttärensä poismenosta.

Kaikki mummot ja ukit on elossa ja äiti oli se, joka lähti ensimmäisenä.

Ei ole helppoa tuo. Aikoinaan jouduin soittamaan faijalle tyttärensä (siskopuoli siis mulle) itsemurhasta. Ja tietenkin muutamalle muulle. Ei muuta kuin lykkyä pyttyyn. Hlökohtaisesti näin 20v vuotta myöhemmin vieläkin tuo tulee usein mieleen, mutta onneksi hyvällä systeriä muistaen. Toki ero on meillä siinä ettei mulle kukaan tullut ovelle kolkuttamaan vaan löysin systerin himastaan kuula kallossa.

Luulisin tietäväni aika hyvin miltä sinusta tuntuu. Voimia.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Poliisi kävi ovella kertomassa, että 54-vuotias äitini on löydetty kuolleena kotoaan. Sunnuntaina näin sitä viimeks. Siitä alkoikin helvetin hankala soittorumba kaikille läheisille. Mummolle ja ukille soittaminen oli hankalinta, kun piti kertoa heidän tyttärensä poismenosta.

Kaikki mummot ja ukit on elossa ja äiti oli se, joka lähti ensimmäisenä.

Osanottoni ja valtavasti voimia.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Armanin Täällä Pohjantähden Alla päätösjakso... isolla miehellä tuli tippa linssiin.

On se perkele ettei veteraaneista kyetä pitämään kunnolla huolta. Jos terveiset päättäjille on, että "antaisivat edes mennä sitten rauhassa hautaan eivätkä kiusaisi enää" , niin jossain mennään pahasti metsään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllähän noi kuvat ja jutut Lontoon Grenfell Towerista vetää hiljaseksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Beware of Slenderman dokumenttia tässä katselen. Vetää aika hiljaiseksi tämä dokumentti ja se mikä sen aiheutti. Löytyy ainakin tällä hetkellä Youtubesta.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Armanin Täällä Pohjantähden Alla päätösjakso... isolla miehellä tuli tippa linssiin.

On se perkele ettei veteraaneista kyetä pitämään kunnolla huolta. Jos terveiset päättäjille on, että "antaisivat edes mennä sitten rauhassa hautaan eivätkä kiusaisi enää" , niin jossain mennään pahasti metsään.

Katselin tuon uusinnan viime yönä, en tiedä olenko koskaan telkun äärellä itkenyt niin vuolaasti mitä sen sukellusveneen sähkömiehen tarinan aikana ja jälkeen sen. Mielessä pyöri jo omat edesmenneet isoisät ja miljoonat ajatukset siitä mitä pitivät sisällään ja miten jaksoivat aina painaa eteenpäin turhia valittamatta. Nyt aikuisena olisi mieletön rikkaus omistaa järjissään oleva pappa, vaikka olivat ne lapsenakin elämän tärkeitä hahmoja. Toki ajat on muuttuneet mutta kyllähän sitä omaa kipukynnystä pieniin vastoinkäymisiin voisi vaikka vähän nostaakin. Välillä on alkanut jo ärsyttämään Armanin ohjelmat, mutta eilinen oli todella hieno kannanotto veteraanien puolesta. Myös lotat oli otettu tärkeinä mukaan.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Veteraanijärjestöjen omaisuus lihoiksi ja rahat vielä elossa oleville veteraaneille. Nyt siellä toiminnanjohtajat ym vetää 100k€ vuosipalkkaa
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Veteraanijärjestöjen omaisuus lihoiksi ja rahat vielä elossa oleville veteraaneille. Nyt siellä toiminnanjohtajat ym vetää 100k€ vuosipalkkaa
Kaipa noiden järjestöjen toimintaa täytyy jotenkin ohjata, eikä rahan jakaminen päälle 9-kymppisille ihmisille poista vielä palvelutarpeita.

Mutta näkemyksessäsi on vinha perä. Veteraanijärjestöillä on vahvat taseet, eikä niillä rahoilla ole asiallista käyttöä enää sen jälkeen, kun sotasukupolvi on mennyt manan majoille. Tästä huolimatta veteraanien hyväksi järjestetään edelleen keräyksiä, joihin moni ei kehtaa olla osallistumatta, vaikka uutta rahaa veteraanien elämän ehtoon kohentamiseksi ei välttämättä enää tarvittaisi. Herää tietysti kysymys, mihin tarkoituksiin näin muodostuvaa jakojäännöstä ajatellaan kunkin järjestön kohdalla aikanaan käytettävän. Tämä on toki määritelty yhdistysten ja säätiöiden omissa säännöissä kuten pykälät vaativat, mutta mikä lie aikanaan käytäntö, se jää nähtäväksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luin tuossa jokin aika sitten, että koulumme viimevuotinen ysiluokkalainen oli menehtynyt harrastuksensa parissa. Tykkäsi rakentaa ja rassata erilaisia kulkupelejä ihan kilpailuihin saakka, ja nyt sitten yksi niistä koitui kohtaloksi. Ei ollut oma oppilaani, mutta olin hänen kanssaan tekemisissä säännöllisesti, ja varsin valoisa ja elämänmyönteinen kaveri oli kyseessä. Vituttaahan tällainen.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Kyllähän noi kuvat ja jutut Lontoon Grenfell Towerista vetää hiljaseksi.

Liveleakissa video, missä paikallinen nainen ihmettelee missä kaikki eloonjääneet on, hän ei ole tavannut kuin yhden. Hänen arvion mukaan siis palossa voi olla kuolleita 500-600...38 kuollutta on vahvistettu =/
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään näin kissan jäävän auton alle, yliajaja luonnollisesti hiljensi ja katsoi peileistä miten kävi. Huomasi lienee että kärsi pahasti niin ei riittänyt pokka lopettaa hommaa. Kissa kun ei päässyt mihinkään vaan möyrysi pitkin tietä. Piti alkaa kaivamaan itse repusta puukkoa (olin ollut retkeilemässä, ei kuulu normi varustukseen). Onneksi paikalle tuli vanhemman saapumiserän herrasmies, joka päästi kissan tuskistaan, ennenkä kerkesin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Chris Cornellin kuolema on ollut kova pala. Olen vain sulkenut sen mielestäni. Monina aikaisempina vuosina olen kuunnellut Superunknownia ihan säännöllisesti, mutta enää en ole siihen pystynyt. Se tuntuu liian vaikealta, vaikka se on Aution saaren levyni.

Minkään nuoruuden sankarini kuolema ei ole ollut näin vaikea. Ei edes Weilandin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun on tullut seurattua Astrid Swanin uraa enemmän tai vähemmän sieltä ensidemoista ja Treeballista asti, niin kyllä tuo ilmeisesti toivottomaksi muuttunut tilanne laittaa mielen matalaksi. Kerran jo selätetty syöpä on siis uusiutunut ja ilmeisesti juuri mitään ei ole tehtävissä. Hieman rupesi mietityttämään jo Sidewaysin keikalla, että mistä on kysymys, kun uusi hiustyyli näytti peruukilta. No, vielä on aikaa - toivottavasti. From the Bed and the Beyond on vuoden tähän asti hienoimpia levyjä, vaikka sen toiveikas sanoma tämän myötä vähän himmeneekin. Varmasti antaa kuitenkin voimaa monille.
 

ErikKarlsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sean Gagnon, Tomi Mäki, Erik Karlsson
Chris Cornellin
Chris Cornellin kuolema on ollut kova pala. Olen vain sulkenut sen mielestäni. Monina aikaisempina vuosina olen kuunnellut Superunknownia ihan säännöllisesti, mutta enää en ole siihen pystynyt. Se tuntuu liian vaikealta, vaikka se on Aution saaren levyni.

Minkään nuoruuden sankarini kuolema ei ole ollut näin vaikea. Ei edes Weilandin.

Chris Cornellin kuolema oli oikeesti vähän shokki. Uskomaton laulaja. Faijan aikoinaan mulle opettama. Oon luukuttanu poismenon jälkeen pelkkää audioslavea ja soundgardenia. Chester Bennington kuulemma esiintyi Chrisin muistokeikalla. Sen jälkeen hirtti ittensä samalla tavalla. Hybrid Theory on mulle yks tärkeimmistä levyistä, ja ekoista. Siitä alko mun rock,-ja metallifanitus. Surettaa kuolema mutta hiljaiseksi vetää myös kun ajattelee noiden perheitä
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Chris Cornellin kuolema oli oikeesti vähän shokki. Uskomaton laulaja. Faijan aikoinaan mulle opettama. Oon luukuttanu poismenon jälkeen pelkkää audioslavea
Minulle tämä Chris Cornellin poismeno on ollut näistä viimeaikaisista pahin. Esim. Lemmyn kuoleman jälkeen tuli kuunneltua Motörheadia paljon, mutta Cornellin poismeno oli niin kova paikka etten ole montaa kertaa halunnutkaan kuunnella. Uutisen kuultua hieman Temple of the Dogia ja autossa kerran puolivahingossa meni soittimeen levy jossa oli mm. Soundgardenin viimeisin levy. Sen annoin sitten soida läpi.

Linkin Parkia ja Dead by Sunriseä sen sijaan on nyt viikonloppuna tullut kuunneltua paljonkin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Taas on yksi moottoripyöräilyn maailmanmestari jäänyt auton kolaamaksi. Tällä kertaa lajin todellinen Legenda. Angel Nieto 13 kertainen maailmanmestari... Vaivutettu koomaan. Saas nähdä tuleeko 2 päivän aikana se "viimeinen viesti"


ilta-sanomat
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kolme marokkolaismiestä pidätetty epäiltynä joukkoraiskauksesta. Hyvä niin, mutta se valtio saisi haistaa vitun.

Olen vieraillut, sellainen agressiivinen kohellusmaa missä koko ajan on joku kiskomassa hihasta ja sähläämässä jotain.

Kyllä se niin vain on, että Eurooppaan ei tuollaisia haluta, mutta tulevat silti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös