Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2016–2017

  • 542 268
  • 1 686

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Niin, paitsi että Kings yritti päästä pleijareihin ja sai vahvistettua joukkuettaan sitä tarkoitusta varten. Ei natsannut tällä kertaa, mutta kyllähän joka kausi n. 15 joukkuetta vahvistaa nykytilannetta tulevaisuuden kustannuksella. Cernakin NHL-potentiaalista ei kyllä ole mitään takeita, että mielestäni tämä kyllä oli Kingsiltä erinomaista asset managementia kokonaisuudessaan.

Itsehän toki olen tavallaan samoilla linjoilla, eli en olisi itse Kingsin GM:nä yrittänyt "hinnalla millä hyvänsä" pleijareihin, tilanteen ollessa se mikä se oli. Kings kuitenkin sai kaksi erinomaista DL-hankintaa käytännössä yhtä B-luokan prospectia vastaan. Ihan helvatin hyvin suoriuduttu, kun kerran joukkuetta oltiin päätetty vahvistaa.

Iggy oli hyvä haku, mutta alunalkaen olin tätä Bishop treidiä vastaan. En siksi, että Cernak olisi A-luokan prospecti, vaan siksi, että Lombardi on tuhonnut viime vuosina koko prospect poolin ja järkevät pickitkin siinä kyljessä.

Totta kai Lombardi yritti työpaikkaansa pelastaa, mutta kyllä omaan silmään oli jo pitkään selvää, ettei kummoista menestystä tällä kaudella ole tulossa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jep siis eihän tuo mikään katastrofi ole, enemmänkin vaan se ajattelu taustalla joka oli selvästi aivan väärä kun edes playoffeihin ei mitään asiaa ollut eikä se tuon kaupan tekohetkelläkään siltä näyttänyt.

Joo, en minäkään sitä periaatteessa kauhean käytännöllisenä vetona nähnyt, kun kuitenkaan pleijaripaikka ole kaikkea muuta kuin varma... Se missä meidän näkemysero eniten tulee esille, onkin varmaan juurikin Cernakin taso. Itse näen tosiaan Cernakin sellaisena mahdollisesti 200+ NHL-ottelua pelaavana kaverina, enkä tosiaankaan minään tulevaisuuden varmana korttina. Sen takia treidin jälkeen (ja varsinkin nyt, kun tuli tuo 4th vielä bonuksena) näinkin tämän ihan perinteisenä dl-hakuna, jolloin väkisinkin joutuu maksamaan tulevaisuutta, jos haluaa vahvistaa nykyisyyttä.

Kings otti tavallaan ison riskin, ja päätyi aikalailla nollatulokseen. Se on mun mielestä ihan OK lopputulos.

Iggy oli hyvä haku, mutta alunalkaen olin tätä Bishop treidiä vastaan. En siksi, että Cernak olisi A-luokan prospecti, vaan siksi, että Lombardi on tuhonnut viime vuosina koko prospect poolin ja järkevät pickitkin siinä kyljessä.

Totta kai Lombardi yritti työpaikkaansa pelastaa, mutta kyllä omaan silmään oli jo pitkään selvää, ettei kummoista menestystä tällä kaudella ole tulossa.

Niin, yksi cernak ei muuta prospect-poolin tasoa suuntaan taikka toiseen. Nyt liikuttamalla hänet, Kings sai kuitenkin noita keskikierrosten pickejä, mistä voi löytää noita kultahippujakin oikein scouttaamalla.

Olen edelleen samaa mieltä, että Kingsin rosteri ei itsessään ollut contender-tasoa. Ei sitä ollut, eikä ole vieläkään, Ottawankaan vastaava, mutta silti tuo joukkue on pelannut itsensä neljän parhaan joukkoon. Kokonaisuudessaan mun mielestä ihan hyvää toimintaa, kun kuitenkaan ei mitään korvaamatonta menetetty. Jos Cernakista tuleekin uusi alexpietrangelo joskus tulevaisuudessa, niin sitten toki voidaan jossitella lisää. Tällä hetkellä se ei kuitenkaan näytä kovinkaan todennäköiseltä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Bishopin sopimustilanne on hyvin tiedossa. TULEVA iso sopimus siis kyseessä.

Jaa, noin pitkälle veit ajatusketjun... :) Eihän se tuleva iso soppari lopullista kauppakumppani Kingsiäkään haitannut sitten millään lailla. Olisihan Flames voinut samalla lailla hankkia Bishopin rental-hengessä, ja laittaa kesällä kiertoon...
 
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Jaa, noin pitkälle veit ajatusketjun... :) Eihän se tuleva iso soppari lopullista kauppakumppani Kingsiäkään haitannut sitten millään lailla. Olisihan Flames voinut samalla lailla hankkia Bishopin rental-hengessä, ja laittaa kesällä kiertoon...

Flamesilla oli mahdollisuus hankkia Bishop viime draftin yhteydessä, ennen siirtotakarajaa ja nyt kun joukkueen kausi päättyi. Missä vaiheessa tuo hankinta olisi mielestäsi ollut järkevää ja millä perusteella?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Calgarylla oli viime kesänä valmis diili Bishopista, mutta se kaatui siihen ettei seura ollut valmis tekemään pitkää jatkosopimusta Bishopin kanssa. Tästä johtuen Bishop torppasi siirtonsa Calgaryyn.
Tuon jälkeen en usko Calgarylla enää olleen mahdollisuuksia saada Bishopia vaikka olisivat halunneetkin. Mihin en myöskään usko, sillä alkukauden haparoinnin jälkeen Calgaryn maalivahtipeli oli jopa hyvällä mallilla pudotuspeleihin asti. Se mitä on tapahtunut kauden lopun jälkeen onkin sitten ollut täysin Bishopin käsissä, enkä usko Calgaryn olleen hänen suunnitelmissaan missään vaiheessa koska joukkue ei aieminkaan häneen uskonut.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Flamesilla oli mahdollisuus hankkia Bishop viime draftin yhteydessä, ennen siirtotakarajaa ja nyt kun joukkueen kausi päättyi. Missä vaiheessa tuo hankinta olisi mielestäsi ollut järkevää ja millä perusteella?

Enhän mä missään vaiheessa ottanutkaan kantaa järkevyyteen. Tartuin tuohon, kun mainitsit isosta sopparista... Kyllä mä periaatteessa olisin rental-siirron ymmärtänyt vaikka tänä keväänä deadlinella. Lähtökohtaisesti kuitenkin aika paljon kovempi kaveri kuin Flames-kaksikko. Toki, ei se Bishop luultavasti olisi Calgarysta contenderia tehnyt, mutta silti...
 
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Enhän mä missään vaiheessa ottanutkaan kantaa järkevyyteen. Tartuin tuohon, kun mainitsit isosta sopparista... Kyllä mä periaatteessa olisin rental-siirron ymmärtänyt vaikka tänä keväänä deadlinella. Lähtökohtaisesti kuitenkin aika paljon kovempi kaveri kuin Flames-kaksikko. Toki, ei se Bishop luultavasti olisi Calgarysta contenderia tehnyt, mutta silti...

Olihan tuo Bishopin nykyinenkin sopimus paljon isompi kuin Elliottin vastaava. Elliott pelasi deadlinen aikaan erittäin hyvin ja Bishopin kausi taas oli mennyt ainakin tilastojen perusteella alakanttiin. Losissa sitten meni vielä huonommin.

Tosiaan tuo diili oli valmis viime kesänä, mutta kaatui siihen kun Bishop ilmeisesti halusi jotain 7x7M sopparia. Vaihdossa Tampa olisi ilmeisesti saanut tuon 6. vuoron(Tkachuk). Tämän hetken tietojen perusteella olisi ollut Flamesin kannalta aika huono kauppa.

Ei Flames olisi kuitenkaan vielä ensi kaudellakaan contender, vaikka siellä olisi maalilla maailman paras maalivahti.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ben Bishop contract details: $7 M, $6.5 M, $5.5 M, $3.5 M, $3.5 M, $3.5 M; and NMC throughout, modified NTC last 3 years
 

Knap

Jäsen
Ainakin nyt näyttää tosi hyvältä diililtä Dallasille. Aika näyttää miten Bishop selviytyy tuolla, mutta ei tulisi yllätyksenä kun joku sanoisi tota paskimmaksi soppariksi ensi kaudella, kun ei tuolla Dallasin pakkien takana menekkään niin hyvin kuin Tampan..
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ainakin nyt näyttää tosi hyvältä diililtä Dallasille. Aika näyttää miten Bishop selviytyy tuolla, mutta ei tulisi yllätyksenä kun joku sanoisi tota paskimmaksi soppariksi ensi kaudella, kun ei tuolla Dallasin pakkien takana menekkään niin hyvin kuin Tampan..

Juu, viime kauden Dallaspakiston takana Dominaattorikin olisi ollut tavallinen kuolevainen. Ehkäpä Hitchcock tuo muutosta tähän vaikkei uusia miehiä pakistoon tulisikaan.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Joo, en minäkään sitä periaatteessa kauhean käytännöllisenä vetona nähnyt, kun kuitenkaan pleijaripaikka ole kaikkea muuta kuin varma... Se missä meidän näkemysero eniten tulee esille, onkin varmaan juurikin Cernakin taso. Itse näen tosiaan Cernakin sellaisena mahdollisesti 200+ NHL-ottelua pelaavana kaverina, enkä tosiaankaan minään tulevaisuuden varmana korttina. Sen takia treidin jälkeen (ja varsinkin nyt, kun tuli tuo 4th vielä bonuksena) näinkin tämän ihan perinteisenä dl-hakuna, jolloin väkisinkin joutuu maksamaan tulevaisuutta, jos haluaa vahvistaa nykyisyyttä.

Kings otti tavallaan ison riskin, ja päätyi aikalailla nollatulokseen. Se on mun mielestä ihan OK lopputulos.



Niin, yksi cernak ei muuta prospect-poolin tasoa suuntaan taikka toiseen. Nyt liikuttamalla hänet, Kings sai kuitenkin noita keskikierrosten pickejä, mistä voi löytää noita kultahippujakin oikein scouttaamalla.

Olen edelleen samaa mieltä, että Kingsin rosteri ei itsessään ollut contender-tasoa. Ei sitä ollut, eikä ole vieläkään, Ottawankaan vastaava, mutta silti tuo joukkue on pelannut itsensä neljän parhaan joukkoon. Kokonaisuudessaan mun mielestä ihan hyvää toimintaa, kun kuitenkaan ei mitään korvaamatonta menetetty. Jos Cernakista tuleekin uusi alexpietrangelo joskus tulevaisuudessa, niin sitten toki voidaan jossitella lisää. Tällä hetkellä se ei kuitenkaan näytä kovinkaan todennäköiseltä.

No joo, nyt aletaan olemaan samalla sivulla. Olet täysin oikeassa siinä, että tuolta keskikierroksilta voidaan löytää ties mitä kultakimpaleita. Ehkä vaan itseäni harmittaa se, että annettiin "turhaan" pois assetteja (vaikkakin vähäpätöisiä) pois, yrittäen vahvistaa joukkuetta jonka menestysmahdollisuuksiin en tällä kaudella uskonut. Totta kai pitää yrittää, ja ymmärrän liikeet hyvin koska Lombardin oli tehtävä kaikkensa. Blakella hankala paikka aloittaa kieltämättä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Flyersin haamu eli Gostisbehere signattu kuulemma pitkään jatkodiiliin. Ei vielä tietoa pituudesta tai muista luvuista.

Klingberg varmaan hyvä verrokki.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Flyersin haamu eli Gostisbehere signattu kuulemma pitkään jatkodiiliin. Ei vielä tietoa pituudesta tai muista luvuista.

Klingberg varmaan hyvä verrokki.
6v/ 4.5milj
 

Jay79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös