Blogit ja jatkoajan blogistit

  • 15 469
  • 42

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Palautetta otan vastaan oikein mielelläni.

Toi on oikeasti karua luettavaa. Itse pidän kaunistelemattomasta ja rehellisestä linjasta ja puhekielinen tyyli sopii kuin nappi otsaan. Sporassa tuota rupesin lukemaan ja veti kyllä hiljaiseksi, lehtiartikkelin lukemista huolimatta. Mä en tiedä miten mä voisin varsinaista palautetta antaa, mutta tuo blogi menee kyllä suosikkeihin ja suosittelen muille linkin avaamista. Viihdettä tuo ei ole, vaan tietynlainen palautus maanpinnalle. Hyvin tuo kertoo siitä, kuinka asiat voivat oikeasti olla aivan päin helvettiä ja silti on mahdollista vielä palata "elävien kirjoihin". Tuosta tarinasta voisi jopa kuvitella joskus syntyvän ihan kunnon kirja.

Helvetin hyvä, että olet tuosta suosta onkinut itsesi kuiville. Isot respektit siitä, tuohon ei heikko yksilö pysty. Ongelmia voi tulla jokaiselle, mutta vain vahvat pytyvät tunnustamaan ongelmat, tekemään asialle jotain ja nousemaan takaisin pinnalle.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoittelinpa nyt noin viikon sisään kolme muistoa menneistä ajoista. Tuorein, juuri äsken kirjoitettu, on tässä: Piriä liian paljon, liian kauan - Pipefest 2004 ja total flip out

Kannattaa lukea nuo muutkin muistot mitä tässä viikon aikana tuonne olen kirjoitellut.

Kuinka moni jatkislainen muuten bloggaa? Linkkejä blogeihin olisi kiva saada :)
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
helvetistataivaaseen.vuodatus.net

Palautetta otan vastaan oikein mielelläni.

Tuli luettua sun blogisi kaikki tekstit, ja kyllä itelle ainakin toimii. Moniin tilanteisiin pystyn samaistumaan aivan täysin, ja niin tuttua toi "nykyään pystyy jo nauramaan mutta silloin ei naurattanut". Toivottavasti jaksat jatkaa kirjoittelua.
 

Rohmari69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kirjoittelinpa nyt noin viikon sisään kolme muistoa menneistä ajoista. Tuorein, juuri äsken kirjoitettu, on tässä: Piriä liian paljon, liian kauan - Pipefest 2004 ja total flip out

Kannattaa lukea nuo muutkin muistot mitä tässä viikon aikana tuonne olen kirjoitellut.

Kuinka moni jatkislainen muuten bloggaa? Linkkejä blogeihin olisi kiva saada :)

Mielenkiintoinen tuo Vuokatti sulla. Hyvä et mies on edelleen ehjänä ja yhtenä kappaleena. Pitää tarkastella tässä yön pimeinä tunteina aiempia postauksiasi.

Kun nyt tälläinen ketju pomppasi ylös ja ihminen on narsisti, niin voin kai nostaa käden pystyyn ja myöntää, että pidän blogia, vaikka en sinne satunnaisesti kirjoita, jonka lisäksi olen jatkislaisena enemmän lukija kuin kommentoija tyyppiä.

Joka tapauksessa, pidän blogia, johon julkaisen yleisesti yhteiskuntakriittisiä novelleja sekä joitain esseitä liittyen aiheisiin, jotka minua itseäni kiinnostavat.

Tästä voit tarkastella, jos kiinnostaa joku seuraavista aiheista:

Linnunpelätin: Tarina henkisestä ja fyysisestä vallasta ja sen väärinkäytöstä: Linnunpelätin | Lihapullan poikkileikkaus

Baltian Kriisi ja Talvisota: Miten Neuvostoliitto oikeutti vuosien 1939-41 hyökkäykset. Helsingin Yliopiston Venäjän tutkimuksen alaisuudessa tuottamani utkielma, joka käy läpi eri keinoja, jonka avulla Neuvostoliitto onnistui oikeuttamaan hyökkäyksensä niin oman maan kuin muiden maiden kansalaisille: Baltian kriisi ja Talvisota: Miten Neuvostoliitto oikeutti vuosien 1939–41 hyökkäykset | Lihapullan poikkileikkaus

2031: Vuonna 2013 kirjoittamani Orwellmainen dystooppinen tulevaisuudenkuva köyhyyteen ja moraaliseen rappaustilaan ajetusta Suomesta:
2031 | Lihapullan poikkileikkaus
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli eilen illalla kirjoitettua uusi blogikirjoitus, kevyesti rankimmasta jutusta minkä olen koskaan kokenut. Kirjoitus on rankka ja kävin kirjoittaessa sitä monenlaisia tunteita läpi, kun palasin vuoden 2010 syyskuuhun. Tämä asia on elämäni vedenjakaja, asia joka meinasi tuhota koko mun elämän, lopettaa sen, mutta toisaalta se oli kuitenkin mun elämän pelastus. Ilman tätä, en usko, että olisin enää elossa.

Autolla yli 120km/h tahallaan rekan alle, silti olen tässä (Linkki vie Vuodatukseen mun uusimpaan kirjoitukseen)
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Olen pitänyt pari vuotta blogia, johon olen kirjaillut muistoja Suomessa näkemieni ulkolaisten bändien keikoilta. Tuorein kirjoitus käsittelee AC/DC:n keikkaa Helsingin Olympiastadionilla vuonna 2009.

Keikkamuistot
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viisi vuotta kuivilla - Se on viisi vuotta enemmän kuin olisin ikinä uskonut @vuodatus

Tämmöinen "merkkipaalu" tuli täyteen viime perjantaina, samana päivänä tuli myös vuosi siitä, kun mentiin avopuolison kanssa kihloihin + vieläpä suurinpiirtein 2v täyteen seurustelusta. Monta juhlan aihetta siis. Lukekaa jos kiinnostaa ja kommentteja toki otan vastaan ihan mielelläni.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli eilen illalla kirjoitettua uusi blogikirjoitus, kevyesti rankimmasta jutusta minkä olen koskaan kokenut. Kirjoitus on rankka ja kävin kirjoittaessa sitä monenlaisia tunteita läpi, kun palasin vuoden 2010 syyskuuhun. Tämä asia on elämäni vedenjakaja, asia joka meinasi tuhota koko mun elämän, lopettaa sen, mutta toisaalta se oli kuitenkin mun elämän pelastus. Ilman tätä, en usko, että olisin enää elossa.

Autolla yli 120km/h tahallaan rekan alle, silti olen tässä (Linkki vie Vuodatukseen mun uusimpaan kirjoitukseen)
Sami, 34, ajoi tahallaan rekan alle – kuski sai vuosien jälkeen anteeksipyynnön - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Tässä taitaa olla jatkoa kyseiselle tapaukselle. Muistelisin, että mietit pitkään tuota anteeksipyyntöä. Hienoa, että rohkeutesi riitti viedä asiaa eteenpäin. Veikkaisin, että tämä on ollut iso juttu myös rekkakuskille. Tiedän ettet ole hetkeen käynyt palstalla, mutta jos satut tämän joskus lukemaan, niin haluan sanoa, että arvostan rohkeuttasi tuoda näitä asioita julki omalla nimellä ja kasvoilla. Kaikkea hyvää jatkoon!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Lukekaa jos kiinnostaa ja kommentteja toki otan vastaan ihan mielelläni.
Millos sinä pyydät anteeksi sitä, että yritit kusettaa jengiä pelipaitakaupoissa tällä(kin) foorumilla vuonna 2015? Odotellaanko viisi vuotta?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millos sinä pyydät anteeksi sitä, että yritit kusettaa jengiä pelipaitakaupoissa tällä(kin) foorumilla vuonna 2015? Odotellaanko viisi vuotta?
Mitäs vittuilet? Oonko sua kusettanut? Jos oon, anteeksi siitä ja muille myös, mutta tietääkseni en kovinkaan isoa vahinkoa saanut aikaiseksi? Vai? Voiko jo jatkaa tästä eteenpäin vai jäädäänkö tähän, kun kerta asian jälleen esille otit?

@Joukka Kiitos! Lämmitti vitusti enemmän kuin tämän jälkimmäisen vinkuminen, mutta ihmiset on erilaisia ja se siitä.

Nou haard fiilings @KiVi ?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minkälaisia lukijamääriä keskimäärin blogit ja blogikirjoitukset vetävät? Itsekin tässä nyt olen pari viikkoa ollut blogikirjoittaja Bloggerin kautta. Montaa tekstiä en ole vielä ehtinyt kirjoittaa, mutta ne kolme mitä olen saanut tuutista ulos ovat tuottaneet kaikki 100-200 lukukertaa. Onko tuo nyt sitten paljon vai vähän? En halua paljastaa täällä blogiani (YV:llä saa tiedustella jos uteliaisuus herää), mutta kerrottakoot sen verran että erään foorumin kautta näitä linkkejä blogiini jaan, ja kyseisellä foorumilla viestini (ennen blogia siis) ovat olleet sen verran suosittuja että päätin kokeilla bloggaamista. Tuon foorumin ulkopuolella en ole vielä blogistani puhunut mitään, eli kaikki lukijat (botit poislukien) ovat oikeastaan tuolta blogiini päätyneet. Paljonko lukijoita tulee olla että kannattaa alkaa miettimään mahdollisia taskurahoja blogin mainostuloilla tulevan? Onko kellään kokemuksia tai mietteitä aiheesta?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@JYP#44 hyvät lukemat oot saanut heti alkuun. Itsellä puhuttiin alkuun kymmenistä klikeistä, sitten muutamista sadoista ja kerran kun sain tonnin täyteen, niin sen jälkeen jokainen kirjoitus keräsi jopa useita tuhansia ja pari kolme blogikirjoitusta saavutti kevyesti viisinumeroisia lukemia mitkä tämmöiselle tavikselle oli julmettomia lukemia. Kaikki tämä 2,5v sisään kunnes päätin pistää pillit pussiin.

Sulla on tosiaa hyvä startti. Jatka ihmeessä sillä se kasvaa varmasti jos blogi on kiinnostava ja löydät oikeat kanavat mainostaa blogiasi. Jos oot fb:ssä, niin siellä on ryhmiä joihin kannattaa liittyä ja aina linkittää kirjoitus niihin, kun uunista ulos tulee. Ja tietysti aihepiiriltään sopivia ryhmiä uskoisin löytyvän vaikka en tiedäkään mitään blogistasi. Facessa on kuitenkin noita ryhmiä ihan mieletön määrä.

Mitä tulee mainostuloihin, niin Google adsense on se juttu. Niitä mainoksia saa bloggerissa olla kolme ja suosittelen tuon tekemään samantien, niin kaikki sentit ja eurot saat taskuusi. Eihän sieltä alkuun oikein mitään tienaa, euro tai kaksi per kuukausi, mutta kaikki on saatua ja jos onnistut julkaisemaan hittikirjoituksen, niin äkkiä voidaan puhua jo useista kympeistä. En mä ainakaan tuolla rikastunut, en tiiä pitäisikö olla satatuhatta käyntiä joka kuukausi, niin voisi jo puhua tuloista, mutta noin kovia lukemia on tosi hankala saada ihan heti, jos koskaan. Toki mahdollista ja kannattaa vaan painaa eteenpäin eikä luovuta, niin tiiä mitä siitä seuraa :)
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@JYP#44 hyvät lukemat oot saanut heti alkuun.

Jos oot fb:ssä, niin siellä on ryhmiä joihin kannattaa liittyä ja aina linkittää kirjoitus niihin, kun uunista ulos tulee. Ja tietysti aihepiiriltään sopivia ryhmiä uskoisin löytyvän vaikka en tiedäkään mitään blogistasi. Facessa on kuitenkin noita ryhmiä ihan mieletön määrä.

Mitä tulee mainostuloihin, niin Google adsense on se juttu.

Kiitokset kommenteista. Minulla ei ollut oikein mitään hajua lukijamääristä tai mahdollisesti tilille kilahtavista mainostuloista. Oli hienoa saada kokeneemmalta kirjoittajalta vähän mittakaavaa lukuihin.

Facebookissa mainostamisessa on ongelmana se, että haluan säilyttää anonyymiyteeni. Kuulun kyllä pariinkin suljettuun yhteisöön jossa kirjoituksiani varmasti arvostettaisiin, mutta minua häiritsee se että joutuisin jakamaan ne omalla nimelläni. Ja taas suljetuun ryhmään ei pääse mikäli teen jonkun trollikäyttäjän. Voin nyt sen verran paljastaa että blogini liittyy sijoittamiseen, ja käyn blogissani läpi euromääräisesti kaikki sijoitukseni. Pohdin pitkään uskallanko edes anonyyminä jakaa koko omaisuuteni suuruuden koko kansan nähtäväksi, mutta lopulta oli "pakko", koska tuon blogin kirjoittaminen ilman ettet vahingossakaan anna vinkkiä summien koosta on käytännössä mahdotonta. Tai siitä ainakin kärsisi kirjoitettavat tekstit.

Google adsense ei jostain syystä toiminut kun koitin sitä aktivoida käyntiin viikko sitten. Alkuun meni ihan hyvin, kunnes jossain kohti järjestelmä kaatui, ja kun koitin lähteä tekemään sitä hakemusta uudestaan, tuntemattomasta syystä en päässyt niinkään pitkälle. Muistaakseni se herjasi jotain ettei blogini ole vielä mainoskelpoinen. Onko Lunaticolla ideoita missähän mahtoi mättää? Tuossa vaiheessa minulla oli muistaakseni 5 kirjoitusta ja yli 300 lukijaa koko blogin historiassa. Oliko touhu liian pienellään? Täytysi varmaan kokeilla uudestaan kun lukijamäärät ovat 2,5 kertaistuneet ekasta yrittämästä....
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@JYP#44

Ookoo. Olen kuullut tarinoita siitä kuinka adsense jättää maksamatta mainostulot ja taas toiset sanoo, että kaikki on aina mennyt hyvin. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan, mutta jostain myös muistan lukeneeni, että tuon päälle saamiseksi voi mennä alussa tosi pitkään. En tiedä miksi. Varmaan siksi, että Google haluaa varmistua blogistasi, että se on aito tai jotain ja että se on sinun. Myös kirosanojen viljely voi estää koko homman, mutta sitä ongelma sinulla tuskin on (ja itsellä kyllä niitä on blogissa ja hyvin silti toimii).

Voisi tiivistetysti sanoa, että Googlen kanssa asiat voi mennä joko a) helvetin hyvin tai b) helvetin huonosti/vaikeasti ja voiko siihen itse vaikuttaa, niin jaa'a. Sanoisin, että tuota lisää sisältöä ja uskoisin kyllä, että jossain vaiheessa mainostuloja alkaa tulemaan. Aikaa siihen voi valitettavasti mennä jopa useampi kuukausi
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vuosi pari sitten luin säännöllisesti kohtalaisen suurta joukkoa blogeja (useilla kielillä), nyt varsinaisten seurattavien blogien joukko on kutistunut muutamaan, joihin niihinkään ei enää niin tiheästi uusia kirjoituksia tule kuin aiemmin. Kotomaan kirjoittajista säännönmukaisesti tulee seurattua turpo-bloggari ja keskustelija "Rysky" Riiheläisen blogia Väkivallaton maanpuolustus ja sen henki sekä - niin ikää - turpo- ja OSINT-bloggari P. Mäkelän VANTAGE POINT NORTH blogia, sekä erilaisia eteen "tupsahtavia" kiinnostavia kirjoituksia. Nykyään tulee luettua blogeja enemmän olennaisesti pidempiä analyyseja useista eri lähteistä, ja useilta eri kirjoittajalta.

Oman blogin ohella kirjoitan artikkeleja tai toimin avustajana kolmansien osapuolten artikkeleissa/ analyyseissa. Tämänhetkinen blogini on ollut käytössä reilut kaksi vuotta, kiinnostavimmat blogit ovat keränneet useamman tuhatta lukukertaa. Toisaalta eräät (minulle tärkeät) aiheet eivät tunnu lukijoita pahemmin kiinnostavan. No, niistä kirjoitan omaksi ilokseni - tai jotain...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä olen harrastanut bloggaamista enemmän ja vähemmän aktiivisesti jo kymmenen viime vuoden ajan. Oma blogini itse asiassa just siis täytti toukokuussa kymmenen vuotta, ensimmäisen postauksen sinne rustasin 25. toukokuuta 2011.

Just sattumalta tämä juhlavuosi on kuitenkin ollut etenkin alku kesästä-alku syksyyn asti varsin haasteellinen blogilleni ja tosissani mietin jo Arttu Wiskarin laulun sanoin Tässäkö tää oli? Ja annanko blogini lopullisesti kaikessa hiljaisuudessa hautautua nettimaailman syövereihin.

Bloggaamisen selkeän rauhoittumisen ja mahdollisen harrastuksen lopettamisenkin miettimisen syynä olivat ne seikat että työt veivät elämästä ison osan, vapaa-aika oli varsin rajoitettua ja vapaa-ajalla olin jokseenkin väsynyt keskittyäkseni bloggaamiseen sekä aiheetkin olivat vähissä. Bloggaaminen ei ollut enää nautinnollista.

Sitten jossain lokakuun tienoilla elämässäni alkoi tapahtumaan. Kohtasin erilaisia haasteita ja ongelmia ja kaikessa surullisuudessaankin se on ollut blogin kannalta hyvä asia. Blogi sai uuden mahdollisuuden, jatkoajan. Kaikki nämä ongelmat ja haasteet kuntoutuminen, elintapojen terveellistäminen ja laihduttaminen sekä rahapeliongelmat ja riippuvaisuudet tuntuvat aiheilta joista juttua on revittävissä ja monesta eri näkökulmasta. Ja olenkin niistä jo melko paljon ehtinytkin bloggaamaan. Sekä tuntuu että niistä on hyvä kirjoittaa koska kirjoittaminen on minulle vielä luontainen tapa käydä omia tunteita, ajatuksia läpi.

Tällä hetkellä kun on aikaakin taas enemmän niin luenkin blogeja melko paljon. Luen yleensä blogeja blogit.fi sivuston kautta jonne päivittyy aika runsaasti päivittäin monenlaisia blogeja ja niiden postauksia. Luen muiden blogeja mielenkiinnosta tietenkin sekä sen takia myös että samalla yritän löytää ideoita omaa bloggaamista varten. En linkitä tänne suoraan omaa blogiani mutta linkitän tuon blogit.fi sivuston jonka etusivulla on näemmä vieläkin tuo minun hiljattain julkaisema postaus "Blogini täytti sittenkin 10 vuotta!". Siinä postauksessa olen kirjoitellut tällä kertaa samoja asioita kuin tässä viestissä.


Blogini on kai sitten tällainen lifestyle-blogi. Blogilla ei ole varsinaisesti mitään tiettyä aihealuetta vaan kirjoitan sinne just asioista jotka on elämässäni vaikka kulloinkin ajankohtaisia. Niin kuin monasti tännekin palstalle. Nykyään.

Jos joku eksyy blogiini niin sanon sen että tällä hetkellä olen tosiaan tehnyt sellaisen päätöksen että selkeä pääpaino blogissani on tällä hetkellä tekstit. Koitan vähän sillä vähentää vaatimuksia postauksen julkaisemista kohtaan että en enää mistään kuvapankeista kopioi kuvia blogiini. Jos minulla on itse otettu ja aiheeseen sopiva kuva niin sen voin postaukseen kuvaksi joskus liittää mutta muuten tällä hetkellä blogissani ei paljon kuvia ole. Saan sitten ainakin tekstiä julkaistua mahdollisimman usein.

Aina olen opin tiellä joka asiassa. Ja yksi tärkeä asia jota koitan opetella vihdoin käyttämään on myös Google Analytics josta siis näkee noita blogitilastoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös