Kuinka jäykällä varrella pelaat?

  • 19 122
  • 62

Kuinka jäykällä mailalla neppailet?

  • Flex 75-80

    Ääniä: 36 35,0%
  • Flex 85-90

    Ääniä: 54 52,4%
  • Flex 105-120

    Ääniä: 13 12,6%

  • Äänestäjiä
    103

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Onko muuten muukin esim. @Velkopopovicky huomannut vai onko vain omassa mielessä, että miten paljon erilaista "tekniikkaa" esim. noilla 85 vs 75 flexin mailoissa lämäri vaatii? Esim. ennen itsellä 85 flexin mailalla tuntui, että ei tarvitse edes hirveästi yrittää taivuttaa mailaa kun se lämäri lähtee. Nykyään 75 mailalla tuntuu kuin tarvitsisi koko kropan painon kehiin, jotta saa sen lähtemään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
@Pipolätkä Saman huomioon oon tehny. Kyllä tolla 85 flexillä paljo vaivattomammin lähtee. Varsinaisesti en tiiä noista tekniikoista paljoakaan ja ammattilaiset löytäis paljonki parannettavaa meikäläisen laukauksesta. Nyt varsinki tuntuu ku on 184/90 mitat ni alkaa löytyä voimaaki siihen laukaukseen.
Aattelisin sen näin, että voima+tekniikka+oikeanlainen maila ja ei muuta kun hiomaan lämäriä.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
@Pipolätkä Saman huomioon oon tehny. Kyllä tolla 85 flexillä paljo vaivattomammin lähtee. Varsinaisesti en tiiä noista tekniikoista paljoakaan ja ammattilaiset löytäis paljonki parannettavaa meikäläisen laukauksesta. Nyt varsinki tuntuu ku on 184/90 mitat ni alkaa löytyä voimaaki siihen laukaukseen.
Aattelisin sen näin, että voima+tekniikka+oikeanlainen maila ja ei muuta kun hiomaan lämäriä.
Joo näin se on. Arvelisin että lähtee kovemmin, koska tekniikka ei ole todellakaan puhdas ja sitä mailaa ei vaan osaa taivuttaa vaan lyödääb vain sitä kiekkoa jolloin jäykemmäklä on helpompi vetää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko täällä jo monta kertaa hassuteltu, että naisten kanssa sillä kaikkein jäykimmällä?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
@nummenkallio ei kerrankaan taideta olla, ja vastaukseni on siis että vanhemmiten yhä löysemmällä joutuu pelaamaan.
Flex-luvuista ei mitään tietoa, toisaalta ei tällä iällä enää neppailla eikä kikkaillakaan varrella vaan pelin rytmitys on oleellista. Ja tietysti tiimipelaaminen.
Valmennusta ja huoltajaa en halua ollenkaan.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Bauer vapor x600 lite flex 87 täydellä mitalla. Ennen oli täysimittainen 77, mutta lämäri on ruvennut paranemaan 87 flexillä.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku 90 luokkaahan tuo on. Aika jäykkä vehe. Enhän mä tota paljoa saa taipumaan, mutta kun tuon olen ostanut ja nyt jo monta vuotta käyttänyt, niin tuolla mennään. Ostin jonkun löysemmän letkun jossain kohtaa, mutta en sillä osannut tuon jäljiltä laukoa ollenkaan.
 

Glove

Jäsen
Menee skaalan ulkopuolelle, viimenen maila oli 50 tai jotain sinnepäin. Hyvä nojata, eihän sitä valmentajana muuta tarvi. Nyt oon jo entinen valmentaja niin ei oo enää mailaakaan.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Warrior Alpha dx5 flex 55. Komeasti lähtee rannelaukaus yläpeltiin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mulla on Toni Söderholmin ikivanha Easton Stealth RS jonka veikkaisin olevan 82-87 flexiltään. Tuossa custom mailassa ei sitä jäykkyyttä ole edes merkitty. Toisena keppinä Zaborskyn vanha 102 flexinen Bauer jonka lapaprofiili ei sovi vanhan puukätisen pakin käyttöön ollenkaan. Ei niin matalalla ja suoralla lavalla voi pelata. Tai siis minä en voi. Tuo Stealth on vähän huvittava kun siinä on ovaalin muotoinen varren alaosa. Kyllä, juuri sen muotoinen minkä Bauer Nexuksissaan vähän aikaa sitten uutuudeksi lanseerasi. Eli yrityskaupan jäljiltä alkoivat kierrättää Eastonin vanhaa patenttia kun sen kerran omistavat : D
 
Viimeksi muokattu:

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Höntsäpeleissä kun lämäreitä ei tule viljeltyä, niin on se 80 flex kiva jousipyssy. Lähtee lowkickillä pirun pienellä liikkeellä kuti. Ulkojää/lämäreiden kylvöön ylipäätään se 95-100flex ihan sopiva, saa surutta antaa varteen runtua.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Bauer Nexus E4 flex 77. Kivasti lähtee sekä ranne että lämäri.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nooo... sehän vähän riipuu tilanteesta, vireystilasta ja silleen... Napakasti kuti lähtee vieläkin, joskin onhan siinä jo iän tuomaa niukkuutta havaittavissa - vanhaa sananlaskua mukaillen:
"Alku aina hankala, lopussa seisoo!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös