Metallica-keskustelu

  • 703 475
  • 3 715

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olipas se helppoa. Perjantaille irtosi hyvä istumapaikka ja tosiaan hervottoman vaivattomasti. Uriah Heepin keikallekin oli taannoin hankalampaa saada lippuja kuin nyt.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Perjantaille ei enää suostunut myymään kun jonoon hyppäsin ysiltä. Keskiviikolle huonohkoilta paikoilta 80€:n liput, mutta tuleepahan nyt kuitenkin nähtyä tämäkin yleissivistykseen kuuluva porukka.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vai lähteekö joku vielä old school-hengessä ihan aamulla jonottamaan jollekin fyysiselle lippukioskille?

Välttämättä ei kaipaa niitä aikoja, mutta hyvin näkyi tuo siirtymäaika noissa. Kannettavat puhelimet saapuivat ja puoli jonoa soitti Lippupalveluun eikä kukaan päässyt läpi. Sitten vain seisottiin ja ohikulkijat kysyi mitä täällä tapahtuu.

Lehdessäkin oli kuvia pitkistä jonoista. Helpoiten ne kiersi menemällä pieneen toimipisteeseen, mutta nekin oli joskus aika täynnä. Vantaalla kerran ihmeteltiin mitä tapahtuu ja myyjätytöt kertoivat, että nyt printataan niin paljon lippuja kuin vaan saadaan ja myydään sitten kohta. Hyvin se toimi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
On toi kyllä masokismia painella jotain helvetin refresh-nappia* himassa 75 minuuttia, samalla manaten aina noi Lippupalvelun sivut syvimpään helvettiin. Nytkin ostin yhtä lippua jommalta kummalta keikalta, pari kertaa pääsin jopa siihen vahvitusvaiheeseen, mutta enpä tajunnut että siinäkin pitää olla salaman nopea, tai virhettä pukkaa. Mutta lopulta kenttäpaikka löytyi ensimmäiseen keikkaan, kun muuhun lippuun en tyytynyt. Yllättäen jälkimmäiseen oli vaikeampi saada lippua. No samapa tuo, kun itselläni ei ollut väliä.

Eikö tuota lippua muuten saa mitenkään printattua normaalimuotoon hypisteltäväksi Lippupalvelun tiskillä tms., kun nyt oli vaan toi e-lippu ainoa järkevä vaihtoehto (ellei halunnut 10 euroa maksaa lähetyksestä)? Viddu siitäkin piti maksaa euro.

Itse muuten diggailin siitä old school-jonottamisesta enemmän kuin tästä helvetin tietokonerämppäämisestä, en tiedä miksi tähän olen ajautunut.

Lippuun muuten kuuluu uusin albumi btw.

*tai olisikin ollut vaan F5, mutta kun aina piti valita kaikki uudestaan lippumääristä lähtien.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös tuossa kehotettu nimenomaan olemaan päivittämättä sitä jatkuvasti, koska silloin joutuu jonon päähän. Mä annoin sen rinkulan edetä omaan tahtiinsa ja noin 20 min. kesti, kun pääsin valkkaamaan. Kerran tosin kosahti kesken valinnan, ja nappasin sitten ekan kategorian, josta paikan sain. Yläriviltä kylläkin, mutta toisaalta 360 ja Areenalta kuitenkin aika hyvin näkee kaikkialta. Huvittavaa vain on se, että itse happening on reilun vuoden päässä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Yläriviltä kylläkin, mutta toisaalta 360 ja Areenalta kuitenkin aika hyvin näkee kaikkialta. Huvittavaa vain on se, että itse happening on reilun vuoden päässä.

Siis onko tääkin 360 keikka? Sittenhän sillä ei ole niin väliä vaikka itse sainkin vasta kaarteesta liput. Itselle ei vielä auennut että miten se levy hankitaan? Toisaalta, en ole asiaan myöskään juurikaan perehtynyt.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kai se tähän vastaisuudessa menee, että tapahtumaan on aikaa toista vuotta aikaa ja piletit laitetaan myyntiin. Muutamia vuosia sitten Rushin keikallekin liput piti ostaa jo vuotta aikaisemmin ja itse asiassa viime syksynä ostin Procol Harumiinkin piletin (keikka lokakuussa 2017), vaikka tuossa nyt ei toki välitöntä sold out-vaaraa olekaan. Ihmiset halutaan sitouttaa hommaan hyvissä ajoin myynnin vuoksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siis onko tääkin 360 keikka? Sittenhän sillä ei ole niin väliä vaikka itse sainkin vasta kaarteesta liput. Itselle ei vielä auennut että miten se levy hankitaan? Toisaalta, en ole asiaan myöskään juurikaan perehtynyt.
Mun mielestäni lavalla oli 360-merkintä sillä kertaa kun lipun ostin.
 

Vahtimestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
On toi kyllä masokismia painella jotain helvetin refresh-nappia* himassa 75 minuuttia, samalla manaten aina noi Lippupalvelun sivut syvimpään helvettiin.

8.50 sivut auki, molempien päivien linkit auki ja jonoon. Välillä töiden ohessa vilkaisin, että olenko päässyt läpi. 9.15 pääsin valitsemaan keikoille lippuja. Perjantaille ei ollut kahta vierekkäistä, mutta keskiviikko kelpasi ihan mainiosti. 0 refreshin painallusta. Eteenpäin on menty.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselle ei vielä auennut että miten se levy hankitaan? Toisaalta, en ole asiaan myöskään juurikaan perehtynyt.

Tulee meiliä perään. Levyn voi lunastaa joko digitaalisena tai fyysisenä. Niitä pääsee lunastamaan vasta 27.3. ja jokaista lippua kohden saa yhden levyn.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Nickelback @sampio

Hartwall-arena ke 9.5.2018 ja pe 11.5.2018.
Lähde: Live Nation FB.

Metallica vetää ensi vuoden toukokuussa kaksi keikkaa Hartwall Arenalla!

Yhtyeen "World Wired Tour" -Eurooopan kiertueen päätöstä juhlitaan Helsingissä:
Ke 9.5.2018 (helatorstaita edeltävänä keskiviikko)
Pe 11.5.2018

Kaksi keikkaa, 360 ° - tästä tulee kova!

Liput tulevat myyntiin pe 24.3. klo 9
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Eikös tuossa kehotettu nimenomaan olemaan päivittämättä sitä jatkuvasti, koska silloin joutuu jonon päähän. Mä annoin sen rinkulan edetä omaan tahtiinsa ja noin 20 min. kesti, kun pääsin valkkaamaan. Kerran tosin kosahti kesken valinnan, ja nappasin sitten ekan kategorian, josta paikan sain.
Juu, siis sen vaiheen ohi meni aika kivuttomasti tosiaan - selvästi alle 20 min, mutta sitten se paikkojenvalintarumba, niin siinä meni itselläni aikaa (koska hain vain kenttäpaikkoja, mutta kun sivut tyrkytti jotain välissä, niin vain kerran olisi sekin ollut alakatsomon hyvältä paikalta 4 rivistä). Pääasiassa sivut vain antoivat ei paikkoja kyseiseen keikkaan -ilmoituksen. Sitten vielä se lippu varattu, mutta eipäs olekaan -lisä loppuun. Ei näköjään kaikille tuottanut ongelmia, joten onnittelut heille.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselle ei vielä auennut että miten se levy hankitaan?
Sulle tulee sähköpostiin koodi jolla sen voi lunastaa.. Mullekin tuli jo neljä tuollaista, ei harmainta aavistusta mitä niillä teen.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Hieman jännitti se jonotuksen toiminta, mutta hyvin pelitti. Kirjautuminen 5 min ennen ja paikanvalintaan pääsi aika tasan ysiltä. 4 paikkaa 108-katsomosta perjantaille. Vähän ehkä ylhäältä mutta lähemmäksi nyt pääsee kuin Curen vastaavilla paikoilla. Nyt sit odotellaan vuosi..
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Enpä muista toista keikkaa, jossa lipunmyynnin alkamisesta olisi ollut näin pitkä aika itse keikkaan, eli vuosi ja puolitoista kuukautta. Tähän mennessä tuo ei ole venynyt koskaan yli vuoden, tai en itse ainakaan muista.

Piletit perjantaille hallussa.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Sulle tulee sähköpostiin koodi jolla sen voi lunastaa.. Mullekin tuli jo neljä tuollaista, ei harmainta aavistusta mitä niillä teen.

Joko se lunastuslinkki vanheni? Mun Ticketmaster-linkki on kuollut.
Mahtaako olla jotain pääsivustoa, josta levyn/levyt vielä pystyy kuittaamaan itselleen?
 

Morgoth

Jäsen
Toivottavasti Spit Out the Bone tulee settilistalle. Halo on Fire nyt onneksi näyttää olevan uudelta levyltä vakiona mukana. Onhan tässä lähes vuosi aikaa odotella, toisaalta.
 
Viimeksi muokattu:

BurnabyJoe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche
Vaikka nämä biisit on tullut kuunneltua jo miljoonaan kertaan niin vieläkin aiheuttaa nämä livevideot kylmiä väreitä. On se vaan saatanan kova bändi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No syyskuussa on
No oliko? Settilista näytti olleen varsin mukava, kuusi biisiä uusimmalta mukana ja Seek & Destroy pudotettu pois kokonaan. Vielä voisivat pari uutta biisiä harjoitella mukaan ennen Stadin keikkoja.
 

Lavis

Jäsen
No oliko? Settilista näytti olleen varsin mukava, kuusi biisiä uusimmalta mukana ja Seek & Destroy pudotettu pois kokonaan. Vielä voisivat pari uutta biisiä harjoitella qmukaan ennen Stadin keikkoja.
Kyllä oli. Loistava keikka, loistava tunnelma. Seek & Destroy tuli heti kolmantena biisinä Hardwiredin ja Atlas Risen jälkeen. Sopi erittäin hyvin siihen kohtaan ja yleisö hullaantui täysin. Settilista oli muuten hyvä, paitsi olisivat saaneet soittaa Fight Fire With Firen tilalla Blackenedin, Batterykin olisi käynyt. The Day That Never Comes oli erittäin hyvä lisä settilistaan ja toivottavasti pysyy jatkossakin mukana. Royal Arena ylipäätään oli erittäin hieno areena ja hyvällä äänentoistolla varustettu. Tosin oli ensimmäisen sisäkeikka minulle Metallican osalta, niin huono vertailla esimerkiksi Hartwallilla pidettyihin. Bändin kaikki jäsenet olivat hyvässä vireessä. Now That We're Dead on hyvä biisi livenä, sillä biisin alussa varsinkin on mahtava tunnelma. Ja tulihan kesken biisin jonkinlaiset rummut lavalle, jokaiselle jäsenelle omat ja niitä sitten paukuttelivat jonkin aikaa. Ihan hienon kuuloista. Harmi, että Breadfan ei juurikaan yleisöä sytyttänyt. Biisi tuli kyllä aivan puskista. Hammett ja Trujillo ovat kehitelleet hienon yhteissoolon. Nyt he soittivat muutaman minuutin biisiä nimeltä I Disappear. Mutta kokonaisuudessaan hieno keikka ja hyviä biisejä. Menisin jatkossakin Royal Arenalle katsomaan Metallicaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seek & Destroy tuli heti kolmantena biisinä Hardwiredin ja Atlas Risen jälkeen.
heh, missasin että tuo oli vain siirretty erikohtaan settilistasta... No, pääasia että ei jumiuduta vanhaan kaavaan.

Lontoossa on eilen saanut ensiesityksensä livenä Spit Out the Bone. Yhteensä seitsemän biisiä uusimmalta albumilta samalla keikalla, tuon saman satsin kun soittaisivat Helsingissä ensi toukokuussa (tai enemmänkin). \,,/
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitäs tänne maailmaan mahtaa kuulua. Pari kaveria lähti keikalle ja minun vastuulle jäi kämpän pystyssä pitäminen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Keskiviikkona Hartwallille. Nyt kysyn ihan noviisina, että kun ovet aukeavat 18.30, onko syytä tunkea paikalle heti, vai onko siellä lähinnä vain odottelua se tunti ennen Kvelertakia, jonka kuitenkin haluan ehdottomasti nähdä?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Keskiviikkona Hartwallille. Nyt kysyn ihan noviisina, että kun ovet aukeavat 18.30, onko syytä tunkea paikalle heti, vai onko siellä lähinnä vain odottelua se tunti ennen Kvelertakia, jonka kuitenkin haluan ehdottomasti nähdä?

Noh, jos ovet aukeaa klo 18:30, niin sisälle on heti tunkemassa ainakin jokunen tuhat permantolippulaista. Eli jono, vaikka sukkelaan eteneekin ei kulje ihan "reaaliajassa", eli jonotteluun ja turva/ lipputarkastukseen voi laskea jonkin aikaa. Oman katsomolohkon ja paikan etsiminen vienee aikaa sekin hieman ja miksei siinä mielellään kävisi ainakin kusella ennen keikkaa, tai haukkaamassa jotain. Jos siis tämä lämppäri aloittaa 19:30, niin ei se, että olet Jaffalan edessä tuntia ennen ole yhtään liioittelua.

Ja @sampio vaikka fiksu mies oletkin ja varmasti tämän asian huomioinut, niin muista korvatulpat. Ja sama kaikille muillekin. Metallica soittaa aivan saatanan lujaa tjeu Jaffala 2009. Lujaa tuli soundit, man.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös