Ihmettelyketju

  • 6 343 300
  • 38 746

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ihmettelen kun sain työkavereilta kritiikkiä siitä, että lyön lähes aina puhelinmyyjille luurin korvaan. Ovat kuulemma nekin "ihmisiä, jotka tekevät vain työtään". Niinhän se tietysti onkin, mutta ei kai mulla ole velvollisuus kuunnella ketään vain siksi, että se tekee vain työtään?
Ei se varmaan velvollisuus ole, mutta kuuluu hyviin käytöstapoihin kohdella puhelinmyyjiäkin ihmisinä. Kyllä minä tervehdin aina kaupan kassoja ja kiitän lähtiessäni, vaikkei kukaan sitä minulta vaadi. Asiakaspalvelutyötä tehneenä sitä osaa arvostaa niitä asiakkaita, jotka ottavat muutkin huomioon ja siksi yritän olla sellainen asiakas aina itsekin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ihmettelen kun sain työkavereilta kritiikkiä siitä, että lyön lähes aina puhelinmyyjille luurin korvaan. Ovat kuulemma nekin "ihmisiä, jotka tekevät vain työtään". Niinhän se tietysti onkin, mutta ei kai mulla ole velvollisuus kuunnella ketään vain siksi, että se tekee vain työtään?
Voi kai sitä silti käyttäytyä? Varsinkin kun on mahdollista ihan ilmaiseksi estää moiset puhelut. Mä sanon kohteliaasti mutta heti ja suoraan, että ei kiitos. Jos myyjä sanoo siihen jotain muuta kuin toivottelee päivänjakoa, niin sitten saa luurin korvaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt meni ohi. Kiinnitin huomiota siihen, kun joku auto lähestyi autoani tavalla? Ja miten tuo tavalla lähestyminen on perin ihmeellistä ihmismaailmassa?

Tavalla-sana on tapa-sanan adessiivimuoto. Tuon voisi sanoa vaikka niin, että tämä toinen auto lähestyi autoasi kuten ihmiset eivät lähesty toisiaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei se varmaan velvollisuus ole, mutta kuuluu hyviin käytöstapoihin kohdella puhelinmyyjiäkin ihmisinä. Kyllä minä tervehdin aina kaupan kassoja ja kiitän lähtiessäni, vaikkei kukaan sitä minulta vaadi. Asiakaspalvelutyötä tehneenä sitä osaa arvostaa niitä asiakkaita, jotka ottavat muutkin huomioon ja siksi yritän olla sellainen asiakas aina itsekin.

Kyllä minäkin kaupan kassaa tervehdin ja kiittelen jne. Mutta puhelinmyyjää en ole käskenyt minun kanssa asioimaan, niin enpä yleensä jaksa mitään höpistä. Toki eri asia, jos soitetaan vaikka työpuhelimeen ja yritetään myydä työpaikalle jotain.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä minäkin kaupan kassaa tervehdin ja kiittelen jne. Mutta puhelinmyyjää en ole käskenyt minun kanssa asioimaan, niin enpä yleensä jaksa mitään höpistä. Toki eri asia, jos soitetaan vaikka työpuhelimeen ja yritetään myydä työpaikalle jotain.
Entäs feissarit? Käsketkö painumaan helvettiin vai kiristätkö vain vauhtia ja pysyt hiljaa?

Minä pohdin näitä juttuja niin, että kuinka sitä itse haluaisi tulla kohdelluksi jos olisin siinä duunissa. Käyttäydyn sitten sen mukaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Entäs feissarit? Käsketkö painumaan helvettiin vai kiristätkö vain vauhtia ja pysyt hiljaa?

Minä pohdin näitä juttuja niin, että kuinka sitä itse haluaisi tulla kohdelluksi jos olisin siinä duunissa. Käyttäydyn sitten sen mukaan.

Yleensä painelen vaan ohi tai sanon, että ei kiinnosta. Itsekin on tullut vapaaehtoisduunissa kaikenmaailman lappusia oltua jakelemassa kaduilla. Kyllä siinä kaikenlaista kommenttia tulee vastaan, mutta ei mua tommonen sivuuttaminen vaivannut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ei jaksa _mitään_ höpistä, niin sitten on varmaan pakko lyödä vaan luuri korvaan. Vaikka vanha misantrooppi olenkin niin en ole kokenut ongelmaksi ystävällisesti ilmoittaa että ei kiinnosta, hyvää päivänjatkoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei se varmaan velvollisuus ole, mutta kuuluu hyviin käytöstapoihin kohdella puhelinmyyjiäkin ihmisinä.

Tein paljon tutkimushaastattelijan töitä pienenä ja voin vahvistaa, että sen kolmannen puhelun jälkeen sinua ei kiinnosta vittuakaan, jos tulee luuri korvaan.

Sitä vain rutinoituu soittamaan seuraavalle, kun tietokone puskee niitä numeroita ja sitten jauhetaan paskaa kahvihuoneessa niistä keiden kanssa on joutunut puhumaan.

En ole koskaan myynnissä ollut, mutta tulisiko joku vahvistamaan miten vähän se kiinnostaa. Eihän sitä edes kiinnosta kenelle soittaa, ruudussa on joku nimi, mutta sitä ei noteeraa. Samaan aikaan, kun numero hälyttää saattaa kaverille heittää läppää vaikka jääkiekosta. Ja sitten, kun joku vastaa, niin pitää tehdä töitä hetki.

En tiedä miten on ajat muuttunut, mutta jos joku oikeasti luulee, että niitä puheluita selvinpäin soitettiin, niin on kovin väärässä. Helppohan siihen on keskittyä, jos hetken joutuu jonkun kanssa puhella.

Tutkimushommissa pääsi todella hyville liksoille opiskelijana, kun ihmisiä kiinnosti vastata ties mihin kysymyksiin.
 

Da-Capo

Jäsen
Mitähän ihmettä. Tein eilen elämäni ensimmäisiä osaketoimeksiantoja verkkopankissa ja asetin mielestäni rajahinnan täysin oikein. Tänään oli kauppa toteutunut, mutta rajahintaa korkeammalla summalla. Mitähän vittua. Turhaan kai noita rajahintoja asettelee, jos pankki tekee oston kuitenkin kalliimmalla.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Ihmettelen tämän päivän moraalikäsitystä. Tuli lähdettyä baarista mukavan naisen kanssa kohti samaa osoitetta ja matkalla toteaa olevansa varattu. Olen ollut riittävän monta kertaa se petetty ja totesin aika nopeasti että painu helvettiin siitä, pettäköön jonkun muun kanssa. Kaikki oli kuulema hienosti kotona eikä mitään ongelmia. Uhkaili sitten poikaystävän turpasaunalla minua kun homma ei mennyt hänen toivomallaan tavalla, olisin halunnut olla kuulemassa kun kertoo kotona että enpä saanut munaa baarista, viititkö käydä riepottelemassa.
 

Nick Neim

Jäsen
Ihmettelen tämän päivän moraalikäsitystä. Tuli lähdettyä baarista mukavan naisen kanssa kohti samaa osoitetta ja matkalla toteaa olevansa varattu. Olen ollut riittävän monta kertaa se petetty ja totesin aika nopeasti että painu helvettiin siitä, pettäköön jonkun muun kanssa. Kaikki oli kuulema hienosti kotona eikä mitään ongelmia. Uhkaili sitten poikaystävän turpasaunalla minua kun homma ei mennyt hänen toivomallaan tavalla, olisin halunnut olla kuulemassa kun kertoo kotona että enpä saanut munaa baarista, viititkö käydä riepottelemassa.
Avoimet suhteet eivät ole edes niin harvinaisia tänä päivänä kuin voisi olettaa. En nyt toki tiedä tai osaa varmaksi sanoa, että oliko tässä kyse siitä. Silloin ainakin kävisi järkeen tuo poikaystävälle kertominen asiasta, kun kyseessä ei kuitenkaan olisi heidän mittapuullansa pettämisestä.
 
Viimeksi muokattu:

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Orgasmin teeskenteleminen on miessukupuolelle melkoisen hankalaa. Kiinnijääminen on sattuneesta syystä melkoisen varmaa.
Monikohan kehtaa tunnustaa tehneensä?
Hep! Pariinkin otteeseen. Molemmilla kerroilla syynä mieskunnon heikkouteen oli liikaa nautittu alkoholi ja kumppanina eräs hyvin heikolla itsetunnolla varustettu neiti. Päädyin teeskentelemään laukeamiseni, sillä halusin vaan nukkumaan sen sijaan, että saisin selvittää seuraavan tunnin ajan naiselle miten tää nyt ei vaan johdu susta ja oot tosi kaunis ja silleen. Kiinnijäämisriski on itse asiassa melkoisen pieni kortsua käytettäessä, kunhan vaan itse ottaa kondomin pois. Harva nainen kuitenkaan kokee tarpeelliseksi mennä tonkimaan roskista ja katselemaan että tuliko sitä mälliä vai ei.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi Emmi Peltosen treeneissä lukee kaukalon laidoissa Emmi Peltonen. Kilpailussa sen vielä ehkä ymmärtäisi vai onko siellä sellainen ja sitten treenataan sitäkin, että sen joutuu näkemään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen kun sain työkavereilta kritiikkiä siitä, että lyön lähes aina puhelinmyyjille luurin korvaan. Ovat kuulemma nekin "ihmisiä, jotka tekevät vain työtään". Niinhän se tietysti onkin, mutta ei kai mulla ole velvollisuus kuunnella ketään vain siksi, että se tekee vain työtään?
Luulis että itselle tulis väkisinkin jonkinlainen alemmuudentunne jos suostuisi kohtelemaan ihmisiä noin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää jännää miten reissussa jaksaa paljon enemmän kuin Suomessa. Ja väkisinkin aina laihtuu kun tulee niin paljon kierreltyä. Tietty onhan tää raskasta. Pari kertaa on tuntunut ettei jalat enää kanna, mutta fiiliksissä sitä vaan painaa eteenpäin. Nyt on viikon reissulla kolmas majapaikka pitänyt etsiä ja kolme eri kenttääkin on tullut nähtyä ja selvitettyä miten sinne pääsee. Tonne Istanbulin kakkoskentällekin ensin jollain junan tapaisella veden ali, sitten metrolla ja lopuksi bussilla. Välissä tietty aina pysähteli pussikaljalle. Niin joo olis etukäteenkin voinut selvittää, mutta ei se ole sama asia.

Reissujen jälkeen sitä on aina loman tarpeessa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää joskus ihmisten somekäyttäytyminen. Facebookkiin postataan rasistista tekstiä, ryyppykuvia ja meemejä ja vastaavaa. Ehkä vain olen vanha ja tylsä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää joskus ihmisten somekäyttäytyminen. Facebookkiin postataan rasistista tekstiä, ryyppykuvia ja meemejä ja vastaavaa. Ehkä vain olen vanha ja tylsä.
Jos ryyppykuvia ei saisi pistää niin saako sellaisia, missä ei näy kaljaa tai missä on selvin päin? Ja millä logiikalla se menee niin? Saako sellaisen kuvan pistää, missä on vaikka lippalakki päässä? Joo esimerkiksi mun vanhoillislestadiolainen mummo voisi pahastua kaljasta, mutta en mä ole lesta eikä se ole facessa. Ja juon mä sielläkin aina muutaman niin ei muutenkaan olisi väliä. Sellaisia normaaleja ja luonnollisia kuvia pistän tai no pistäisin jos tykkäisin pistää.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Miksi sinä @pettter jaksat selittää tätä känniääliösettiäsi kun et selvästikään ole niin kujalla? Haloo jätkä, herää jo ettei kukaan usko tuota paskaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi sinä @pettter jaksat selittää tätä känniääliösettiäsi kun et selvästikään ole niin kujalla? Haloo jätkä, herää jo ettei kukaan usko tuota paskaa.
Ööö nyt en ymmärtänyt. Mitä ihmeen epäuskottavaa tuossa ihmettelyssä oli. Syödessä saisi pistää kuvan faceen, mutta ei juodessa. Saako vaikka kun väsyttää ja kirjoittaisi siihen vielä että on väsynyt? Tai jos olisi vaikka energinen. Ymmärrän kyllä toisiakin mielipiteitä, mutta kaljottelu kuitenkin on aika yleinen juttu, ainakin Suomessa. Tietty jos olis vaikka joku ministeri niin ei viitsisi pistää, mutta mä en ole.

Joo minä olen kännissä joka päivä enkä muuta tee ja sitten mennän turkkiin. Joo ime munaa vitun runkku näine kuvitelminesi tai sen puolen muutenkaan.
Heh. Sori.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Jos on varaa mennä Turkkiin ja sekoilla siellä, niin ei varmasti ole mikään spurgu joka esität olevasi. Oikeasti, painu vittuun. Siis tämä pettter on suurin trolli mitä löytyy sillä erolla ettei se ärsytä ketään kun tekee pilkkaa itsestään.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
@godspeed mieli näyttää taas laukkaavan kun ravihevosella, ja tämä sinun "vihasi" pettteriä kohtaan tullut aikaisemminkin varsin selväksi. Oletko taas kännissä vai unohtunut yksi pilleri aamulla ottaa? Jälkeenpäin taas perus pahoittelut niin kuin joku känniääliö teini tekee vkolopun sekoilujensa jälkeen. Eikä millään pahalla, ihmetyttää vaan tuollainen agroilu kun toinen ei ole sinulle pahaa sanaa sanonut.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@godspeed mieli näyttää taas laukkaavan kun ravihevosella, ja tämä sinun "vihasi" pettteriä kohtaan tullut aikaisemminkin varsin selväksi. Oletko taas kännissä vai unohtunut yksi pilleri aamulla ottaa? Jälkeenpäin taas perus pahoittelut niin kuin känninen teini tekee vkolopun sekoilujensa jälkeen.

Ei kun ihmettelen tuota kyseisen nimimerkin roolia, että mikä sen taustalla on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös