Perussuomalaiset

  • 5 289 118
  • 42 208

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Luottamustehtävässä toimivalta pitää odottaa nuhteettomuutta. Murhamiehen nuhteettomuudesta voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä. Toki heppu hakee kunnanvaltuutetuksi, ei kansanedustajaksi, mutta silti.
Se asia kuitenkin on äänestäjien päätettävissä. Lain mukaan tyyppi on täysin vaalikelpoinen.

Ei niinkään yllättävää, että eniten henkilön ehdokkuus hirvittää palstan suvaitsevaista älymystöä. Minun käsitykseni mukaan hän on rikoksestaan saanut tuomion ja sen jo aikaa sitten lain edessä sovittanut. Suvaitsevaisto ilmeisesti haluaa tuomion jatkuvan hautaan asti. Persut haluavat äänestäjien päättävän onko hän kelvollinen valtuutetuksi vai ei.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se asia kuitenkin on äänestäjien päätettävissä. Lain mukaan tyyppi on täysin vaalikelpoinen.

Ei niinkään yllättävää, että eniten henkilön ehdokkuus hirvittää palstan suvaitsevaista älymystöä. Minun käsitykseni mukaan hän on rikoksestaan saanut tuomion ja sen jo aikaa sitten lain edessä sovittanut. Suvaitsevaisto ilmeisesti haluaa tuomion jatkuvan hautaan asti. Persut haluavat äänestäjien päättävän onko hän kelvollinen valtuutetuksi vai ei.
Tottakai se on nyt äänestäjien päätettävissä, mutta Perussuomalaiset-puolueen mielestä tyyppi on tarpeeksi nuhteeton. Todennäköisesti jotkut jättävät tämän takia äänestämättäkin. Ei ole mielestäni hyvää julkisuutta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tottakai se on nyt äänestäjien päätettävissä, mutta Perussuomalaiset-puolueen mielestä tyyppi on tarpeeksi nuhteeton. Todennäköisesti jotkut jättävät tämän takia äänestämättäkin. Ei ole mielestäni hyvää julkisuutta.
Miten määritellään tarpeeksi nuhteeton ehdokas luottamustoimeen? Laki ei ainakaan tällaisia määritelmiä tee. Eduskuntaan on ainakin kelvannut henkiriokseen syyllistynyt ja valtakunnanoikeudessa lahjusten ottamisesta tuomittu. Presidenttinä ja ministerinä on toiminut maanpetokseen syyllistynyt henkilö.
 

Tuamas

Jäsen
Hirvittää?

Lähinnä on melkoisen ironista kuinka populistipuolue, jonka useat edustajat ajavat kovempia rangaistuksia, jotka kovasti ovat huolissaan rikollisuudesta jne.
Rakentaa hullunkurisen perheen tapaan täydellistä settiä rikollisia, joihin kuuluu tiettävästi ensimmäinen elinkautiseen murhasta tuomittu ehdokas, tuomittu raiskaaja puoluetoimistossa, tuomittu pedofiili ehdokkaana, eduskunnassa varas, rattijuoppo...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Hirvittää?

Lähinnä on melkoisen ironista kuinka populistipuolue, jonka useat edustajat ajavat kovempia rangaistuksia, jotka kovasti ovat huolissaan rikollisuudesta jne.
Rakentaa hullunkurisen perheen tapaan täydellistä settiä rikollisia, joihin kuuluu tiettävästi ensimmäinen elinkautiseen murhasta tuomittu ehdokas, tuomittu raiskaaja puoluetoimistossa, tuomittu pedofiili ehdokkaana, eduskunnassa varas, rattijuoppo...
Onko persut vaatineet, että tuomio jatkuu vielä sen sovittamisen jälkeenkin? Ei ole sattunut silmään sellaista puolueohjelmassa eikä muutenkaan. Eduskunnasta löytyy ja on löytynyt melkoinen kavalkadi erilaisista rikoksista tuomittuja henkilöitä. Onko heidän valintansa ollut suurikin vääryys tuomion sovittamisen jälkeen?
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko persut vaatineet, että tuomio jatkuu vielä sen sovittamisen jälkeenkin? Ei ole sattunut silmään sellaista puolueohjelmassa eikä muutenkaan. Eduskunnasta löytyy ja on löytynyt melkoinen kavalkadi erilaisista rikoksista tuomittuja henkilöitä. Onko heidän valintansa ollut suurikin vääryys tuomion sovittamisen jälkeen?
Tää on sitä normaalia huttua, että kirjainyhdistelmä PS tuo oman lisänsä tähän pöyristymiseen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten määritellään tarpeeksi nuhteeton ehdokas luottamustoimeen? Laki ei ainakaan tällaisia määritelmiä tee. Eduskuntaan on ainakin kelvannut henkiriokseen syyllistynyt ja valtakunnanoikeudessa lahjusten ottamisesta tuomittu. Presidenttinä ja ministerinä on toiminut maanpetokseen syyllistynyt henkilö.
En minä kirjoittanut lainsäädännöstä. Jokainen tekee itse kyseisen arvovalinnan. Persut ovat tehneet oman arvovalintansa ja pyytäneet murhasta tuomitun ehdolle. Kyllä se on uutisoitava ja kiinnostava asia, josta voi ihan syystäkin pöyristyä. Enkä edes kuulu mihinkään vihervasemmistolaiseen antipersuliikkeeseen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En minä kirjoittanut lainsäädännöstä. Jokainen tekee itse kyseisen arvovalinnan. Persut ovat tehneet oman arvovalintansa ja pyytäneet murhasta tuomitun ehdolle. Kyllä se on uutisoitava ja kiinnostava asia, josta voi ihan syystäkin pöyristyä. Enkä edes kuulu mihinkään vihervasemmistolaiseen antipersuliikkeeseen.
Tyyppi on armahdettu joskus 20 vuotta sitten ja ei ole tullut ilmi, että olisi sen jälkeen syyllistynyt rikoksiin. Ei ole ainakaan mun silmiini sattunut. Päättäköön äänestäjät onko kelvollinen valtuutetuksi vai ei. On aivan ok uutisoida asiasta, jotta äänestäjät tietävät ehdokkaan taustat, mutta oikeustajuuni ei mahdu tällainen uudelleen tuomitseminen 20 vuotta tuomion sovittamisen jälkeen.

Eduskuntaan on sen sijaan päässyt vasta tuomittujakin. Oletko yhtä pöyristynyt heidän poliittisesta urastaan?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En minä ole pöyristynyt, joten kysymyksesi on johdatteleva ja typerä.
No etpä näköjään olekaan. Mielestäsi asiasta voi ihan syystä pöyristyä. Kysytään uusiksi. Voiko ihan syystä pöyristyä, kun eduskunnassa istuu ja on istunut vasta tuomittuja rikollisia?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Persujen ärsyttävät radiomainokset jatkuvat. Toimiiko oikeasti tuollainen sössöttävä ja loukkaantunut narina kohdeyleisöön?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No etpä näköjään olekaan. Mielestäsi asiasta voi ihan syystä pöyristyä. Kysytään uusiksi. Voiko ihan syystä pöyristyä, kun eduskunnassa istuu ja on istunut vasta tuomittuja rikollisia?
Tottakai voi.
 

Tuamas

Jäsen
Hirvittää?

Lähinnä on melkoisen ironista kuinka populistipuolue, jonka useat edustajat ajavat kovempia rangaistuksia, jotka kovasti ovat huolissaan rikollisuudesta jne.
Rakentaa hullunkurisen perheen tapaan täydellistä settiä rikollisia, joihin kuuluu tiettävästi ensimmäinen elinkautiseen murhasta tuomittu ehdokas, tuomittu raiskaaja puoluetoimistossa, tuomittu pedofiili ehdokkaana, eduskunnassa varas, rattijuoppo...

Dodiin ja nyt listaan saatiin sarjapahoinpitelijä Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaalla 25 pahoinpitelytuomiota - tuorein lainvoimainen tuomio viime elokuulta | m.iltalehti.fi

Saa nähdä millaiseen saldoon päästään vaalipäivään mennessä.
 

Jeffrey

Jäsen
Saa nähdä millaiseen saldoon päästään vaalipäivään mennessä.

Sulla oli joku nimilista keräyksessä?

Lisää sinne SDP:n ehdokas Taisto Orre: Taisto Orre

Hyvinkään perussuomalaisten ex-pomolle tuomio - uhkaili puoluetovereitaan | m.iltalehti.fi

"– Tunnustan ihan etukäteen, että olen syyllinen ainakin kolmen ihmisen ampumiseen. Päätös helpottaa minua ja olen tehnyt sen selvin päin ja rauhallisin mielin, enkä tule katumaan, mies kirjoitti."
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oikeamieliset on kyllä kuluttanut natsi nimityksen hyvin loppuun. Nykyään natseja on joka kiven takana ja kirjokin on melkoinen kun samaan muottiin mene Merkel ja Pekka Siitoin.
eikun väärämieliset koittavat viljellä sanaa tarkoituksella väärissä paikoissa, että se menettäisi merkityksensä.
Ihan niinkuin rasisti-sanan kanssakin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tässä menee nyt asiat sekaisin. Humanitaarinen maahanmuutto ei paikkaa työvoimavajetta. Sen sijaan maahanmuuttoa tarvitaan jo yksin siksi, että suomalainen palvelutuotanto ja myös palveluvienti voi jatkossa kehittyä.
@TosiFani

Offtopic. Käsi pystyyn. Ei pitäis liian naamoissa kirjotella näihin. En kyllä palannut lukemaankaan viestejä, mutta ekat viestit luettuani luulisin puhuneeni eri asiasta osittain/kokonaan. Pahoittelut ennenkaikkea Tosifanille
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Persujen ärsyttävät radiomainokset jatkuvat. Toimiiko oikeasti tuollainen sössöttävä ja loukkaantunut narina kohdeyleisöön?
Tähän samat fiilikset. Todella ärsyttävää jauhantaa ja nyt on vuorossa kuitti vihreille. Demarithan oli vartaassa ekoissa läyhäämisissa.
Joihin voi upota, mulla uppoaa mute päälle kun se kaksikko alkaa nariseen.

Tollasta se on kun nillä on nyt rahaa millä mällätä. Tarkoitan puoluetukia joista laitan lainauksen wikipediasta alle.

Perussuomalaiset vaativat pitkään tuntuvia leikkauksia puoluetukeen. Vuoden 2010 lopulla puoluetukea käsiteltäessä kannatustaan lisänneet Perussuomalaiset eivät kuitenkaan vastustaneet esitettyä summaa. Eduskuntaryhmän johdon mukaan suullinen esitys jäi tekemättä, koska esitys oli hukassa A4-paperin kääntöpuolella.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Turun Sanomien teettämän puoluekannatuskyselyn mukaan persujen kannatus on lähes puolittunut Turussa edellisistä kuntavaaleista. Nyt persujen kannatus on 5 prosenttia.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kuntavaaleihin on perinteisesti mahtunut kovin moninsorttista ehdokasta. Seulasta menee läpi jos jonkinmoista hiihtelijää. Onneksi @Tuamas jaksaa selvitellä ja tuoda julki suosikkipuolueensa ehdokkaiden taustoja. Harmi ettei kaikkien puolueiden kannattajista löydy yhtä aktiivistä väkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös