Pallokerho kaudelle 2017–2018 – taas askel lähemmäs kärkeä

  • 185 910
  • 829
Suosikkijoukkue
HPK
Miksi kukaan ei mainitse O'Brieniä? Eikö näytöt vielä riitä ensikauden spekulointeihin, vai onko kyseessä automaattisesti menetetty tapaus? Eikös kyseessä ole vieläpä sinkkumies? Joten nyt sille jostain kainaloon hämeenlinnalainen nainen ja ei tarvitse hetkeen miettiä uutta isäntää taloon.

Meinasin mainita, mutta kuten BW mainitsi niin kiinnostus taitaa olla isommissa ympyröissä ja sitä myöten myös palkkapyyntö voi olla aika korkea.

Jos miehellä sama kehitys jatkuu, eikä NHL paikkaa tule niin kelpaa varmasti Euroopan rahakkaimpiin sarjoihin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Eikös se ollut juuri SOB joka seurusteli sen Michel Phelpsin exän kanssa. Ja SOB on antanut ymmärtää, että NHL-sopparia varten tännekin tuli pistämään itseään kuntoon. Las Vegas tulee kuvioihin, niin pelipaikkoja on enemmän.
Khyl, Megan Rossee on tuo stirbu... saattaapi tosiaan olla kalifornialaiselle mallille vähän liian hapokas muutos vaihtaa jenkkilän glamouri härmän loskapaskaan, vallankin jos vaihtoehtona on vaikka Vegas.

Tosin SOB on sen verran särmä äijä, että varmaan halutessaan haistattaa vitut tollaselle rimpulalle.

Ettei ihan off-topiikkia niin sanotaan nyt että jopas on pullat nastasti uunissa jo ensi kautta varten! Hienoa duunia toimistolta, koska viimeks?

edit. niin ja toki myös lähtökohtaisesti tällasen kaverin koko kauden palkka on sitä luokkaa että Kertulla ei taida potut riittää, tuskin riittää kellään Suomessa. Ehkä Jokerit, heh.
 

Ralph

Jäsen
Joonas Lehtivuori - Mathias Porseland
Petteri Nikkilä
- P
P - P
Niclas Almari - Joel Olkkonen
P - Otto Latvala

Pakistosta en osaa sanoa nyt mitään. Joni Tuulolan ja Oskari Mannisen tahtoisin jatkavan, mutta ilmeisesti näin ei tapahdu. Tilalle tarvitaan hyviä hankintoja ja mielellään rightin äijää. Ja joku selvä top-4-puolustaja ainakin.

Nyt osaan. Neljä pakkihankintaa tässä meikäläisen suunnitelmissa HPK tarvitsisi, jos kerran Mannisen Oskari ja Tuulolan Joni matkaavat Vaasaan.

- ulkomaalaishaku (vrt. Schira vuonna 2013), esimerkiksi Troy Rutkowski
- melko kokenut Liiga-pelaaja, jolta on läpimurto tekemättä (vrt. Manninen vuonna 2016), esimerkiksi Nico Manelius
- kokenut ja Liigassa tasonsa näyttänyt konkari (vrt. Forsberg vuonna 2015), esimerkiksi Harri Tikkanen
- melko nuori Mestis-haku (vrt. Olkkonen vuonna 2016), esimerkiksi Sakari Turtiainen

Joonas Lehtivuori - Troy Rutkowski
Nico Manelius - Mathias Porseland
Petteri Nikkilä - Harri Tikkanen
Almari/Olkkonen

Näyttäisikö kivalta ja tasapainoiselta pakkikalustolta? Kyllä mielestäni.

Toisena top-9-hankintana näkisin jonkun nuoremman lupaavan kaverin useamman vuoden pahvilla. Antti Kalapudas olisi kiva, mutta taitaa mennä Raumalle. Miika Pitkänen Kuopiosta? Otto Nieminen Turusta? Vai löytyisikö Amerikasta joku suomalaisjunnu tai vaikkapa ruotsalaisjunnu? Toki se on vaihtoehto, että luotetaan jonkun oman junnun ottavan tuon paikan. Tuulola tai Innala todennäköisesti, mutta miksei Hopponen tai jopa Ruokonen.

Unohdin kokonaan, että täksi hankinnaksi sopisi Kristian Vesalainen kuin se kuuluisa nyrkki silmään. Tuon yllä mainitun pakkiseitsikon yläpuolelle sopisi ketjuiksi:

Teemu Turunen - Niko Kapanen - Juho Keränen
Sakari Manninen - Otto Paajanen - Robert Leino
Kristian Vesalainen - Oula Palve - Janne Lahti
Jaakko Turtiainen - Severi Sillanpää - Juha Koivisto

Ja maaliin Emil Larmi, varalle Ukko-Pekka Luukkonen.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Siirretään oikeaan ketjuun.

En ole jaksanut kommentoida ensi kauden sopimuksia, mutta näiden menettäminen on mun mielestä aika sössimistä toimistolta.

Onko se sössimistä, jos joku pelaaja ei vain yksinkertaisesti halua syystä taikka toisesta jatkaa?

Tuulola on kyllä petrannut ja tuo +16 on komea luku, mutta ihan vain mututuntumalla veikkaan, että Pendon ja kumppaneiden ylläpitämät tilastot eivät ihan niin komealta näytä. En itse näe mitenkään korvaamattomana kaverina ja jos sukunimi ei olisi Tuulola, niin moni olisi ollut heittämässä poikaa ulos jo aikoja sitten.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siirretään oikeaan ketjuun.



Onko se sössimistä, jos joku pelaaja ei vain yksinkertaisesti halua syystä taikka toisesta jatkaa?

Tuulola on kyllä petrannut ja tuo +16 on komea luku, mutta ihan vain mututuntumalla veikkaan, että Pendon ja kumppaneiden ylläpitämät tilastot eivät ihan niin komealta näytä. En itse näe mitenkään korvaamattomana kaverina ja jos sukunimi ei olisi Tuulola, niin moni olisi ollut heittämässä poikaa ulos jo aikoja sitten.
Onko tästä tietoa, että jatkohaluja ei ole ollut vai onko kyse vaan siitä, että ei olla tarjottu sopimusta tai että ollaan tarjottu todella halpaa sopimusta?
No itse en tiedä yksityiskohtia, mutta jos kyse on siitä, että jatkohaluja ei ole ollut, niin sitten ei tietenkään voi mitään.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin ja tuohon edelliseen viestiin vielä lisää, että uskaltaisin kyllä itse veikata, että kyse J. Tuulolan ja O. Mannisen kohdalla on ollut siitä, että ei ole tarjottu jatkosopimusta syksyllä tai on tarjottu todella halpaa sopimusta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Niin ja tuohon edelliseen viestiin vielä lisää, että uskaltaisin kyllä itse veikata, että kyse J. Tuulolan ja O. Mannisen kohdalla on ollut siitä, että ei ole tarjottu jatkosopimusta syksyllä tai on tarjottu todella halpaa sopimusta.
Niin O.Manninenhan olisi jatkanut Vaasassa, mutta siellä oli paine seurajohdon puolelta nostaa omia junnuja ylös joten tuli Kerhoon.

Mitä Tuulolaan tulee niin luulenpa, että hänen kohdalla on kyse monista eri asioista. Ensinäkin voisin veikata, että jos jollain ei tästä jengistä se kentän ulkopuolella tehty työ ole aina ihan niin laadukasta on juurikin Tuulola. Toisekseen Kerho teki jatkot Lehtivuoren ja Porselandin kanssa. Nämä sopparit eivät ole varmastikkaan halvimmasta päästä joten puolustuksen osalta se pakostikkin tarkoittaa sitä, että sinne on tuotava pari halvempaa ukkoa sisään ja tässä tapauksessa tarkoittanee Almarin sekä Olkkosen tuomista roosteriin.

Itse en tässä sen kummempaa draamaa/sössimistä näe seurajohdon tasolta vaan jopa ihan normaalia toimintaa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Eipä tuossa sinällään ihmeellistä ole, Lehtivuori ja Porseland ovat molemmat ns.EHT-tason pelaajia, joten kyllähän näihin ansaitustikin lyödään isompi potti kiinni. Toki Sport sinällään on kyllä näppärä mikäli hankkivat hyvän ja valmiin pakkiparin itselleen.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Almari ja Olkkonen toivottavasti ovat korkeintaan 6&7 pakit rosterissa. Muuten sinne kyllä tarvitaan vielä top4 puolustaja, joka on mieluiten right ja pystyy pelaamaan viivassa ylivoimaa. Sitten yksi kokeneempi all-a-around tyyppinen peruspakki ja "mörkö/omanpäänluuta" eli O'brienin korvaaja.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Almari ja Olkkonen toivottavasti ovat korkeintaan 6&7 pakit rosterissa. Muuten sinne kyllä tarvitaan vielä top4 puolustaja, joka on mieluiten right ja pystyy pelaamaan viivassa ylivoimaa. Sitten yksi kokeneempi all-a-around tyyppinen peruspakki ja "mörkö/omanpäänluuta" eli O'brienin korvaaja.

Itse luulisin, että pojille annetaan ensin mahdollisuus ja mennään kauppaan vasta sitten jos ei homma pelitä. Toki jos joku oikein tekijämies haluamalla Hämptoniin haluaa, niin kannattaahan se sainata.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Totta, mutta kun sopparin alla on vasta määrällisestikin 5 puolustajaa, niin eiköhän harjoitusleirille lähdettäessä pitäisi olla se vähintään 8 kpl riveissä. Eli jo ihan määrällisestikin tarvitaan pakkeja, ja jos halutaan menestyä niin silloin kokemusta/right maila/ koko combolla kiitos.
 

Ralph

Jäsen
Totta, mutta kun sopparin alla on vasta määrällisestikin 5 puolustajaa
Onhan siellä kuudentena alaikäinen Otto Latvala. Mutta selvä se on, että tulee vielä useampi pakki niin reserviin kuin rosteriin. Nyt joukkueessa on kolme Liiga-tason äijää (Lehtivuori, Nikkilä, Porseland), kaksi Liiga-kokemusta jo omaavaa lupaavaa (Almari, Olkkonen) ja yksi junnu (Latvala).

Vaikka Olkkonen ja Almari olisivatkin top-6-pakkeja, niin vielä yksi sellainen puuttuu ja seiskapakki. Ja sitä reserviä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Tuulola Jr. pitäisin minäkin, mutta en menetystä jäisi harmittelemaan. Joni on ottanut askeleen eteenpäin niin kuin pitääkin ja miestä voidaan pitää nyt Liiga puolustajana. Kuitenkin taso heittelee molemissa päin edelleen todella paljon. Oskari on taas tasaisempi ja tehnyt hyvin pisteitä, mutta jotenkin mies kierretään ihan helvetin helposti tuolla alueella. Omasta mielestäni kyseinen kaksikko on pelannut hyvin yhteen, sillä molemmat on kiekon kanssa ennakkoluulottomia ja Pennasen kiekonhallinta sopii heille, koska pääsevät kiekon kanssa pelaamaan. Omassa päässä on heikompaa, mutta nyt on aika hyvin roolitettuna, kun saavat heikompia vastustajia kimppuunsa. En tosin ymmärrä jos molemmat Sportiin menevät ja luultavasti pelaavat parina. Pennasen peli sopii tuolle parille, mutta näin etukäteen ajateltuna Tomekin peli ei todellakaan sovi. Siellä ei kiekotella, vaan heti pystyyn ja omissa painitaan maalinedessä.

Tosiaan iso juttu on myös Almari, Olkkonen ja Latvala. Alhaalta on paine kova pojille ja tämän valossa kaksikon muualle päästäminen on ymmärrettävää. Omasta mielestä Almari oli selvästi edellä Tuulolaa saman ikäisenä. Olkkosella on hyvä potentiaali ja Latvalakin kehityy isoin harppauksin. Näistä pitäisi ainakin Olkkonen napata ensi kaudeksi vakipaikan kuusikosta.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin O.Manninenhan olisi jatkanut Vaasassa, mutta siellä oli paine seurajohdon puolelta nostaa omia junnuja ylös joten tuli Kerhoon.

Mitä Tuulolaan tulee niin luulenpa, että hänen kohdalla on kyse monista eri asioista. Ensinäkin voisin veikata, että jos jollain ei tästä jengistä se kentän ulkopuolella tehty työ ole aina ihan niin laadukasta on juurikin Tuulola. Toisekseen Kerho teki jatkot Lehtivuoren ja Porselandin kanssa. Nämä sopparit eivät ole varmastikkaan halvimmasta päästä joten puolustuksen osalta se pakostikkin tarkoittaa sitä, että sinne on tuotava pari halvempaa ukkoa sisään ja tässä tapauksessa tarkoittanee Almarin sekä Olkkosen tuomista roosteriin.

Itse en tässä sen kummempaa draamaa/sössimistä näe seurajohdon tasolta vaan jopa ihan normaalia toimintaa.
No itselläni ei ole tietoa kentän ulkopuolella tehdyistä asioista, mutta ainakin mitä olen haastatteluja TV:stä katsellut, niin mielestäni vaikuttaa ihan fiksulta tyypiltä. Ehkä pieni rämäpää luonne, mutta tuohan nyt on ihan normaalia tuossa iässä. En jaksa uskoa, että siellä olisi siviilielämässä mitään hirveän poikkeavaa, tai jos olisi, niin ei se tuolla tasolla lätkää pystyisi pelaamaan tuossa iässä.

Toiseksi en jaksa uskoa yhtään, että sopimuksien tekeminen olisi ollut kiinni rahasta J. Tuulolan ja O. Mannisen kanssa ja että nämä olisivat kauhean kovapalkkaisia. Joka tapauksessa sinne tulee vielä samanhintaisia pakkeja lisää ennen ensi kauden alkua, ei niitä paikkoja millään Mestis -tyypeillä tai junnuilla täytetä, ainakaan toivottavasti. Luultavasti pelaajabudjettikin nousee jonkin verran.

Se vaan, että mistä löydät yhtä hyvät pelaajat samalla hinnalla, niin sanoisin, ettet luultavasti mistään. Jos katsoo esim. tehotilastoa, niin J. Tuulola +16 ja O. Manninen +17. Käytännössä tarkoittaa sitä, että jos tämä pakkipari olisi pelannut samalla lailla kuin keskiarvopakkipari Kerhossa (esim. +4 tehotilastolla), niin Kerhon maalisuhde olisi 12 pinnaa huonompi, mikä tarkoittaisi luultavasti noin pari sijaa alemmas sarjataulukossa. Kun ottaa vielä huomioon, että tyypit ovat nuoria ja luultavasti parempia ensi kaudella kuin tällä hyvässä valmennuksessa ja sitten vielä että toinen on oma juniori, niin mielestäni voi sanoa, että täydellinen sössiminen. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, toivottavasti tulee tilalle yhtä hyvät korvaajat, jotka sopivat Kerhon budjettiin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Se vaan, että mistä löydät yhtä hyvät pelaajat samalla hinnalla, niin sanoisin, ettet luultavasti mistään. Jos katsoo esim. tehotilastoa, niin J. Tuulola +16 ja O. Manninen +17. Käytännössä tarkoittaa sitä, että jos tämä pakkipari olisi pelannut samalla lailla kuin keskiarvopakkipari Kerhossa (esim. +4 tehotilastolla), niin Kerhon maalisuhde olisi 12 pinnaa huonompi, mikä tarkoittaisi luultavasti noin pari sijaa alemmas sarjataulukossa. Kun ottaa vielä huomioon, että tyypit ovat nuoria ja luultavasti parempia ensi kaudella kuin tällä hyvässä valmennuksessa ja sitten vielä että toinen on oma juniori, niin mielestäni voi sanoa, että täydellinen sössiminen. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, toivottavasti tulee tilalle yhtä hyvät korvaajat, jotka sopivat Kerhon budjettiin.

Täytyy nyt hiukan hillitä. Tehotilasto ei kerro kaikkea. Tämä kaksikko pelaa helpoimpia minuutteja. En tiedä muistanko oikein, mutta ei taida hirveästi pelata kahden alemman ketjun kanssa yhtä aikaa. Tilastot on toki hyviä ja hyvin on pojat pelannut ei sillä. Tehotilasto on perseestä muutenkin, ei yksistään kerro mitään puoleen tai toiseen.

Käytännössähän väität, että Tuulola-Manninen pakkipari on Kerhon paras. Väite on, että jos tämä puolustuspari pelaisi kuin muut parit, niin Kerho olisi huonompi. Mikä taas tarkoittaa sitä, että jos muut pari pelaisivat samalla lailla, kuin he, niin Kerho olisi paljon parempi sijoitukseltaan. Mikä taas tarkoittaa sitä että Tuulola ja Manninen on Kerhon parhaat pakit?
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy nyt hiukan hillitä. Tehotilasto ei kerro kaikkea. Tämä kaksikko pelaa helpoimpia minuutteja. En tiedä muistanko oikein, mutta ei taida hirveästi pelata kahden alemman ketjun kanssa yhtä aikaa. Tilastot on toki hyviä ja hyvin on pojat pelannut ei sillä. Tehotilasto on perseestä muutenkin, ei yksistään kerro mitään puoleen tai toiseen.

Käytännössähän väität, että Tuulola-Manninen pakkipari on Kerhon paras. Väite on, että jos tämä puolustuspari pelaisi kuin muut parit, niin Kerho olisi huonompi. Mikä taas tarkoittaa sitä, että jos muut pari pelaisivat samalla lailla, kuin he, niin Kerho olisi paljon parempi sijoitukseltaan. Mikä taas tarkoittaa sitä että Tuulola ja Manninen on Kerhon parhaat pakit?

Väitän, että omassa päässä ovat parhaita pakkeja ellei parhaat. Hyökkäyspäässä keskitasoa, O. Manninen tehnyt ainakin melko hyvin pisteitä vaikkei ole pelannut ylivoimaa. Jos jokainen muu pakkipari pelaisi omassa päässä vastaavalla tavalla, niin Kerho olisi ylempänä. Esim. Lehtivuori on vuotanut suunnilleen tuplasti sen määrän maaleja mitä J. Tuulola omiin. Tietty peliminuutit täytyy ottaa huomioon, totta. J. Tuulola 17:38 ja O. Manninen 17:41. Ok, Nikkilä, Porseland ja Lehtivuori ovat pelanneet noin pari-kolme minuuttia isommat peliajat. Toisaalta, Forsberg, O'Brien, Almari, Suhonen, Tulupov, jne ovat pelanneet pienemmät minuutit.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja tämän sanot pelkästään tilastoja katsomalla? Ei mulla muuta.

"Valhe, emävalhe, tilasto"
vai miten se käytetty sananlasku menee? :)
En pelkästään tilastoja katsomalla, vaan myös pelejä. No, toivotaan, että tulee hyvät korvaajat.

Paljon hyviä ratkaisuja toimisto on myös tehnyt tällä kaudella, kuten esim. Porselandin löytäminen kesken kauden ilmeisesti suhteellisen edullisesti.
Tämän Tuulolan ja Mannisen päästämisestä olen eri mieltä, mutta toivottavasti nyt kukaan ei tästä kritiikistä mieltänsä pahoita.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Eikös Toivanen jutellut että laadukkaita tulijoita olisi enemmän mitä on pelipaikkoja antaa. Tästä voisi päätellä että Manninen ja Tuulola on jo korvattu. (Tuulolan lähtöä en tosin vielä kirkossa kuuluttaisi, vaikka jatkosopimusta ei ole vielä tehtykään).

Kesällä sitten nähdään onko toimisto sanojensa mittainen.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En olisi kyllä huolissani tuosta pakistosta. Eiköhän puuttuvia palikoita hommata parhaimmillaan ja pelkästään Porsen ja Lehtivuoren jatkot ovat kyllä sellaista mannaa, ettei moista ole hetkeen Hämeenlinnassa nähty. Ja onhan se Almarikin ensi syksynä kauden kokeneempi. Ihan lupaavia otteitahan tuo on esittänyt. Toki lapsuksia sattuu vielä, mutta kokemuksen karttuessa voi olla vielä oikein perkeleen hyvä kaappaus Kerholle.

Ja ainahan sitä tietysti KHL-peikkokin on niskassa ainakin Porsen kohdalla, mutta murehditaan sitä sitten jos sen aika tulee.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
En pelkästään tilastoja katsomalla, vaan myös pelejä. No, toivotaan, että tulee hyvät korvaajat.

Paljon hyviä ratkaisuja toimisto on myös tehnyt tällä kaudella, kuten esim. Porselandin löytäminen kesken kauden ilmeisesti suhteellisen edullisesti.
Tämän Tuulolan ja Mannisen päästämisestä olen eri mieltä, mutta toivottavasti nyt kukaan ei tästä kritiikistä mieltänsä pahoita.

Sittenhän johto ja Pennanen on ihan pellejä, sillä ei ole sainannut meidän parhaita pakkeja, vaan paljon paljon paljon kalliimmat ja samalla huonommat Porselandin ja Lehtivuoren. Ei ole järkeä näin pienellä seuralla ostaa huonompaa kalliimmalla. Toisaalta mä olen kyllä ammattimiesten kanssa samaa mieltä, että Porse ja Lehtivuori oli tärkeämmät sopparit. Aikaisemmin olin kyllä sitä mieltä, että ennen Tuulola kuin Nikkilä, mutta oikeastaan tuosta olen kyllä neutraalimmaksi tullut. En silti väitä, että olisivat pojat kolmosparissa huonosti pelannut, mutta ihan tilastoja katsomatta meidän huonoin pakkipari puolustusalueella (tai Porse-SOB pari on aika jännä kun pelaa erilailla että siitä en osaa sanoa). Tehotilastot on jännät sinänsä ja niillä saa hyvän sopparin markkinoilta.

Tää oli mun viimeinen viesti tästä aiheesta, mutta luotan omaan silmään ja eritoten Pennaseen. Jos miehet ovat niin hyviä kun sanot, niin ei ole rooli kasvanut ja lisäksi miehillä ei ole soppareita, kun taas kalliimmilla miehille sellaiset saatiin. Kuten aikaisemmin joku tokaisi, niin Pennasen omissa tilastoissa pari ei varmasti ole sieltä parhaasta päästä.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sittenhän johto ja Pennanen on ihan pellejä, sillä ei ole sainannut meidän parhaita pakkeja, vaan paljon paljon paljon kalliimmat ja samalla huonommat Porselandin ja Lehtivuoren. Ei ole järkeä näin pienellä seuralla ostaa huonompaa kalliimmalla. Toisaalta mä olen kyllä ammattimiesten kanssa samaa mieltä, että Porse ja Lehtivuori oli tärkeämmät sopparit. Aikaisemmin olin kyllä sitä mieltä, että ennen Tuulola kuin Nikkilä, mutta oikeastaan tuosta olen kyllä neutraalimmaksi tullut. En silti väitä, että olisivat pojat kolmosparissa huonosti pelannut, mutta ihan tilastoja katsomatta meidän huonoin pakkipari puolustusalueella (tai Porse-SOB pari on aika jännä kun pelaa erilailla että siitä en osaa sanoa). Tehotilastot on jännät sinänsä ja niillä saa hyvän sopparin markkinoilta.

Tää oli mun viimeinen viesti tästä aiheesta, mutta luotan omaan silmään ja eritoten Pennaseen. Jos miehet ovat niin hyviä kun sanot, niin ei ole rooli kasvanut ja lisäksi miehillä ei ole soppareita, kun taas kalliimmilla miehille sellaiset saatiin. Kuten aikaisemmin joku tokaisi, niin Pennasen omissa tilastoissa pari ei varmasti ole sieltä parhaasta päästä.
En mä oo missään väittäny, että Lehtivuori ja Porseland olisi huonompia kokonaisuudessaan enkä pidä Tuulolan ja Mannisen sainaamista mitenkään vaihtoehtoisena noille (enkä myöskään Nikkilän) kuten annat ymmärtää. Itse olisin tarjonnut luultavasti kaikille jatkosopimuksen.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Totta, mutta kun sopparin alla on vasta määrällisestikin 5 puolustajaa, niin eiköhän harjoitusleirille lähdettäessä pitäisi olla se vähintään 8 kpl riveissä. Eli jo ihan määrällisestikin tarvitaan pakkeja, ja jos halutaan menestyä niin silloin kokemusta/right maila/ koko combolla kiitos.

Tartuin ehkä liikaa tuohon "korkeintaan 6/7 pakkeja" sanamuotoon. Toki määrällisesti ukkoja tarvitaan lisää, mutta tämän "lihanuijan" koen itse lähtökohtaisesti seiskapakiksi, koska en usko perunoiden riittävän Finley/Yonkman/SOB-kaliiberin tekijään. Toki, jos SOB on syttynyt Hämptonin systeemiin ja sitä myöden tulee palkassa palkassa vastaan, alkaa meikäläinen virtsata hunajaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli Mestiksen mahdollisesta karsijasta löytyy suht. kova pelimies.

Ainars Podzins IPK: 2 ottelua, pisteet 3+2.


Tämä "KHL -jyrä" huutaa selvästi pääsyä Liigaan.

@Ralph seurannut otteita? Itse olen erittäin hyvin Mestiksestä kärryillä, mutta IPK on jotenkuten mysteeri. Joukkue karsii luultavasti Ketterän kanssa ja nyt scouttasi pelurin.

Btw. Jari "Silli" Sailio on jo niin paljon ollut maailmalla, että Kärpillä on jo hänestä oma ketju. Ainoita liigapelaajia ketä haluaa "kotiuttaa"
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Älkää nyt käsittäkö väärin, kun suuntaan katseen jo ensi kauteen, vaikka tämäkin kausi on vasta huipentumassa. Peli on ollut ihan eri planeetalla edelliskauteen verrattuna ja pleijarit ovat edessä. Mutta jostain kumman syystä en oikeastaan odota Kerholta yhtään mitään tällä kaudella. Jatkoonpääsy olisi plussaa ja mitali suorastaan sensaatio. Miksikö näin? Minusta Kerho on kaikesta huolimatta väärin rakennettu joukkue, joka nyt vain sattuu olemaan liigan parhaiten valmennettu joukkue ja sen myötä kohtalaisen hyvissä asemissa. Heikkoudet ovat olleet silti jo pitkään näkyvissä ja niihin on pakko kiinnittää huomiota ensi kauden joukkuetta rakennettaessa. Varmaan niin on jo tehtykin, mutta eihän kaikkea meille kerrota kuin vasta siinä vaiheessa, kun uusien ukkojen pelit ovat päättyneet. Ja loput tulevat sitten joskus myöhemmin, kuten on ollut tapana. Ihan viimeisen päälle syväluotausta en tee sopimustilanteeseen, mutta minusta puolustus ja maalivahtipeli ovat ihan hienosäätöä vaille ok ja niillä voidaan mennä ensi vuonna vaikka kuinka pitkälle, kunhan hyökkäyksen puutteet korjataan. Äijämäisyyttä ja röyhkeyttä tuo suorastaan kiljuu.

Toivottavasti puheet Kerhon vetovoiman elpymisestä pitävät paikkansa. Helpottaa aika paljon sopimuksia sorvatessa. Ja kun noita tämän kauden täsmähankintoja katsoo, scouttauspuoli alkaa olla taas siinä hapessa, mitä se oli kultaisella 90-luvulla, olosuhteiden muuttuminen huomioiden toki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös